BELGIENS GP 2008 - SPA-FRANCORCHAMPS

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

Christoffer skrev: Webber skryter alltid med att han är bättre en sina stallkamrater. Och när han inte är det så skyller han på allt möjligt. Det är inte ofta som han erkänner brister eller uttalar sig om saker som han måste stärka.
(Uppriktigt sagt så har jag inget som backar detta uttalande, det är bara min känsla. :wink: )
Nja kan inte hålla med dig om detta.
Har faktiskt aldrig läst eller hört Webber skryta om att han är bättre annat än när han fått försvara sig mot Coulthard som kommit med löjliga uttalanden om att han är snabbare än Webber som ju är skrattretande.

Min uppfattning om Webber är att han verkar vara en jordnära kille som inte håller på och skryter om sig själv.

Sedan är det ju i och för sig sanning att han är bättre än sina stallkamrater. :)
Han har ju ännu inte fått stryk av en enda.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Gösta skrev:
Jari skrev:Jag har ett bra skäl.
Han är vanlig dödlig före detta F1-förare som borde ha satts att följa samma regler som alla andra. Eftersom han vägrade göra det minskar värdet på hans prestationer och vi har fått ett kallare och tråkigare F1 som följd där bara hälften av förarna får köra fullt.
Det kan inte bero på att i de lopp som Mika och Maestro körde samtidigt så vann Maestro 9 ggr av 10 över Mika. :D

Påminner lite av den förnedring Massa utsätter Kimi för i år. :wink:
Nja, matten haltar om det som varit som jämförelsen 9 av 10 när det skiljer 7 poäng mellan Kimi och Massa med åtminstone 60 poäng kvar att ta max.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Depeche skrev:
Christoffer skrev: Webber skryter alltid med att han är bättre en sina stallkamrater. Och när han inte är det så skyller han på allt möjligt. Det är inte ofta som han erkänner brister eller uttalar sig om saker som han måste stärka.
(Uppriktigt sagt så har jag inget som backar detta uttalande, det är bara min känsla. :wink: )
Har faktiskt aldrig läst eller hört Webber skryta om att han är bättre annat än när han fått försvara sig mot Coulthard som kommit med löjliga uttalanden om att han är snabbare än Webber som ju är skrattretande.

Min uppfattning om Webber är att han verkar vara en jordnära kille som inte håller på och skryter om sig själv.

Sedan är det ju i och för sig sanning att han är bättre än sina stallkamrater. :)
Pjdå, så fel det kan bli med skygglapparna på. I fjol fick han regelrätt stryk av Coulthard av alla människor:
14 poäng mot 10.
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Jari skrev:
Depeche skrev:

Pjdå, så fel det kan bli med skygglapparna på. I fjol fick han regelrätt stryk av Coulthard av alla människor:
14 poäng mot 10.
Webber utskåpade Coulthard även i fjol, men Red Bull-rishögen gav upp när Webber var på klara poängplatser. Även om Coulthard också hade lika många haverier skedde de när han låg längre ned i fältet.

Tycker det var bra av Webber att säga sanningen om Vettel. Killen totalfloppade i början på årets säsong och var inblandad i en massa olyckor. Det är först nu efter dryga halva säsongen som han imponerar, men då är också bilen bra.
Bild
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Det känns lite som att Webber inte har fått utdelning för sin körning, även om han har schabblat en del själv också. Men han måste nog leverera lite resultat nu och inte bara i kvalet snart.

Det var en ny "unsafe release" i depån i GP2-loppet och Bruno Senna fick ett stop-n-go" från ledning. Ett händelserikt GP2-lopp för övrigt.
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Cheever skrev:Det känns lite som att Webber inte har fått utdelning för sin körning, även om han har schabblat en del själv också. Men han måste nog leverera lite resultat nu och inte bara i kvalet snart.
Visst, han har schabblat en hel del i sin karriär, men jag tror fortfarande på honom. Satt han i en McLaren eller Ferrari skulle han inte göra bort sig. Men han är som sagt farligt ute om inte Red Bull får fart på sina bilar. Jenson Button varning på honom!
Bild
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Jenson Button, precis som Barrichello står idag i skuggan av sina landsmän som presterar betydligt bättre än dem och de har förlorat sin dragningskraft.
Vad mig anbelangar är de over the hill, åtminstone stenhårt i Barrets fall, men säkerligen även i Buttons. Jag tror inte det skrivs särskilt mycket om honom i brittisk media nu när de har en ny frälsare i Ha ha hamilton.
Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

Jari skrev: Pjdå, så fel det kan bli med skygglapparna på. I fjol fick han regelrätt stryk av Coulthard av alla människor:
14 poäng mot 10.
Pastis säger det precis som det är tycker jag
Webber var den klart bättre även förra säsongen men Webber hade mer otur med sina haverier eftersom han bröt i de race han var som bäst och hade kunnat tagit en hel del poäng.
Vad det gäller missflyt i karriären är Webber jämförbar med Kimi tycker jag.

Jag citerar tidningen F1-Racing angående Webber 2007.

"Webber var Red Bulls bästa förare under 2007.
Han uppvisade en häpnadsväckande och väldigt exakt körstil under så gott som varje varv han avverkade - det spelade ingen roll om det var under race, kval eller träning.
Webber är föraren som Kubica skulle kunna vara om han blev lite mjukare i sitt agerande.
Mark skulle kunna tangera Massas resultat om han satt i en snabb och tillförlitlig bil."
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

Mina antiWebberkänslor började tidigt.
Först så behandlades han som en frälsare för att han tog poäng med sin Minardi. Det i ett lopp där alla utom någon som tog sig i mål fick poäng. Jag tycker att det var mer imponerande att Toyota tog poäng i sitt debutlopp.
Sedan satt han och jäste i en Jaguar och mådde prima, vilket gjorde att Björn Wirdheim aldrig fick chansen att köra ett GP.
I Williams tyckte jag att han såg blek ut. Det var där jag fick upp ögonen för Heidfeld som jag dessförinnan sett som en dussinförare. Men loppet i Monaco det året, när Heidfeld gjorde en klockren omkörning av Alonso som det sedan tog flera varv för Webber att kopiera trots att Alonsos däck var så slitna att väven stack fram. Williams kom tvåa och trea det loppet och Webber såg ut som han svalt ättikssyra vid priscermonin trots att det var första gången han stog på pallen.
Nu tycker jag fortfarande att han kan blinka till på kval för att sedan falla tillbaks som en sten i loppen.
(Jag har positiva tankar om Heidfeld och det är också totalt irrationellt. Men detta är trots allt inte i närheten av vissas känslor för Kimi och Schumacher)
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

Christoffer skrev:Mina antiWebberkänslor började tidigt.
Först så behandlades han som en frälsare för att han tog poäng med sin Minardi. Det i ett lopp där alla utom någon som tog sig i mål fick poäng. Jag tycker att det var mer imponerande att Toyota tog poäng i sitt debutlopp.
Sedan satt han och jäste i en Jaguar och mådde prima, vilket gjorde att Björn Wirdheim aldrig fick chansen att köra ett GP.
I Williams tyckte jag att han såg blek ut. Det var där jag fick upp ögonen för Heidfeld som jag dessförinnan sett som en dussinförare. Men loppet i Monaco det året, när Heidfeld gjorde en klockren omkörning av Alonso som det sedan tog flera varv för Webber att kopiera trots att Alonsos däck var så slitna att väven stack fram. Williams kom tvåa och trea det loppet och Webber såg ut som han svalt ättikssyra vid priscermonin trots att det var första gången han stog på pallen.
Nu tycker jag fortfarande att han kan blinka till på kval för att sedan falla tillbaks som en sten i loppen.
(Jag har positiva tankar om Heidfeld och det är också totalt irrationellt. Men detta är trots allt inte i närheten av vissas känslor för Kimi och Schumacher)
Ja man kan ju se lite olika på saker.
Personligen fastnade jag för Webber när han körde Jaguar.
Blev mycket imponerad av honom i Jaggan.
Han tog den upp på platser i kval och även race som man trodde var omöjligt.
Han gjorde några riktigt grymma race i Jaggan.
Minns speciellt A1-Ring 2003 tror jag det var när han startade sist från depån och körde upp sig placering efter placering.
Fick sedan drive-through dessutom tror jag men slutade ändå 7:a till slut.

Jag förstår att Webber inte var nöjd i Monaco 2005 eftersom det var han som hade legat där framme och haft chansen på pallen hela racet och inte Heidfeld...sedan så favoriserar stallet Heidfeld helt plötsligt och tar in honom istället för Webber och då "ärver" Heidfeld 2:a platsen.
Jag tror att omkörningen av Alonso blev svårare för Webber därför att Alonso var beredd och gjorde det svårare för Webber eftersom nu var Alonso på sin vakt i chikanen.

Att Wirdheim inte fick chansen att köra F1 var inte pga Webber utan pga att han inte var tillräckligt bra för att peta Webber.
Han kanske var i klass med Klien möjligtvis.
Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

Christoffer skrev:Mina antiWebberkänslor började tidigt.
Jag tycker att det var mer imponerande att Toyota tog poäng i sitt debutlopp.
Jag tycker det var mer imponerande att Webber i en Minardi på 5:e platsen höll Mika Salo bakom sig i varv efter varv.
Salo lyckades inte ta sig förbi i en mycket bättre bil och till slut snurrade han av.
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Det var väl framförallt under tiden i Williams som var Webbers dekisperiod, med en bristande tillförlitlighet. Även om jag också tycker Heidfeld var den bättre under 2005. Nu i Red Bull påminner han mycket om när han körde i Jaguar 03-04. Ett helt annat jävlar anamma. Nu tar han sig i princip till Q3 varje kval och kör dessutom in bilen till goda placeringar i tävlingarna.

Visst slog DC honom förra året, men det känns ändå skapligt naivt att påstå att han var så mycet bättre. Jag skulle säga att Webber inte fick full utdelning, och visst det är sånt som händer i F1 och sånt man får ta. Men det blir ändå inte rättvisande.
Användarens profilbild
jokan

Inlägg av jokan »

massa och blöt bana :down: :D
Williams är bara en språngbräda inför 2013..
Användarens profilbild
jokan

Inlägg av jokan »

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa varv 2
Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

Kimi!!!! Yes!!!!!
Användarens profilbild
Znillblix

Inlägg av Znillblix »

Funkar livetiming för er ?
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

No.
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Den funkar, däremot ingen live-stream.
Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

Livetiming funkar.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Jag har också gillat Webber. Ett bra B-ämne är han dock sorterad under numera.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Live-timingen funkar inte för mig. Svart i fönstret.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Massa får lägga på ett kol nu om han ska vara med i leken.
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Kan man söka handikapptillstånd för att live timingen inte fungerar för en?
Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

Jari skrev:Jag har också gillat Webber. Ett bra B-ämne är han dock sorterad under numera.
Om förarna som kommer direkt efter Kimi, Alonso och Hamilton kallas för B-förare så.
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Massa tappar konstant på mittsektorn, inte bra.
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Kimi har mera downforce på sin Ferrari. Han har sämre toppfart på Kemmelrakan och är mycket snabb i sektor två. Det gäller alltså för honom att inte missa i Eau Rouge, då tar Hamilton honom!
Bild
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Kimi kanske ska hoppas på en liten regnskur snart?
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Blir det mera regn borde han ha guldläge.
Bild
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Har svårt att tro att Kimi ska kunna hålla LH bakom sig om dom är på ungefär samma strategi.

Men Heiki då...
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Att framvingen såg ut att hålla.
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Let Lewis pa...
Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

Tråkigt för Webber. Hoppas han kommer tillbaka.
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Bra strategival av Ferrari, det var inte igår.
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Hamilton sitter fast i smeten, äntligen :up:
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Hoppas att det håller för Bourdais nu.
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Mycket Kimi-snack nu Eje, tur att Enzo inte är hemma.
Användarens profilbild
jokan

Inlägg av jokan »

Ja ..fan det måste svida för honom där nu, på plats.
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Dom är långt ifrån framme än...
Användarens profilbild
jokan

Inlägg av jokan »

Bara Ferrari puffran håller så!!
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Snart någon som skjuter prick på Kimis ena däck.
Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

Någon som har en fungerande livetiming ?
Min slutade fungera och nu får jag bara upp en stor Java-bild.
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Här är det svart! :down:
Bild
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Och vips var det okej igen! :D
Bild
Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

Hmm.... jadu Eje utklassning av Toro Rosso mot Red Bull.
Vart hade Webber varit utan Kovas påkörning.
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Men sedär, nu ploppade timingen igång.
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Räkan håller undan i mittsektorn.
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Ojoj regn...
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Så fort det blev blött va LH betydligt snabbare.
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Jisses
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Sisådärja.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666