Christoffer skrev:Mina antiWebberkänslor började tidigt.
Först så behandlades han som en frälsare för att han tog poäng med sin Minardi. Det i ett lopp där alla utom någon som tog sig i mål fick poäng. Jag tycker att det var mer imponerande att Toyota tog poäng i sitt debutlopp.
Sedan satt han och jäste i en Jaguar och mådde prima, vilket gjorde att Björn Wirdheim aldrig fick chansen att köra ett GP.
I Williams tyckte jag att han såg blek ut. Det var där jag fick upp ögonen för Heidfeld som jag dessförinnan sett som en dussinförare. Men loppet i Monaco det året, när Heidfeld gjorde en klockren omkörning av Alonso som det sedan tog flera varv för Webber att kopiera trots att Alonsos däck var så slitna att väven stack fram. Williams kom tvåa och trea det loppet och Webber såg ut som han svalt ättikssyra vid priscermonin trots att det var första gången han stog på pallen.
Nu tycker jag fortfarande att han kan blinka till på kval för att sedan falla tillbaks som en sten i loppen.
(Jag har positiva tankar om Heidfeld och det är också totalt irrationellt. Men detta är trots allt inte i närheten av vissas känslor för Kimi och Schumacher)
Ja man kan ju se lite olika på saker.
Personligen fastnade jag för Webber när han körde Jaguar.
Blev mycket imponerad av honom i Jaggan.
Han tog den upp på platser i kval och även race som man trodde var omöjligt.
Han gjorde några riktigt grymma race i Jaggan.
Minns speciellt A1-Ring 2003 tror jag det var när han startade sist från depån och körde upp sig placering efter placering.
Fick sedan drive-through dessutom tror jag men slutade ändå 7:a till slut.
Jag förstår att Webber inte var nöjd i Monaco 2005 eftersom det var han som hade legat där framme och haft chansen på pallen hela racet och inte Heidfeld...sedan så favoriserar stallet Heidfeld helt plötsligt och tar in honom istället för Webber och då "ärver" Heidfeld 2:a platsen.
Jag tror att omkörningen av Alonso blev svårare för Webber därför att Alonso var beredd och gjorde det svårare för Webber eftersom nu var Alonso på sin vakt i chikanen.
Att Wirdheim inte fick chansen att köra F1 var inte pga Webber utan pga att han inte var tillräckligt bra för att peta Webber.
Han kanske var i klass med Klien möjligtvis.