EUROPAS GP 2008 - VALENCIA CITY
-
-
-
- Mr Forza Motorsport
-
- Moderator
Kimi gjorde fel. Nu måste han knuffa sig själv.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
-
-
- Mr Forza Motorsport
-
Om Massas motor nu håller loppet ut lär det ju bli problem nästa tävling som är på Spa, en bana som tär ordentligt på motorerna. Samma sak med Monza, men då är det väl Kimis tur att få problem.
Men det är ju hyfsat konsekvent ändå. Sitter du i en Ferrari så får du böter, men sitter du i en McLaren så tappar du placering eller blir diskad.
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA? -AndersF1
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA? -AndersF1
-
- Varnad
Snälla låt mig träffa Kimi i en snar framtid så jag får bitchslappa honom...
Det är fan dags att skärpa sig nu.
Det var helt och fullt hans fel att han förhastade sig i depåstopept och den extra fördröjningen gjorde förmodligen att motorn överhettade.
Å andra sidan är Ferraris taktik idag, eller för den delen deras depåarbete i övrigt inte hundra %.
Det är fan dags att skärpa sig nu.
Det var helt och fullt hans fel att han förhastade sig i depåstopept och den extra fördröjningen gjorde förmodligen att motorn överhettade.
Å andra sidan är Ferraris taktik idag, eller för den delen deras depåarbete i övrigt inte hundra %.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
- Varnad
Kimi har väl aldrig gått bra i Europas GP.menthol skrev:Om Massas motor nu håller loppet ut lär det ju bli problem nästa tävling som är på Spa, en bana som tär ordentligt på motorerna. Samma sak med Monza, men då är det väl Kimis tur att få problem.
-
- Varnad
-
-
Jaha, ett riktigt skitlopp på en bana som åtminstone jag hade hoppats på skulle bli lite underhållande.
Vad har hänt med Massa? Killen som såg ut som en nybörjare på Silverstone, nej feresten en nybörjare hade krossat Massa. Helt plötsligt kör han som aldrig förr och inte bara krossar stallkamraten utan kör stjortan av Hamilton.
Samtidigt som Kimi ser sämre och sämre ut dessutom. Dåligt kval, urusel start och antagligen en katastrofmiss i depån.
Märkligt att det inte blev någon SC, det hade kanske kunnat liva upp lite.
Vad har hänt med Massa? Killen som såg ut som en nybörjare på Silverstone, nej feresten en nybörjare hade krossat Massa. Helt plötsligt kör han som aldrig förr och inte bara krossar stallkamraten utan kör stjortan av Hamilton.
Samtidigt som Kimi ser sämre och sämre ut dessutom. Dåligt kval, urusel start och antagligen en katastrofmiss i depån.
Märkligt att det inte blev någon SC, det hade kanske kunnat liva upp lite.
I was misled and that is the way it went
-
-
-
-
Just det, fega domare som inte vågade ge Massa och Ferrari ett stop-n-go. Tror aldrig att dom ger honom ett 25 sekunders tillägg, det är om det sker ett fel på dom sista fem varven om jag inte missminner mig.
Får han något blir det nedflyttning, men även det vore en sensation tycker jag.
Får han något blir det nedflyttning, men även det vore en sensation tycker jag.
-
- Moderator
Det här racet hade nog varit trist vilken bana det än hade gått på. Det blev rätt stora avstånd mellan förarna och då blir det ju inga fajter oavsett bana. Kan dock hålla med om att tv-bilderna ser rätt trista ut med bara betong och stängsel.
-
Jag kan aldrig tänka mig att varken Massa eller teamet drabbas av några repressalier. Det är ju Ferrari vi snackar om.
Men det är ju hyfsat konsekvent ändå. Sitter du i en Ferrari så får du böter, men sitter du i en McLaren så tappar du placering eller blir diskad.
-
-
-
-
- Varnad
Jodå, Massa körde bra.Hannu skrev:Fy fan vad värdelöst. Kimi är helt klart borta ur VM striden nu.
Massa gjorde något vettigt av den här helgen i alla fall
Men att Kimi skulle vara avhängd vill jag inte tro, men vi vet ju hur Italienarna är och hur de tar fyra månaders torka.
Kimi låg inför loppet 5 poäng efter VM-ledaren. I fjol låga han under samma tid 20 efter, så chanserna finns ju, men inte blir det lätt inte.
-
- Varnad
Jodå, precis som alla latinos är man inte så noga med varför bara man kan sprida lite skit...platt skrev:Är det någon som vet varför spanjorerna buade åt Hamilton?. Dom kan ju inte bua för att han är en slempropp.
Nä, skämt åsido. De gillar inte vad han gjorde mot ALonso i fjol.
-
-
-
- Varnad
-
-
- Varnad
-
-
Det skriver jag under på! Irriterande med blåbär som är i vägen i tid och otid.Cheever skrev:Massa sa på presskonfen i princip att han tyckte att det varvade packet skall hålla sig undan när han kommer åkande med sin fina röda bil
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
-
- Utvisad
Aha, så loppets namn är det som avgör.Jari skrev:Kimi har väl aldrig gått bra i Europas GP.menthol skrev:Om Massas motor nu håller loppet ut lär det ju bli problem nästa tävling som är på Spa, en bana som tär ordentligt på motorerna. Samma sak med Monza, men då är det väl Kimis tur att få problem.
Kimi har ju inte gått bra på ganska många lopp nu.
Kimi får väl köra lugnare så han tar skrotet i mål.
Ska Ferrari ta konstruktörstiteln så duger det inte att ligga och harva. Kimi måste ju försöka komma om Hamilton på banan och hjälpa stallets försteförare till titeln nu. Annars tar Massa bara in två poäng per lopp, och så kan man ju inte ha det.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
- Utvisad
En viss skillnad var att Kimi då var den bäste ferrariföraren, det är han inte nu. Massa snurrar ju upp honom på läktaren lopp efter lopp.Jari skrev:Jodå, Massa körde bra.Hannu skrev:Fy fan vad värdelöst. Kimi är helt klart borta ur VM striden nu.
Men att Kimi skulle vara avhängd vill jag inte tro, men vi vet ju hur Italienarna är och hur de tar fyra månaders torka.
Kimi låg inför loppet 5 poäng efter VM-ledaren. I fjol låga han under samma tid 20 efter, så chanserna finns ju, men inte blir det lätt inte.
Jag blir mer och mer övertygad om att Kimi inte kör nästa år.
Nu lär det ju bli svårt att hitta mekaniker som vågar sig ut till hans bil också.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
-
-
- Moderator
Herregud en så idiotisk förklaring från Massa när det gäller depåincidenten med Sutil. Massa menar på allvar att Sutil skulle ha flyttat på sig - var någonstans han skulle flytta sig framgår inte - bara för att Massa var ledaren i loppet. Sutil var i fast lane och det är bara att acceptera för Massa. Finns det inga F1-förare som inte är fullstoppade med skit idag? Bottennapp från Massa. Jag ger snart fan i Formel 1 om inte de här jävla töntarna lägger ned sin attityd. HEla jävla presskonferensen var ju ett skämt. Förarna ser ju för fan ut som om de har förlorat en nära anhörig.
-
Åh vad förvånad jag blir att man inte straffade Massa annat än att ge honom lite böter. Det är väl för bövulen Ferrari som skall böta dessutom?
http://www.autosport.com/news/report.php/id/70038
http://www.autosport.com/news/report.php/id/70038
-
Sicket tråkigt lopp
Har faktiskt tyckt att de flesta loppen tills nu varit spännande av och till.
Valencia (not)
Besviken på Ferrari är jag också.. förutom Massa som körde perfekt
Jätteblunders i depån och poffande motor i Kimis bil
Kimi står inte att känna igen!!
Vad har hänt??? Ser ut som en medelmåtta som inte alls hänger med sin stallkompis.
Massa kör ju brallorna av honom nu
Rycker Kimi inte upp sig nu så kommer han inte få lätt att försvara VM titeln?
Kimi kan ju inte skylla på att bilen inte passar honom hur länge som helst...
Har faktiskt tyckt att de flesta loppen tills nu varit spännande av och till.
Valencia (not)
Besviken på Ferrari är jag också.. förutom Massa som körde perfekt
Jätteblunders i depån och poffande motor i Kimis bil
Kimi står inte att känna igen!!
Vad har hänt??? Ser ut som en medelmåtta som inte alls hänger med sin stallkompis.
Massa kör ju brallorna av honom nu
Rycker Kimi inte upp sig nu så kommer han inte få lätt att försvara VM titeln?
Kimi kan ju inte skylla på att bilen inte passar honom hur länge som helst...
-
Vill minnas flera lopp där bilarna i princip kört bredvis varandra i depån utan att nåt hänt?
I Canada så stod de ju bredvid varandra när Ramilton kom körandes färgblind
Men som sagt... det bör stävjas så att allvarliga olyckor i depån inte inträffar!
Var Massas lampa grön eller körde han på gult som Kimi gjorde?
Men som sagt... det bör stävjas så att allvarliga olyckor i depån inte inträffar!
-
- Varnad
Jag vet inte om du riktigt förstått att jag i den här topiken påstår att Massa körde skitbra och Kimi borde ha stryk. Massa är i en klass för sig inom Ferraristallet just nu. Ska du säga emot måste du hitta på något annat än att säga samma saker. Annars får vi ingen diskussion.EnzoF1 skrev:En viss skillnad var att Kimi då var den bäste ferrariföraren, det är han inte nu. Massa snurrar ju upp honom på läktaren lopp efter lopp.Jari skrev:Jodå, Massa körde bra.Hannu skrev:Fy fan vad värdelöst. Kimi är helt klart borta ur VM striden nu.
Jag blir mer och mer övertygad om att Kimi inte kör nästa år.
Nu lär det ju bli svårt att hitta mekaniker som vågar sig ut till hans bil också.
Nej, loppets namn avgör inte. Noterade bara att Kimi brukar gå skitdåligt i alla lopp som heter Europas GP. I år har han kört illa i alla lopp de senaste fyra månaderna.
-
Det var bredare depå där, här fanns bara plats för en bil som synes.F1-fan skrev:Vill minnas flera lopp där bilarna i princip kört bredvis varandra i depån utan att nåt hänt?
-
I utfarten ja!!Cheever skrev:Det var bredare depå där, här fanns bara plats för en bil som synes.F1-fan skrev:Vill minnas flera lopp där bilarna i princip kört bredvis varandra i depån utan att nåt hänt?
Massa saktar ju in för det finns helt enkelt inte plats i utfarten för mer än en bil eller??
Men det spelar väl ingen roll? ... du måste väl ändå låta den som är ute i gatan passera innan du lämnar depårutan eller??
Tysklands GP hade också incidenter i depån vill jag minnas?
-
Ehh, ja? Den i fast lane har företräde hur stort utrymme det än finns. Och i Valencia var depå trång och Massa fick bromsa? I Kanada hade man kanske kunnat köra sida vid sida längre än här? Vad är problemet?F1-fan skrev:I utfarten ja!!Cheever skrev:Det var bredare depå där, här fanns bara plats för en bil som synes.F1-fan skrev:Vill minnas flera lopp där bilarna i princip kört bredvis varandra i depån utan att nåt hänt?
Massa saktar ju in för det finns helt enkelt inte plats i utfarten för mer än en bil eller??
Men det spelar väl ingen roll? ... du måste väl ändå låta den som är ute i gatan passera innan du lämnar depårutan eller??
Det finns ganska klara regler om vad som gäller i depån.
-
Vilket trist lopp och vilken gräslig bana. Ta bort den banan från kalendern.
Felipe Massa var bäst idag och drog ifrån rätt lätt.
Tur att ferrarimekanikern har klarat sig undan lindrigare skador
Kimi Räikkönen var lika dålig här som i Tysklands GP. Det ska till en rejäl skärpnig om han ska vara med och slåss om titeln. Just nu känns det som att fighten står mellan Hamilton och Massa.
Massa, Hamilton, Kubica och Toyotorna.
Räikkönen, Nakajima, Coulthard och publiken och Massa på presskonfan
Felipe Massa var bäst idag och drog ifrån rätt lätt.
Tur att ferrarimekanikern har klarat sig undan lindrigare skador
Kimi Räikkönen var lika dålig här som i Tysklands GP. Det ska till en rejäl skärpnig om han ska vara med och slåss om titeln. Just nu känns det som att fighten står mellan Hamilton och Massa.
Massa, Hamilton, Kubica och Toyotorna.
Räikkönen, Nakajima, Coulthard och publiken och Massa på presskonfan
-
-
Är beredd att hålla med. Var finns hjärtat och glöden?!JTarnstrom skrev:Herregud en så idiotisk förklaring från Massa när det gäller depåincidenten med Sutil. Massa menar på allvar att Sutil skulle ha flyttat på sig - var någonstans han skulle flytta sig framgår inte - bara för att Massa var ledaren i loppet. Sutil var i fast lane och det är bara att acceptera för Massa. Finns det inga F1-förare som inte är fullstoppade med skit idag? Bottennapp från Massa. Jag ger snart fan i Formel 1 om inte de här jävla töntarna lägger ned sin attityd. HEla jävla presskonferensen var ju ett skämt. Förarna ser ju för fan ut som om de har förlorat en nära anhörig.
F1-loppen känns mer o mer som en transportsträcka man ska lida sig igenom ungefär varannan helg. Finns ju inte några profiler kvar i sporten. Saknar såna som Montoya där det haglade svordomar över radion, mer känslor.
Förra året var det lite intressant med Alonso och de interna striderna i McLaren. Detta året är rena sömnpillret.
Snälla ge Kimi sparken och låt Alonso ta över hans plats så vi får se UNDERHÅLLNING nån gång.
If everything seems under control, you're just not going fast enough.
-
Problemet är väl att domarna inte är konsekventa?Cheever skrev:Ehh, ja? Den i fast lane har företräde hur stort utrymme det än finns. Och i Valencia var depå trång och Massa fick bromsa? I Kanada hade man kanske kunnat köra sida vid sida längre än här? Vad är problemet?F1-fan skrev:I utfarten ja!!Cheever skrev: Det var bredare depå där, här fanns bara plats för en bil som synes.
Det finns ganska klara regler om vad som gäller i depån.
Jag fick intrycket att du ville att Massa skulle straffas ??
Problemet är bara att det varit liknande fall i år som inte gett något straff.
Och är man då konsekvent så skulle väl det inte delats ut nåt nu heller.... men det var ju Ferrari och då blir det straff direkt
-
Då förstår jag.F1-fan skrev: Problemet är väl att domarna inte är konsekventa?
Jag fick intrycket att du ville att Massa skulle straffas ??
Problemet är bara att det varit liknande fall i år som inte gett något straff.
Och är man då konsekvent så skulle väl det inte delats ut nåt nu heller.... men det var ju Ferrari och då blir det straff direkt
Ja, Ferrari borde ha blivit bestraffade med ett stop-n-go om man skall vara konsevent. Tidigare i GP2 hände samma sak och där blev det bestraffning. Samma bana samma domare samma bestraffning. Sen vet jag inte om jag sett något liknande liksom skillnad på trängsel och trängsel, men just det är ju en subjektiv bedömning.
Egentligen tycker jag nog inte att det gör så mycket att det inte blev något straff eftersom jag inte gillar när straff avgör lopp men däremot tycker jag att Massas kommentar efteråt var anmärkningsvärd.