Tre veckors paus till Valencia. Skall bli spännande med en ny bana.
Frågan är vem som har övertaget? McLaren brukar ju vara snabba på lite halvknixiga gatbanor. Men vi får se. Jag hoppas Massa får revansch och rättvisa skipas i och med dagens jobbiga tävling.
PC: skrev:Racing skall köras på därför avsedda, permanenta banor. Punkt.
Tycker det är bra med lite variation. En stadsbana är en helt annan utmaning än en permanent bana med avåkningszoner stora som fotbollsplaner. Jag tycker också att det verkar som om man har fått till en bra bana i Valencia, möjligen för farlig (den verkar snabbare än Monaco på sina ställen och en murkänning kan bli katastrofal).
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Gösta skrev:Jag förstår inte riktigt poängen med att köra en racerbil inne i bebyggt område!
Det har väl lite med det klassiska uttrycket "Om inte Muhammed kan komma till berget, så får berget komma till Muhammed" typ.
Att det är nivåskillnader mellan broar och fastland i div skarvar borde inte komma som en överraskning så här några dagar före loppet!
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
JTarnstrom skrev: ... avåkningszoner stora som fotbollsplaner.
De är till för förarnas (och publikens...) säkerhet, men det trodde jag att du redan visste...
JTarnstrom skrev: ... möjligen för farlig (den verkar snabbare än Monaco på sina ställen och en murkänning kan bli katastrofal).
... men titta!
Det kan se motsägelsefullt ut men jag menar att en stadsbana inte behöver vara mindre säker än andra bantyper. Just i detta fall har vi ju inte sett ännu om banan håller måttet säkerhetsmässigt. Enligt alla bedömningar innehåller den flera väldigt snabba partier och det räcker med en smäll för att alla ska ropa på åtgärder. Kanske är det så att banan kommer att behöva justeras framöver med avseende på säkerheten men den kommer fortfarande att erbjuda en annan typ av utmaning än de sedvanliga banorna. Utrymmet för misstag är ju noll.
Vad är det för Svenskintressen som flaggar vid depån ?
Konstigt nog så är den dära flaggan på en Redbull byggnad bredvid Toyotas Motorhome..sedan Björn inte fick förnyat förtroende som 3:e förare i Jaguar när Redbull köpte dem så har inte Redbull direkt varit en "Svensk-favorit" så det tycker jag är väldigt märkligt att det just är en svensk flagga där.
Den dära flaggan sitter dära för att Victory Challenge har sitt segelförråd dära...Skämt åsido, båtjävlarna har sina baser kvar i det som nu är paddocken....
Blomman skrev:Den dära flaggan sitter dära för att Victory Challenge har sitt segelförråd dära...Skämt åsido, båtjävlarna har sina baser kvar i det som nu är paddocken....
JB
Gnäll inte på Victory Challenge!!! De är en utmanare i "Americas Cup", som du vet så är det segelbåtarnas motsvarighet till bilarnas Formel 1. Med lika mycket "high-tech" som F1 bilarna.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Räikkönen sjua... Allvarligt talat så tror jag att banan i Valencia är fel ställe att försöka få ordning på kvalproblemen. Det är alldeles för många nya faktorer som tillkommer. Jag tror inte att Räikkönen kommer att göra speciellt bra ifrån sig, men som vi har sett tidigare brukar det ändå räcka till alldeles för många poäng.
JTarnstrom skrev:Räikkönen sjua... Allvarligt talat så tror jag att banan i Valencia är fel ställe att försöka få ordning på kvalproblemen. Det är alldeles för många nya faktorer som tillkommer. Jag tror inte att Räikkönen kommer att göra speciellt bra ifrån sig, men som vi har sett tidigare brukar det ändå räcka till alldeles för många poäng.
Han har ju hintat om viktpole, så vi får väl se.
Men Massa verkar ju trivas här. Jag hoppas så klart på dunderkross av Massa, som i förra loppet, och att skrotet ska hålla,
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Jag fattar inte vad vi ska med ett europeiskt Long Beach till...
Lite Detroit och "pure yankee"-smaken är fullständig.
Melbourne och Montreal hade nog räckt...
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Jari skrev:Jag fattar inte vad vi ska med ett europeiskt Long Beach till...
Lite Detroit och "pure yankee"-smaken är fullständig.
Melbourne och Montreal hade nog räckt...
Precis.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Det kommer bara gå att köra om i kurva 12. Och knappt ens där. Å andra sidan tycks banan bjuda in till småmissar, så det blir kanske inte bara depåomkörningar på söndag...
Blomman skrev:Den dära flaggan sitter dära för att Victory Challenge har sitt segelförråd dära...Skämt åsido, båtjävlarna har sina baser kvar i det som nu är paddocken....
JB
Inte bita handen som föder en
Du vet att ett visst företag är hyfsat inblandad i den däringa satsningen på båtskrällen.
För övrigt är en intressant fakta att båtjäveln sjunker efter ett tag om man lämnar den i vattnet, man tycker att man borde ha byggt en båt som flyter lite längre än en vecka men nä.
För övrigt är en intressant fakta att båtjäveln sjunker efter ett tag om man lämnar den i vattnet, man tycker att man borde ha byggt en båt som flyter lite längre än en vecka men nä.
Det är där som eftermarknaden kommer in!!! Laglappar o solution (känt märke)
JTarnstrom skrev:Räikkönen sjua... Allvarligt talat så tror jag att banan i Valencia är fel ställe att försöka få ordning på kvalproblemen. Det är alldeles för många nya faktorer som tillkommer. Jag tror inte att Räikkönen kommer att göra speciellt bra ifrån sig, men som vi har sett tidigare brukar det ändå räcka till alldeles för många poäng.
I Kimis kvalproblem pratas det om att han har problem att få upp värmen i däcken under kvalet.
Borde det inte bli lättare när det är så varmt i Valencia? ...eller gör det ingen skillnad när däcken ändå skall upp till 100 grader?
Fernando Alonso on Friday was fined 10,000 Euros by the stewards at Valencia.
Following the opening day of practice at the new urban circuit, the FIA representatives reprimanded the Spanish driver for cutting across the pitlane entry as he made his way back to the pits during the afternoon session.
The local EFE news agency reported that the Renault driver's actions was a breach of Article 4 of the FIA Sporting Code.
Nästan 100 000 kr i böter för att ha korsat en vit linje. Lite väl häftigt tycker jag. Får alla samma bötessumma, eller är det beroende på förarens lön?
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Christoffer skrev:Fernando Alonso on Friday was fined 10,000 Euros by the stewards at Valencia.
Following the opening day of practice at the new urban circuit, the FIA representatives reprimanded the Spanish driver for cutting across the pitlane entry as he made his way back to the pits during the afternoon session.
The local EFE news agency reported that the Renault driver's actions was a breach of Article 4 of the FIA Sporting Code.
Nästan 100 000 kr i böter för att ha korsat en vit linje. Lite väl häftigt tycker jag. Får alla samma bötessumma, eller är det beroende på förarens lön?
Hamilton fick betala 50000 för han kom 2.5 min sent till presskonferensen.
Det tyckte jag var dyrt