Skulle alltså behöva två nya SCSI-diskar till servern. (Diskarna speglas med RAID-1, d.v.s en kan gå sönder utan att det märks för er besökare)
Helst 2 stycken SEAGATE CHEETAH 15K.5 300GB ULTRA320 SCA 80-PIN 4 236,00 kr/st
Billigare variant är 2 stycken SEAGATE CHEETAH 15K.5 146GB ULTRA320 SCA 80-PIN 1 796,00 kr/st
Den som vill bidra kan sätta in ett bidrag på plusgiro: 330069-6 eller bankgironr: 5378-4153 eller direkt till Nordea kontonummer: 3001 1708433. Betalningsmottagare är Forza Motorsport och ange hårddisk och er signatur på inbetalningen.
Tack på förhand, Per Bjälevik alias Pastis.
Tackar!AndersF1 skrev: Tacka vet jag Forza, där Pastis är en evighetsmaskin, både på penga- och uthållighetsfronten.
Det är väl en bit över 10 år nu, va?
Ja du, jag tror jag började 1996 eller 1997 på passagen med en liten F1-hemsida för att senare flytta till webcoms webhotell. Snart nog skaffade jag en gammal Sun IPX och ställde den hos en kompis kompis som hade fast lina. Snart växte vi ur den och bandbredden och jag köpte mig en Dell PowerEdge 1300 och ställde den hos Netcamp i Linköping. Kom senare över en Dell PowerEdge 1500SC som användes under flera år. Den nuvarande servern är en Dell PowerEdge 1850 har dryga tre år på nacken, men bör räcka till under mycket lång tid.
Enda problemet jag har är att jag skulle vilja ha större SCSI diskar (2 st 146 Gb eller ännu hellre 2st 300 Gb) i servern, men tycker mig inte vilja lägga ut mera pengar på detta just nu. Så en disksponsor får gärna höra av sig.
Ni kan i alla fall inte klaga på mycket nedtid, i princip har det snurrat och snurrat och bara när jag ominstallerar hela operativsystemen har det varit nere en dag. Snacka om 99.99% upptid under många år...