STORBRITANNIENS GP 2008 - SILVERSTONE

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Blomman skrev:
EnzoF1 skrev:
Depeche skrev: Det var ju lite speciellt race igår så att förare som Kubica och Webber (som väl är bland de stabilare förarna ändå vad gäller större misstag) båda gjorde misstag är väl inte så konstigt.
Fanns väl nästan ingen som inte körde eller snurrade av igår.
Webber och Kubica hade väl åtminstone bra racefart i jämförelse med Massa som knappt tog sig förbi Force India-bilarna.

Vem vill ha Button och Heidfeld ? Ja inte vet jag men att de är bättre än Massa trots att de har det tufft mot sina stallkamrater tvivlar jag inte på.
Massa kommer aldrig i mina ögon vara en komplett F1-förare.
Han har sina stunder när allt är perfekt som bil, väder och när han slipper trafik men mer är det inte.
De där stunderna räcker tydligen ganska långt, till både VM-ledning och nu andra plats i mästerskapet. Före giganter som Alonso, Kimi och inte minst Webber.
Varför strider du så hårt för Massa? Är han verkligen så bra? Extremt ojämn. I sina bästa dagar oslagbar, när det går mindre bra är han sist, två varv efter....Titta på Kubica som är raka motsatsen, jämnheten själv och detta i en bil som är klart långsammare än Ferrari o Mclaren. Båda med i VM-toppen men vem är bäst?

JB
Tja, tycker du verkligen att Massa är sämst i fältet? Det är ju nämligen vad som påstås här.

Jag vidhåller min ståndpunkt att Massa när han är som bäst är snabbare än Kimi, men även att han när han är som sämst är betydligt sämre än Kimis lägsta nivå.

Jag säger inte nåt ont om Kubica, tvärtom.

Det tillhör väl dessutom inte vanligheterna att han är två varv efter heller för den delen, som du ju insinuerar. ;)
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Användarens profilbild
Blomman

Inlägg av Blomman »

Gösta skrev:
Blomman skrev:
Varför strider du så hårt för Massa? Är han verkligen så bra? Extremt ojämn. I sina bästa dagar oslagbar, när det går mindre bra är han sist, två varv efter....Titta på Kubica som är raka motsatsen, jämnheten själv och detta i en bil som är klart långsammare än Ferrari o Mclaren. Båda med i VM-toppen men vem är bäst?

JB
Även jag håller Massa som fältets bäste förare tilsammans med Alonso. Hamilton körde visserligen bra på Silverstone. Det är lättare att köra bra i regn när man slipper all spray i ansiktet. Men nu har bara halva sässongen gått och det börjar bli dax att skilja agnarna från vetet. Alonso kommer inte ha något med slutstriden att göra, men det kommer inte Rons pojkar heller att ha. Jag hoppas och tror att det kommer att stå mellan Massa, Kubica och Heidfelt.
Ibland vet man ju inte vad som är på allvar eller inte, att räkna bort Hamilton från slutstriden går ju inte, Alonso visst, men inte Hamilton eller Räikkönen och det vet du Gösta....fast det var inte det jag reagerade på, mer det faktum att Enzo väldigt ofta hävdar att Massa är lika bra eller bättre än Kimi Räikkönen (hype o s v). jag kan inte riktigt förstå varför det måste vara det ena eller det andra.

Enzo vet en Massa (ha ha) om F1 och det är därför jag undrar varför det alltid är denna diskussion om Kimi är bättre eller inte...det är ju inte svart eller vitt, framförallt är det lite segt att diskussionerna alltid kommer till det.

JB
Geer

Inlägg av Geer »

Gösta skrev:
Även jag håller Massa som fältets bäste förare tilsammans med Alonso. Hamilton
Varför brukar du stoppa in ett n med fet bokstav i Hamilton ?
Användarens profilbild
Blomman

Inlägg av Blomman »

EnzoF1 skrev:
Blomman skrev:
EnzoF1 skrev: De där stunderna räcker tydligen ganska långt, till både VM-ledning och nu andra plats i mästerskapet. Före giganter som Alonso, Kimi och inte minst Webber.

JB
Tja, tycker du verkligen att Massa är sämst i fältet? Det är ju nämligen vad som påstås här.

Jag vidhåller min ståndpunkt att Massa när han är som bäst är snabbare än Kimi, men även att han när han är som sämst är betydligt sämre än Kimis lägsta nivå.

Det tillhör väl dessutom inte vanligheterna att han är två varv efter heller för den delen, som du ju insinuerar. ;)
Nu är du ju där igen.....ingen har skrivit att Massa är sämst i startfältet. Igår körde han runt Silverstone och blev sist, det betyder inte att han är sämst. man är inte sämst om man delar ledningen i VM och det vet du att jag tycker så jag förstår inte varför det ska vridas till något annat. Och jag har inte insinuerat något om att han speciellt ofta är två varv efter, bara konstaterade fakta från igår...

Massas lägsta nivå är låg, hans högsta nivå är hög och mycket riktigt är han snabbare än Kimi när han har sin dag, t ex i Bahrain eller Turkiet men han är sist på Silverstone där Kimi är fyra.

Du ska självklart vidhålla dina åsikter om Massa....men kanske inte i varje inlägg
Användarens profilbild
form-ola1

Inlägg av form-ola1 »

EnzoF1 skrev:Ja det finns ingen hype...
Jodå, det finns det.

I 15 av dina senaste inlägg tjatar du, som ingen annan, om att Massa är bättre än Kimi.

Massa är bättre än Kimi, ibland men oftast är det tvärtom.
Gösta

Inlägg av Gösta »

Blomman skrev:
Ibland vet man ju inte vad som är på allvar eller inte, att räkna bort Hamilton från slutstriden går ju inte, Alonso visst, men inte Hamilton eller Räikkönen och det vet du Gösta...
JB
Den antipati som byggts up mot Ron och hans patrask genom åren är djupt rotad hos mig. Påläggskalven som fått allting serverat gör mig direkt illamående att se på och då har jag inte tagit med obehaget av att se hans vidriga far i depån, jag önskar honom allt (nästan) ont. Han hade wdc titeln i en ask förra året. Jag var lika glad åt att han tappade den praktiskt taget ur fickan som jag var besviken över att den gick till en av rons besudlade adeptrar. Som det ser ut nu så har jag inget annat än att hoppas på att det osannolika som hände förra året skall upprepa sig och att Massa, Kubica eller Heidfelt blir wdc. F1 är inte logik, det är passion.
Senast redigerad av Gösta den mån jul 07, 2008 21:07, redigerad totalt 1 gång.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Blomman skrev:
Gösta skrev:
Blomman skrev:

JB
Även jag håller Massa som fältets bäste förare tilsammans med Alonso. Hamilton körde visserligen bra på Silverstone. Det är lättare att köra bra i regn när man slipper all spray i ansiktet. Men nu har bara halva sässongen gått och det börjar bli dax att skilja agnarna från vetet. Alonso kommer inte ha något med slutstriden att göra, men det kommer inte Rons pojkar heller att ha. Jag hoppas och tror att det kommer att stå mellan Massa, Kubica och Heidfelt.
Ibland vet man ju inte vad som är på allvar eller inte, att räkna bort Hamilton från slutstriden går ju inte, Alonso visst, men inte Hamilton eller Räikkönen och det vet du Gösta....fast det var inte det jag reagerade på, mer det faktum att Enzo väldigt ofta hävdar att Massa är lika bra eller bättre än Kimi Räikkönen (hype o s v). jag kan inte riktigt förstå varför det måste vara det ena eller det andra.

Enzo vet en Massa (ha ha) om F1 och det är därför jag undrar varför det alltid är denna diskussion om Kimi är bättre eller inte...det är ju inte svart eller vitt, framförallt är det lite segt att diskussionerna alltid kommer till det.

JB
Klart det inte är på fullt allvar, men när man år efter år läser om hur oslagbar Kimi är och hur det aldrig är han själv som gör nåt fel eller dåligt, tja, då är det lätt att diskussionerna måste få lite kraft från det andra hållet också.

Ta t.ex. Kimis påkörning av Sutil. Tidigare i den här tråden så kan man läsa om vilken fantastisk prestation det var av Kimi att rädda situationen på det sätt han gjorde, istället för att säga att det var klantigt av honom.

Hur tror du tongångarna hade varit om det var Massa som bromsat på sig och plockat av Webber t.ex.? Det har gapats om kraschkung och hur man skulle byta ut honom.

Vi är mitt i säsongen och Massa ligger tvåa i mästerskapet, före Kimi. Kan man verkligen bara förklara det med att fältets sämsta förare haft en oerhörd tur, eller är det kanske så att Massa faktiskt kört riktigt bra och lyft sig betydligt sedan föregående år.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Blomman skrev:
EnzoF1 skrev:
Blomman skrev: Varför strider du så hårt för Massa? Är han verkligen så bra? Extremt ojämn. I sina bästa dagar oslagbar, när det går mindre bra är han sist, två varv efter....Titta på Kubica som är raka motsatsen, jämnheten själv och detta i en bil som är klart långsammare än Ferrari o Mclaren. Båda med i VM-toppen men vem är bäst?

JB

Nu är du ju där igen.....ingen har skrivit att Massa är sämst i startfältet. Igår körde han runt Silverstone och blev sist, det betyder inte att han är sämst. man är inte sämst om man delar ledningen i VM och det vet du att jag tycker så jag förstår inte varför det ska vridas till något annat. Och jag har inte insinuerat något om att han speciellt ofta är två varv efter, bara konstaterade fakta från igår...

Massas lägsta nivå är låg, hans högsta nivå är hög och mycket riktigt är han snabbare än Kimi när han har sin dag, t ex i Bahrain eller Turkiet men han är sist på Silverstone där Kimi är fyra.

Du ska självklart vidhålla dina åsikter om Massa....men kanske inte i varje inlägg
Det här: "Han var ju för faan helt klart den allra sämsta föraren på banan.
I mina ögon är han den sämsta föraren på hela gridden. Vem som helst i f1 skulle göra lika bra och bättre jobb i ferrarin än han. " skrevs igår i denna tråd.

Tycker du det är särskilt välbalanserat då?

Visst, det är inte din åsikt, men det är åsikten från en som ju ingår i diskussionen här.

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

form-ola1 skrev:
EnzoF1 skrev:Ja det finns ingen hype...
Jodå, det finns det.

I 15 av dina senaste inlägg tjatar du, som ingen annan, om att Massa är bättre än Kimi.

Massa är bättre än Kimi, ibland men oftast är det tvärtom.
Oftast????

Inte i år i alla fall...

I princip i alla dina inlägg du skrivit, på detta och andra forum, så hyllar du Kimi förutsättningslöst. Så du tjatar väl lika bra som någon annan, fast inte om Massa. Vilket du ju bevisar i detta citerade inlägg.

Användarens profilbild
Blomman

Inlägg av Blomman »

EnzoF1 skrev:
Blomman skrev:
EnzoF1 skrev: Tja, tycker du verkligen att Massa är sämst i fältet? Det är ju nämligen vad som påstås här.

Det här: "Han var ju för faan helt klart den allra sämsta föraren på banan.
I mina ögon är han den sämsta föraren på hela gridden. Vem som helst i f1 skulle göra lika bra och bättre jobb i ferrarin än han. " skrevs igår i denna tråd.

Tycker du det är särskilt välbalanserat då?

Visst, det är inte din åsikt, men det är åsikten från en som ju ingår i diskussionen här.
Men måste du då sänka dej till samma nivå?

Jag bara undrar varför du försvarar Massa så innerligt hela tiden när jag vet att du har tillräckligt med koll på F1 för att inte ha en så kategorisk uppfattning...Vi styr ju innehållet på forumet med vårt eget sätt att diskutera, istället för att bara provocera kan man ju också vara lite konstruktiv och, framför allt, inte ta allt så personligt...

JB
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Blomman skrev: Men måste du då sänka dej till samma nivå?

Jag bara undrar varför du försvarar Massa så innerligt hela tiden när jag vet att du har tillräckligt med koll på F1 för att inte ha en så kategorisk uppfattning...Vi styr ju innehållet på forumet med vårt eget sätt att diskutera, istället för att bara provocera kan man ju också vara lite konstruktiv och, framför allt, inte ta allt så personligt...

JB
Sååå innerligt är det väl inte? Men om man kollar hur det var på t.ex. f1bb och här, så är det ju i princip alla utom Kimi som hyllas. Alonso är en gnällspik, Hamilton är en sopa som får allt serverat, Massa är en kraschkung som inte kan köra utan TC etc etc... Det är ju bara Kimi och Kovalainen som kan ratta en F1-kärra.

Visst, överdrivet, men vad blir det för diskussioner om alla bara faller in i hyllningskören.

Jag tycker verkligen innerligt att Massa är en bra chaffis, ingen ny Schumacher, och heller inte nån ny Alonso. Men en snabb förare som verkligen förtjänar sin plats i Ferrari och som om han kan fortsätta höja sig, som han gjort inför året, verkligen skulle kunna bli en av de stora - för han är riktigt snabb när det stämmer, kanske snabbaste av alla idag, och utan tvekan snabbare än Kimi. Och som du själv säger, halva säsongen har gått, han ligger tvåa i mästerskaper och före sin stallkamrat, då är man inte så dålig som en del vill framhäva.

Användarens profilbild
Jacob

Inlägg av Jacob »

Gösta skrev:
Blomman skrev:
Ibland vet man ju inte vad som är på allvar eller inte, att räkna bort Hamilton från slutstriden går ju inte, Alonso visst, men inte Hamilton eller Räikkönen och det vet du Gösta...
JB
Den antipati som byggts up mot Ron och hans patrask genom åren är djupt rotad hos mig. Påläggskalven som fått allting serverat gör mig direkt illamående att se på och då har jag inte tagit med obehaget av att se hans vidriga far i depån, jag önskar honom allt (nästan) ont. Han hade wdc titeln i en ask förra året. Jag var lika glad åt att han tappade den praktiskt taget ur fickan som jag var besviken över att den gick till en av rons besudlade adeptrar. Som det ser ut nu så har jag inget annat än att hoppas på att det osannolika som hände förra året skall upprepa sig och att Massa, Kubica eller Heidfelt blir wdc. F1 är inte logik, det är passion.
Gösta! Du är klok! Förutom att Du gillar Massa och Fisi då men men även solen har sina fläckar...
Jag har upptäkt en sak med mig själv som slog mig ganska hårt nu i helgen.
Förr så hade jag alltid ont i magen inför och under loppen när jag hejade på Nelson Piquet och senare på Damon Hill. Hill var utan tvekan inte alls så talangfull som Schumi...men ändå, jag gillade honom skarpt och var fanatisk när han körde. Senare så tyckte jag det var lite kul med Montoya säga vad man vill men han var en frisk fläkt som kunde göra lite underhållande saker på banan. Senaste åren har Alonso av någon anledning legat mig varmt om hjärtat men det är inte så att pulsen går upp när han kör. Det som slog mig i helgen är att lika mycket som jag var nervös när Hill körde och lika mycket jag önskade att han skulle vinna lika mycket sitter jag nu och hoppas på att HA HA Hamilton ska misslyckas. Sjuk? Ja kanske men det finns något hos honom som jag bara inte tål, jag kan inte sätta fingret på det men jag skulle kunna gå till världens ände bara för att få se honom misslyckas kapitalt.

PS! Jag tycker att Massa är en sopa och det är svagt av honom att inte köra skjortan av den gravt alkholiserade finnen! DS :lol:
Lite äldre, lite långsammare :smash: :zz: :zz:
Användarens profilbild
Znillblix

Inlägg av Znillblix »

Enzo. Vilket är störst?

Ditt hat till kimi (snarare/eller anhängare till Kimi) eller din hypesträvan (eller är det kärlek ? ) av Massa.

Jag tror det där föder varandra.

Har jag fel!?
Senast redigerad av Znillblix den mån jul 07, 2008 22:38, redigerad totalt 2 gånger.
Gösta

Inlägg av Gösta »

Förstår dig. Vet precis hur du känner det.Även jag har gått från att gilla till att hata. Inte så att jag vill Hamiltons supportrar något illa som vilken fopollspöbel som helst, men jag njuter och gottar mig åt närdet går dåligt för honom. Ett brutet / misslyckat lopp från hans sida är lika upplyftande som en Fisichellaseger. En del av årets förare har jag placerat i de 2 fack jag har. I det ena facket hamnar Fisichella, Massa, Button, Alonso, Kovalainen, Heidfelt och Kubica. I det andra hamnar Hamilton, Kimi och Rosberg.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Znillblix skrev:Enzo. Vilket är störst?

Ditt hat till kimi (snarare/eller anhängare till Kimi) eller din hypesträvan (eller är det kärlek ? ) av Massa.

Har jag fel!?
Ja, du har fel!

Användarens profilbild
Znillblix

Inlägg av Znillblix »

EnzoF1 skrev:
Znillblix skrev:Enzo. Vilket är störst?

Har jag fel!?
Ja, du har fel!
Ok, men du svara inte på första frågan
Användarens profilbild
Dagon

Inlägg av Dagon »

Jag måste säga att det glädjer mig mycket de gånger som Hamilton blir poänglös och då kvittar det vem som vinner, bäst är det ju om någon av Ferrari-förarna vinner iofs :)

Då Hamilton vinner så känns det som något går sönder inuti mig. Vem som helst får vinna utom Hamilton helt enkelt.
Användarens profilbild
Grönsakskungen

Inlägg av Grönsakskungen »

Sååå innerligt är det väl inte? Men om man kollar hur det var på t.ex. f1bb och här, så är det ju i princip alla utom Kimi som hyllas. Alonso är en gnällspik, Hamilton är en sopa som får allt serverat, Massa är en kraschkung som inte kan köra utan TC etc etc... Det är ju bara Kimi och Kovalainen som kan ratta en F1-kärra.
Det är så skönt att du kan stävja sånt ofog med dina balanserade inlägg som aldrig grundar sig på förutfattade åsikter och att du alltid är öppen för att lära av diskussionen och revidera dina åsikter då nya fakta presenteras!

Det är stort!

:hump:
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Grönsakskungen skrev:
Det är så skönt att du kan stävja sånt ofog med dina balanserade inlägg som aldrig grundar sig på förutfattade åsikter och att du alltid är öppen för att lära av diskussionen och revidera dina åsikter då nya fakta presenteras!

Det är stort!

:hump:
Tack för ditt stöd! :D :D :D

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Nu har helggästernas lämnat byggnaden och undertecknad kan ge sig in i diskussionen om bäst och sämst.
Först vill jag då direkt flika in med att jag anser att regnlopp suger och att det blir ett lotteri så fort omstänsigheterna ändras stup i kvarten.
Många var de som gynnades onödigt mycket av omslagen i helgen som var genom tur och kanske överlagt vågspel med gissningarna. (läs deras rövare gick hem)
Många var också de som gissade åt andra hållet och fick se sina race försvinna i fjärran när det inte blev som många trodde. Bland annat Kimis val att inte byta däck i depåstoppet med följden att han inte hängde med alls när det blev mera regn.
Han skyllde inte ifrån sig. Han ville vara med och dela ansvaret för beslutet att fortsätta med de däcken och att man vinner eller förlorar som ett team.
Tyckte jag var vackert sagt.
När det gäller Massa detta lopp?
Njäeeh, men var bilen inte alls ställd för regn?
Kovalainen hade verkligen chansen att revanchera sitt rykte, men regn och orutin hjälpte honom knappast.
I övrigt var det kanske lite flashback att se Barret flina, men är det inte tio år för sent för honom?
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
FredrikE

Inlägg av FredrikE »

För att fortsätta med analys av Kimi vs Massa.

Kvalen har Kimi kvalat 4 i snitt och Massa har kvalat 3.2

Om vi räknar målgång så ligger Kimi 3.75 i snitt och Massa på 3.71, då räknar jag inte när Massa bröt 2 ggr och Kimi 1 gång, trots allt, så har Kimi en förbättring av sin position i race medan Massa tappar lite under race (Massa skulle tappa ännu mer om vi räknade brutna lopp).

Ni som älskar Massa och tycker att Kimis påbromsning i Monaco var så hemsk, måste ju tycka att massas avåkning i FP1 var hemsk klantig också, eftersom det var en liten mörk rand med sämre grepp som stod till grund för båda.

mvh. Fredrik
xplode

Inlägg av xplode »

Geer skrev:
Gösta skrev:
det måste vara något synnerligen klipskt eftersom jag inte heller fattar vitsen med just det. förklara gärna för oss oinvigda.
Användarens profilbild
PC:

Inlägg av PC: »

FredrikE skrev:Ni som älskar Massa och tycker att Kimis påbromsning i Monaco var så hemsk, måste ju tycka att massas avåkning i FP1 var hemsk klantig också, eftersom det var en liten mörk rand med sämre grepp som stod till grund för båda.
Man skall alltså passa sig för små mörka ränder på banan... :o ...för att...
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
Användarens profilbild
FredrikE

Inlägg av FredrikE »

PC: skrev:
FredrikE skrev:Ni som älskar Massa och tycker att Kimis påbromsning i Monaco var så hemsk, måste ju tycka att massas avåkning i FP1 var hemsk klantig också, eftersom det var en liten mörk rand med sämre grepp som stod till grund för båda.
..man åker av om de mörka ränderna är vatten/olja?

Jag förstår inte vad du menar.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

xplode skrev:
Geer skrev:
Gösta skrev:
det måste vara något synnerligen klipskt eftersom jag inte heller fattar vitsen med just det. förklara gärna för oss oinvigda.
n = neger = svart

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Ajdå!
I det här läget brukar en del människor redan nå sin kokpunkt och i sin ilska och missriktade iver att rätta till hela världen i ett enda slag brista ut i: "Vad i helvete!?!
Är du rasist din jävel?
Intressant blir det när nästa tanke är "såna som du borde skjutas" eller liknande och det är ju ingen förutfattad mening på något sätt att tänka så?
Såna som du... Alltså, pratar vi om en halvkroat, halvitalienare och en tredjedelsskåning? (Jodå, i den personen går procenten ihop) (Man ska inte ha så mycket förutfattade meningar bara)
Såna som du säger man om man stött på "typen" förut. Eller åtminstone har en uppfattning om just en sån typ. En sån där som man inte gillar alls. En som bildat sig en uppfattning om en typ av människor som han inte ens känner och..
Va faan!?! Det här stämmer väl lika bra åt andra hållet?
Kan man kategoriskt bunta ihop en vanlig människa bland rasisterna med stort r, för att man konstaterar att någon till exempel är svart?
http://sv.wikipedia.org/wiki/Neger
Jag har själv blivit kallad rasist för att jag konstaterade att Lewis Hamilton är en neger. För mig är ordet lika värdeneutralt som mulatt, ryss, kines, finne osv.
Jag tycker det är bra att man pekar ut just det faktum att Lewis är neger. Speciellt nu när vi kommer in på F1 som traditionellt varit väldigt fritt från inblandning av negrer vilket somliga kunnat tolka som att de kanske inte kan köra bil eller inte klarar sig i de fina salongerna eller t.ex kan uppföra sig enligt alla etikettens regler för de finaste salongerna. I golfen har Tiger Woods redan sopat rent. Nu är det dags att börja sopa rent i F1-salongerna.
Jag vet att vi har lika högt i tak här och utrymme för diskussioner som i golfens finrum, minst och när vi får in ett unikum som en neger som kan köra bil, så får vi väl omkalibrera de sinnen som inte trott att såna kan köra. (jämför min idé med filmtiteln "White med can't jump)
Kan vi bryta ner en fördom eller en barriär så skall vi göra det och om det behövs så kan jag också börja skriva n lite då och då.
Med det läskiga är att jag är mer orolig för han som reagerar med är du rasist än han som sa n-ordet. Det var de som reagerade som var orsaken till att det blev så enkelt att dupera nästan ett helt folk före andra världskriget att hata judar. Det är pöbeln man ska passa sig för. De som springer omrking och tror att de skall rädda världen ifrån allt ont, som såna som ser skillnad i hudfärgerna, eller som man tänkte då: såna som tar de finaste jobben och våra pengar....
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jag som trodde att det var en liten man med mustasch och hans åsikter som ledde till att över sex miljoner människor mördades.

Får jag fråga vad Hamiltons hudfärg har med något som helst att göra?

Varför är det bra att framhäva att han är svart?

Vad gäller att föra sig i fina salonger så bevisar väl finnarna att det inte är nåt krav för att få köra F1 så varför ska det resonemanget föras när det handlar om svarta förare.

Jag har träffat många nationaliteter i mitt liv, men finnarna tillhör de mest inskränkta jag stött på. Det är ganska känt att finnar har svårt för svarta. Ditt inlägg bevisar det.

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Nu svarar du på precis vartenda ett av mina frågor om inskränkta människor som jag tog upp.
Ja, det var en liten demagog i mustasch som duperade sina landsmän till att hata judar så mycket att de till slut hjälpte till att ha ihjäl dem på löpande band.
Hamiltons hudfärg har helt riktigt inte med något att göra. Annat än att det är ett unikum som "river gamla murar" och just för detta borde han firas så mycket som möjligt.
Har du nå't emot finnar kan du ju komma hit och diskutera saken.
Här kommer ingen höra dig skrika.
...och i min bastu...
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jari skrev:Nu svarar du på precis vartenda ett av mina frågor om inskränkta människor som jag tog upp.
Ja, det var en liten demagog i mustasch som duperade sina landsmän till att hata judar så mycket att de till slut hjälpte till att ha ihjäl dem på löpande band.
Hamiltons hudfärg har helt riktigt inte med något att göra. Annat än att det är ett unikum som "river gamla murar" och just för detta borde han firas så mycket som möjligt.
Har du nå't emot finnar kan du ju komma hit och diskutera saken.
Här kommer ingen höra dig skrika.
Problemet är väl att det är finnar som har nåt emot alla andra...

DU kan fortsätta med din "jag är inte rasist... MEN..."-stil. Det lurar inte mig.

Lika lite som din "Jag har inget emot bögar.... MEN..."-stil.

Nåja, nu ska vi inte diskutera bigotter här, du får ha vilka åsikter du vill, hur människorfientliga de än är.

Läs ditt inlägg här ovan så inser du kanske självmålet.

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Här bjuder jag på ett självmål till:
Jag är inte rasist, jag hatar alla!
FTW!!!
Problemet är att enligt de premisser som man blir rasist för i här i pk-sverige är vi alla rasister.
För de drabbade ser verkligheten annorlunda ut än för oss och vi ska inte inbilla oss att vi som blivit förtryckta för att vi är antingen lantisar, finnar, tjocka, långhåriga halta eller lytta kan föreställa oss hur det var för våra förfäder för 60 år sen att vara pressad av Stalin, eller som amerikansk neger hur det var för Kunta Kinte och hans kompisar att få åka båt till den nya världen.
Sluta hyckla nu, ingen av oss är perfekt eller har "de bästa värderingarna".
Jag gillar och ogillar bögar beroende på vem det är. Jag köper dock inte produkten "det är inne att vara bög" för att den just är en produkt som vi förväntas köpa rakt av.
Jag har mina förutfattade meningar och har inget emot att få dessa motbevisade. Precis lkikadant förväntar jag mig att andra skall vara beredda på att ha fel ibland.
Geer

Inlägg av Geer »

EnzoF1 skrev:
xplode skrev:
Geer skrev: Varför brukar du stoppa in ett n med fet bokstav i Hamilton ?
n = neger = svart
Det var smart att skriva n med fet bokstav. Då behöver man inte ta fel på hudfärgen. Heja Gösta.
Användarens profilbild
PC:

FredrikE skrev:
PC: skrev:
..man åker av om de mörka ränderna är vatten/olja?

Jag förstår inte vad du menar.
Så Kimi och DC körde på exakt samma oljerand, vid olika tillfällen, i Monaco och Massa lyckades missa att det var vatten på banan. Då var det klart.

Jag brukar annars anta att de mörka ränderna på banan är bromsspår i första hand. Olika sätt att definiera helt enkelt då...
Användarens profilbild
FredrikE

Inlägg av FredrikE »

PC: skrev:Så Kimi och DC körde på exakt samma oljerand, vid olika tillfällen, i Monaco och Massa lyckades missa att det var vatten på banan. Då var det klart.

Jag brukar annars anta att de mörka ränderna på banan är bromsspår i första hand. Olika sätt att definiera helt enkelt då...
Nu förstår jag ännu mindre vad du menar, så jag förklarar istället vad jag menade första gången.

Massa bromsade på oljeranden efter Alonsos bil på fria träningen i fredags, och tappade kontrollen över sin bil och krashade i räcket.

Kimi bromsade på en vattenrand i Monaco och tappade således kontrollen över bilen.

De som tycker att Kimi va en jävla sopa som tappade kontrollen, borde således tycka att Massa är en lika stor sopa.

Det var bara det jag menade, själv lägger jag ingen "sopa-värdering" i att en racerförare tappar kontrollen under en inbromsning där det är halare på ena sidan.

mvh. Fredrik
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

FredrikE skrev:
PC: skrev:Så Kimi och DC körde på exakt samma oljerand, vid olika tillfällen, i Monaco och Massa lyckades missa att det var vatten på banan. Då var det klart.

Nu förstår jag ännu mindre vad du menar, så jag förklarar istället vad jag menade första gången.

Massa bromsade på oljeranden efter Alonsos bil på fria träningen i fredags, och tappade kontrollen över sin bil och krashade i räcket.

Kimi bromsade på en vattenrand i Monaco och tappade således kontrollen över bilen.

De som tycker att Kimi va en jävla sopa som tappade kontrollen, borde således tycka att Massa är en lika stor sopa.

Det var bara det jag menade, själv lägger jag ingen "sopa-värdering" i att en racerförare tappar kontrollen under en inbromsning där det är halare på ena sidan.

mvh. Fredrik
Det är inte många här som har ifrågasatt Massas sopkvalitéer vad jag vet. Men vid torr bana och från pole så går det ofta riktigt bra.
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Rexa
Utvisad
Utvisad

Inlägg av Rexa »

EnzoF1 skrev:Jag som trodde att det var en liten man med mustasch och hans åsikter som ledde till att över sex miljoner människor mördades.

Får jag fråga vad Hamiltons hudfärg har med något som helst att göra?

Varför är det bra att framhäva att han är svart?

Vad gäller att föra sig i fina salonger så bevisar väl finnarna att det inte är nåt krav för att få köra F1 så varför ska det resonemanget föras när det handlar om svarta förare.

Jag har träffat många nationaliteter i mitt liv, men finnarna tillhör de mest inskränkta jag stött på. Det är ganska känt att finnar har svårt för svarta. Ditt inlägg bevisar det.

Man kan inte gilla allt här i världen så enkelt är det .
Vad är mest fel att du inte gillar finnar än att vissa inte gillar negrer ?
Sen att du tycker vi är inskränkta tror du vi bryr oss om det ? Knappast inte jag i alla fall .
Mvh Rexa
Ps. Alltid retar jag någon ;O)
Användarens profilbild
PC:

"Storbritanniens GP 2008 - Silverstone" heter den här tråden... :idea: