Donington Park vs Silverstone
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8550
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
Donington Park vs Silverstone
Jaha, lite förvånad blev jag när FIA meddelar att Donington tar över efter Silverstone.
Man tycker ju att det borde kosta ännu mera att bygga om den banan än att fräscha upp vägar och faciliteter på Silverstone. Undrar vem som finansiererar bygget?
Man tycker ju att det borde kosta ännu mera att bygga om den banan än att fräscha upp vägar och faciliteter på Silverstone. Undrar vem som finansiererar bygget?
-
- Inlägg: 7
- Blev medlem: lör feb 15, 2003 01:00
- Ort: Göteborg
Jag är förvånad, verkar som Donington måste ha ordnat till sig rejäla finansiärer, förklarar iofs Tilkes besök där.
Det mesta måste ju byggas nytt som depå, läktare osv lär inte bli billigt.
Vad gäller banan så hoppas jag Tilke gör något åt dom sista kurvorna som jag inte tycker är speciellt roliga, annars är det en fin bana.
Det mesta måste ju byggas nytt som depå, läktare osv lär inte bli billigt.
Vad gäller banan så hoppas jag Tilke gör något åt dom sista kurvorna som jag inte tycker är speciellt roliga, annars är det en fin bana.
Senast redigerad av Macke T den fre jul 04, 2008 13:14, redigerad totalt 1 gång.
-
- Inlägg: 522
- Blev medlem: sön okt 21, 2007 10:47
Hoppas att loppen kan alternera mellan banorna som i Japan med Fuji och Suzuka till exempel. Kommer att sakna Silverstone annars.
Men det är ju hyfsat konsekvent ändå. Sitter du i en Ferrari så får du böter, men sitter du i en McLaren så tappar du placering eller blir diskad.
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA? -AndersF1
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA? -AndersF1
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8550
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8550
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
-
- Inlägg: 257
- Blev medlem: mån jun 02, 2008 08:48
- Ort: Nyköping
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8550
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
-
- Inlägg: 257
- Blev medlem: mån jun 02, 2008 08:48
- Ort: Nyköping
Inte så svårt för honom att höja avgiften för Silverstone tillräckligt för att de ska tveka och då verkar Donington vara mer "sugna", har han dessutom en ev roll på Donington...Pastis skrev:Ingen som tror att "räven" Bernie Ecclestone har gjord detta med avsikt? Det finns antydningar på att han är inblandad och även kanske blir promotor för tävlingarna på Donington.
mvh. Fredrik
-
- Inlägg: 972
- Blev medlem: tor mar 07, 2002 01:00
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Det är riktigt synd att förlora Silverstone. En av de bästa banorna som är kvar och även om Donington är helt okej föredrar jag Silverstone utan att blinka. Man blir så trött på gubbfan ibland.
Dessutom måste jag ju nu boka in en resa dit eftersom 2009 verkar bli sista året inom överskådlig framtid...
Dessutom måste jag ju nu boka in en resa dit eftersom 2009 verkar bli sista året inom överskådlig framtid...
I was misled and that is the way it went
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8550
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
-
- Inlägg: 2469
- Blev medlem: fre sep 14, 2007 17:30
- Ort: Sveriges sydligaste stad
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8550
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
-
- Inlägg: 522
- Blev medlem: sön okt 21, 2007 10:47
Då har vi samma åsikt om Tilke.olag skrev:Har Tilke varit med på den nya banan? I såfall så är det rena sömnmedlet IGEN. Inga bilar får bryta pga kört av banan. Inga omkörningar ...man får hoppas att någon puffar en motor eller regn för spänningens skull.
Men det är ju hyfsat konsekvent ändå. Sitter du i en Ferrari så får du böter, men sitter du i en McLaren så tappar du placering eller blir diskad.
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA? -AndersF1
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA? -AndersF1
-
- Inlägg: 925
- Blev medlem: mån feb 28, 2005 16:51
Tråkigt att Silverstone byts ut mot Donnington, den ende som blir glad är väl Eje som verkar ha något emot Silverstone? Inte nog med att man skall köra på Donnington framöver efter 2009, man skall köra där i tio år! Aja, får hoppas upprustningen blir bra och inbjuder till bra racing. Tilke kan ju få till det inbland, typ som Istanbul Park.
Ferrari.
-
- Inlägg: 536
- Blev medlem: mån mar 13, 2006 09:39
2009 har jag bokat som ett ett "F1-besök", dock ej Silverstone, men kommer nu att försöka pricka in detta datum. Det vore kul om vi i forumet kunde samsas om en resa eller en träff på områdetSami skrev:Silverstone är ju helt klart bättre än Donington.
Jag är lite inne på samma som cheever. Man kanske får passa på att åka dit nästa år. Silverstone är en bana där jag skulle vilja uppleva ett F1 lopp på plats.
-
- Inlägg: 259
- Blev medlem: fre okt 19, 2007 17:14
- Ort: Uppsala
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 259
- Blev medlem: fre okt 19, 2007 17:14
- Ort: Uppsala
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 972
- Blev medlem: tor mar 07, 2002 01:00
Silverstone är en av de allra bästa banorna i F1-världen. Blir nästan alltid bra lopp där. Tack vare att ingen Tilke varit där och kluddat är det faktiskt möjligt att göra omkörningar på banan - ja faktiskt på flera olika ställen. Det är unikt idag!Cheever skrev:Det är riktigt synd att förlora Silverstone. En av de bästa banorna som är kvar och även om Donington är helt okej föredrar jag Silverstone utan att blinka.
-
- Inlägg: 567
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Uppsala
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Haha, ja det är väl det Silverstone är mest känt för. Sina fantastiska tillfartsvägar. Mika Häkkinen blev väl arresterad på väg till banan och missade träningen för at han körde om köerna och således på fel sida vägen. Lätt hänt i England iofs.
Men vems är felet met infrastrukturen? Är det bättre på Donington?
Men vems är felet met infrastrukturen? Är det bättre på Donington?
I was misled and that is the way it went
-
- Inlägg: 122
- Blev medlem: fre apr 18, 2003 15:46
- Ort: Örebro
Fan jag gillar Silverstone. Den har en slags speciel känsla fastän man bara sitter i soffan hemma och tittar.
Det skall bli kul med donnington allafall, men tråkigt att silverstone försvinner.
Dock undrar jag.. skall den byggas om? Jag får känsla av att den banan är för liten för f1.
I simuleringspel känns den liten. Dock ett spel bara men proportionerna är faktiskt mycket ackurata numera. Sen har man sett några race där ifrån. de två hårnålarna känns mycket trånga.
Det skall bli kul med donnington allafall, men tråkigt att silverstone försvinner.
Dock undrar jag.. skall den byggas om? Jag får känsla av att den banan är för liten för f1.
I simuleringspel känns den liten. Dock ett spel bara men proportionerna är faktiskt mycket ackurata numera. Sen har man sett några race där ifrån. de två hårnålarna känns mycket trånga.
-
- Inlägg: 522
- Blev medlem: sön okt 21, 2007 10:47
Vad jag har förstått ska banan Tilkefieras, d.v.s. förstöras.Znillblix skrev:Fan jag gillar Silverstone. Den har en slags speciel känsla fastän man bara sitter i soffan hemma och tittar.
Det skall bli kul med donnington allafall, men tråkigt att silverstone försvinner.
Dock undrar jag.. skall den byggas om? Jag får känsla av att den banan är för liten för f1.
I simuleringspel känns den liten. Dock ett spel bara men proportionerna är faktiskt mycket ackurata numera. Sen har man sett några race där ifrån. de två hårnålarna känns mycket trånga.
Men det är ju hyfsat konsekvent ändå. Sitter du i en Ferrari så får du böter, men sitter du i en McLaren så tappar du placering eller blir diskad.
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA? -AndersF1
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA? -AndersF1
-
- Inlägg: 1364
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Vimmerby
Synd! Från det jag sett av den (MotoGP) så verkar den mysig. Men nu blir det väl asfalt runt hela banan...menthol skrev:Vad jag har förstått ska banan Tilkefieras, d.v.s. förstöras.Znillblix skrev:Fan jag gillar Silverstone. Den har en slags speciel känsla fastän man bara sitter i soffan hemma och tittar.
Det skall bli kul med donnington allafall, men tråkigt att silverstone försvinner.
Dock undrar jag.. skall den byggas om? Jag får känsla av att den banan är för liten för f1.
I simuleringspel känns den liten. Dock ett spel bara men proportionerna är faktiskt mycket ackurata numera. Sen har man sett några race där ifrån. de två hårnålarna känns mycket trånga.
Fast man kanske kan hoppas på att de gör nåt åt Melbourne Hairpin, den känns konstruerad eller onaturlig på nåt sätt.
Keep on Boppin´
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Så himla bra tycker jag inte Silverstone är ur omkörningssynpunkt när det gäller torrlopp och jag har dessutom svårt att förstå kritiken mot Tilke-banor när det gäller omköringssvårigheter.
Vad bygger ni det på?
Gamla Imola, Barcelona, Hungaroring, etc. är/var inte precis lättare att köra om på än Tilkes banor, snarare tvärtom.
Finns det någon statistik som visar att det är svårare att köra om på Tilkes banor?
Vad bygger ni det på?
Gamla Imola, Barcelona, Hungaroring, etc. är/var inte precis lättare att köra om på än Tilkes banor, snarare tvärtom.
Finns det någon statistik som visar att det är svårare att köra om på Tilkes banor?
-
- Inlägg: 522
- Blev medlem: sön okt 21, 2007 10:47
Det största problemet jag har med Tilkebanorna är inte omkörningsmöjligheterna. Tycker det bjuds på bra sådana på hans banor. Jag tycker bara att han ska låta bli att ändra på gamla anrika banor som Spa t.ex. Nya banor kan han få rita hur många han vill, bara det inte tillkommer några fler av hans alster i F1-kalendern.
En annan bidragande orsak till min anti-Tilke-åsikt är dessa enorma asfalterade avåkningszoner som dessutom smittat av sig på andra banor. Dessa förstör enligt mig sporten då man i princip kan ladda hur mycket som helst utan att riskera att sätta bilen i räcket, några sandfålle-dnf:s kan man ju även det glömma.
En annan bidragande orsak till min anti-Tilke-åsikt är dessa enorma asfalterade avåkningszoner som dessutom smittat av sig på andra banor. Dessa förstör enligt mig sporten då man i princip kan ladda hur mycket som helst utan att riskera att sätta bilen i räcket, några sandfålle-dnf:s kan man ju även det glömma.
Men det är ju hyfsat konsekvent ändå. Sitter du i en Ferrari så får du böter, men sitter du i en McLaren så tappar du placering eller blir diskad.
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA? -AndersF1
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA? -AndersF1
-
- Inlägg: 35
- Blev medlem: tor sep 11, 2003 13:18
Avåkningszoner med asfalt är mycket säkrare än de med sand. Det är inte ovanligt att bilarna studsar till på sanden och eftersom de inte har någon markkontakt sker heller ingen inbromsning = mycket högre hastighet om man träffar muren. Sen är det även mycket vanligare att bilarna gräver ner sig och börjar volta runder i sanden - även detta är sämre ur säkerhetssynpunkt.menthol skrev:Det största problemet jag har med Tilkebanorna är inte omkörningsmöjligheterna. Tycker det bjuds på bra sådana på hans banor. Jag tycker bara att han ska låta bli att ändra på gamla anrika banor som Spa t.ex. Nya banor kan han få rita hur många han vill, bara det inte tillkommer några fler av hans alster i F1-kalendern.
En annan bidragande orsak till min anti-Tilke-åsikt är dessa enorma asfalterade avåkningszoner som dessutom smittat av sig på andra banor. Dessa förstör enligt mig sporten då man i princip kan ladda hur mycket som helst utan att riskera att sätta bilen i räcket, några sandfålle-dnf:s kan man ju även det glömma.
Men det är klart - det är ju lite synd att ingen kör ihjäl sig längre på banorna.
-
- Inlägg: 522
- Blev medlem: sön okt 21, 2007 10:47
Jag säger inte att några ska dö, jag tycker bara att asfaltszonerna gör racingen för enkel för förarna. Om man gör ett misstag ska man antingen sitta i sanden eller i muren. Asfaltszonerna är för förlåtande.
Idag är bilarna så pass säkra att jag inte tror att en stor sandfålla på något vis ska kunna ta ihjäl en förare. Snart sticker ju inte ens deras huvud upp ur sittbrunnen!
F1 har blivit som vilken sport som helst där man inte ska behöva ta några risker, det har dödat sportens själ en del.
Idag är bilarna så pass säkra att jag inte tror att en stor sandfålla på något vis ska kunna ta ihjäl en förare. Snart sticker ju inte ens deras huvud upp ur sittbrunnen!
F1 har blivit som vilken sport som helst där man inte ska behöva ta några risker, det har dödat sportens själ en del.
Men det är ju hyfsat konsekvent ändå. Sitter du i en Ferrari så får du böter, men sitter du i en McLaren så tappar du placering eller blir diskad.
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA? -AndersF1
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA? -AndersF1
-
- Inlägg: 2469
- Blev medlem: fre sep 14, 2007 17:30
- Ort: Sveriges sydligaste stad
Klart att ingen ska dö. Håller med menthol. Det ska kosta att missa att köra på banan. Ta kurva 16 i Frankrike. Där kör dom över Kurbsen och kör med 2 hjul på konstgräset i vissa fall 4 hjul. Om där hade varit grus eller en mur hade man inte översatsat som dom gör ibland.Grönsakskungen skrev: Avåkningszoner med asfalt är mycket säkrare än de med sand. Det är inte ovanligt att bilarna studsar till på sanden och eftersom de inte har någon markkontakt sker heller ingen inbromsning = mycket högre hastighet om man träffar muren. Sen är det även mycket vanligare att bilarna gräver ner sig och börjar volta runder i sanden - även detta är sämre ur säkerhetssynpunkt.
Men det är klart - det är ju lite synd att ingen kör ihjäl sig längre på banorna.
Om man vet att inget händer satsar man mer. Vet man att man kan skada bilen så blir man lite mer försiktigare och helt plötsligt kanske man får lite mer omkörningar i loppen.
FIA = Ferrari International Assistance
-
- Inlägg: 257
- Blev medlem: mån jun 02, 2008 08:48
- Ort: Nyköping
Bernie verkar verkligen inte gilla Silverstone.
Some observers have suggested that if the Leicestershire venue cannot fulfil the terms of its new contract by substantially renovating its facility, formula one can always revert back to Silverstone, the event's permanent host since 1987.
"We won't come back," F1 chief executive Ecclestone said at Silverstone on Sunday.
He insists that if Donington runs out of time or money to get up to speed by 2010, he will allocate Britain's annual race slot to a different country.
"I am sure they will be ready but, if not, we will sign with another country. There won't be a British grand prix. Pure and simple," Ecclestone said.
mvh. Fredrik
Some observers have suggested that if the Leicestershire venue cannot fulfil the terms of its new contract by substantially renovating its facility, formula one can always revert back to Silverstone, the event's permanent host since 1987.
"We won't come back," F1 chief executive Ecclestone said at Silverstone on Sunday.
He insists that if Donington runs out of time or money to get up to speed by 2010, he will allocate Britain's annual race slot to a different country.
"I am sure they will be ready but, if not, we will sign with another country. There won't be a British grand prix. Pure and simple," Ecclestone said.
mvh. Fredrik
-
- Inlägg: 35
- Blev medlem: tor sep 11, 2003 13:18
Undrar om Kubica håller med dig om det?menthol skrev:Jag säger inte att några ska dö, jag tycker bara att asfaltszonerna gör racingen för enkel för förarna. Om man gör ett misstag ska man antingen sitta i sanden eller i muren. Asfaltszonerna är för förlåtande.
Idag är bilarna så pass säkra att jag inte tror att en stor sandfålla på något vis ska kunna ta ihjäl en förare. Snart sticker ju inte ens deras huvud upp ur sittbrunnen!
F1 har blivit som vilken sport som helst där man inte ska behöva ta några risker, det har dödat sportens själ en del.
Vill man tvunget att förarna skall straffas när de gör misstag så är det bättre att ge dem ett drive-thru, eller Stop and Go.
-
- Inlägg: 522
- Blev medlem: sön okt 21, 2007 10:47
Kraschen i Kanadas GP 2007 bevisar ju om inte annat hur pass säkra bilarna är idag.Grönsakskungen skrev:Undrar om Kubica håller med dig om det?menthol skrev:Jag säger inte att några ska dö, jag tycker bara att asfaltszonerna gör racingen för enkel för förarna. Om man gör ett misstag ska man antingen sitta i sanden eller i muren. Asfaltszonerna är för förlåtande.
Idag är bilarna så pass säkra att jag inte tror att en stor sandfålla på något vis ska kunna ta ihjäl en förare. Snart sticker ju inte ens deras huvud upp ur sittbrunnen!
F1 har blivit som vilken sport som helst där man inte ska behöva ta några risker, det har dödat sportens själ en del.
Vill man tvunget att förarna skall straffas när de gör misstag så är det bättre att ge dem ett drive-thru, eller Stop and Go.
Observera att när jag säger "sätta bilen i muren" menar jag inte att göra det i över 200 km/h, utan på ett lite mer kontrollerat sätt på ställen där inte farten är så hög. Betongmurar på farliga och snabba ställen ska givetvis byggas bort i mesta möjliga mån och ersättas av däcksbarriärer alternativt grusfållor eller både och, inte flera hundra meter breda asfaltszoner.
Men det är ju hyfsat konsekvent ändå. Sitter du i en Ferrari så får du böter, men sitter du i en McLaren så tappar du placering eller blir diskad.
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA? -AndersF1
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA? -AndersF1
-
- Inlägg: 35
- Blev medlem: tor sep 11, 2003 13:18
Hellre asfalt än sånt här!menthol skrev:Kraschen i Kanadas GP 2007 bevisar ju om inte annat hur pass säkra bilarna är idag.Grönsakskungen skrev:Undrar om Kubica håller med dig om det?menthol skrev:Jag säger inte att några ska dö, jag tycker bara att asfaltszonerna gör racingen för enkel för förarna. Om man gör ett misstag ska man antingen sitta i sanden eller i muren. Asfaltszonerna är för förlåtande.
Idag är bilarna så pass säkra att jag inte tror att en stor sandfålla på något vis ska kunna ta ihjäl en förare. Snart sticker ju inte ens deras huvud upp ur sittbrunnen!
F1 har blivit som vilken sport som helst där man inte ska behöva ta några risker, det har dödat sportens själ en del.
Vill man tvunget att förarna skall straffas när de gör misstag så är det bättre att ge dem ett drive-thru, eller Stop and Go.
Observera att när jag säger "sätta bilen i muren" menar jag inte att göra det i över 200 km/h, utan på ett lite mer kontrollerat sätt på ställen där inte farten är så hög. Betongmurar på farliga och snabba ställen ska givetvis byggas bort i mesta möjliga mån och ersättas av däcksbarriärer alternativt grusfållor eller både och, inte flera hundra meter breda asfaltszoner.
http://www.youtube.com/watch?v=TF1LFXyjlp0&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=zxQAThko ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=FthUHyUEm8A
http://www.youtube.com/watch?v=wBjmw7KH-lc
-
- Inlägg: 972
- Blev medlem: tor mar 07, 2002 01:00
Nej då, de är lika illa. Problemet är ju att det idag krävs att den omkörande bilen är storleksordningen 1 s/varv snabbare för att en omkörning ska bli möjlig.AndersF1 skrev:Gamla Imola, Barcelona, Hungaroring, etc. är/var inte precis lättare att köra om på än Tilkes banor, snarare tvärtom.
Det värsta med Tilkes banor är ju att de har så fruktansvärt tråkig layout. Och alla ser ju likadana ut, med samma typ av kurvor och kvadratkilometerstora avåkningszoner vid sidan av banan. Man kunde lika gärna asfalterat en jätteåker och kört omkring mellan slumpvist utställda koner.
Istanbul är dock ett undantag, den ska han ha kredit för.
-
- Inlägg: 2984
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Förslag:Pastis skrev:Vad jag förstår tas några små kurvor bort och en lång raka skapas från Coppice fram till Melbourne. Depån flyttas också har jag för mig. Det var i alla fall den gamla "GP-planen". Men om Tilke är inblandad kanske mera görs?
Nuvarande bana:
Banan verkar dock kort (cirka 4 km). Dessutom, är det så lämpligt att ha depån på innerplan?
Denna nyhet "drabbar" ju mig som MotoGP-älskare också. Ryktena säger MotoGP på Silverstone...
-
- Inlägg: 2984
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Inte speciellt mycket bättre....Cheever skrev:Haha, ja det är väl det Silverstone är mest känt för. Sina fantastiska tillfartsvägar. Mika Häkkinen blev väl arresterad på väg till banan och missade träningen för at han körde om köerna och således på fel sida vägen. Lätt hänt i England iofs.
Men vems är felet met infrastrukturen? Är det bättre på Donington?
-
- Inlägg: 4443
- Blev medlem: sön jul 28, 2002 02:00
- Ort: Norrköping
-
- Inlägg: 142
- Blev medlem: mån jul 07, 2008 13:21
-
- Inlägg: 122
- Blev medlem: fre apr 18, 2003 15:46
- Ort: Örebro
Jag gillar asfalten för att det gör att bilarna kan fortsätta efter en avåkning. En lätt knuff eller en avstyrning för att unvika en snurrning eller liknande och sedan fastna i en jävla sandfålla. Nä inget kul får någon.
Asfaltzonerna är säkrare, behåller bilarna i racet. Och du vill automatikt inte vara där ändå för att du fölorar tid.
Asfaltera sandfållorna. Men gärna mer stadbanor med nära räcken. Det är en annan sort av racing. Inte så säkert kanske men farterna är mindre (edit: lägre kanke det heter) oandra sidan
Asfaltzonerna är säkrare, behåller bilarna i racet. Och du vill automatikt inte vara där ändå för att du fölorar tid.
Asfaltera sandfållorna. Men gärna mer stadbanor med nära räcken. Det är en annan sort av racing. Inte så säkert kanske men farterna är mindre (edit: lägre kanke det heter) oandra sidan
-
- Inlägg: 142
- Blev medlem: mån jul 07, 2008 13:21
Misstag skall kosta.Znillblix skrev:Jag gillar asfalten för att det gör att bilarna kan fortsätta efter en avåkning. En lätt knuff eller en avstyrning för att unvika en snurrning eller liknande och sedan fastna i en jävla sandfålla. Nä inget kul får någon.
Asfaltzonerna är säkrare, behåller bilarna i racet. Och du vill automatikt inte vara där ändå för att du fölorar tid.
Asfaltera sandfållorna. Men gärna mer stadbanor med nära räcken. Det är en annan sort av racing. Inte så säkert kanske men farterna är mindre (edit: lägre kanke det heter) oandra sidan
Jag skulle kunna sträcka mig till att asfalt kombinerat med spikmattor skulle kunna vara OK.
-
- Inlägg: 35
- Blev medlem: tor sep 11, 2003 13:18
E du allvarlig nu eller?Gevalia skrev:Misstag skall kosta.Znillblix skrev:Jag gillar asfalten för att det gör att bilarna kan fortsätta efter en avåkning. En lätt knuff eller en avstyrning för att unvika en snurrning eller liknande och sedan fastna i en jävla sandfålla. Nä inget kul får någon.
Asfaltzonerna är säkrare, behåller bilarna i racet. Och du vill automatikt inte vara där ändå för att du fölorar tid.
Asfaltera sandfållorna. Men gärna mer stadbanor med nära räcken. Det är en annan sort av racing. Inte så säkert kanske men farterna är mindre (edit: lägre kanke det heter) oandra sidan
Jag skulle kunna sträcka mig till att asfalt kombinerat med spikmattor skulle kunna vara OK.
Menar du allvar med spikmattorna så tycker jag du skall sätta dig tillrätta och tänka en sväng till. Återkom gärna när du känner dig klar.
-
- Inlägg: 122
- Blev medlem: fre apr 18, 2003 15:46
- Ort: Örebro
visst, det räcker att det kostar tid. Inte race, bil eller tom livGevalia skrev:Misstag skall kosta.Znillblix skrev:Jag gillar asfalten för att det gör att bilarna kan fortsätta efter en avåkning. En lätt knuff eller en avstyrning för att unvika en snurrning eller liknande och sedan fastna i en jävla sandfålla. Nä inget kul får någon.
Asfaltzonerna är säkrare, behåller bilarna i racet. Och du vill automatikt inte vara där ändå för att du fölorar tid.
Asfaltera sandfållorna. Men gärna mer stadbanor med nära räcken. Det är en annan sort av racing. Inte så säkert kanske men farterna är mindre (edit: lägre kanke det heter) oandra sidan
Jag skulle kunna sträcka mig till att asfalt kombinerat med spikmattor skulle kunna vara OK.
-
- Inlägg: 8027
- Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
- Ort: Solna
Jag å min sida gillar inte "rallycrossbanor". Har man schabblat och åkt av så har man inget i racet att göra. Det skall vara rejäla sand / grusfållor som skall vara omöjliga att ta sig från rullande. Det skall inte finnas några farliga räcken där förarna riskerar liv och lem genom att köra på dem. Banorna skall ha breda och rejäla kurvpartier där omkörning är möjlig.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
- Inlägg: 8027
- Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
- Ort: Solna
-
- Inlägg: 142
- Blev medlem: mån jul 07, 2008 13:21
Viss ironi kanske finns...Grönsakskungen skrev:Gevalia skrev:Misstag skall kosta.Znillblix skrev:Jag gillar asfalten för att det gör att bilarna kan fortsätta efter en avåkning. En lätt knuff eller en avstyrning för att unvika en snurrning eller liknande och sedan fastna i en jävla sandfålla. Nä inget kul får någon.
Asfaltzonerna är säkrare, behåller bilarna i racet. Och du vill automatikt inte vara där ändå för att du fölorar tid.
Asfaltera sandfållorna. Men gärna mer stadbanor med nära räcken. Det är en annan sort av racing. Inte så säkert kanske men farterna är mindre (edit: lägre kanke det heter) oandra sidan
Jag skulle kunna sträcka mig till att asfalt kombinerat med spikmattor skulle kunna vara OK.
E du allvarlig nu eller?
Menar du allvar med spikmattorna så tycker jag du skall sätta dig tillrätta och tänka en sväng till. Återkom gärna när du känner dig klar.
-
- Inlägg: 35
- Blev medlem: tor sep 11, 2003 13:18
Puh...Gevalia skrev:Viss ironi kanske finns...Grönsakskungen skrev:Gevalia skrev: Misstag skall kosta.
Jag skulle kunna sträcka mig till att asfalt kombinerat med spikmattor skulle kunna vara OK.
E du allvarlig nu eller?
Menar du allvar med spikmattorna så tycker jag du skall sätta dig tillrätta och tänka en sväng till. Återkom gärna när du känner dig klar.