MALAYSIAS GP 2008 - SEPANG

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Patrik L

Inlägg av Patrik L »

olag skrev:
Patrik L skrev: "It was not a corner where you need to go very aggressive on the throttle as well, it was a reasonable corner to do so I don't think it was an influence on that."

Han är allt bra go' den pöjken :)
Kan någon översätta denna raden :quest:
Får inte ihop den med min skolengelska
Tror att en förklaring finns om man sätter ett komma efter 'to do'. I så fall blir det (ung.):
Det var också en kurva där man inte behöver vara väldigt aggressiv med gasen. Det var en överkommlig kurva att göra, så jag tror inte det hade något inflytande.
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

Patrik L skrev:
olag skrev:
Patrik L skrev: "It was not a corner where you need to go very aggressive on the throttle as well, it was a reasonable corner to do so I don't think it was an influence on that."

Han är allt bra go' den pöjken :)
Kan någon översätta denna raden :quest:
Får inte ihop den med min skolengelska
Tror att en förklaring finns om man sätter ett komma efter 'to do'. I så fall blir det (ung.):
Det var också en kurva där man inte behöver vara väldigt aggressiv med gasen. Det var en överkommlig kurva att göra, så jag tror inte det hade något inflytande.
Tack mitt i prick. Nu klara jag av den :up:

Här är ett fint litet klipp :D

http://www.myvideo.de/watch/3745176/F1_ ... 23_03_2008
FIA = Ferrari International Assistance
Användarens profilbild
Bopper

Inlägg av Bopper »

Bourdais trodde nog han var kvar i USA, när han satt kvar i bilen och hoppades de skulle lyfta ut honom på banan igen :D
Keep on Boppin´
Användarens profilbild
Patrik L

Inlägg av Patrik L »

Däcksanvändningen:

Kod: Markera allt

Team                       Tyre choice by stint

Ferrari           

Kimi Raikkonen              Hard-Hard-Medium
Felipe Massa                Hard-Hard-DNF

BMW Sauber 

Nick Heidfeld               Medium-Hard-Medium
Robert Kubica               Hard-Hard-Medium

Renault

Fernando Alonso             Medium-Hard-Medium
Nelson Piquet               Medium-Hard-Hard

Williams   

Nico Rosberg                Medium-Medium-Hard
Kazuki Nakajima             Medium-Medium-Hard

Red Bull Racing  

David Coulthard             Medium-Medium-Hard
Mark Webber                 Hard-Hard-Medium

Toyota 

Jarno Trulli                Medium-Medium-Hard
Timo Glock                  Medium-DNF

Scuderia Toro Rosso  

Sebastien Bourdais          Medium-DNF
Sebastian Vettel            Medium-Medium-DNF

Honda

Jenson Button               Medium-Hard-Medium
Rubens Barrichello          Hard-Medium-Medium-Medium

Super Aguri 

Takuma Sato                 Medium-Medium-Hard
Anthony Davidson            Medium-Medium-Hard

Force India

Adrian Sutil                Hard-DNF
Giancarlo Fisichella        Medium-Hard-Hard

McLaren   

Lewis Hamilton              Medium-Medium-Hard
Heikki Kovalainen           Medium-Hard-Medium

Rexa
Utvisad
Utvisad

Inlägg av Rexa »

AndersF1 skrev:
Rexa skrev:
AndersF1 skrev: Sverige hade redan i mitten på 70-talet tre GP-vinnare. Det kan ju Finland försöka slå.
På den tiden var F1 en sport för män där det behövdes mod och inte nu som en näst intill ofarlig sport där även fegisar kan göra sig gällande, utan att behöva riskera att bryta naglarna.
Konstigt att finnarna mest verkar ha kunnat/vågat göra sig gällande ifrån 80-talet och framåt? Vad gjorde de under de tre första decennierna av F1?
Tur att det kom en svenskfödd som träffat lite riktiga män under sin barndom, som kunde visa vägen.
Den svenska avundsjukan lyser som en 2000 watts lampa i pannan på dig ..
Förövrigt var det ett bra lopp och kul med 2 Finska flaggor i topp ...
Var det jobbigt att inse att jag har rätt? Truth hurts...
Nop inte jobbigt alls vad har sverige att komma med inom F1 inget alls och länge sen dom gjorde någe inom rally med .
Mvh Rexa
Ps. Alltid retar jag någon ;O)
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Alonso verkar få en jobbig säsong. Renault verkar inte ha lyckats göra några framsteg sedan förra säsongen. Piquet var i mål 20 sekunder efter Fernando vilket faktiskt är riktigt okej för att vara hans andra lopp i F1. Han är uppe på Fisichella nivå nu.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

AndersF1 skrev:
Rexa skrev:
AndersF1 skrev: Sverige hade redan i mitten på 70-talet tre GP-vinnare. Det kan ju Finland försöka slå.
På den tiden var F1 en sport för män där det behövdes mod och inte nu som en näst intill ofarlig sport där även fegisar kan göra sig gällande, utan att behöva riskera att bryta naglarna.
Konstigt att finnarna mest verkar ha kunnat/vågat göra sig gällande ifrån 80-talet och framåt? Vad gjorde de under de tre första decennierna av F1?
Tur att det kom en svenskfödd som träffat lite riktiga män under sin barndom, som kunde visa vägen.
Den svenska avundsjukan lyser som en 2000 watts lampa i pannan på dig ..
Jag har varken sett dig på den nivån eller sett dig ha så fel någon gång tror jag.
Menar du att någon ska ta sig tillbaka i tiden för att uppnå ett mediokert resultat någon haft tidigare?
Låt se nu, svenskarna har hur många segrare och vinster i F1 och hur många vm-titlar? Är det inte snarare så att svenskarna håller mediokerrekordet med Lill-lövis i spetsen och dessutom rekordet för många "löften" som aldrig når ända upp i ligan?
Just ett snyggt rekord, det också...
Med tanke på att svenskarna är nästan dubbelt så måga borde de väl ha fyra förare på pallen redan nu om de är så grymt duktiga på att köra bil?
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Rexa skrev:
AndersF1 skrev:
Rexa skrev: Den svenska avundsjukan lyser som en 2000 watts lampa i pannan på dig ..
Nop inte jobbigt alls vad har sverige att komma med inom F1 inget alls och länge sen dom gjorde någe inom rally med .
Det finns flera förare i Finland som ensamma slår hela sveriges samlade förares prestationer...
Zetor

Inlägg av Zetor »

Diskuterar ni loppet eller ska ni starta svenk-finska vinterkriget :(
Mycket trams blir, ibland.
Rexa
Utvisad
Utvisad

Inlägg av Rexa »

Det som Massa råka ut för var typ rätt likt det Kimi råka ut för förra helgen ser mysko ut ,,
Mvh Rexa
Ps. Alltid retar jag någon ;O)
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Dom försöker alltid förtalla varandra Sverige mot Finland det är inget att bry sig om :D
Själv klart var det ett förar misstag han satt där och drömde oj ! jag hade visst inga hjälp medel det är jag som bestämmer och så satt han i sand fållan :lol:
Geer

Inlägg av Geer »

Rexa skrev:Det som Massa råka ut för var typ rätt likt det Kimi råka ut för förra helgen ser mysko ut ,,
Hur var det likt ? Kimi bromsade rakt fram och Massa gasade i en kurva.
Battery

Inlägg av Battery »

Skum inledning på säsongen. Det känns lite osäkert att utnämna nån favorit än, men jag tror att det bara är en tidsfråga innan nån av BMW-pojkarna kniper första segern.
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Battery skrev:Skum inledning på säsongen. Det känns lite osäkert att utnämna nån favorit än, men jag tror att det bara är en tidsfråga innan nån av BMW-pojkarna kniper första segern.
Jag tycker det är lika skumt som föra året samma 4 stall som föra året i topp inget konstigt :o
Battery

Inlägg av Battery »

Menade väl mest att det känns lite svårt att se hur jämna Ferrari och McLaren egentligen är. Efter första racet så kändes det som om McLaren var i en klass för sig, men i detta så hade de ingen chans mot Ferrari. Nu är väl frågan om McLaren ens har en lika bra bil som BMW eller var det bara en tillfällig svacka för dem? Jag vet inte.. Det får gå några lopp till innan man ser vart det pekar.
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

Jari skrev: Det finns flera förare i Finland som ensamma slår hela sveriges samlade förares prestationer...
Sverige har fler topp idrottmän/kvinnor som kan en hel del andra sporter. Tex en 14 årig simmerska som piska skiten av alla i går.

Bilsport i sverige är väldigt liten medans finland kan bara satsa på motorsport för annars måste dom dopa sig för att lyckas :D
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

Battery skrev:Menade väl mest att det känns lite svårt att se hur jämna Ferrari och McLaren egentligen är. Efter första racet så kändes det som om McLaren var i en klass för sig, men i detta så hade de ingen chans mot Ferrari. Nu är väl frågan om McLaren ens har en lika bra bil som BMW eller var det bara en tillfällig svacka för dem? Jag vet inte.. Det får gå några lopp till innan man ser vart det pekar.
Var det inte nästan varannat lopp i fjor som Mclaren toppa och Ferrari toppa
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Battery skrev:Menade väl mest att det känns lite svårt att se hur jämna Ferrari och McLaren egentligen är. Efter första racet så kändes det som om McLaren var i en klass för sig, men i detta så hade de ingen chans mot Ferrari. Nu är väl frågan om McLaren ens har en lika bra bil som BMW eller var det bara en tillfällig svacka för dem? Jag vet inte.. Det får gå några lopp till innan man ser vart det pekar.
Medandra ord är det ingen större skillnad mot IFJOL!
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

Efter monaco ser vi hur mönstret blir.
Battery

Inlägg av Battery »

Vi får väl se. Jag vet inte om McLaren såg så bleka ut i ett enda lopp under fjolårssäsongen som de gjorde idag.
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

Battery skrev:Vi får väl se. Jag vet inte om McLaren såg så bleka ut i ett enda lopp under fjolårssäsongen som de gjorde idag.
Nej dom såg verkligen bleka ut..Hoppas att det inte håller i sig.Kanske dom räkna med regn så dom satsa på regn inställningar och chansningen gick åt pipan.
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

olag skrev:
Battery skrev:Vi får väl se. Jag vet inte om McLaren såg så bleka ut i ett enda lopp under fjolårssäsongen som de gjorde idag.
Nej dom såg verkligen bleka ut..Hoppas att det inte håller i sig.Kanske dom räkna med regn så dom satsa på regn inställningar och chansningen gick åt pipan.
Det gjorde väl dom alla i hopp så det är ett dåligt försvar .
Var nu lite själv kritisk Olag Dom var inge vidare idag, och ingen annan heller kanske Kimmi
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

platt skrev:
olag skrev:
Det gjorde väl dom alla i hopp så det är ett dåligt försvar .
Var nu lite själv kritisk Olag Dom var inge vidare idag, och ingen annan heller kanske Kimmi
Försvarar inte dom. Lovar. Bara spekulera hur dom kan gå från toppen till botten på en vecka
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Det är ju det som är det lila roliga med F1 det svenger ordentligt i vindarna (nu när inte skomakaren är med längre men tala inte om det för någon lova! :D )
Battery

Inlägg av Battery »

Ferrari verkar ju ha lite problem med tillförlitligheten hos både sina motorer och sina förare, så det jämnar kanske ut sig framöver.
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Jaha, om det nu stämmer (källan lite lätt tveksam) så var det inget fel på Massas raket i Malaysia.

Då får nog killen lugna sig lite i sandlådan nästa vecka.
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

olag skrev:
Jari skrev: Det finns flera förare i Finland som ensamma slår hela sveriges samlade förares prestationer...
Sverige har fler topp idrottmän/kvinnor som kan en hel del andra sporter. Tex en 14 årig simmerska som piska skiten av alla i går.

Bilsport i sverige är väldigt liten medans finland kan bara satsa på motorsport för annars måste dom dopa sig för att lyckas :D
Att diskutera med dig är lite som diskussionen mellan den blinde och den döve:
"-Jag hör lite illa"
"-Jo, jag ser det"...
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

Var inne på http://www.formula1.com och tittade på filmen från MalaysiasGP.
Det slog mig att i diskussionerna efter loppet så var det ingen som kommenterade Heidfelds kanonomkörning av Alonso och Coulthard. Kommer nog finnas med på listan om årets omkörning i slutet av året.
:up:
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister