Patrik L skrev:
"It was not a corner where you need to go very aggressive on the throttle as well, it was a reasonable corner to do so I don't think it was an influence on that."
Han är allt bra go' den pöjken
Kan någon översätta denna raden
Får inte ihop den med min skolengelska
Tror att en förklaring finns om man sätter ett komma efter 'to do'. I så fall blir det (ung.):
Det var också en kurva där man inte behöver vara väldigt aggressiv med gasen. Det var en överkommlig kurva att göra, så jag tror inte det hade något inflytande.
Patrik L skrev:
"It was not a corner where you need to go very aggressive on the throttle as well, it was a reasonable corner to do so I don't think it was an influence on that."
Han är allt bra go' den pöjken
Kan någon översätta denna raden
Får inte ihop den med min skolengelska
Tror att en förklaring finns om man sätter ett komma efter 'to do'. I så fall blir det (ung.):
Det var också en kurva där man inte behöver vara väldigt aggressiv med gasen. Det var en överkommlig kurva att göra, så jag tror inte det hade något inflytande.
Team Tyre choice by stint
Ferrari
Kimi Raikkonen Hard-Hard-Medium
Felipe Massa Hard-Hard-DNF
BMW Sauber
Nick Heidfeld Medium-Hard-Medium
Robert Kubica Hard-Hard-Medium
Renault
Fernando Alonso Medium-Hard-Medium
Nelson Piquet Medium-Hard-Hard
Williams
Nico Rosberg Medium-Medium-Hard
Kazuki Nakajima Medium-Medium-Hard
Red Bull Racing
David Coulthard Medium-Medium-Hard
Mark Webber Hard-Hard-Medium
Toyota
Jarno Trulli Medium-Medium-Hard
Timo Glock Medium-DNF
Scuderia Toro Rosso
Sebastien Bourdais Medium-DNF
Sebastian Vettel Medium-Medium-DNF
Honda
Jenson Button Medium-Hard-Medium
Rubens Barrichello Hard-Medium-Medium-Medium
Super Aguri
Takuma Sato Medium-Medium-Hard
Anthony Davidson Medium-Medium-Hard
Force India
Adrian Sutil Hard-DNF
Giancarlo Fisichella Medium-Hard-Hard
McLaren
Lewis Hamilton Medium-Medium-Hard
Heikki Kovalainen Medium-Hard-Medium
AndersF1 skrev:
Sverige hade redan i mitten på 70-talet tre GP-vinnare. Det kan ju Finland försöka slå.
På den tiden var F1 en sport för män där det behövdes mod och inte nu som en näst intill ofarlig sport där även fegisar kan göra sig gällande, utan att behöva riskera att bryta naglarna.
Konstigt att finnarna mest verkar ha kunnat/vågat göra sig gällande ifrån 80-talet och framåt? Vad gjorde de under de tre första decennierna av F1?
Tur att det kom en svenskfödd som träffat lite riktiga män under sin barndom, som kunde visa vägen.
Den svenska avundsjukan lyser som en 2000 watts lampa i pannan på dig ..
Förövrigt var det ett bra lopp och kul med 2 Finska flaggor i topp ...
Var det jobbigt att inse att jag har rätt? Truth hurts...
Nop inte jobbigt alls vad har sverige att komma med inom F1 inget alls och länge sen dom gjorde någe inom rally med .
Alonso verkar få en jobbig säsong. Renault verkar inte ha lyckats göra några framsteg sedan förra säsongen. Piquet var i mål 20 sekunder efter Fernando vilket faktiskt är riktigt okej för att vara hans andra lopp i F1. Han är uppe på Fisichella nivå nu.
AndersF1 skrev:
Sverige hade redan i mitten på 70-talet tre GP-vinnare. Det kan ju Finland försöka slå.
På den tiden var F1 en sport för män där det behövdes mod och inte nu som en näst intill ofarlig sport där även fegisar kan göra sig gällande, utan att behöva riskera att bryta naglarna.
Konstigt att finnarna mest verkar ha kunnat/vågat göra sig gällande ifrån 80-talet och framåt? Vad gjorde de under de tre första decennierna av F1?
Tur att det kom en svenskfödd som träffat lite riktiga män under sin barndom, som kunde visa vägen.
Jag har varken sett dig på den nivån eller sett dig ha så fel någon gång tror jag.
Menar du att någon ska ta sig tillbaka i tiden för att uppnå ett mediokert resultat någon haft tidigare?
Låt se nu, svenskarna har hur många segrare och vinster i F1 och hur många vm-titlar? Är det inte snarare så att svenskarna håller mediokerrekordet med Lill-lövis i spetsen och dessutom rekordet för många "löften" som aldrig når ända upp i ligan?
Just ett snyggt rekord, det också...
Med tanke på att svenskarna är nästan dubbelt så måga borde de väl ha fyra förare på pallen redan nu om de är så grymt duktiga på att köra bil?
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Rexa skrev:
Nop inte jobbigt alls vad har sverige att komma med inom F1 inget alls och länge sen dom gjorde någe inom rally med .
Det finns flera förare i Finland som ensamma slår hela sveriges samlade förares prestationer...
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Dom försöker alltid förtalla varandra Sverige mot Finland det är inget att bry sig om
Själv klart var det ett förar misstag han satt där och drömde oj ! jag hade visst inga hjälp medel det är jag som bestämmer och så satt han i sand fållan
Skum inledning på säsongen. Det känns lite osäkert att utnämna nån favorit än, men jag tror att det bara är en tidsfråga innan nån av BMW-pojkarna kniper första segern.
Battery skrev:Skum inledning på säsongen. Det känns lite osäkert att utnämna nån favorit än, men jag tror att det bara är en tidsfråga innan nån av BMW-pojkarna kniper första segern.
Jag tycker det är lika skumt som föra året samma 4 stall som föra året i topp inget konstigt
Menade väl mest att det känns lite svårt att se hur jämna Ferrari och McLaren egentligen är. Efter första racet så kändes det som om McLaren var i en klass för sig, men i detta så hade de ingen chans mot Ferrari. Nu är väl frågan om McLaren ens har en lika bra bil som BMW eller var det bara en tillfällig svacka för dem? Jag vet inte.. Det får gå några lopp till innan man ser vart det pekar.
Battery skrev:Menade väl mest att det känns lite svårt att se hur jämna Ferrari och McLaren egentligen är. Efter första racet så kändes det som om McLaren var i en klass för sig, men i detta så hade de ingen chans mot Ferrari. Nu är väl frågan om McLaren ens har en lika bra bil som BMW eller var det bara en tillfällig svacka för dem? Jag vet inte.. Det får gå några lopp till innan man ser vart det pekar.
Var det inte nästan varannat lopp i fjor som Mclaren toppa och Ferrari toppa
Battery skrev:Menade väl mest att det känns lite svårt att se hur jämna Ferrari och McLaren egentligen är. Efter första racet så kändes det som om McLaren var i en klass för sig, men i detta så hade de ingen chans mot Ferrari. Nu är väl frågan om McLaren ens har en lika bra bil som BMW eller var det bara en tillfällig svacka för dem? Jag vet inte.. Det får gå några lopp till innan man ser vart det pekar.
Medandra ord är det ingen större skillnad mot IFJOL!
Battery skrev:Vi får väl se. Jag vet inte om McLaren såg så bleka ut i ett enda lopp under fjolårssäsongen som de gjorde idag.
Nej dom såg verkligen bleka ut..Hoppas att det inte håller i sig.Kanske dom räkna med regn så dom satsa på regn inställningar och chansningen gick åt pipan.
Battery skrev:Vi får väl se. Jag vet inte om McLaren såg så bleka ut i ett enda lopp under fjolårssäsongen som de gjorde idag.
Nej dom såg verkligen bleka ut..Hoppas att det inte håller i sig.Kanske dom räkna med regn så dom satsa på regn inställningar och chansningen gick åt pipan.
Det gjorde väl dom alla i hopp så det är ett dåligt försvar .
Var nu lite själv kritisk Olag Dom var inge vidare idag, och ingen annan heller kanske Kimmi
Det gjorde väl dom alla i hopp så det är ett dåligt försvar .
Var nu lite själv kritisk Olag Dom var inge vidare idag, och ingen annan heller kanske Kimmi
Försvarar inte dom. Lovar. Bara spekulera hur dom kan gå från toppen till botten på en vecka
Det är ju det som är det lila roliga med F1 det svenger ordentligt i vindarna (nu när inte skomakaren är med längre men tala inte om det för någon lova! )
Var inne på http://www.formula1.com och tittade på filmen från MalaysiasGP.
Det slog mig att i diskussionerna efter loppet så var det ingen som kommenterade Heidfelds kanonomkörning av Alonso och Coulthard. Kommer nog finnas med på listan om årets omkörning i slutet av året.
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister