Hur tänker de?
-
- Inlägg: 46
- Blev medlem: mån jul 24, 2006 03:54
Hur tänker de?
Så är det någon här inne som kan förklara logiken bakom att varvade bilar får köra tillbaka sina varv under SC? Man konstaterar att det är farligt att ha bilar körandes i full fart, vad gör man då? Jo, låter de som ligger sist (Och därmed sämst) köra som galningar för att komma ifatt
Sen undrar jag om huruvida man bara blir tvungen att varva en gång om man ligger tex tre varv efter? Eller måste man köra om SC:n tre gånger? Isåfall är det ju verkligen hål i huvudet på folket som skriver reglerna
Sen undrar jag om huruvida man bara blir tvungen att varva en gång om man ligger tex tre varv efter? Eller måste man köra om SC:n tre gånger? Isåfall är det ju verkligen hål i huvudet på folket som skriver reglerna
-
- Inlägg: 2564
- Blev medlem: tor aug 23, 2007 12:05
- Ort: Stockholm
Jag håller i princip med dig att det borde vara samma system som dom har i USA.
Men tanken är att det skall vara "renare" racing och inte ha några långsamma bilar emellan toppbilarna vid omstarten.
Bilarna får inte köra om säkerhetsbilen förren tillstånd ges. Och det är väl när det är uppstädat och det är dags att plocka bort den. Det mest idiotiska är att dom stänger depån när säkerhetsbilen kommer ut. Jag gillar när man kan använda sig av sc-perioderna till sin fördel som i amerikansk racing. Det är en del av spelet där.
Men tanken är att det skall vara "renare" racing och inte ha några långsamma bilar emellan toppbilarna vid omstarten.
Bilarna får inte köra om säkerhetsbilen förren tillstånd ges. Och det är väl när det är uppstädat och det är dags att plocka bort den. Det mest idiotiska är att dom stänger depån när säkerhetsbilen kommer ut. Jag gillar när man kan använda sig av sc-perioderna till sin fördel som i amerikansk racing. Det är en del av spelet där.
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
-
- Inlägg: 159
- Blev medlem: ons sep 12, 2007 10:06
- Ort: Tyresö
-
- Inlägg: 972
- Blev medlem: tor mar 07, 2002 01:00
-
- Inlägg: 65
- Blev medlem: lör okt 06, 2007 11:05
Det funderade jag också på, verkar ju totalt korkat.Dagon skrev:Jag förstår inte riktigt hur dem tänkt med de nya SC-reglerna där de stänger depån, är det meningen att bilar som kör på bensinångorna ska bli antingen straffade med en stop&go-penalty för att de kört in i depån då den är stängd eller få stanna med bensinstopp ute på banan?
-
- Inlägg: 8027
- Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
- Ort: Solna
Jag tycker det är en SJÄLVKLARHET att depån skall vara stängd då det är en SC ute!!! Vi vill väl inte ha några amerikaniserade fjanteriregler där det är ett pärlband av bilar som kör in i depån då SC är ute. Dom får väl skaffa sig en reservtank på tex 15 liter samt göra blandningen magrare, det bör väl räcka ca 3 varv (beroende på banlängd)
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
- Inlägg: 46
- Blev medlem: mån jul 24, 2006 03:54
Man väntar väl endast till att SC har plockat upp ledaren och vi har fått en fin kö, bara för att det inte ska bli vilket kaos som helst?Christoffer skrev:Jag håller i princip med dig att det borde vara samma system som dom har i USA.
Men tanken är att det skall vara "renare" racing och inte ha några långsamma bilar emellan toppbilarna vid omstarten.
Bilarna får inte köra om säkerhetsbilen förren tillstånd ges. Och det är väl när det är uppstädat och det är dags att plocka bort den. Det mest idiotiska är att dom stänger depån när säkerhetsbilen kommer ut. Jag gillar när man kan använda sig av sc-perioderna till sin fördel som i amerikansk racing. Det är en del av spelet där.
Så syftet med SC är helt plötsligt att få renare racing? Jag trodde det handlade om att man ska få säkrare racing.
-
- Inlägg: 3027
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Ankeborg
-
- Inlägg: 2469
- Blev medlem: fre sep 14, 2007 17:30
- Ort: Sveriges sydligaste stad
Man skulle fått ta sitt depåstopp men man får starta sist i ledetNisse skrev:Med det gamla systemet kunde sämre placerade bilar tjäna på att hinna in i depån gentemot de som köades upp bakom SC.
Med det nya systemet är de som måste in i depån råtorsk gentemot de som kan stanna ute på banan.
FIA = Ferrari International Assistance
-
- Inlägg: 46
- Blev medlem: mån jul 24, 2006 03:54
Hur ligger det till med de skadade bilarna som fortfarande kan köra? Får de åka in i Pit Stop?Nisse skrev:Med det gamla systemet kunde sämre placerade bilar tjäna på att hinna in i depån gentemot de som köades upp bakom SC.
Med det nya systemet är de som måste in i depån råtorsk gentemot de som kan stanna ute på banan.
-
- Inlägg: 3027
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Ankeborg
-
- Inlägg: 8027
- Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
- Ort: Solna
Vet inte vad reglerna säger om "skadade" bilar, men kan inte tänka mig att man inte skulle få åka in i depån då. Jag tror att depåförbudet endast gäller tankning och däcksbyte.Lillis skrev:Hur ligger det till med de skadade bilarna som fortfarande kan köra? Får de åka in i Pit Stop?Nisse skrev:Med det gamla systemet kunde sämre placerade bilar tjäna på att hinna in i depån gentemot de som köades upp bakom SC.
Med det nya systemet är de som måste in i depån råtorsk gentemot de som kan stanna ute på banan.
En skadad bil på banan utgör en fara för föraren, de andra tävlande samt åskådarna det gör inte en bil med bränslebrist eller slitna däck på samma sätt. Detta är bara en spekulation från min sida
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
- Inlägg: 2469
- Blev medlem: fre sep 14, 2007 17:30
- Ort: Sveriges sydligaste stad
Din tankegång håller jag med på.Gösta skrev:Vet inte vad reglerna säger om "skadade" bilar, men kan inte tänka mig att man inte skulle få åka in i depån då. Jag tror att depåförbudet endast gäller tankning och däcksbyte.Lillis skrev:Hur ligger det till med de skadade bilarna som fortfarande kan köra? Får de åka in i Pit Stop?Nisse skrev:Med det gamla systemet kunde sämre placerade bilar tjäna på att hinna in i depån gentemot de som köades upp bakom SC.
Med det nya systemet är de som måste in i depån råtorsk gentemot de som kan stanna ute på banan.
En skadad bil på banan utgör en fara för föraren, de andra tävlande samt åskådarna det gör inte en bil med bränslebrist eller slitna däck på samma sätt. Detta är bara en spekulation från min sida
Som McLaren fan vet jag hur det kan gå med dåliga däck
FIA = Ferrari International Assistance
-
- Inlägg: 8027
- Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
- Ort: Solna
-
- Inlägg: 3027
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Ankeborg
Gösta skrev:Vet inte vad reglerna säger om "skadade" bilar, men kan inte tänka mig att man inte skulle få åka in i depån då. Jag tror att depåförbudet endast gäller tankning och däcksbyte.Lillis skrev:Hur ligger det till med de skadade bilarna som fortfarande kan köra? Får de åka in i Pit Stop?Nisse skrev:Med det gamla systemet kunde sämre placerade bilar tjäna på att hinna in i depån gentemot de som köades upp bakom SC.
Med det nya systemet är de som måste in i depån råtorsk gentemot de som kan stanna ute på banan.
En skadad bil på banan utgör en fara för föraren, de andra tävlande samt åskådarna det gör inte en bil med bränslebrist eller slitna däck på samma sätt. Detta är bara en spekulation från min sida
Det kan vara så illa att du har rätt
Det kan vara förklaringen på varför Massa kom in varvet efter han var inne och bytte nosen han lyckades förstöra i starten och toppade upp med soppa.
-
- Inlägg: 3027
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Ankeborg
-
- Inlägg: 2564
- Blev medlem: tor aug 23, 2007 12:05
- Ort: Stockholm