McLarens nya depåbyggnad.
-
- Inlägg: 3633
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 5852
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Hemlis
-
- Inlägg: 1261
- Blev medlem: tor feb 07, 2002 01:00
- Ort: Syd
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Ron gör alldeles rätt. Vilka är viktigast i F1? Sponsorna förstås, och de måste ju ha det fint och trivsamt när de är på besök och umgås med F1-människorna. Man kan ju inte släpa in Merca-folket i en risig barack. Eller vad skulle du säga då Salo? Då blev det inga nya miljarder, utan då blev det "touring"-bilar för hela slanten.
-
- Inlägg: 3633
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 28
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Lammhult,Småland,Sweden
-
- Inlägg: 3633
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 3531
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Tittente
-
- Inlägg: 3531
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Tittente
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 3111
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Vilken tur att du inte sponsrar då!
_________________
PeppeF1 supports:
Kimi Räikkönen, Björn Wirdheim, Alx Danielsson!
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: PeppeF1 den 2002-04-14 21:26 ]</font>
_________________
PeppeF1 supports:
Kimi Räikkönen, Björn Wirdheim, Alx Danielsson!
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: PeppeF1 den 2002-04-14 21:26 ]</font>
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 1261
- Blev medlem: tor feb 07, 2002 01:00
- Ort: Syd
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Inlägg: 972
- Blev medlem: tor mar 07, 2002 01:00
Inte då. Hela poängen med att vara F1-sponsor är väl att få äta gott i en trevlig miljö och umgås med det fina folket. Status är viktigast för de här människorna och det sportsliga är nog av underordnad betydelse.On 2002-04-14 21:17, JTarnstrom wrote:
Allvarligt, om jag vore sponsrade McLaren skulle jag närmast bli förbannad om jag såg att Ron Dennis la både tid och pengar på sån skit när resultaten på banan är det viktiga.
-
- Utvisad
- Inlägg: 8219
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Så förstoppad Ron är lär han inte ha behov av dasspapper. När han väl krystat ut en hård kula torkar han sig väl med en 100-punds sedel... om de nu inte tar den med kejsarsnitt?On 2002-04-14 21:27, JTarnstrom wrote:
Min samlade förmögenhet hade förmodligen inte ens räckt till en rulle dasspapper till Dennis lyxmugg.
Tärnström
/E
-
- Inlägg: 1261
- Blev medlem: tor feb 07, 2002 01:00
- Ort: Syd
Tärnström, är det inte du som just nu är lite slut?
En enda konstruktör har varit sysselsatt med projektet med deras motorhome och arbetsmiljön är oerhört viktigare än många inser. Man hoppas nu att personalen kan slå sig till ro och känna sig hemmastadda så att dom kan koncentrera sig på sina huvuduppgifter istället för att slåss med undermåliga miljöer. Skulle du till exempel försöka klämma in mig i en Peugeot 406 kombi med skruvradio och försöka få mig att jobba skulle du få fingret.
En enda konstruktör har varit sysselsatt med projektet med deras motorhome och arbetsmiljön är oerhört viktigare än många inser. Man hoppas nu att personalen kan slå sig till ro och känna sig hemmastadda så att dom kan koncentrera sig på sina huvuduppgifter istället för att slåss med undermåliga miljöer. Skulle du till exempel försöka klämma in mig i en Peugeot 406 kombi med skruvradio och försöka få mig att jobba skulle du få fingret.
-
- Inlägg: 410
- Blev medlem: sön feb 10, 2002 01:00
-
- Inlägg: 1261
- Blev medlem: tor feb 07, 2002 01:00
- Ort: Syd
-
- Inlägg: 683
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Depåhuset ser du välZetor wrote:
Man kan undra vilka huvuduppgifter dom har prioriterat på senaste
tiden! Bilen eller depåhuset?
_________________
www.robertomoreno.com
www.memogidley.com
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: desricz den 2002-04-15 16:25 ]</font>
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Inlägg: 1261
- Blev medlem: tor feb 07, 2002 01:00
- Ort: Syd
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
RD sa att han var den enda av de som har med racing att göra i McLaren som varit inblandad i husbygget och med en racebudget på nån miljard tror jag inte pengarna spelar så stor roll. Även om det handlar om en del pengar så kan det säkert räknas i promille av den totala budgeten.
Det är kanske så att de som inte presterar får sitta i en barack en bit ifrån banan tills de skärper sig och får komma in i det nya bygget. Jag tyckte det såg lite glest ut...
När det gäller Ron Dennis så är det bara att titta på antalet poäng, segrar och världsmästerskap McLaren har skrapat ihop under hans dryga två decennium vid roderet, för att inse att han kanske t.o.m. vet bättre än de flesta av forumets skribenter hur man styr ett F1-stall. Men möjligen bara kanske...
Det är kanske så att de som inte presterar får sitta i en barack en bit ifrån banan tills de skärper sig och får komma in i det nya bygget. Jag tyckte det såg lite glest ut...
När det gäller Ron Dennis så är det bara att titta på antalet poäng, segrar och världsmästerskap McLaren har skrapat ihop under hans dryga två decennium vid roderet, för att inse att han kanske t.o.m. vet bättre än de flesta av forumets skribenter hur man styr ett F1-stall. Men möjligen bara kanske...
-
- Inlägg: 3633
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
Jag har svårt att tro att det där huset skulle ha någon negativ inverkan på stallets prestationer överlag. Om det får McLarenfolket eller deras sponsorer att trivas lite bättre så är väl det bara bra?
Undrar om det kommer bli prestige i att ha mest flådiga depåbyggnad?
Undrar om det kommer bli prestige i att ha mest flådiga depåbyggnad?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
#88
Äntligen!
#88
Äntligen!
-
- Inlägg: 3633
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Jag skall säga det en gång till. Ingen som har något med utvecklingen av bilen, motorn eller chassit har gjort någonting på det där depåhuset. Inga resurser har spillts det som kunnat gå till F1-verksamheten. McLaren har ingen brist på pengar om de skulle behöva satsa mer. Glöm inte bort att McLaren faktiskt är mer än en halvkass formel 1-bil. Bakom står flera framgångsrika företag som utanför F1-cirkusen har haft tid och medel att planera för en trevlig arbetsmiljö efter önskemål från de beslutande.On 2002-04-15 16:17, Zetor wrote:
Man kan undra vilka huvuduppgifter dom har prioriterat på senaste
tiden! Bilen eller depåhuset?
P.S Som tur var hade ni redan skrivit allt det här, så att jag fick chansen att se lite fånig ut. D.S
_________________
Hockey VM på gång, tur att inte Vitryssland är med...
"Speciell hälsning till F1-redaktören "
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Jari den 2002-04-16 08:58 ]</font>
-
- Inlägg: 215
- Blev medlem: fre feb 22, 2002 01:00
-
- Inlägg: 1261
- Blev medlem: tor feb 07, 2002 01:00
- Ort: Syd
-
- Inlägg: 3633
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Bara det inte sitter nåt mercamärke på den så kan den nog bli ok.
AF1
But more significant than any design element is the message that this grey monolith gives out. The current trend in Formula 1 is to talk about a cash crisis - hence the one engine per weekend ruling for 2004. But Ron's palace is a blatant manifestation of wealth, a V-sign to the powers-that-be. "This is Formula 1," is his message. "It's survival of the fittest." Think about it for a moment: a £5.2 million motorhome. That's about one-fifth of Minardi's annual budget.
http://f1.tagheuer.com/indexframe.php?u ... gpid=imola
AF1
But more significant than any design element is the message that this grey monolith gives out. The current trend in Formula 1 is to talk about a cash crisis - hence the one engine per weekend ruling for 2004. But Ron's palace is a blatant manifestation of wealth, a V-sign to the powers-that-be. "This is Formula 1," is his message. "It's survival of the fittest." Think about it for a moment: a £5.2 million motorhome. That's about one-fifth of Minardi's annual budget.
http://f1.tagheuer.com/indexframe.php?u ... gpid=imola
-
- Inlägg: 805
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Hällingsjö
Lite löjligt att det blir sånt liv för det där lilla huset. Ser mest ut som uppstaplade baracker... Om det tog en vecka för någon att slå upp det där så var han antingen själv eller också är huset designat av samma personer som gjort bilen i år
Funkar säkert bättre och är billigare än en stor lastbils anordning...
Tältet som står brevid är det Minardis eller???
Funkar säkert bättre och är billigare än en stor lastbils anordning...
Tältet som står brevid är det Minardis eller???
-
- Inlägg: 8
- Blev medlem: tis apr 16, 2002 02:00
-
- Inlägg: 3633
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 410
- Blev medlem: sön feb 10, 2002 01:00
-
- Inlägg: 1261
- Blev medlem: tor feb 07, 2002 01:00
- Ort: Syd
-
- Inlägg: 3633
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 215
- Blev medlem: fre feb 22, 2002 01:00
-
- Inlägg: 1261
- Blev medlem: tor feb 07, 2002 01:00
- Ort: Syd
-
- Inlägg: 84
- Blev medlem: ons mar 06, 2002 01:00
Fast efter lanseringen av nya SL 55 AMG måste man väl ändå undra; vem fan kommer vilja ha en SLR?! Enligt AMS kör AMG:n skiten t o m ur Murcièlago från 200 och uppåt. Och den påminner väldigt mycket om SLR i designen, men är betydligt smäckrare och skönare. Och kostar "bara" drygt 1,2 Mkr.On 2002-04-16 14:15, Ozikahn wrote:
De slutade producera GT bilen McLarenF1 1998.
Men McLaren tillsammans med Mercedes bygger en ny supersportbil.
Mercedes SLR McLaren ska komma ut 2003
Runt hörnet väntar dessutom nya super-Bugattin Veyron W16 (978 hk!), en ny Aston Martin Volante, nya Volkswagen Nardo W12, Ferrari F60, en ny liten lambo, nya Porsche Carrera GT och en ny superbil även från Audi. Konkurrensen blir m a o mördande och man undrar rent allmänt om bilbranschen kollektivt drabbats av intellektuell härdsmälta; finns det verkligen en marknad för alla dessa monster? Är det bara varumärkesbyggande det handlar om, tror jag alla kommer falla på eget grepp.
Intressant att notera är att Volkswagen, Audi, Bugatti. Porsche och Lamborghini alla tillhör samma koncern. Så det kanske främst är under det taket hybrisen regerar. Själv hade jag tyckt det varit betydligt mer intressant om VW pumpat in alla dessa utvecklingsslantar i det F1-projekt, som Pissrieder nu offentliggjort att man skrinlagt alla planer på.
-
- Inlägg: 1261
- Blev medlem: tor feb 07, 2002 01:00
- Ort: Syd
Ja, SL 55 är också en vacker bil. Men jag tycker nog SLR har en grymmare uppsyn. Det är Gotham city och Batman över SLR på något sätt, medans SL är lite mer Sue Ellen. Vem som köper bilarna har jag inte funderat på, eftersom det inte är bilar som en annan kan fundera på att inhandla.
VW verkar göra ett försök ta sig in bland dyrgriparna. Frågan är om det är någon som vill köpa en svindyr bil som det står Volkswagen på
VW verkar göra ett försök ta sig in bland dyrgriparna. Frågan är om det är någon som vill köpa en svindyr bil som det står Volkswagen på