AUSTRALIENS GP 2008 - ALBERT PARK
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Inlägg: 1564
- Blev medlem: ons jul 02, 2003 11:03
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8550
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
På autosport ryktas det nu om att BMW Sauber inte vill stå brevid Ferrari och att ordningen i depån skulle vara Ferrari, Renault, BMW och McLaren.
Om det här stämmer blir jag snart snurrig!
Är BMW rädda för spioneri-anklagelser? Vad är det här för tokerier överhuvudtaget? Eftersom man får sportsliga fördelar av depåplatserna, bör ordning vara lika som stallens placering i förra årets kontruktörs-VM, med ett undantag, stallet med förarvärldsmästaren med bil nummer 1 står först.
Om det här stämmer blir jag snart snurrig!
Är BMW rädda för spioneri-anklagelser? Vad är det här för tokerier överhuvudtaget? Eftersom man får sportsliga fördelar av depåplatserna, bör ordning vara lika som stallens placering i förra årets kontruktörs-VM, med ett undantag, stallet med förarvärldsmästaren med bil nummer 1 står först.
-
- Utvisad
- Inlägg: 276
- Blev medlem: sön sep 30, 2007 14:21
Stämmer inte det då *FLIN*PC: skrev:Ungefär som finska mäns uppfattning om att alla svenska män är fjollor t.ex...?Jari skrev:Nähä?Redbullgerdigvingar skrev:Majoriteten som skriver i detta forumet är svenska? Texten på http://www.forza-motorsport.se skrivs på svenska
Att vara svensk kan betyda mer än "inneha svenskt pass". Det kan vara ett sätt att vara enligt visst stereotypiskt sätt atts e på saker.
Mvh Rexa
Ps. Alltid retar jag någon ;O)
Ps. Alltid retar jag någon ;O)
-
- Inlägg: 8027
- Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
- Ort: Solna
Jo för f-n, vi är bögar hela högen.Rexa skrev:Stämmer inte det då *FLIN*PC: skrev:Ungefär som finska mäns uppfattning om att alla svenska män är fjollor t.ex...?Jari skrev: Nähä?
Att vara svensk kan betyda mer än "inneha svenskt pass". Det kan vara ett sätt att vara enligt visst stereotypiskt sätt atts e på saker.
Det är därför som Sverige har dubbelt så många invånare som Finland!!!
Vi är bögar och Finländarna är impotenta!!!
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
- Inlägg: 1564
- Blev medlem: ons jul 02, 2003 11:03
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Inlägg: 2564
- Blev medlem: tor aug 23, 2007 12:05
- Ort: Stockholm
-
- Utvisad
- Inlägg: 276
- Blev medlem: sön sep 30, 2007 14:21
Gösta skrev:Jo för f-n, vi är bögar hela högen.Rexa skrev:Stämmer inte det då *FLIN*PC: skrev: Ungefär som finska mäns uppfattning om att alla svenska män är fjollor t.ex...?
Det är därför som Sverige har dubbelt så många invånare som Finland!!!
Vi är bögar och Finländarna är impotenta!!!
*LER* JAG BARA *LER*
Tål ni inge skoj tjejer ?
Snart är det dags för finska män att visa vad dom går för i F1 igen ;O)
Mvh Rexa
Ps. Alltid retar jag någon ;O)
Ps. Alltid retar jag någon ;O)
-
- Utvisad
- Inlägg: 276
- Blev medlem: sön sep 30, 2007 14:21
-
- Utvisad
- Inlägg: 276
- Blev medlem: sön sep 30, 2007 14:21
Gösta skrev:Jo för f-n, vi är bögar hela högen.Rexa skrev:Stämmer inte det då *FLIN*PC: skrev: Ungefär som finska mäns uppfattning om att alla svenska män är fjollor t.ex...?
Det är därför som Sverige har dubbelt så många invånare som Finland!!!
Vi är bögar och Finländarna är impotenta!!!
Det är skillnad på kvantitet och kvalitet lär dig det *S*
Mvh Rexa
Ps. Alltid retar jag någon ;O)
Ps. Alltid retar jag någon ;O)
-
- Inlägg: 54
- Blev medlem: fre mar 07, 2008 15:06
- Ort: Stockholm
Varför då? De sportsliga fördelarna kanske värderas olika för olika stall. Reglerna kanske visst säger att depåplatserna spikas efter förhandlingar typ. Jag tycker att det låter rimligt att man tar praktiska hänsyn.Pastis skrev:På autosport ryktas det nu om att BMW Sauber inte vill stå brevid Ferrari och att ordningen i depån skulle vara Ferrari, Renault, BMW och McLaren.
Om det här stämmer blir jag snart snurrig!
Är BMW rädda för spioneri-anklagelser? Vad är det här för tokerier överhuvudtaget? Eftersom man får sportsliga fördelar av depåplatserna, bör ordning vara lika som stallens placering i förra årets kontruktörs-VM, med ett undantag, stallet med förarvärldsmästaren med bil nummer 1 står först.
Vet du regelverket eller handlar detta bara om vad du tror och tycker, fast med argument som om du vet vad som gäller?
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Nej, reglerna säger att stallet med regerande världsmästaren får depårutan längst fram i depån och resten av stallen placeras i fallande ordning efter hur de slutade i konstruktörsmästerskapet.Lelle skrev:Varför då? De sportsliga fördelarna kanske värderas olika för olika stall. Reglerna kanske visst säger att depåplatserna spikas efter förhandlingar typ. Jag tycker att det låter rimligt att man tar praktiska hänsyn.Pastis skrev:På autosport ryktas det nu om att BMW Sauber inte vill stå brevid Ferrari och att ordningen i depån skulle vara Ferrari, Renault, BMW och McLaren.
Om det här stämmer blir jag snart snurrig!
Är BMW rädda för spioneri-anklagelser? Vad är det här för tokerier överhuvudtaget? Eftersom man får sportsliga fördelar av depåplatserna, bör ordning vara lika som stallens placering i förra årets kontruktörs-VM, med ett undantag, stallet med förarvärldsmästaren med bil nummer 1 står först.
Vet du regelverket eller handlar detta bara om vad du tror och tycker, fast med argument som om du vet vad som gäller?
Jag är dock lite osäker på om det är stallet med regerande världsmästaren, eller stallet som vann konstruktörsmästerskapet, som får stå längst fram i depån. Men ett av de två är det ialla fall.
Så det är inte påhitt.
Om man som McLaren som stort stall misslyckas, eller som nu var fallet bryter mot reglerna och straffas för det, och hamnar sist i depån borde man också ta konsekvenserna av det. Annars kan man fråga sig varför man delar ut straff om den straffade slipper ta alla konsekvenser av straffet ....
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 380
- Blev medlem: fre jan 30, 2004 14:57
- Ort: Västerås - Sweden
-
- Inlägg: 1021
- Blev medlem: fre mar 04, 2005 17:13
I vilka regler står det om ordningen i depån ?LuckyStrike1 skrev:
Nej, reglerna säger att stallet med regerande världsmästaren får depårutan längst fram i depån och resten av stallen placeras i fallande ordning efter hur de slutade i konstruktörsmästerskapet.
Jag har letat genom alla jag hittat hos FIA utan att hitta något.
Tycker det är väldigt konstigt att man stuvat om ordningen och att man inte fått någon förklaring till varför.
-
- Inlägg: 3718
- Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
- Ort: Spånga
Nu blir jag besviken på dig jag som trodde att du visste allt och inte hade några luckorLuckyStrike1 skrev: Jag är dock lite osäker på om det är stallet med regerande världsmästaren, eller stallet som vann konstruktörsmästerskapet, som får stå längst fram i depån. Men ett av de två är det ialla fall.
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Det är såvitt jag vet reglerat i Concordeavtalet, som är ett rätt hemligt dokument. Men det senaste, eller numera näst senaste eftersom det under 2006/07 började signas ett nytt för vissa team, sipprade ut för ett par år sen och BusinessF1 publicerade det för ett par år sen.Geer skrev:I vilka regler står det om ordningen i depån ?LuckyStrike1 skrev:
Nej, reglerna säger att stallet med regerande världsmästaren får depårutan längst fram i depån och resten av stallen placeras i fallande ordning efter hur de slutade i konstruktörsmästerskapet.
Jag har letat genom alla jag hittat hos FIA utan att hitta något.
Tycker det är väldigt konstigt att man stuvat om ordningen och att man inte fått någon förklaring till varför.
Det går säkert att hitta på nätet också genom att googla efter det, tror inte Bernie lyckades stoppa det helt och hållet.
Hur ordningen i depån bestäms har det också rapporterats ganska omfattande om genom åren, så en sökning på det borde ge ganska bra resultat också. De senaste borde vara om just McLaren och konsekvenserna av deras bestraffning där även deras placering i depån och effekterna av mindre utrymme för transporterna rapporterades. Tror även FIA tog upp det i sitt domslut, men det ska jag låta vara osagt.
Jag har inte kikat igenom FIA:s sporting regulations men jag tror inte det bestäms där utan är en FOCA-fråga som regleras i Concordeavtalet.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Tänker jag efter vet jag nog ingenting och det enda jag har är luckor. Samt ett otrevligt uppträdande.platt skrev:Nu blir jag besviken på dig jag som trodde att du visste allt och inte hade några luckorLuckyStrike1 skrev: Jag är dock lite osäker på om det är stallet med regerande världsmästaren, eller stallet som vann konstruktörsmästerskapet, som får stå längst fram i depån. Men ett av de två är det ialla fall.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 2564
- Blev medlem: tor aug 23, 2007 12:05
- Ort: Stockholm
Hallå! Jag har inte sagt nåt.LuckyStrike1 skrev:Tänker jag efter vet jag nog ingenting och det enda jag har är luckor. Samt ett otrevligt uppträdande.platt skrev:Nu blir jag besviken på dig jag som trodde att du visste allt och inte hade några luckorLuckyStrike1 skrev: Jag är dock lite osäker på om det är stallet med regerande världsmästaren, eller stallet som vann konstruktörsmästerskapet, som får stå längst fram i depån. Men ett av de två är det ialla fall.
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
-
- Inlägg: 2564
- Blev medlem: tor aug 23, 2007 12:05
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Rättelse: FOCA = FOM.LuckyStrike1 skrev:Det är såvitt jag vet reglerat i Concordeavtalet, som är ett rätt hemligt dokument. Men det senaste, eller numera näst senaste eftersom det under 2006/07 började signas ett nytt för vissa team, sipprade ut för ett par år sen och BusinessF1 publicerade det för ett par år sen.Geer skrev:I vilka regler står det om ordningen i depån ?LuckyStrike1 skrev:
Nej, reglerna säger att stallet med regerande världsmästaren får depårutan längst fram i depån och resten av stallen placeras i fallande ordning efter hur de slutade i konstruktörsmästerskapet.
Jag har letat genom alla jag hittat hos FIA utan att hitta något.
Tycker det är väldigt konstigt att man stuvat om ordningen och att man inte fått någon förklaring till varför.
Det går säkert att hitta på nätet också genom att googla efter det, tror inte Bernie lyckades stoppa det helt och hållet.
Hur ordningen i depån bestäms har det också rapporterats ganska omfattande om genom åren, så en sökning på det borde ge ganska bra resultat också. De senaste borde vara om just McLaren och konsekvenserna av deras bestraffning där även deras placering i depån och effekterna av mindre utrymme för transporterna rapporterades. Tror även FIA tog upp det i sitt domslut, men det ska jag låta vara osagt.
Jag har inte kikat igenom FIA:s sporting regulations men jag tror inte det bestäms där utan är en FOCA-fråga som regleras i Concordeavtalet.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 3718
- Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
- Ort: Spånga
Hallå! Jag personligt har inga problem med dit sätt eller uppträdande jag tycker du verkar som en hyven grabb men litte styv i korken i bland men jag bryr mig inte om sådana bagateller så kör på för glatta livet.LuckyStrike1 skrev:Tänker jag efter vet jag nog ingenting och det enda jag har är luckor. Samt ett otrevligt uppträdande.platt skrev:Nu blir jag besviken på dig jag som trodde att du visste allt och inte hade några luckorLuckyStrike1 skrev: Jag är dock lite osäker på om det är stallet med regerande världsmästaren, eller stallet som vann konstruktörsmästerskapet, som får stå längst fram i depån. Men ett av de två är det ialla fall.
Men som jag sagt för jag är impad av dina kunskaper inom Motor sport. Kan du nått mer
-
- Inlägg: 54
- Blev medlem: fre mar 07, 2008 15:06
- Ort: Stockholm
Om det är ett hemligt avtal mellan stallen FOM. -Är det verkligen samma sak som vi normalt menar med "regler"? Avtal kan alltid förhandlas om.LuckyStrike1 skrev:Det är såvitt jag vet reglerat i Concordeavtalet, som är ett rätt hemligt dokument. Men det senaste, eller numera näst senaste eftersom det under 2006/07 började signas ett nytt för vissa team, sipprade ut för ett par år sen och BusinessF1 publicerade det för ett par år sen.Geer skrev:I vilka regler står det om ordningen i depån ?LuckyStrike1 skrev:
Nej, reglerna säger att stallet med regerande världsmästaren får depårutan längst fram i depån och resten av stallen placeras i fallande ordning efter hur de slutade i konstruktörsmästerskapet.
Jag har letat genom alla jag hittat hos FIA utan att hitta något.
Tycker det är väldigt konstigt att man stuvat om ordningen och att man inte fått någon förklaring till varför.
Det går säkert att hitta på nätet också genom att googla efter det, tror inte Bernie lyckades stoppa det helt och hållet.
Hur ordningen i depån bestäms har det också rapporterats ganska omfattande om genom åren, så en sökning på det borde ge ganska bra resultat också. De senaste borde vara om just McLaren och konsekvenserna av deras bestraffning där även deras placering i depån och effekterna av mindre utrymme för transporterna rapporterades. Tror även FIA tog upp det i sitt domslut, men det ska jag låta vara osagt.
Jag har inte kikat igenom FIA:s sporting regulations men jag tror inte det bestäms där utan är en FOCA-fråga som regleras i Concordeavtalet.
Jag håller med Jari att vi är väldigt svenska i att tycka att regler är regler och rätt skall vara rätt o s v (om jag uppfattade honom rätt). Allt är inte etta eller nolla.
Det är väl bättre att vi har en fungerande F1 cirkus än att McLaren tynar bort (som ett extremt motscenario)?
-
- Inlägg: 3718
- Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
- Ort: Spånga
Lelle skrev:Om det är ett hemligt avtal mellan stallen FOM. -Är det verkligen samma sak som vi normalt menar med "regler"? Avtal kan alltid förhandlas om.LuckyStrike1 skrev:'Geer skrev: I vilka regler står det om ordningen i depån ?
Jag har letat genom alla jag hittat hos FIA utan att hitta något.
Tycker det är väldigt konstigt att man stuvat om ordningen och att man inte fått någon förklaring till varför.
Jag vet inte vad jag ska säga , jag får en tår i ögat
Det är såvitt jag vet reglerat i Concordeavtalet, som är ett rätt hemligt dokument. Men det senaste, eller numera näst senaste eftersom det under 2006/07 började signas ett nytt för vissa team, sipprade ut för ett par år sen och BusinessF1 publicerade det för ett par år sen.
Det går säkert att hitta på nätet också genom att googla efter det, tror inte Bernie lyckades stoppa det helt och hållet.
Hur ordningen i depån bestäms har det också rapporterats ganska omfattande om genom åren, så en sökning på det borde ge ganska bra resultat också. De senaste borde vara om just McLaren och konsekvenserna av deras bestraffning där även deras placering i depån och effekterna av mindre utrymme för transporterna rapporterades. Tror även FIA tog upp det i sitt domslut, men det ska jag låta vara osagt.
Jag har inte kikat igenom FIA:s sporting regulations men jag tror inte det bestäms där utan är en FOCA-fråga som regleras i Concordeavtalet.
Jag håller med Jari att vi är väldigt svenska i att tycka att regler är regler och rätt skall vara rätt o s v (om jag uppfattade honom rätt). Allt är inte etta eller nolla.
Det är väl bättre att vi har en fungerande F1 cirkus än att McLaren tynar bort (som ett extremt motscenario)?
-
- Inlägg: 3718
- Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
- Ort: Spånga
-
- Inlägg: 2469
- Blev medlem: fre sep 14, 2007 17:30
- Ort: Sveriges sydligaste stad
Det japanska f1 teamet Super Aguri har haft en turbolent start på säsongen och har ställt in en hel del tester.Nu har Japanerna gått ut med att dom kommer med bilar till starten i Melbourn den 16 mars.
"Vi har inte testat för vi har saknat några delar till bilarna som inte blev färdiga i tid. förklarar Fumio Akita.
"det var nära att vi inte kunde avsluta förra säsongen och vi har följt tyvärr följt samma mönster.Men vi ska stå på gridden i Melbourn och vi flyr inte när det är kris.
Detta är en halvdan översättning från sidan. men du vet Tuborg betyder
"Vi har inte testat för vi har saknat några delar till bilarna som inte blev färdiga i tid. förklarar Fumio Akita.
"det var nära att vi inte kunde avsluta förra säsongen och vi har följt tyvärr följt samma mönster.Men vi ska stå på gridden i Melbourn och vi flyr inte när det är kris.
Detta är en halvdan översättning från sidan. men du vet Tuborg betyder
FIA = Ferrari International Assistance
-
- Inlägg: 3718
- Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
- Ort: Spånga
= Norrlands Guld = Glimer I...olag skrev:Det japanska f1 teamet Super Aguri har haft en turbolent start på säsongen och har ställt in en hel del tester.Nu har Japanerna gått ut med att dom kommer med bilar till starten i Melbourn den 16 mars.
"Vi har inte testat för vi har saknat några delar till bilarna som inte blev färdiga i tid. förklarar Fumio Akita.
"det var nära att vi inte kunde avsluta förra säsongen och vi har följt tyvärr följt samma mönster.Men vi ska stå på gridden i Melbourn och vi flyr inte när det är kris.
Detta är en halvdan översättning från sidan. men du vet Tuborg betyder
-
- Inlägg: 11
- Blev medlem: fre feb 29, 2008 08:31
Har varit ivag nagra dagar i Queensland, har inte haft tillgang till dator. Men vi rakade parkera pa Indy banan i Surfers paradise, nar jag till frugans "pustande", ville leta ut och leta reda pa "banan". Hon satt kvar i bilen och laste en karta och upptackte att vi parkerat pa den tvargata som ar sodra vandpunkten pa banan. Sa nu har man kort lite champcarbana ocksa.
Verkar ju inte som om det blivit sa mycket mer klarhet i det har med depa plaseringarna. Tror inte jag har mojlighet att ta mig ner till Albert Park fore torsdag nar, supportklasserna borjar. Men jag tror att en del av forvirringen beror pa det som nagra sett pa bilderna. Depa garagen ar i flera byggnade( se google earth) detta gor att nagra team far sina garage i olika byggnader med ett tre meters mellanrum, har sakert betydelse for hur stallen far sin tilldelning.
Maste ga.
Anders
Verkar ju inte som om det blivit sa mycket mer klarhet i det har med depa plaseringarna. Tror inte jag har mojlighet att ta mig ner till Albert Park fore torsdag nar, supportklasserna borjar. Men jag tror att en del av forvirringen beror pa det som nagra sett pa bilderna. Depa garagen ar i flera byggnade( se google earth) detta gor att nagra team far sina garage i olika byggnader med ett tre meters mellanrum, har sakert betydelse for hur stallen far sin tilldelning.
Maste ga.
Anders
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
I straffet ingick ju att stå sist i depån som en konsekvens av att vara sist i konstruktörsmästerskap, i alla tider har stall placerats i depån utifrån konstruktörsmästerskapet. Ska inte utdelade straff också efterlevas?Lelle skrev:Om det är ett hemligt avtal mellan stallen FOM. -Är det verkligen samma sak som vi normalt menar med "regler"? Avtal kan alltid förhandlas om.LuckyStrike1 skrev:Det är såvitt jag vet reglerat i Concordeavtalet, som är ett rätt hemligt dokument. Men det senaste, eller numera näst senaste eftersom det under 2006/07 började signas ett nytt för vissa team, sipprade ut för ett par år sen och BusinessF1 publicerade det för ett par år sen.Geer skrev: I vilka regler står det om ordningen i depån ?
Jag har letat genom alla jag hittat hos FIA utan att hitta något.
Tycker det är väldigt konstigt att man stuvat om ordningen och att man inte fått någon förklaring till varför.
Det går säkert att hitta på nätet också genom att googla efter det, tror inte Bernie lyckades stoppa det helt och hållet.
Hur ordningen i depån bestäms har det också rapporterats ganska omfattande om genom åren, så en sökning på det borde ge ganska bra resultat också. De senaste borde vara om just McLaren och konsekvenserna av deras bestraffning där även deras placering i depån och effekterna av mindre utrymme för transporterna rapporterades. Tror även FIA tog upp det i sitt domslut, men det ska jag låta vara osagt.
Jag har inte kikat igenom FIA:s sporting regulations men jag tror inte det bestäms där utan är en FOCA-fråga som regleras i Concordeavtalet.
Jag håller med Jari att vi är väldigt svenska i att tycka att regler är regler och rätt skall vara rätt o s v (om jag uppfattade honom rätt). Allt är inte etta eller nolla.
Det är väl bättre att vi har en fungerande F1 cirkus än att McLaren tynar bort (som ett extremt motscenario)?
McLaren har ju redan kommit billigt undan.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 1364
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Vimmerby
Det Lelle menade var väl om det var en regel i regelverket som reglerar var stallen ska stå i depån eller om det är en överenskommelse mellan stallen och Bernie och en överenskommelse kan ju "omförhandlas" om man kommer överens, även om man följt den i alla år.
Givetvis håller jag med om att McLaren borde placeras sist i depån!
Givetvis håller jag med om att McLaren borde placeras sist i depån!
Keep on Boppin´
-
- Inlägg: 3718
- Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
- Ort: Spånga
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Ls1 kan inget om motorsport, han bara tror det. Jag däremot kan allt och vet alltid bäst.
Här har ni concordeavtalet, läs och gråt.
http://www.cheever.se/FullConcorde.pdf
Här har ni concordeavtalet, läs och gråt.
http://www.cheever.se/FullConcorde.pdf
I was misled and that is the way it went
-
- Inlägg: 1364
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Vimmerby
-
- Inlägg: 1021
- Blev medlem: fre mar 04, 2005 17:13
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8550
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
Därför att alla feta gratisätare annars inte skulle fått plats och det vore en katastof för Formel 1-stallen. Tänk bara på Norbert Haug och hans alla Mercedes-gäster.
All heder åt Renault som ska ha sagt nej eftersom Äckelsten ville att McLaren skulle få depåplats tre. Eftersom det blev fem, bör även Williams sagt nej?
Sporten Formel 1 suger!
All heder åt Renault som ska ha sagt nej eftersom Äckelsten ville att McLaren skulle få depåplats tre. Eftersom det blev fem, bör även Williams sagt nej?
Sporten Formel 1 suger!
-
- Inlägg: 2564
- Blev medlem: tor aug 23, 2007 12:05
- Ort: Stockholm
Där var det mycket text.Cheever skrev:Ls1 kan inget om motorsport, han bara tror det. Jag däremot kan allt och vet alltid bäst.
Här har ni concordeavtalet, läs och gråt.
http://www.cheever.se/FullConcorde.pdf
Eftersom man skulle behöva ta semester en vecka för att läsa igenom alltihop, så kanske någon kanske kunde specifisera mer exakt var den information som är av betydelse för diskussionen befinner sig mer exakt.
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
-
- Inlägg: 2469
- Blev medlem: fre sep 14, 2007 17:30
- Ort: Sveriges sydligaste stad
-
- Inlägg: 2564
- Blev medlem: tor aug 23, 2007 12:05
- Ort: Stockholm
För en gångs skull så hade Sveriges television en inför F1 sändning i sportnytt.
http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=1084356
http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=1084360
http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=1084356
http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=1084360
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
"För varje år blir jag allt mer fokuserad och säker", säger rookien som nu kört sitt första år i F1. Antingen är han helt korkad och begriper inte bättre, eller så räknar han in alla säsonger han varit protègé i sin skyddade verkstad. Personligen skulle jag gärna påminna honom om att under fjolårets senaste tre/fyra lopp hade han VM som i en liten ask men lyckades sumpa titeln ändå, med helt egna misstag.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
- Inlägg: 2564
- Blev medlem: tor aug 23, 2007 12:05
- Ort: Stockholm
Det kanske är så att han räknar med GP2 och F3 +andra serier som han avverkat på vägen?Jari skrev:"För varje år blir jag allt mer fokuserad och säker", säger rookien som nu kört sitt första år i F1. Antingen är han helt korkad och begriper inte bättre, eller så räknar han in alla säsonger han varit protègé i sin skyddade verkstad. Personligen skulle jag gärna påminna honom om att under fjolårets senaste tre/fyra lopp hade han VM som i en liten ask men lyckades sumpa titeln ändå, med helt egna misstag.
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
-
- Inlägg: 2564
- Blev medlem: tor aug 23, 2007 12:05
- Ort: Stockholm
Ja vad skall man säga! Från Australien häromdagen. Jag trodde ju att Kimi skulle stå bredvid Lordi om han skulle placera sig bredvid ett uppsminkat rockspektakel.
Senast redigerad av Christoffer den tor mar 13, 2008 16:29, redigerad totalt 1 gång.
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
-
- Inlägg: 11
- Blev medlem: fre feb 29, 2008 08:31
Forsta racedag i AP
Spenderade tre timmar i Albert Park i eftermiddags, det var varmt, frutansvart varmt. Har varit ca 39 grader i skuggan idag, och skuggan ar inte latt att hitta. Fick for mig att det skulle vara trevligt om det var varmt och skont, det stammer inte. Har fatt lara mig av min mamma att man inte far gnalla pa fint vader men jag maste. Har nere smorjer man sig med solfaktor 30 hela tiden men jag vagade faktiskt inte stanna mer an tre timma for att inte riskera att branna mig och missa det som komma skall.
Idag hande inte sa sarskilt mycket av intresse pa banan, en hel del av support klasserna tranade nagra kvalade och korde lopp. Det blir ju inte sa jatte intressant eftersom det ar "lokala" assie serier, som man inte kanner till. Ar GT bilar, carrera cup, aussie cars, V8 supercars och kandis race med lokala sport och sapa kandisar.
Men det bestaende intrycket ar anda varmen. Metrologerna tror att den blir kvar till nasta vecka sa det blir valdigt intressant att se hur dacken haller, har svart att tro att detta var nagot som Bridgestone hade raknat med, normalt ar det ca 25-30 grader mojligtvis fem upp eller ner.
Det kanns som om mycket kommer att handla om dack, bade varmen och avsaknaden av tractioncontrol lar ju ga ut over dacken.
Varma halsningar fran Melbourne
Idag hande inte sa sarskilt mycket av intresse pa banan, en hel del av support klasserna tranade nagra kvalade och korde lopp. Det blir ju inte sa jatte intressant eftersom det ar "lokala" assie serier, som man inte kanner till. Ar GT bilar, carrera cup, aussie cars, V8 supercars och kandis race med lokala sport och sapa kandisar.
Men det bestaende intrycket ar anda varmen. Metrologerna tror att den blir kvar till nasta vecka sa det blir valdigt intressant att se hur dacken haller, har svart att tro att detta var nagot som Bridgestone hade raknat med, normalt ar det ca 25-30 grader mojligtvis fem upp eller ner.
Det kanns som om mycket kommer att handla om dack, bade varmen och avsaknaden av tractioncontrol lar ju ga ut over dacken.
Varma halsningar fran Melbourne
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8550
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
-
- Inlägg: 2469
- Blev medlem: fre sep 14, 2007 17:30
- Ort: Sveriges sydligaste stad
-
- Inlägg: 2469
- Blev medlem: fre sep 14, 2007 17:30
- Ort: Sveriges sydligaste stad
Tror att han syftar på att han körde Mclaren första gången 2006 och nu är det 2008. i min tidräkning är det 3 år och då bör man kunna säga att man känner sig säkrare för vart år..Jari skrev:"För varje år blir jag allt mer fokuserad och säker", säger rookien som nu kört sitt första år i F1. Antingen är han helt korkad och begriper inte bättre, eller så räknar han in alla säsonger han varit protègé i sin skyddade verkstad. Personligen skulle jag gärna påminna honom om att under fjolårets senaste tre/fyra lopp hade han VM som i en liten ask men lyckades sumpa titeln ändå, med helt egna misstag.
Senast redigerad av olag den tor mar 13, 2008 20:00, redigerad totalt 1 gång.
FIA = Ferrari International Assistance