Vintertester inför 2008
-
- Mr Forza Motorsport
Ja det kan jag hålla med om, det har ändrats och pillats för mycket. Problemet är att de ändringar man gjort varit felaktiga och sedan rusar utveckling på i en oerhörd fart numera.
Jag hoppas verkligen att aerodynamikgruppen som nu arbetar får tid på sig för att komma fram till bra beslut. Men FIA är experter på att ta snabba och hastiga beslut, så jag är lite tveksam och pessimistisk.
FIA är också jävligt bra på att skriva gummibandsregler som kan tolkas olika vid olika tillfällen. Ta bara spionaffärerna. Tyvärr har FIA själva målat in sig i ett hörn och man kan inte längre läsa och följa sina regler som man bör, rent juridiskt. Läste man reglerna enligt "svart och vitt metoden" skulle alla stallen bli avstängda idag!
Tss, jag tvivlar på att de någonsin blir någon ordning på det hela.
Jag hoppas verkligen att aerodynamikgruppen som nu arbetar får tid på sig för att komma fram till bra beslut. Men FIA är experter på att ta snabba och hastiga beslut, så jag är lite tveksam och pessimistisk.
FIA är också jävligt bra på att skriva gummibandsregler som kan tolkas olika vid olika tillfällen. Ta bara spionaffärerna. Tyvärr har FIA själva målat in sig i ett hörn och man kan inte längre läsa och följa sina regler som man bör, rent juridiskt. Läste man reglerna enligt "svart och vitt metoden" skulle alla stallen bli avstängda idag!
Tss, jag tvivlar på att de någonsin blir någon ordning på det hela.
-
-
-
- Mr Forza Motorsport
Ja du, klåpare finns det överallt och det har egentligen inget med utbildning att göra. Det finns outbildade idioter, men även idioter som är högskoleutbildade. De senare är de värsta då de ställer till med stor oreda när de tror sig kunna det mesta.platt skrev:Pastis Borde inte sådana stora företag som finns i F1 ha sådana advokater som kan klara dessa stora svåra regler som finns i F1, det är jäkligt konstigt att dom ligger på gränsen hela tiden och blir granskade. Tålen funderare va det är för inkompetenta personer som styr . Hummm
Men FIA har ett svårt uppdrag, man kan inte skriva hur precisa regler som helst, då får vi regelböcker på tusentals sidor, utan de måste vara lite allmännt skrivna. Men nog tycker jag de kunde göra ett bättre arbete.
-
-
- Varnad
Nu har det gått två (tre) veckor sen det där fullständigt meningslösa mediajippot och du ältar om det fortfarande. Det är väl bara en tidsfråga innan du börjar yra om comeback också, i sedvanlig aftonbladsanda?
En mer aktuell nyhet är att Kimi Räikkönen stod i Monaco dagen efter att han var på den finska presidentens bal (Finland 90 år) och tog emot årets F1 världsmästartitel.
Vad sa du om det?
Inte mycket va?
Mmm, då så...
En mer aktuell nyhet är att Kimi Räikkönen stod i Monaco dagen efter att han var på den finska presidentens bal (Finland 90 år) och tog emot årets F1 världsmästartitel.
Vad sa du om det?
Inte mycket va?
Mmm, då så...
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
[quote="Jari"]Nu har det gått två (tre) veckor sen det där fullständigt meningslösa mediajippot
[quote]
Sa du något om mediajippo????????
[quote]
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
- Utvisad
Gösta skrev:Jari skrev:Nu har det gått två (tre) veckor sen det där fullständigt meningslösa mediajippot
En mer aktuell nyhet är att Kimi Räikkönen stod i Monaco dagen efter att han var på den finska presidentens bal (Finland 90 år) och tog emot årets F1 världsmästartitel.Vilket jävla land vi lever i man får inte kritisera han svenska döda föraren men man får håna och kritisera så gott som varenda finnlänsk förare och andra med .
Mvh Rexa
Ps. Alltid retar jag någon ;O)
Ps. Alltid retar jag någon ;O)
-
-
Alltid är det någon som retar dig.Rexa skrev: Vilket jävla land vi lever i man får inte kritisera han svenska döda föraren men man får håna och kritisera så gott som varenda finnlänsk förare och andra med .
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
Rexa skrev:Gösta skrev:Var kritiserades någon finländsk förare i det som du citerade?Jari skrev:Nu har det gått två (tre) veckor sen det där fullständigt meningslösa mediajippot
En mer aktuell nyhet är att Kimi Räikkönen stod i Monaco dagen efter att han var på den finska presidentens bal (Finland 90 år) och tog emot årets F1 världsmästartitel. Vilket jävla land vi lever i man får inte kritisera han svenska döda föraren men man får håna och kritisera så gott som varenda finnlänsk förare och andra med .
Passar inte landet så är det väl bara att flytta?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
- Utvisad
-
-
Om du med den "svenska döda föraren" menar Ronnie Petersson så ser jag inget som helst hinder att både håna och kritisera honom. Han var en ofentlig person med tanke på det yrke han hade, och det är helt ok enligt mitt synsätt att håna, kritisera och bespotta honom, liksom det även är helt ok att hylla, berömma och helgonförklara honom.Rexa skrev:
Vilket jävla land vi lever i man får inte kritisera han svenska döda föraren men man får håna och kritisera så gott som varenda finnlänsk förare och andra med .
Det är inte så långt för dig till paradiset, bara en båtresa över östersjön. Jag förstår inte vad du och Pepparkvarnen gör här i det "jävla land" ????
Det verkar vara oändligt mycket bättre i Finland och usa. Så varför lida här när ni kan njuta annorstädes.
-
- Varnad
Nu är det så att den officiella utdelningen av världsmästartitel sker just där så det är den formellt största viktigaste tillställningen i F1-kalendern till skillnad mot en föredettings förehavanden valfri given söndag.Gösta skrev:Jari skrev:Nu har det gått två (tre) veckor sen det där fullständigt meningslösa mediajippot
-
- Varnad
Flytta vadå?
Får man inte ha åsikten att finska förare är ganska duktiga samtidigt som svenskarna suger kaninballe?
Måste man flytta härifrån om man har negativa åsikter om förehavanden i detta land?
Då skulle väl varenda svensk ha utvandrat tillsammans med rasken?
Får man inte ha åsikten att finska förare är ganska duktiga samtidigt som svenskarna suger kaninballe?
Måste man flytta härifrån om man har negativa åsikter om förehavanden i detta land?
-
Jo det får man visst ha. Kritik leder till utveckling och är positiv i sig även om den så att säga är "negativ" . Man skall aldrig slå sig till ro och vara nöjd utan ständigt söka förbättringar.Jari skrev:Flytta vadå?
Det finska "racingundret" är imponerande, och det bevisar att framgång föder framgång. Det finns någon ljuspunkt i svensk racing, där DTM är ett lysande exempel, även om jag personligen inte är så insatt i övrig racing förutom F1. Finnarna "suger balle" i mycket annat så jag kan leva med det uttrycket. Det jag har svårt för är kritik av sverige och glorifiering av tex usa och finland sammtidigt som man väljer att bo kvar i sverige. Flytta till finland så kommer du upptäcka en och annan brist med deras välfärdssystem, sjukvårdssystem mm mm.
Sätter in en fin bild på en Finsk idrottare. I detta fall en isvaksimmare.
-
- Varnad
Tror att finland som land är ganska eller mycket snarlikt sverige till alla delar som har med offentlighet att göra. Det vi vet idag är att deras skola ger bättre resultat i ett antal undersökningar. Det påstås också att finnarna numera, för första gången i historien får mer pengar över i snitt att röra sig med och det lär inte bli sämre av att de vid årsskiftet sänker bilskatten med i genomsnitt 3000€.
Tror att det påverkar ganska många finnars ekonomi positivt utom kanske dem som importerar bilar utifrån...
Tror att det påverkar ganska många finnars ekonomi positivt utom kanske dem som importerar bilar utifrån...
-
Det är väl inte upp till mig att bestämma?Jari skrev:Flytta vadå?
Nu var det ju inte det det handlade om, men som vanligt så bevisar du att du gått på din egna myt.Får man inte ha åsikten att finska förare är ganska duktiga samtidigt som svenskarna suger kaninballe?
Skrev jag det?Måste man flytta härifrån om man har negativa åsikter om förehavanden i detta land?
Rasken?Då skulle väl varenda svensk ha utvandrat tillsammans med rasken?
Ska vi utvandra till Småland eller vad fan yrar du om?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
- Varnad
-
Rexa skrev:Razor skrev:Fram tills dess så fungerar bidragen i Sverige bra?Rexa skrev: Finns hundra tals inlägg som smutskastar typ Kimi.
Jo flyttar när jag tjänat min förmögenhet här *L*
-
-
I en lättad, kvalinställd, regelvidrig (bilarna behöver ej vara reglementsenliga på testerna) bil med supermjuka däck på ett kvalvarv ....Crazy F1 skrev:Ja du, Jari, en föredetting som är tillräckligt snabb för att matcha den 13 år yngre världsmästaren ...
-
Och snart gör han väl Jari arbetslös också...Crazy F1 skrev:Ja du, Jari, en föredetting som är tillräckligt snabb för att matcha den 13 år yngre världsmästaren ...
Äntligen!
Äntligen!
-
- Varnad
Tro mig, i Stockholm är han chanslös!Razor skrev:Och snart gör han väl Jari arbetslös också...Crazy F1 skrev:Ja du, Jari, en föredetting som är tillräckligt snabb för att matcha den 13 år yngre världsmästaren ...
-
Jag har för mig att det finns en egen tråd för dessa patetiska finland vs Sverigediskussioner på klotterplanket.
Senast redigerad av Christoffer den tis dec 11, 2007 16:13, redigerad totalt 2 gånger.
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
-
Nej, varför skulle jag tro på dig?Jari skrev:Tro mig, i Stockholm är han chanslös!Razor skrev:Och snart gör han väl Jari arbetslös också...Crazy F1 skrev:Ja du, Jari, en föredetting som är tillräckligt snabb för att matcha den 13 år yngre världsmästaren ...
Menar du att alla Stockholms drosktattare är bättre bilförare än en flerfaldig F1-mästare (eller vilken F1-förare som helst)?
Eller är det just du som är så mycket bättre?
Ja, så måste det ju vara förstås... det var ju du som efter bara några korta rundor med gokarten var snabbare än elitförare och det var ju du som skulle matcha WTCC-tider på Monza med taxin.
Äntligen!
Äntligen!
-
.Jag hittade ett par billiga resor. Sista minuten till HelsingforsGösta skrev:Om du med den "svenska döda föraren" menar Ronnie Petersson så ser jag inget som helst hinder att både håna och kritisera honom. Han var en ofentlig person med tanke på det yrke han hade, och det är helt ok enligt mitt synsätt att håna, kritisera och bespotta honom, liksom det även är helt ok att hylla, berömma och helgonförklara honom.Rexa skrev:
Vilket jävla land vi lever i man får inte kritisera han svenska döda föraren men man får håna och kritisera så gott som varenda finnlänsk förare och andra med .
Det är inte så långt för dig till paradiset, bara en båtresa över östersjön. Jag förstår inte vad du och Pepparkvarnen gör här i det "jävla land" ????
Det verkar vara oändligt mycket bättre i Finland och usa. Så varför lida här när ni kan njuta annorstädes.
Från 90 kr per person.Stockholm till New York
3870 kr per person med Icelandair. Jag tänkte att vi kanske skulle skramla till dom två som inte trivs i vårt lila land längre är det någon som är intresserad. Observera att resorna är enkel resor ingen retur biljett dom får stanna
-
Problemet är att Pepparkvarnen är för feg för att åka iväg på en enkel-biljett även om vi skulle skramla ihop till både biljetten och kostnaden för containern i vilket flyttlasset ska lastas.
-
Eller har kanske problem med usa hårdare visumsregler....LuckyStrike1 skrev:Problemet är att Pepparkvarnen är för feg för att åka iväg på en enkel-biljett även om vi skulle skramla ihop till både biljetten och kostnaden för containern i vilket flyttlasset ska lastas.
FIA = Ferrari International Assistance
-
Jag har precis just nu beställt biljetter till det 92'a "Greatest spectacle in racing". Så jag hoppas att jag inte får några problem med visumreglerna den här gången heller.olag skrev:Eller har kanske problem med usa hårdare visumsregler....LuckyStrike1 skrev:Problemet är att Pepparkvarnen är för feg för att åka iväg på en enkel-biljett även om vi skulle skramla ihop till både biljetten och kostnaden för containern i vilket flyttlasset ska lastas.
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
-
-
Det är ju så himla kul att åka dit, och det kan jag ju inte göra om jag inte åker hem.Gösta skrev:Har vi otur kommer du tillbaka till kommunistsverige.
Har vi tur så väljer du att stanna!
Har vi sagolik tur åker du dit för något och stannar i 20 år.
Men nästa år har jag åtminstånde tre resor till USA bokade, så du slipper mig ganska mycket 2008.
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
-
Det är inte problemet med Pepparkvarnen. Problemet är att han är feg.olag skrev:Eller har kanske problem med usa hårdare visumsregler....LuckyStrike1 skrev:Problemet är att Pepparkvarnen är för feg för att åka iväg på en enkel-biljett även om vi skulle skramla ihop till både biljetten och kostnaden för containern i vilket flyttlasset ska lastas.
-
- Varnad
A) Jag ljuger bara när det behövs och där det passarRazor skrev:Nej, varför skulle jag tro på dig?Jari skrev:Tro mig, i Stockholm är han chanslös!Razor skrev: Och snart gör han väl Jari arbetslös också...
Menar du att alla Stockholms drosktattare är bättre bilförare än en flerfaldig F1-mästare (eller vilken F1-förare som helst)?
Eller är det just du som är så mycket bättre?
Ja, så måste det ju vara förstås... det var ju du som efter bara några korta rundor med gokarten var snabbare än elitförare och det var ju du som skulle matcha WTCC-tider på Monza med taxin.
B) Alla drosktattare är ingenting tillsammans. Jag är bättre än de flesta och kör också för elitbolaget. Du vet likaväöl som jag att det en stor skillnad på drosktattare och drosktattare, speciellt i den här stan.
C) Jag skulle vilja se skunkinakki slå mig på fingrarna i lokalkännedom i Sthlm.
D) Med min kart var jag lika snabb som EN elitförare i en sämre kart, ja.
E) Uttalandet saknar fullständigt relevans. Jag har aldrig jämfört min taxi med WTCC-bilar. Vart får du allt ifrån?
Ställ ifrån dig de oljebaserade färgerna i några dagar och sluta sniffa på flamskyddsmedlet i datorerna. Det har gjort dig snurrig.
-
-
http://www.indy500.com/traditions/ANFRAN skrev:Monster trucks? Have fun...Pepparkvarnen skrev:Jag har precis just nu beställt biljetter till det 92'a "Greatest spectacle in racing". Så jag hoppas att jag inte får några problem med visumreglerna den här gången heller.
-
-
Nej, men det förekom väl en jämförelse från dig mellan dig i din taxibil och en F1:a? Jag vill minnas att det gällde Monza och att det var något med att du kunde köra mindre än dubbla tiden vad en F1 klarar runt Monza med din taxi under liknande förhållanden. Jag har även för mig att att det förekom en sådan jämförelse från dig gällande Monaco.Jari skrev: E) Uttalandet saknar fullständigt relevans. Jag har aldrig jämfört min taxi med WTCC-bilar.
Men jag kanske minns fel?
-
Vem har pratat om att du ljuger?Jari skrev:A) Jag ljuger bara när det behövs och där det passar
Man kan ha fel utan att ljuga.
Japp, du är speciellt begåvad när det kommer till att parkera i snödrivor.B) Alla drosktattare är ingenting tillsammans. Jag är bättre än de flesta och kör också för elitbolaget. Du vet likaväöl som jag att det en stor skillnad på drosktattare och drosktattare, speciellt i den här stan.
Nu var det väl inte det saken gällde?C) Jag skulle vilja se skunkinakki slå mig på fingrarna i lokalkännedom i Sthlm.
Tror du att han hade bättre lokalkännedom i Coburg än taxichaffisen?
Nu är i o f s inte Coburg speciellt stort, men det ligger trots det en bra bit från hans gamla hemtrakter.
Apropå det där med att ljuga när det behövs då, eller?D) Med min kart var jag lika snabb som EN elitförare i en sämre kart, ja.
Det är en extrapolering från din gamla jämförelse med F1:or på Monza. De tider som jag vill minnas att du hävdade, är av nästan samma paritet som WTCC kör på.E) Uttalandet saknar fullständigt relevans. Jag har aldrig jämfört min taxi med WTCC-bilar. Vart får du allt ifrån?
Äntligen!
Äntligen!
-
Så långt helt rätt i minnet.LuckyStrike1 skrev:....en jämförelse från dig mellan dig i din taxibil och en F1:a? Jag vill minnas att det gällde Monza och att det var något med att du kunde köra mindre än dubbla tiden vad en F1 klarar runt Monza med din taxi under liknande förhållanden.
Jag hävdade att det inte gick att göra det. En F1 accelererar snabbare, bromsar senare, högre toppfart, högre kurvhastighet osv. Vad ligger tiderna på Monza?? 1:23, 1:25??
Banan är ca 5,800 meter!!!!!
Tror inte det ens skulle vara möjligt om volvon hade raksträcka och F1 bilen körde på banan!!
Det tar volvon ca +30 sek att komma upp i 200 km/h. Vid en fart av 200 km / h så avverkar man ca 3,350 meter / minut!! Det är på håret att Volvon skulle klara 5.800 meter på ca 2:50!!!!!!!!!
Kan någon som kan detta bättre än mig komma med ett utlåtande!!!!!!
En rimlig matematisk beräkning.
-
Poletiden i år låg på 1'21.997sGösta skrev:Vad ligger tiderna på Monza?? 1:23, 1:25??
Bästa poletid är 1'20.089s (2004)
150% av årets tid är 2'02.996s och av bästa tid 2'00.133s vilket motsvarar en snitthastighet på 169,56 km/h resp 173,61 km/h.
Med de dubbla tiderna gentemot F1-kärrorna så landar vi på 2'43.994s resp 2'40.178s och 127,17 km/h resp 130,20 km/h.
Som en jämförelse så låg poletiden för WTCC i år på 1'59.487s.
Äntligen!
Äntligen!
-
Nu när vi har tider för både F1 och WTCC kan vi ju också kika på en WTCC-bil kontra Jaris taxi.Razor skrev:Poletiden i år låg på 1'21.997sGösta skrev:Vad ligger tiderna på Monza?? 1:23, 1:25??
Bästa poletid är 1'20.089s (2004)
150% av årets tid är 2'02.996s och av bästa tid 2'00.133s vilket motsvarar en snitthastighet på 169,56 km/h resp 173,61 km/h.
Med de dubbla tiderna gentemot F1-kärrorna så landar vi på 2'43.994s resp 2'40.178s och 127,17 km/h resp 130,20 km/h.
Som en jämförelse så låg poletiden för WTCC i år på 1'59.487s.
Låt oss vara snälla och utgå från att Jaris taxi har någonstans runt 170-200 ystra dieselhästar och väger runt 1,8-1,9 ton.
En WTCC-bil enligt S2000-reglementet har c:a 280 hk och väger mellan 1110 och 1170 kg beroende på utförande.
Sen tillkommer ju betydligt effektivare bromsar, stötdämpare, hjulinställningar, däck, växellåda m.m m.m. som gör att om Jari kan ta sin taxi runt Monza på under 3 minuter så skulle det säkerligen vara en väldigt bra tid.
Då har vi ännu inte tagit hänsyn till "orgeltrampfaktorn" - den som noterades av vissa go-kart förare för ett par år sen och som vi kunde se resultat av på Sundsta förra vintern i en numera lite mer välkänd eller ökänd snödriva.
-
Jag kan inte föreställa mig att en standardpersonbil skulle klara det under dubbla F1 tiden. Av följande skäl.
Det finns några ställen där en personbil måste bromsa in till hyffsat låg fart för att ta sig igenom. Dessa är framför allt första chickanen som är en 90 graders högersväng, även Roggia och Ascari gör att farten måste ner rejält. Detta kostar tid i den efterföljande accelerationen. Med tanke på hur en F1 bil är konstruerad i jämförelse med personbil så föreställer jag mig att även Parabolica ställer till med bekymmer för personbilen, där bör en F1 bil kunna hålla en bra bit över dubbla personbilshastigheten. Det tar inte många sekunder föränn en F1 bil är uppe i över 300 km/h på den efterföljande start / målrakan, medan de dryga 1000 metrarna inte räcker till för att accelerera upp en hisingentraktor till svindlande farter OCH få ner farten igen innan första chickanen.
Jag är fullständigt övertygad om att till och med Jos Verstappen (någon som minns den hjälten) i sin Arrows hade varvat Jari och kommit i mål före. En personbil har på tok för långsam acceleration och på tok för lång bromssträcka för att mäkta med att inte bli varvad, detta även om Jari skulle sitta bakom ratten. (såg på någon ratt att det fanns en bankarta i mitten, detta kan vara behjälpligt för Jari, då kan han snedda höger innan de la Roggia och komma ut efter Ascari, på så vis slipper han även de förhatliga lesmokurvorna, då kanske det kan gå, men då bör makaronböjarna asfaltera lite där emellan eller så får han välja en XC modell )
Det finns några ställen där en personbil måste bromsa in till hyffsat låg fart för att ta sig igenom. Dessa är framför allt första chickanen som är en 90 graders högersväng, även Roggia och Ascari gör att farten måste ner rejält. Detta kostar tid i den efterföljande accelerationen. Med tanke på hur en F1 bil är konstruerad i jämförelse med personbil så föreställer jag mig att även Parabolica ställer till med bekymmer för personbilen, där bör en F1 bil kunna hålla en bra bit över dubbla personbilshastigheten. Det tar inte många sekunder föränn en F1 bil är uppe i över 300 km/h på den efterföljande start / målrakan, medan de dryga 1000 metrarna inte räcker till för att accelerera upp en hisingentraktor till svindlande farter OCH få ner farten igen innan första chickanen.
Jag är fullständigt övertygad om att till och med Jos Verstappen (någon som minns den hjälten) i sin Arrows hade varvat Jari och kommit i mål före. En personbil har på tok för långsam acceleration och på tok för lång bromssträcka för att mäkta med att inte bli varvad, detta även om Jari skulle sitta bakom ratten. (såg på någon ratt att det fanns en bankarta i mitten, detta kan vara behjälpligt för Jari, då kan han snedda höger innan de la Roggia och komma ut efter Ascari, på så vis slipper han även de förhatliga lesmokurvorna, då kanske det kan gå, men då bör makaronböjarna asfaltera lite där emellan eller så får han välja en XC modell )
-
Jari är ju van att gena så det går nog säkert bra.Gösta skrev:(såg på någon ratt att det fanns en bankarta i mitten, detta kan vara behjälpligt för Jari, då kan han snedda höger innan de la Roggia och komma ut efter Ascari, på så vis slipper han även de förhatliga lesmokurvorna, då kanske det kan gå, men då bör makaronböjarna asfaltera lite där emellan eller så får han välja en XC modell )
Äntligen!
Äntligen!
-
- Varnad
A) Jag har fel betydligt oftare än jag ljuger, så vad handlar egentligen den här diskussionen om?Razor skrev:Vem har pratat om att du ljuger?Jari skrev:A) Jag ljuger bara när det behövs och där det passar
Man kan ha fel utan att ljuga.
Japp, du är speciellt begåvad när det kommer till att parkera i snödrivor.B) Alla drosktattare är ingenting tillsammans. Jag är bättre än de flesta och kör också för elitbolaget. Du vet likaväl som jag att det en stor skillnad på drosktattare och drosktattare, speciellt i den här stan.
Nu var det väl inte det saken gällde?C) Jag skulle vilja se skunkinakki slå mig på fingrarna i lokalkännedom i Sthlm.
Tror du att han hade bättre lokalkännedom i Coburg än taxichaffisen?
Nu är i o f s inte Coburg speciellt stort, men det ligger trots det en bra bit från hans gamla hemtrakter.
Apropå det där med att ljuga när det behövs då, eller?D) Med min kart var jag lika snabb som EN elitförare i en sämre kart, ja.
Det är en extrapolering från din gamla jämförelse med F1:or på Monza. De tider som jag vill minnas att du hävdade, är av nästan samma paritet som WTCC kör på.E) Uttalandet saknar fullständigt relevans. Jag har aldrig jämfört min taxi med WTCC-bilar. Vart får du allt ifrån?
B) Jag har fortfarande under mina drygt 17 år från och till som drosktattare ännu inte parkerat någon sån i en snödriva.
C) Att ta sig fram i sthlm fortare än mig kräver omfattande lokalkännedom, ja. Hur det ser ut i Coburg vet jag inte, men observera gärna att det kanske inte var Coburgs vassaste drosktattare som han åkte med heller. I Motsvarande situation i sthlm nöjde sig Mika Häkkinen med att bli körd av "yours truly" i tre dagar och avbeställde till och med den Mercedes-limousine som var förbeställd åt honom för nöjet.
Inte en enda gång kände han att han skulle behöva ta över...
D) Kom på något fyndigt eller låt bli att svara, vetja...
E) WTCC behöver inte dubbla tiden för att ta sig runt en F1-bana såvitt jag följt det och jämförelsen haltar stenhårt med en hemmasnickrad teori om vad som sagts i frågan.
-
- Varnad
-
Nu skall du inte bli paranoid i samma stil som f.d forzaskribenter kunde bli. Jag tar debatten om personbil / f1 bil som en intressant diskussion. Vill jag skriva hattexter till dig så får du dem som PM, och det vet du att du fått förr.Jari skrev:Apropå vadet, kör vi "hata finnen" nu, eller är det en seriös diskussion om det är möjligt vi för?
Gösta, i jämförelsen med Verstappen krävs det väl att han passerar mig två gånger (utan att snurra av eller brinna upp på vägen).
Ur min horisont är diskussionen intressant så här i brist på kimikrascher då det ju är "off season".
-
- Varnad
Jag tycker också att diskussionen är intressant, inte för att jag skulle vara någon oerhört grym förare på något sätt, så skit i de personliga påhoppen, ni andra, utan för att man kan argumentera för båda utfallen utan att riktigt kunna klarlägga fakta utan praktiskt test.
En WTCC är ganska mycket snabbare än en V70 diesel, men är den i jämförelsen med en F1a dubbelt så snabb som dieseln?
Det tror jag inte. Jag tror att skillnaden mellan en F1a och WTCC-bilen är större än skillnaden mellan V70 och WTCC-bilen.
En WTCC är ganska mycket snabbare än en V70 diesel, men är den i jämförelsen med en F1a dubbelt så snabb som dieseln?
Det tror jag inte. Jag tror att skillnaden mellan en F1a och WTCC-bilen är större än skillnaden mellan V70 och WTCC-bilen.
-
En ledtråd kan vara http://video.google.com/videoplay?docid ... 5431405810