Vad är din känsla för Lewis Hamilton?

Kungaklassen av motorsport...

Vad är din känsla för Lewis Hamilton?

Jag älskar killen!
3
3%
Jag beundrar killen!
26
30%
Han verkar okej!
12
14%
Vet inte, är likgiltig.
3
3%
Han börjar irritera mig!
20
23%
Tycker inte om honom!
14
16%
Hatobjekt!
9
10%

Antal röster: 87

Användarens profilbild
woodi

Inlägg av woodi »

Rexa skrev:Ja en jävla tur har han .
Hur många depo stopp hade han 1eller 2 missa början kimi hade 4 st och var 9 sek efter .
Erhm, såg Du ens loppet? :)
Tur hade Räkan som klarade av att komma på pallen idag. Finns en lång lista på förare som bröt framför honom som gjorde att han tjänade ett flertal "gratis" placeringar.
Och att det enbart var 9 sek i slutändan till Hamiltons fördel, beror på ett flertal faktorer:
1. Säkerhetsbil som tryckte ihop startfältet
2. Han behövde def inte stressa framåt slutet av racet, han hade full kontroll och kunde slå av betydligt på farten

Hamilton körde riktigt bra idag i vätan! :up:
¨°º© woodi ©º°¨
Rexa
Utvisad
Utvisad

Inlägg av Rexa »

Jag såg loppet missa lite i början .
Det är ju så det brukar vara vissa kommer inte i mål vissa gör det .
Mvh Rexa
Ps. Alltid retar jag någon ;O)
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Vilken skitdag. Får väl erkänna att Lewis Hamilton gjorde en storartad prestation idag. Tyvärr. Han var bäst. Jag gillar det inte men nu var det ju så. Vad Ferrari höll på med...de kunde lika gärna gett walk over.

När det gäller Hamiltons person spelade han ett psykologiskt spel på presskonferensen. Imponerande. Duktigt och samtidigt patetiskt. Flera sekunder fortare, han tog inte i och annan bullshit. När han började tjata om Senna och Prost så var det lite för mycket. Även att se hans fula farsa sticka fram sitt fula tryne ungefär en gång i halvsekunden i TV-produktionen.

Det känns jävligt surt att han nu vinner VM. Jag hoppas han får testa fram nästa års bil och hoppas det blir en riktigt dålig jävla bil.

Men duktig var han idag. Han var bättre än alla andra. Surt känns det.
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

Skall jag tro något :idea: Så har Alonso och Ron kommit fram till att Alonso inte kommer köra för McLaren nästa år :smash:
Oavsett vad man tycker så har Lewis lyckats med att ta hem spelet utanför banan ivrigt påhejade av brittiska pressen. Ron har nog försökt ge sina chafförer lika förutsätningar men inte lyckats med det. Jämfört med Prost och Senna så är mediautbudet betydligt större idag, vilket innebär att den minsta antydning om ditt eller datt slåss upp i stora rubriker redan innan vanliga tidningar hunnit lämnat sätteriet. :roll:
Att sedan Lewis visat sig kunna köra bil och inte viker ner sig är ingen nackdel om man skall bli WDC.
Vad Alonso kommer roa sig med nästa år får framtiden utvisa.

Renault ? Flavio har väl sagt att han gärna tar tillbaka Alonso men :quest:

Ferrari ? Todts utlägningar om hur otroligt det skulle vara med Alonso, kan kanske vara tvärtom. :roll: En bekräftelse på att Massa går till Toyota och Alonso får sitsen.

Toyota ? Pengar, frågan är om det är intresant för en revanchsugen Alonso. :evil: Tror att det inte finns nån på gridden i dag som skulle vara lämpligare annars för Toyota. :up:

Tipset blir trots allt Ferrari med Kimi som teamkollega. :up:
Användarens profilbild
TurboF1

Inlägg av TurboF1 »

En riktigt bra racing dag i Formel 1 för en gångs skull!

Ett utav de mer dramatiska loppen på länge med krascher, omkörningar som inte berodde på depåstopp, uppkomlingar på pallen, osv.

Det skulle inte skada om det regnar under fler lopp så att det händer någonting. Då är det dessutom förarnas skicklighet snarare än bilen som bestämmer vem som kommer högt upp i resulttatlistan.

Jag lider riktigt med Vettel. Hade varit kul med en Toro Rosso på pallen.
(jag älskar dessa undedogs och skrällar)

Till Ferrari: Om VM ska avgöras så kan man inte sitta i depån och spela plockepin! Patetiskt att lyssna på viilka bortförklaringar de har till de felaktiga regndäcken.
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

Verkligen synd om Vettel. Är det inte lite typiskt av Webber att "råka" ut för sånt där.
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Användarens profilbild
PC:

Inlägg av PC: »

TurboF1 skrev: Till Ferrari: Om VM ska avgöras så kan man inte sitta i depån och spela plockepin! Patetiskt att lyssna på viilka bortförklaringar de har till de felaktiga regndäcken.
Det var väldigt vad insatt du verkar. Du kanske skall skicka ett mail till Ferrari med dina synpunkter, fast risken är väl att de "glömmer" läsa det...
TurboF1 skrev: Då är det dessutom förarnas skicklighet snarare än bilen som bestämmer vem som kommer högt upp i resulttatlistan.
Så då spelar materialet inte så stor roll trots allt. Då var det egentligen ingen mening med att försöka med en egen strategi gällande däcken, eller...?
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
Användarens profilbild
molle2

Inlägg av molle2 »

just den här säsongen kan man undra lite extra vad som är material/bil och vad som är förare, kika på förar-vm.
så här såg det ut innan japan när jag bloggade om det;

Så här ser de första 14 platserna ut i förar-VM ut, utan förare om man säger;

1. McLaren-Mercedes
2. McLaren-Mercedes
3. Ferrari
4. Ferrari
5. BMW
6. BMW
7. Renault
8. Renault
9. Williams-Toyota
10. Williams-Toyota
11. Red Bull-Renault
12. Red Bull-Renault
13. Toyota
14. Toyota
Användarens profilbild
SF-Tifoso

Inlägg av SF-Tifoso »

Det är materialen som gör F1 intressant. Vill man se "skicklighet" kan man titta på andra serier.
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

molle2 skrev:just den här säsongen kan man undra lite extra vad som är material/bil och vad som är förare, kika på förar-vm.
så här såg det ut innan japan när jag bloggade om det;

Så här ser de första 14 platserna ut i förar-VM ut, utan förare om man säger;

1. McLaren-Mercedes
2. McLaren-Mercedes
3. Ferrari
4. Ferrari
5. BMW
6. BMW
7. Renault
8. Renault
9. Williams-Toyota
10. Williams-Toyota
11. Red Bull-Renault
12. Red Bull-Renault
13. Toyota
14. Toyota
Läget var detsamma när vi här på forumet diskuterade fenomenet i augusti: viewtopic.php?p=111076
Möjligen att ordningen var en annan.
Användarens profilbild
PC:

platt skrev:Han skulle iallafall ta fundera på om han är den alsmäcktiga eller inte
Den Allsmäktige har lagt hjälmen på hyllan, den som kommer (eller redan har...) axlat dennes mantel som FIAs affisch- och gull-pojke återfinns i den andra Macen...
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

Citat från F1-live idag. Så skall Den gode Hamilton ha uttalat detta.
"I have time on my side to win many titles," he said, then referring to Michael Schumacher's record of seven drivers' championships.

"If I get the opportunity to break Michael's record then I will go for it," Hamilton added.

"I want to be the best driver there has ever been."

Blygsamhet är en dygd.
I.Kilmister
Gösta

Inlägg av Gösta »

Han är bara en skrytsam jävla sopa som sitter i fältets bästa bil.

Han är så dålig att han tappade en wdc titel som i princip var omöjlig att tappa.

Hoppas att Alonso och Massa sätter idioten på plats.

Med den budget för nästa år som McFuskarren har (bör ha efter den snålt tilltagna boten) så hoppas jag han får en så dålig bil att han får andas avgaser större delen av sässongen.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

Gösta skrev:Han är bara en skrytsam jävla sopa som sitter i fältets bästa bil.

Han är så dålig att han tappade en wdc titel som i princip var omöjlig att tappa.

Med den budget för nästa år som McFuskarren har (bör ha efter den snålt tilltagna boten) så hoppas jag han får en så dålig bil att han får andas avgaser större delen av sässongen.
Han har en hel del fördel av att vara en av dom som nyligen kört bil utan antispinn.Massa har haft svårt på träningen och Alonsos körstil bygger på att andvända bilen optimalt med bla antispinn.

Håller med att det var dåligt att tappa wdc.

Men om nu renå oxå har fuskat vad ska du kalla dom då???
FIA = Ferrari International Assistance
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Han är ju äcklig Lewis. Och lite småkorkad också. Han kan ju börja med att försöka vinna 1 titel. Hoppas Mercedesmotorerna går sönder i parti och minut nästa säsong. Vore kul att se hur han reagerar.
Användarens profilbild
Jacob

Inlägg av Jacob »

JAA GÖSTA!
Jag håller med!!
Lite äldre, lite långsammare :smash: :zz: :zz:
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Jacob skrev:

JAA GÖSTA!
Jag håller med!!
Trevlgt att du tycker som jag om McLarens bilar det visste jag inte att du tyckte, fast dom inte slog Ferrari :up: :lol:
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Han gjorde ett hyfsat gott intryck i Top Gear, inte bra.
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
molle2

Inlägg av molle2 »

Cheever skrev:Han gjorde ett hyfsat gott intryck i Top Gear, inte bra.
helt klart ett gott intryck, nu finns lite filmer ute på top gears hemsida också.
och klart imponerande körning trots allt
http://www.topgear.com/content/videos/

det sjuka är väl kanske att bilen som han hade med sig i studion tidigare fick autosports pris som racing car of the year.. eh.. hallå..
http://f1bloggen.se/2007/12/03/hat-tric ... -hamilton/
Användarens profilbild
PC:

Som sagt...

Lille Lewis är en ytterst habil racerförare, det går inte att ta ifrån honom, dock är detta inget som gör honom unik på något sätt i församlingen av F1-chaffisar.

Frågan är vad han hade presterat i en Red Bull-bil t.ex.

Vidare kan man tycka att efter vad som hände i årets två avslutande race där han skänkte bort en, trots allt, välförtjänt titel kunde anta en något mer ödmjuk profil.
Gösta

Inlägg av Gösta »

PC: skrev:Som sagt...

Lille Lewis är en ytterst habil ..........
Äntligen får man rätta ett stavfel.

Du menar säkert "Labil". :up: :D

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
PC:

Gösta skrev:

Då skulle du mena att det även finns labila förare i fältet, hmm...

En som emellanåt ger ett just sånt intryck torde då vara den lille, svartögde portugisen i det Röda teamet. :wink:
Gösta

Inlägg av Gösta »

PC: skrev:
Gösta skrev:

Då skulle du mena att det även finns labila förare i fältet, hmm...

En som emellanåt ger ett just sånt intryck torde då vara den lille, svartögde portugisen i det Röda teamet. :wink:
Det är varken stabilt eller habilt att tappa en "säker" WDC på det sättet som Ron Dennis avfällning tappade sin tilltänkta WDC. :D

Ja det finns "Labila" förare i fältet. Hamilton är ett mycket bra exempel på det. Nerverna höll inte för en WDC fast den var halvvägs ner i fickan på honom så tappade han den som om det vore en hal tvål han skulle stoppa ner i fickan. :D

Användarens profilbild
PC:

Gösta skrev: Det är varken stabilt eller habilt att tappa en "säker" WDC på det sättet som Ron Dennis avfällning tappade sin tilltänkta WDC. :D

Ja det finns "Labila" förare i fältet. Hamilton är ett mycket bra exempel på det. Nerverna höll inte för en WDC fast den var halvvägs ner i fickan på honom så tappade han den som om det vore en hal tvål han skulle stoppa ner i fickan. :D
Så här skrev jag...
PC: skrev: Vidare kan man tycka att efter vad som hände i årets två avslutande race där han skänkte bort en, trots allt, välförtjänt titel kunde anta en något mer ödmjuk profil.
Gösta

Inlägg av Gösta »

Så här skrev jag.

Gösta skrev:
Det är varken stabilt eller habilt att tappa en "säker" WDC på det sättet som Ron Dennis avfällning tappade sin tilltänkta WDC. :D

Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

När hände det senast att en förare som bara kört en säsong får ett femårskontrakt med ett av dom största och mest framgångsrika stallen?
Klart imponerande.
I.Kilmister
Gösta

Inlägg av Gösta »

Christoffer skrev:När hände det senast att en förare som bara kört en säsong får ett femårskontrakt med ett av dom största och mest framgångsrika stallen?
Klart imponerande.
Varken imponerande eller överraskande om du tittar lite på Hamiltons historia.

Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

Gösta skrev:
Christoffer skrev:När hände det senast att en förare som bara kört en säsong får ett femårskontrakt med ett av dom största och mest framgångsrika stallen?
Klart imponerande.
Det finns andra team som har lång historia av plantskola, framförallt Red Bull. Dem väljer att skicka sina framodlade adepter ut i kylan (eller Champ Car i Usa) och istället använda sig av föredettingar.
Att Hamilton fick fortsatt förtroende är inte så konstigt, men ett femårskontrakt efter bara en säsong tycker jag är anmärkningsvärt. Det lär ju knappast varit så att dom inte litat på hans lojalitet eller?
I.Kilmister
Gösta

Inlägg av Gösta »

Christoffer skrev:
Gösta skrev:
Klart imponerande.
Det finns andra team som har lång historia av plantskola, framförallt Red Bull. Dem väljer att skicka sina framodlade adepter ut i kylan (eller Champ Car i Usa) och istället använda sig av föredettingar.
Att Hamilton fick fortsatt förtroende är inte så konstigt, men ett femårskontrakt efter bara en säsong tycker jag är anmärkningsvärt. Det lär ju knappast varit så att dom inte litat på hans lojalitet eller?
Varken du eller jag vet något om Rons böjelser och passioner. :D :roll:

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Klart imponerande.

Inte särskilt ovanligt. F1-stall har det senaste decenniet i allt högre grad knutit upp unga förare och rookies på längre tid med olika former av avtal.

Hamilton har haft ett kontrakt med McLaren i 10 år nu, så det är ju ganska väntat att det skulle bli förlängt med högre lön när han gjort sin F1-debut. Den tid och de pengar McLaren investerat i Hamilton är det självklart att de skyddar.

Så själva kontraktet nu, fem år efter debutsäsongen, är inte så unik.

Alonso fick enligt uppgifter ett fyraårskontrakt med option efter debuten hos Minardi - då han redan hade kontrakt med Renault.

Schumacher debuterade 1991 och skrev på ett längre kontrakt med Benetton samma år, efter att Jordan missat att signa upp tysken ordentligt.

Ber om ursäkt på förhand om du uppfattar detta som elakt skrivet.
Senast redigerad av LuckyStrike1 den fre jan 25, 2008 10:38, redigerad totalt 1 gång.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

Gösta skrev:
Christoffer skrev:
Gösta skrev: Varken imponerande eller överraskande om du tittar lite på Hamiltons historia.
Varken du eller jag vet något om Rons böjelser och passioner. :D :roll:
Sant.
Men pojken är myndig så det är nog inte olagligt i alla fall. :wink:
I.Kilmister
Gösta

Inlägg av Gösta »

Allt Ron gör är antingen olagligt, omoraliskt eller fettbildande. :wink:

Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

Gösta skrev:Allt Ron gör är antingen olagligt, omoraliskt eller fettbildande. :wink:
Vilken tur att det inte är han som kör. Han hade i så fall kanske fastnat i en dopningskontroll med för höga kolesterolvärden.
I.Kilmister
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Ja gud nåde den som har utomäktenskapligt sex och älskar god mat...
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Så LH ska bli en son där långkörare som skomakaren blev hos Ferrari, tråkigt annser jag lite variation kan man väl ändå ha
Boxster

Inlägg av Boxster »

Christoffer: Det hände 2002 när Kimi skrev ett 5-års kontrakt med McLaren efter 1år i Sauber.

mvh. boxster
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Boxster skrev:Christoffer: Det hände 2002 när Kimi skrev ett 5-års kontrakt med McLaren efter 1år i Sauber.

mvh. boxster
Var inte det ett treårskontrakt som sen förnyades i två år till?

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Boxster

Inlägg av Boxster »

Du har nog rätt, tänkte inte så långt utan räknade bara åren :oops:
Någon som vet hur det ligger till ??

mvh. boxster
Gösta

Inlägg av Gösta »

Boxster skrev:Du har nog rätt, tänkte inte så långt utan räknade bara åren :oops:
Någon som vet hur det ligger till ??

mvh. boxster
Att du inte lär dig!!!!

Är det någon du inte skall ifrågasätta gällande F1 fakta så är det Lucky Strike 1 och Razor!!!!! :D

De skulle begå kollektivt självmord om de hade fel,den risken tar de inte. :wink:

Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

platt skrev:Så LH ska bli en son där långkörare som skomakaren blev hos Ferrari, tråkigt annser jag lite variation kan man väl ändå ha
Bättre det än en som Alonso kommer dit igen :barf:
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

olag skrev:
platt skrev:Så LH ska bli en son där långkörare som skomakaren blev hos Ferrari, tråkigt annser jag lite variation kan man väl ändå ha
Bättre det än en som Alonso kommer dit igen :barf:
Håller med fulständigt :up:
Användarens profilbild
Dagon

Inlägg av Dagon »

Jag undrar vilken typ av hjärntvättning han har blivit utsatt för då precis allting med teamet är fantastisk.

Så fort han ska ens nämna McLaren så känns det som att han måste säga hur fantastiska dem är.

"Hjulet flög av under kvalet (Nürburgring) men teamet är fantastiskt"
"Teamet tog inte in mig i depån i tid (Kina) och mitt bakhjul gick åt helvete, men teamet är fantastiskt och gjorde ett fantastiskt jobb"

Nåja, lite påhittade och överdrivna citat ovan men det är lite så som det känns med killen, antingen falsk eller hjärntvättad PR-maskin.
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

Dagon skrev:Jag undrar vilken typ av hjärntvättning han har blivit utsatt för då precis allting med teamet är fantastisk.

Så fort han ska ens nämna McLaren så känns det som att han måste säga hur fantastiska dem är.

"Hjulet flög av under kvalet (Nürburgring) men teamet är fantastiskt"
"Teamet tog inte in mig i depån i tid (Kina) och mitt bakhjul gick åt helvete, men teamet är fantastiskt och gjorde ett fantastiskt jobb"

Nåja, lite påhittade och överdrivna citat ovan men det är lite så som det känns med killen, antingen falsk eller hjärntvättad PR-maskin.
Förra året så hade dom en rundfrågning i F1-magasin med förarna vilket som var det bästa som hänt dom.
Ralf Schumacher sa att det var när han gick över till Toyota.
Så det är väl typ det dom skall säga.
I.Kilmister
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

Eller ska dom gråta i pressrummet när dom slagit rekord :cry:
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

Spanska fans gillar inte han..

Hoppas att det inte händer mer av det som hänt.Vilken skandal det skulle bli om spanjorerna beter sig lika dåligt när loppen går i vår.

Kan det bli ett race utan publik eller dom ställer in hela helgen om dom skulle göra det på race helgen :quest:

Hoppas inte för sportens skull.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Här tycker jag faktiskt att Alonso kan gå ut och göra ett uttalande, han borde väl ha hyffsad "makt" över de spanska fansen. Fotbollsspelare kan ju gå ut och göra sånna saker om deras fans betett sig illa.

Jag tror att Hamilton är rätt smart, han vet hur han ska hantera media att vissa tycker att han är falsk är en annan sak men än så länge har han skött sina kort rätt och vi får se om han kan göra det även i fortsättningen. Det handlar trots allt om att ge ett bra intryck och vad var det någon sa " en gentleman är en man som säger en sak, men TÄNKER en helt annan" ...och så är kanske fallet..
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Crazy F1 skrev:Här tycker jag faktiskt att Alonso kan gå ut och göra ett uttalande, han borde väl ha hyffsad "makt" över de spanska fansen. Fotbollsspelare kan ju gå ut och göra sånna saker om deras fans betett sig illa.

Jag tror att Hamilton är rätt smart, han vet hur han ska hantera media att vissa tycker att han är falsk är en annan sak men än så länge har han skött sina kort rätt och vi får se om han kan göra det även i fortsättningen. Det handlar trots allt om att ge ett bra intryck och vad var det någon sa " en gentleman är en man som säger en sak, men TÄNKER en helt annan" ...och så är kanske fallet..
Vad sa Schumacher egentligen när tyska fans mordhotade Damon Hill inför Tysklands GP 1995?

Gösta

Inlägg av Gösta »

LuckyStrike1 skrev:
Crazy F1 skrev:Här tycker jag faktiskt att Alonso kan gå ut och göra ett uttalande, han borde väl ha hyffsad "makt" över de spanska fansen. Fotbollsspelare kan ju gå ut och göra sånna saker om deras fans betett sig illa.

Vad sa Schumacher egentligen när tyska fans mordhotade Damon Hill inför Tysklands GP 1995?

Var det ett seriöst mordhot eller kännde sig damon mordhotad för att det passade hans syfte? Skaffade han sig livvakter? Madonna och Prince har ständiga livvakter. Men de är å andra sidan en riskgrupp att bli mördade med tanke på hur dåliga artister de är. :D

En gång så skällde en annan forummedlemm ut mig för att jag "zappade" på bilstereon, det var jätteläskigt jag kände att min säkerhet var hotad.

Hamilton kan ta det lugnt. Det är avsevrt fler F1 förare som dött under sin yrkesutövning än som mördats av en konkurerande förares fans då de promenerat på gator och torg.

Var det den här killen som mordhotade damon. http://youtube.com/watch?v=1uwOL4rB-go

Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

LuckyStrike1 skrev:

Vet inget om denna historien.Kan du enkelt berätta :quest:

Men om nu fans till Alonso kan stoppa 2 race bör han gå ut med ett tal till sina och andra f1 fans att dom inte ska bete sig som idioter..Trevligt om dom kastar in saker under loppet så något händer.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Har heller inte hört denna historien så du får gärna delge mig den.
Och om nu Alonso är en "bättre" sportsman än schumi(som många här inne tycker) så borde han väl i så fall kunna visa det genom sånt här.