"Bensintemperaturaffären"

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Nej, jag frågar mig och dig vilka som är inblandade i en händelse där ett stalls bilar kan misstänkas vara regelvidriga i ett lopp.

Alla stall vars bilar placerades efter det misstänkta stallets bilar torde vara involverade och därför ha rätt att överklaga ev. friande eller fällande beslut rörande det stallets bilar.

Med andra ord - om Ferrari misstänks köra med för lätta bilar i Australiens GP 2009 men frias efer loppet borde samtliga stall som var med i loppet ha rätt att överklaga det beslutet till ICA. Inte bara Ferrari eller FIA ...
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Fruktansvärt ointressant affär det här – jag orkar inte ens läsa den här tråden. Men jag har en fråga: Kunde ingen ha upptäckt att McLarens protest inte följde reglementet LITE TIDIGARE? Varför efter EN MÅNAD?

Efter att ha skummat igenom protokollet från spionaffärförhören har jag fått uppfattningen att det alltid är Max Mosleys tolkningar av regelboken som gäller. Varför vänta en månad och hålla ett möte om något som aldrig var giltigt?
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

ANFRAN skrev:Fruktansvärt ointressant affär det här – jag orkar inte ens läsa den här tråden. Men jag har en fråga: Kunde ingen ha upptäckt att McLarens protest inte följde reglementet LITE TIDIGARE? Varför efter EN MÅNAD?

Efter att ha skummat igenom protokollet från spionaffärförhören har jag fått uppfattningen att det alltid är Max Mosleys tolkningar av regelboken som gäller. Varför vänta en månad och hålla ett möte om något som aldrig var giltigt?
För max e så jävla skadeglad människa så han vill se och höra hur stallen laddar upp inför förhöret och se alla reprensetanter och deras upplägg innan han säger ...sorry ni gjorde inte rätt för en månad sedan.hahaha sen beskådar han deras miner.

Sedan att han ville ta det en månad senare är för FIA har jobbat och vänt på problemet för att hitta en lucka så att dom skulle avslå det.Då såg han att protesten kom in 2 sek senare än det skulle.. :evil:

Dom skulle aldrig erkänna brister i reglimentet eller hos funktionärerna.det är bara 10 stall som kan göra fel inte FIA
FIA = Ferrari International Assistance
Användarens profilbild
Dagon

Inlägg av Dagon »

En rolig sak är att Williams, BMW samt Ferrari hade visat upp sina uppmätta bränsletemperaturer, McLaren säger att de har mätning av temperaturen men vägrade uppge sin uppmätta temperatur.

Källa:
http://www.planet-f1.com/story/0,18954, ... 85,00.html
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Dagon skrev:En rolig sak är att Williams, BMW samt Ferrari hade visat upp sina uppmätta bränsletemperaturer, McLaren säger att de har mätning av temperaturen men vägrade uppge sin uppmätta temperatur.

Källa:
Det gör McLaren bara för att rädda Formel 1... ;)
Bild
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

ANFRAN skrev:Fruktansvärt ointressant affär det här – jag orkar inte ens läsa den här tråden. Men jag har en fråga: Kunde ingen ha upptäckt att McLarens protest inte följde reglementet LITE TIDIGARE? Varför efter EN MÅNAD?

Ointressant? Det är ju det här som är F1. Det är här dramatiken finns. Det är här resultaten avgörs.

Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Ja, på banan händer inte mycket. Det enda roliga vi har kvar är bråket och politiken vid sidan om.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

Dagon skrev:En rolig sak är att Williams, BMW samt Ferrari hade visat upp sina uppmätta bränsletemperaturer, McLaren säger att de har mätning av temperaturen men vägrade uppge sin uppmätta temperatur.

Källa:
Helt onödigt att mäta tempen i fortsättningen.En utgift mindre för stallen.

Kanske Ron vill jävlas med FIA :up:
FIA = Ferrari International Assistance
Geer

Inlägg av Geer »

olag skrev: Kanske Ron vill jävlas med FIA :up:
Självklart. Han sa i sina uttalande att han bara ville ha klarhet i reglerna kring bränsletemperaturen men kom till mötet med en helt annan agenda.

Det var ett sista halmstrå för att ge Hamilton titeln.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Nu har Ron Dennis äntligen fått klarhet. TWG har sammanträtt och nu är man ense om metod att mäta bensintemperaturen. Referenstemperaturen utgörs av Ron Dennis temperatur tagen med en rektaltermometer. Den får inte diffa med mer än fem grader från bensinen i bensintanken.

Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666