Nej, jag frågar mig och dig vilka som är inblandade i en händelse där ett stalls bilar kan misstänkas vara regelvidriga i ett lopp.
Alla stall vars bilar placerades efter det misstänkta stallets bilar torde vara involverade och därför ha rätt att överklaga ev. friande eller fällande beslut rörande det stallets bilar.
Med andra ord - om Ferrari misstänks köra med för lätta bilar i Australiens GP 2009 men frias efer loppet borde samtliga stall som var med i loppet ha rätt att överklaga det beslutet till ICA. Inte bara Ferrari eller FIA ...
"Bensintemperaturaffären"
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Fruktansvärt ointressant affär det här – jag orkar inte ens läsa den här tråden. Men jag har en fråga: Kunde ingen ha upptäckt att McLarens protest inte följde reglementet LITE TIDIGARE? Varför efter EN MÅNAD?
Efter att ha skummat igenom protokollet från spionaffärförhören har jag fått uppfattningen att det alltid är Max Mosleys tolkningar av regelboken som gäller. Varför vänta en månad och hålla ett möte om något som aldrig var giltigt?
Efter att ha skummat igenom protokollet från spionaffärförhören har jag fått uppfattningen att det alltid är Max Mosleys tolkningar av regelboken som gäller. Varför vänta en månad och hålla ett möte om något som aldrig var giltigt?
-
- Inlägg: 2469
- Blev medlem: fre sep 14, 2007 17:30
- Ort: Sveriges sydligaste stad
För max e så jävla skadeglad människa så han vill se och höra hur stallen laddar upp inför förhöret och se alla reprensetanter och deras upplägg innan han säger ...sorry ni gjorde inte rätt för en månad sedan.hahaha sen beskådar han deras miner.ANFRAN skrev:Fruktansvärt ointressant affär det här – jag orkar inte ens läsa den här tråden. Men jag har en fråga: Kunde ingen ha upptäckt att McLarens protest inte följde reglementet LITE TIDIGARE? Varför efter EN MÅNAD?
Efter att ha skummat igenom protokollet från spionaffärförhören har jag fått uppfattningen att det alltid är Max Mosleys tolkningar av regelboken som gäller. Varför vänta en månad och hålla ett möte om något som aldrig var giltigt?
Sedan att han ville ta det en månad senare är för FIA har jobbat och vänt på problemet för att hitta en lucka så att dom skulle avslå det.Då såg han att protesten kom in 2 sek senare än det skulle..
Dom skulle aldrig erkänna brister i reglimentet eller hos funktionärerna.det är bara 10 stall som kan göra fel inte FIA
FIA = Ferrari International Assistance
-
- Inlägg: 159
- Blev medlem: ons sep 12, 2007 10:06
- Ort: Tyresö
En rolig sak är att Williams, BMW samt Ferrari hade visat upp sina uppmätta bränsletemperaturer, McLaren säger att de har mätning av temperaturen men vägrade uppge sin uppmätta temperatur.
Källa:
http://www.planet-f1.com/story/0,18954, ... 85,00.html
Källa:
http://www.planet-f1.com/story/0,18954, ... 85,00.html
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8551
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
Det gör McLaren bara för att rädda Formel 1...Dagon skrev:En rolig sak är att Williams, BMW samt Ferrari hade visat upp sina uppmätta bränsletemperaturer, McLaren säger att de har mätning av temperaturen men vägrade uppge sin uppmätta temperatur.
Källa:
http://www.planet-f1.com/story/0,18954, ... 85,00.html
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Ointressant? Det är ju det här som är F1. Det är här dramatiken finns. Det är här resultaten avgörs.ANFRAN skrev:Fruktansvärt ointressant affär det här – jag orkar inte ens läsa den här tråden. Men jag har en fråga: Kunde ingen ha upptäckt att McLarens protest inte följde reglementet LITE TIDIGARE? Varför efter EN MÅNAD?
Efter att ha skummat igenom protokollet från spionaffärförhören har jag fått uppfattningen att det alltid är Max Mosleys tolkningar av regelboken som gäller. Varför vänta en månad och hålla ett möte om något som aldrig var giltigt?
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Inlägg: 2469
- Blev medlem: fre sep 14, 2007 17:30
- Ort: Sveriges sydligaste stad
Helt onödigt att mäta tempen i fortsättningen.En utgift mindre för stallen.Dagon skrev:En rolig sak är att Williams, BMW samt Ferrari hade visat upp sina uppmätta bränsletemperaturer, McLaren säger att de har mätning av temperaturen men vägrade uppge sin uppmätta temperatur.
Källa:
http://www.planet-f1.com/story/0,18954, ... 85,00.html
Kanske Ron vill jävlas med FIA
FIA = Ferrari International Assistance
-
- Inlägg: 1021
- Blev medlem: fre mar 04, 2005 17:13
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Nu har Ron Dennis äntligen fått klarhet. TWG har sammanträtt och nu är man ense om metod att mäta bensintemperaturen. Referenstemperaturen utgörs av Ron Dennis temperatur tagen med en rektaltermometer. Den får inte diffa med mer än fem grader från bensinen i bensintanken.
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666