WDC 2008
-
- Utvisad
- Inlägg: 276
- Blev medlem: sön sep 30, 2007 14:21
-
- Inlägg: 198
- Blev medlem: ons dec 01, 2004 12:11
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
Om Ferrari lyckas en bra bil så kommer nog Kimi Räikkönen vara riktigt giftig. Årets titel gör nog att allt går lite lättare för honom framöver.
Förmodligen blir det samma fyra gossar som i år, som slåss om Vm-titeln även nästa år. Förutsatt att Alonso sitter i en konkurens kraftig bil.
Jag hoppas dock på att Nico Rosberg och Williams tar ett kliv uppåt och börjar vara med och slåss om pallplatser. Ett stall som Willliams hör helt enkelt inte hemma i mellanskiktet av F1.
Förmodligen blir det samma fyra gossar som i år, som slåss om Vm-titeln även nästa år. Förutsatt att Alonso sitter i en konkurens kraftig bil.
Jag hoppas dock på att Nico Rosberg och Williams tar ett kliv uppåt och börjar vara med och slåss om pallplatser. Ett stall som Willliams hör helt enkelt inte hemma i mellanskiktet av F1.
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Heja den som vinner, som jag brukar säga! Eller snarare, heja den som vinner utan att fuska!
Den stora frågan är vad som händer med Renault nästa år. De måste komma tillbaka men kan de göra det utan Alonso? Vem ska de ha vid sidan av Kovalainen om det inte blir Alonso? Webber kan vara ett alternativ. Han är ju Briatores gubbe. I år känns det lite som om BMW blev trea (eller tvåa) tack vare att Renault tappade så mycket. Inte bara, förstås, men gapet upp till McLaren och Ferrari var stort och det kommer att krävas en helvetes massa för att överbrygga det gapet. Det mesta talar för ytterligare ett år med Ferrari och McLaren i toppen. Hamilton får gärna vinna för mig men jag tror att Ferrari blir för starka. Renault och BMW gör upp om tredjeplatsen (under förutsättning att Alonso går till Renault).
Behöver BMW Alonso? BMW har ett starkt förarpar och jag tror att de har en del att förlora på att underminera Heidfeld genom att ge honom en klar andreförarroll, något som Alonso kan förväntas kräva.
Tärnström
Den stora frågan är vad som händer med Renault nästa år. De måste komma tillbaka men kan de göra det utan Alonso? Vem ska de ha vid sidan av Kovalainen om det inte blir Alonso? Webber kan vara ett alternativ. Han är ju Briatores gubbe. I år känns det lite som om BMW blev trea (eller tvåa) tack vare att Renault tappade så mycket. Inte bara, förstås, men gapet upp till McLaren och Ferrari var stort och det kommer att krävas en helvetes massa för att överbrygga det gapet. Det mesta talar för ytterligare ett år med Ferrari och McLaren i toppen. Hamilton får gärna vinna för mig men jag tror att Ferrari blir för starka. Renault och BMW gör upp om tredjeplatsen (under förutsättning att Alonso går till Renault).
Behöver BMW Alonso? BMW har ett starkt förarpar och jag tror att de har en del att förlora på att underminera Heidfeld genom att ge honom en klar andreförarroll, något som Alonso kan förväntas kräva.
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
-
- Inlägg: 925
- Blev medlem: mån feb 28, 2005 16:51
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Jag tror att Renault själva inser att vare sig Kovalainen eller Piquet kan lyfta dem tillbaka i toppen. De behöver en förare av Alonsos kaliber.Sami skrev:Piquet JR är ju tänkt som Renaultförare. Renault med en föraruppsättning som består av Kovalainen och Piquet känns lite tunn. Heikki framstod inte riktigt som en kommande världsmästare i år, även om han gjorde rätt bra ifrån sig. Piquet är fortfarande ett oskrivet kort.
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Röstade på Massa, Tror att det är hans "tur" och allt pekar på att McLaren får det lite svårt nästa år.
Ett uppkört VM av nära nog Skummiformat är vad som väntar Massa nästa år när Kimi får nöja sig med andrafiolen.
Frågan är ju hur mycket av Renaults form beror på Alonso, man börjar ju onekligen undra om det inte var han som lyfte stallet. Man kan ju hoppas att Alonso lyfter tillbaka stallet till toppen och att BMW tar ytterligare ett steg framåt - då kan det möjligen bli lite spännande. Men allt pekar ju på utskåpning av Ferrari som sagt.
Ett uppkört VM av nära nog Skummiformat är vad som väntar Massa nästa år när Kimi får nöja sig med andrafiolen.
Frågan är ju hur mycket av Renaults form beror på Alonso, man börjar ju onekligen undra om det inte var han som lyfte stallet. Man kan ju hoppas att Alonso lyfter tillbaka stallet till toppen och att BMW tar ytterligare ett steg framåt - då kan det möjligen bli lite spännande. Men allt pekar ju på utskåpning av Ferrari som sagt.
I was misled and that is the way it went
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
-
- Inlägg: 925
- Blev medlem: mån feb 28, 2005 16:51
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Nej, det anses vara en fördel att så långt fram i depån. Det är därför man placerar vinnande stallet längst fram och i fallande ordning.Eau Rouge skrev:Att stå längst bak (eller längst fram) brukar väl snarare vara en fördel? Man behöver inte svänga in lika snävt om man står där bak, vilket man kan tjäna nån tiondel på.
Det ska också påpekas att längst bak i depån och paddocken är det mindre utrymme bakom. Det sägs att McLaren inte kommer att ha plats för lika många lastbilar nästa ässong som de brukar ha med sig. En lastbil mindre, vilket ju också betyder mindre reservdelar och utrustning med sig.
Om det sen har en jättestor påverkan eller inte återstår att se, men livet blir lite krånligare för McLaren nästa säsong.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 2469
- Blev medlem: fre sep 14, 2007 17:30
- Ort: Sveriges sydligaste stad
Tror att Ron tillåter att hans privata lastbil med sitt spa i kan stå längre ner på parkeringen.LuckyStrike1 skrev:Nej, det anses vara en fördel att så långt fram i depån. Det är därför man placerar vinnande stallet längst fram och i fallande ordning.Eau Rouge skrev:Att stå längst bak (eller längst fram) brukar väl snarare vara en fördel? Man behöver inte svänga in lika snävt om man står där bak, vilket man kan tjäna nån tiondel på.
Det ska också påpekas att längst bak i depån och paddocken är det mindre utrymme bakom. Det sägs att McLaren inte kommer att ha plats för lika många lastbilar nästa ässong som de brukar ha med sig. En lastbil mindre, vilket ju också betyder mindre reservdelar och utrustning med sig.
Om det sen har en jättestor påverkan eller inte återstår att se, men livet blir lite krånligare för McLaren nästa säsong.
Men det är inte rättvisst att alla team inte kan ha samma förutsättningar med t.e.x parkering till lastbilarna. Även att utrymmena i garaget är olika stora. Borde ha rätt till samma förutsättningar om man heter Ferrari McLaren forca india super auguri.
FIA = Ferrari International Assistance
-
- Inlägg: 238
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Uppsala
Heidfeldt WDC 2008.
Ja, den kommentaren är väl lämplig med tanke på att ditt favoritstall får det sämre nu .olag skrev:Men det är inte rättvisst att alla team inte kan ha samma förutsättningar med t.e.x parkering till lastbilarna. Även att utrymmena i garaget är olika stora. Borde ha rätt till samma förutsättningar om man heter Ferrari McLaren forca india super auguri.
-
- Inlägg: 2564
- Blev medlem: tor aug 23, 2007 12:05
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 925
- Blev medlem: mån feb 28, 2005 16:51
Konstigt att man i vissa tävlingar då placerar det vinnande stallet längst bak, det har hänt vid flera tillfällen i Kanada om jag inte missminner mig. Och eftersom man inte behöver svänga in lika snävt till boxen så har man väl samma fördel som om man står längst fram? Vad är skillnaden?LuckyStrike1 skrev:Nej, det anses vara en fördel att så långt fram i depån. Det är därför man placerar vinnande stallet längst fram och i fallande ordning.
Det ska också påpekas att längst bak i depån och paddocken är det mindre utrymme bakom. Det sägs att McLaren inte kommer att ha plats för lika många lastbilar nästa ässong som de brukar ha med sig. En lastbil mindre, vilket ju också betyder mindre reservdelar och utrustning med sig.
Om det sen har en jättestor påverkan eller inte återstår att se, men livet blir lite krånligare för McLaren nästa säsong.
Att det är mindre plats däremot har jag inte så stor koll på. På vissa banor (som t.ex. Kanada) verkar det vara lika stort utrymme var man än står?
Ferrari.
-
- Inlägg: 2469
- Blev medlem: fre sep 14, 2007 17:30
- Ort: Sveriges sydligaste stad
Hade tyckt det i vilket fall..Ett sant Fan håller på Laget i vått och tortjAsO skrev:Heidfeldt WDC 2008.
Ja, den kommentaren är väl lämplig med tanke på att ditt favoritstall får det sämre nu .olag skrev:Men det är inte rättvisst att alla team inte kan ha samma förutsättningar med t.e.x parkering till lastbilarna. Även att utrymmena i garaget är olika stora. Borde ha rätt till samma förutsättningar om man heter Ferrari McLaren forca india super auguri.
FIA = Ferrari International Assistance
-
- Inlägg: 2469
- Blev medlem: fre sep 14, 2007 17:30
- Ort: Sveriges sydligaste stad
Borde vara lättare oxå att köra ut från boxen.det blir ju rakt fram.Eau Rouge skrev:Konstigt att man i vissa tävlingar då placerar det vinnande stallet längst bak, det har hänt vid flera tillfällen i Kanada om jag inte missminner mig. Och eftersom man inte behöver svänga in lika snävt till boxen så har man väl samma fördel som om man står längst fram? Vad är skillnaden?LuckyStrike1 skrev:Nej, det anses vara en fördel att så långt fram i depån. Det är därför man placerar vinnande stallet längst fram och i fallande ordning.
Det ska också påpekas att längst bak i depån och paddocken är det mindre utrymme bakom. Det sägs att McLaren inte kommer att ha plats för lika många lastbilar nästa ässong som de brukar ha med sig. En lastbil mindre, vilket ju också betyder mindre reservdelar och utrustning med sig.
Om det sen har en jättestor påverkan eller inte återstår att se, men livet blir lite krånligare för McLaren nästa säsong.
Att det är mindre plats däremot har jag inte så stor koll på. På vissa banor (som t.ex. Kanada) verkar det vara lika stort utrymme var man än står?
FIA = Ferrari International Assistance
-
- Inlägg: 4
- Blev medlem: mån okt 08, 2007 21:17