WDC 2008

Kungaklassen av motorsport...

WDC 2008

Omröstningen slutade tor mar 13, 2008 15:08

Kimi
21
50%
massa
7
17%
Lewis
10
24%
Fernando
2
5%
Annan
2
5%
 
Antal röster: 42

Användarens profilbild
jokan
Inlägg: 428
Blev medlem: lör mar 17, 2007 15:17
Ort: örebro

WDC 2008

Inlägg av jokan »

Jaha ja, full av optimism tror ju jag att kombinationen Ferrari/kimi räikkönen blir svårstoppade nästa år.
Vad tror ni?
Williams är bara en språngbräda inför 2013..
Rexa
Utvisad
Utvisad
Inlägg: 276
Blev medlem: sön sep 30, 2007 14:21

Inlägg av Rexa »

Det tror jag med Kimi etta och massa 2 .
Mvh Rexa
Ps. Alltid retar jag någon ;O)
kanotisten
Inlägg: 198
Blev medlem: ons dec 01, 2004 12:11

Inlägg av kanotisten »

Svårt att sia om då man inte vet var Alonso kör nästa år!
Användarens profilbild
Sami
Inlägg: 3263
Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
Ort: Malmö

Inlägg av Sami »

Om Ferrari lyckas en bra bil så kommer nog Kimi Räikkönen vara riktigt giftig. Årets titel gör nog att allt går lite lättare för honom framöver.

Förmodligen blir det samma fyra gossar som i år, som slåss om Vm-titeln även nästa år. Förutsatt att Alonso sitter i en konkurens kraftig bil.

Jag hoppas dock på att Nico Rosberg och Williams tar ett kliv uppåt och börjar vara med och slåss om pallplatser. Ett stall som Willliams hör helt enkelt inte hemma i mellanskiktet av F1.
Användarens profilbild
ANFRAN
Inlägg: 5539
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00

Inlägg av ANFRAN »

Jag hoppas på BMW, men de var så långt ifrån McLaren och Ferrari år att de lika gärna kan bli ett anonymt mittenstall nästa år.

Och så hoppas jag att Kimi får en kass start på säsongen och att Massa kniper titeln.
Användarens profilbild
Sami
Inlägg: 3263
Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
Ort: Malmö

Inlägg av Sami »

Anfran, har du inte ett gott öga till Lewis längre?
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator
Inlägg: 11651
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Stockholm

Inlägg av JTarnstrom »

Heja den som vinner, som jag brukar säga! Eller snarare, heja den som vinner utan att fuska!

Den stora frågan är vad som händer med Renault nästa år. De måste komma tillbaka men kan de göra det utan Alonso? Vem ska de ha vid sidan av Kovalainen om det inte blir Alonso? Webber kan vara ett alternativ. Han är ju Briatores gubbe. I år känns det lite som om BMW blev trea (eller tvåa) tack vare att Renault tappade så mycket. Inte bara, förstås, men gapet upp till McLaren och Ferrari var stort och det kommer att krävas en helvetes massa för att överbrygga det gapet. Det mesta talar för ytterligare ett år med Ferrari och McLaren i toppen. Hamilton får gärna vinna för mig men jag tror att Ferrari blir för starka. Renault och BMW gör upp om tredjeplatsen (under förutsättning att Alonso går till Renault).

Behöver BMW Alonso? BMW har ett starkt förarpar och jag tror att de har en del att förlora på att underminera Heidfeld genom att ge honom en klar andreförarroll, något som Alonso kan förväntas kräva.



Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
Sami
Inlägg: 3263
Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
Ort: Malmö

Inlägg av Sami »

Piquet JR är ju tänkt som Renaultförare. Renault med en föraruppsättning som består av Kovalainen och Piquet känns lite tunn. Heikki framstod inte riktigt som en kommande världsmästare i år, även om han gjorde rätt bra ifrån sig. Piquet är fortfarande ett oskrivet kort.
Användarens profilbild
Eau Rouge
Inlägg: 925
Blev medlem: mån feb 28, 2005 16:51

Inlägg av Eau Rouge »

Jag tycker ändå Kovalainen gjorde vad han kunde med Renault-bilen i år. Den var inte lika bra som fjolårets Renault och det visade ju Fisichella med ganska önskvärd tydlighet.
Ferrari.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator
Inlägg: 11651
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Stockholm

Inlägg av JTarnstrom »

Sami skrev:Piquet JR är ju tänkt som Renaultförare. Renault med en föraruppsättning som består av Kovalainen och Piquet känns lite tunn. Heikki framstod inte riktigt som en kommande världsmästare i år, även om han gjorde rätt bra ifrån sig. Piquet är fortfarande ett oskrivet kort.
Jag tror att Renault själva inser att vare sig Kovalainen eller Piquet kan lyfta dem tillbaka i toppen. De behöver en förare av Alonsos kaliber.

Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
Cheever
Inlägg: 8583
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Stockholm

Inlägg av Cheever »

Röstade på Massa, Tror att det är hans "tur" och allt pekar på att McLaren får det lite svårt nästa år.

Ett uppkört VM av nära nog Skummiformat är vad som väntar Massa nästa år när Kimi får nöja sig med andrafiolen.

Frågan är ju hur mycket av Renaults form beror på Alonso, man börjar ju onekligen undra om det inte var han som lyfte stallet. Man kan ju hoppas att Alonso lyfter tillbaka stallet till toppen och att BMW tar ytterligare ett steg framåt - då kan det möjligen bli lite spännande. Men allt pekar ju på utskåpning av Ferrari som sagt.
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
Sami
Inlägg: 3263
Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
Ort: Malmö

Inlägg av Sami »

McLaren kommer nog att vara med och slåss om titlarna. Lite böter och en usel plats i depån lär inte ställa till det tillräckligt.
Användarens profilbild
Eau Rouge
Inlägg: 925
Blev medlem: mån feb 28, 2005 16:51

Inlägg av Eau Rouge »

Att stå längst bak (eller längst fram) brukar väl snarare vara en fördel? Man behöver inte svänga in lika snävt om man står där bak, vilket man kan tjäna nån tiondel på.
Ferrari.
Användarens profilbild
LuckyStrike1
Inlägg: 13935
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Storstaden

Inlägg av LuckyStrike1 »

Eau Rouge skrev:Att stå längst bak (eller längst fram) brukar väl snarare vara en fördel? Man behöver inte svänga in lika snävt om man står där bak, vilket man kan tjäna nån tiondel på.
Nej, det anses vara en fördel att så långt fram i depån. Det är därför man placerar vinnande stallet längst fram och i fallande ordning.

Det ska också påpekas att längst bak i depån och paddocken är det mindre utrymme bakom. Det sägs att McLaren inte kommer att ha plats för lika många lastbilar nästa ässong som de brukar ha med sig. En lastbil mindre, vilket ju också betyder mindre reservdelar och utrustning med sig.

Om det sen har en jättestor påverkan eller inte återstår att se, men livet blir lite krånligare för McLaren nästa säsong.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
olag
Inlägg: 2469
Blev medlem: fre sep 14, 2007 17:30
Ort: Sveriges sydligaste stad

Inlägg av olag »

LuckyStrike1 skrev:
Eau Rouge skrev:Att stå längst bak (eller längst fram) brukar väl snarare vara en fördel? Man behöver inte svänga in lika snävt om man står där bak, vilket man kan tjäna nån tiondel på.
Nej, det anses vara en fördel att så långt fram i depån. Det är därför man placerar vinnande stallet längst fram och i fallande ordning.

Det ska också påpekas att längst bak i depån och paddocken är det mindre utrymme bakom. Det sägs att McLaren inte kommer att ha plats för lika många lastbilar nästa ässong som de brukar ha med sig. En lastbil mindre, vilket ju också betyder mindre reservdelar och utrustning med sig.

Om det sen har en jättestor påverkan eller inte återstår att se, men livet blir lite krånligare för McLaren nästa säsong.
Tror att Ron tillåter att hans privata lastbil med sitt spa i kan stå längre ner på parkeringen. :D

Men det är inte rättvisst att alla team inte kan ha samma förutsättningar med t.e.x parkering till lastbilarna. Även att utrymmena i garaget är olika stora. Borde ha rätt till samma förutsättningar om man heter Ferrari McLaren forca india super auguri.
FIA = Ferrari International Assistance
pulverapa
Inlägg: 50
Blev medlem: fre aug 24, 2007 20:48

Inlägg av pulverapa »

Jag tror Massa tar det.
jAsO
Inlägg: 238
Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
Ort: Uppsala

Inlägg av jAsO »

Heidfeldt WDC 2008.
olag skrev:Men det är inte rättvisst att alla team inte kan ha samma förutsättningar med t.e.x parkering till lastbilarna. Även att utrymmena i garaget är olika stora. Borde ha rätt till samma förutsättningar om man heter Ferrari McLaren forca india super auguri.
Ja, den kommentaren är väl lämplig med tanke på att ditt favoritstall får det sämre nu :D.
Användarens profilbild
Christoffer
Inlägg: 2564
Blev medlem: tor aug 23, 2007 12:05
Ort: Stockholm

Inlägg av Christoffer »

Jag tror att Hamilton tar det. Nu har han ett års erfarenhet att lägga till sin talang.
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Användarens profilbild
Eau Rouge
Inlägg: 925
Blev medlem: mån feb 28, 2005 16:51

Inlägg av Eau Rouge »

LuckyStrike1 skrev:Nej, det anses vara en fördel att så långt fram i depån. Det är därför man placerar vinnande stallet längst fram och i fallande ordning.

Det ska också påpekas att längst bak i depån och paddocken är det mindre utrymme bakom. Det sägs att McLaren inte kommer att ha plats för lika många lastbilar nästa ässong som de brukar ha med sig. En lastbil mindre, vilket ju också betyder mindre reservdelar och utrustning med sig.

Om det sen har en jättestor påverkan eller inte återstår att se, men livet blir lite krånligare för McLaren nästa säsong.
Konstigt att man i vissa tävlingar då placerar det vinnande stallet längst bak, det har hänt vid flera tillfällen i Kanada om jag inte missminner mig. Och eftersom man inte behöver svänga in lika snävt till boxen så har man väl samma fördel som om man står längst fram? Vad är skillnaden?

Att det är mindre plats däremot har jag inte så stor koll på. På vissa banor (som t.ex. Kanada) verkar det vara lika stort utrymme var man än står?
Ferrari.
Användarens profilbild
olag
Inlägg: 2469
Blev medlem: fre sep 14, 2007 17:30
Ort: Sveriges sydligaste stad

Inlägg av olag »

jAsO skrev:Heidfeldt WDC 2008.
olag skrev:Men det är inte rättvisst att alla team inte kan ha samma förutsättningar med t.e.x parkering till lastbilarna. Även att utrymmena i garaget är olika stora. Borde ha rätt till samma förutsättningar om man heter Ferrari McLaren forca india super auguri.
Ja, den kommentaren är väl lämplig med tanke på att ditt favoritstall får det sämre nu :D.
Hade tyckt det i vilket fall..Ett sant Fan håller på Laget i vått och tort :up:
FIA = Ferrari International Assistance
Användarens profilbild
olag
Inlägg: 2469
Blev medlem: fre sep 14, 2007 17:30
Ort: Sveriges sydligaste stad

Inlägg av olag »

Eau Rouge skrev:
LuckyStrike1 skrev:Nej, det anses vara en fördel att så långt fram i depån. Det är därför man placerar vinnande stallet längst fram och i fallande ordning.

Det ska också påpekas att längst bak i depån och paddocken är det mindre utrymme bakom. Det sägs att McLaren inte kommer att ha plats för lika många lastbilar nästa ässong som de brukar ha med sig. En lastbil mindre, vilket ju också betyder mindre reservdelar och utrustning med sig.

Om det sen har en jättestor påverkan eller inte återstår att se, men livet blir lite krånligare för McLaren nästa säsong.
Konstigt att man i vissa tävlingar då placerar det vinnande stallet längst bak, det har hänt vid flera tillfällen i Kanada om jag inte missminner mig. Och eftersom man inte behöver svänga in lika snävt till boxen så har man väl samma fördel som om man står längst fram? Vad är skillnaden?

Att det är mindre plats däremot har jag inte så stor koll på. På vissa banor (som t.ex. Kanada) verkar det vara lika stort utrymme var man än står?
Borde vara lättare oxå att köra ut från boxen.det blir ju rakt fram.
FIA = Ferrari International Assistance
Användarens profilbild
Mr. Romero
Inlägg: 4
Blev medlem: mån okt 08, 2007 21:17

Inlägg av Mr. Romero »

Kimi kommer ta en till titel, han vet hur han ska hantera bilen nu.