Kära gud

Kungaklassen av motorsport...
Rexa
Utvisad
Utvisad

Inlägg av Rexa »

JTarnstrom skrev:Ja,, fyfan vilket år för Ron - två titlar blev till... nada!

Tärnström
Den som gapar efter mycket mister oftast hela stycket .
Grattis KIMI helt klart värd VM segern .
Mvh Rexa
Ps. Alltid retar jag någon ;O)
Budo

Inlägg av Budo »

Cheever skrev:Ron måste vara bittrare än Gösta nu. Hamilton får fler chanser, verkligheten kom ifatt honom samtidigt som Kimi gjorde en grymt stark avslutning på säsongen.
Kimi kommenterade även hur pass ba han trivdes i ferrari i förhållande till tidigare år och alla vet vilka han körde innan för :D .
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

olag skrev:Alonso sa inget om nästa år.Han undvek det ganska bra. 8)
Han fick ju ingen fråga om den på den öppna presskonferensen så det var väl inte så svårt att undvika ;)
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

LuckyStrike1 skrev:
olag skrev:Alonso sa inget om nästa år.Han undvek det ganska bra. 8)
Han fick ju ingen fråga om den på den öppna presskonferensen så det var väl inte så svårt att undvika ;)
Nej det e sant men han kunde sagt som massa .nästa år hoppas jag att.....
FIA = Ferrari International Assistance
Användarens profilbild
jokan

Inlägg av jokan »

Gösta skrev:Jag är inte bitter, tycker bara det var lite äckligt att se räkan vinna wdc med alla ingredienser om "uppkört" och "stallorder".

Men numera så gäller NASCAR för mig, F1 eran är över i och med detta.

Jag kanske återfår mitt F1 intresse igen kanske.
OK Gösta tack och hej,och ha det bra
Williams är bara en språngbräda inför 2013..
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Gösta skrev:Jag är inte bitter, tycker bara det var lite äckligt att se räkan vinna wdc med alla ingredienser om "uppkört" och "stallorder".

Fan vad kul! Då kan återstifta bekantskapen med dina gamla favoriter, Juan Pablo och Villenueve igen.

Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

Det blir mindre kompliserat när dom bara svänger åt ett håll i 200 varv.
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Christoffer skrev:

Du har aldrig sett ett NASCAR-race förmodar jag?

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

Jo jag ser på allt som har fyra hjul med motor som tävlar. Men jag tycker bäst om sammandragen av Nascar. Det är lite med Nascar som med backhoppningen på nyårsdagen, bra bakfylleunderhållning.
I.Kilmister
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Christoffer skrev:Jo jag ser på allt som har fyra hjul med motor som tävlar. Men jag tycker bäst om sammandragen av Nascar. Det är lite med Nascar som med backhoppningen på nyårsdagen, bra bakfylleunderhållning.
Då har du med andra ord inte sett ett NASCAR-race. Då förstår jag din tidigare kommentar, den kommer från en bakgrund av okunskap i frågan.

Rexa
Utvisad
Utvisad

Inlägg av Rexa »

LuckyStrike1 skrev:
Christoffer skrev:Jo jag ser på allt som har fyra hjul med motor som tävlar. Men jag tycker bäst om sammandragen av Nascar. Det är lite med Nascar som med backhoppningen på nyårsdagen, bra bakfylleunderhållning.
Då har du med andra ord inte sett ett NASCAR-race. Då förstår jag din tidigare kommentar, den kommer från en bakgrund av okunskap i frågan.
Måste allt vara så kunskapligt korrekt för jämnan ?
Mvh Rexa
Ps. Alltid retar jag någon ;O)
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

:quest:
I.Kilmister
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Jag har samma åsikt som Christoffer och har sett en drös NASCAR-lopp, kan dessutom stava till komplicerad på en bra dag och vet att det är en avdankad F1-förare som sitter i en bil med 42 eller nåt på dörren och att INGEN som har vunnit NASCAR och inte kört säsongen i boots som gubben gjorde är värdig mästare. Okunnighetens träsk är jobbigt Lucy, alla kan inte tycka som du ;)
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

Cheever skrev:J kan dessutom stava till komplicerad på en bra dag
Tack för den du!
I.Kilmister
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Cheever skrev:Jag har samma åsikt som Christoffer och har sett en drös NASCAR-lopp, kan dessutom stava till komplicerad på en bra dag och vet att det är en avdankad F1-förare som sitter i en bil med 42 eller nåt på dörren och att INGEN som har vunnit NASCAR och inte kört säsongen i boots som gubben gjorde är värdig mästare. Okunnighetens träsk är jobbigt Lucy, alla kan inte tycka som du ;)
Att påstå att ett NASCAR-lopp är okomplicerat är bara dumt. Har man sett ett eller ett par NASCAR-lopp förstår man att det handlar om så mycket mer än att bara svänga vänster i X antal hundra varv.

Det är lika dumt och korkat som de som påstår att det är okomplicerat att köra F1-lopp, det är ju bara att köra lite bil. Det gör vi ju alla till vardags mest hela tiden, hur svårt kan det vara? De är inte ens svettiga när de kliver ur bilen flest gånger.

Det finns inget okomplicerat över vare sig att vinna köra ett NASCAR-lopp och att köra ett F1-lopp. Det borde stå klart för var och en som sett båda företeelserna.

Användarens profilbild
Boxerman

Inlägg av Boxerman »

Det jag inte trodde skulle kunna hända , hände att LH inte tog tillräckligt med poäng och kimi vinner och Alonso kom 3:a
jag bad faktiskt till gud om detta och så skedde...... hm

yes yes yes...... :D :D :D :D :D

GRATTIS KIMI
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

LuckyStrike1 skrev:
Cheever skrev:Jag har samma åsikt som Christoffer och har sett en drös NASCAR-lopp, kan dessutom stava till komplicerad på en bra dag och vet att det är en avdankad F1-förare som sitter i en bil med 42 eller nåt på dörren och att INGEN som har vunnit NASCAR och inte kört säsongen i boots som gubben gjorde är värdig mästare. Okunnighetens träsk är jobbigt Lucy, alla kan inte tycka som du ;)
Att påstå att ett NASCAR-lopp är okomplicerat är bara dumt. Har man sett ett eller ett par NASCAR-lopp förstår man att det handlar om så mycket mer än att bara svänga vänster i X antal hundra varv.

Det är lika dumt och korkat som de som påstår att det är okomplicerat att köra F1-lopp, det är ju bara att köra lite bil. Det gör vi ju alla till vardags mest hela tiden, hur svårt kan det vara? De är inte ens svettiga när de kliver ur bilen flest gånger.

Det finns inget okomplicerat över vare sig att vinna köra ett NASCAR-lopp och att köra ett F1-lopp. Det borde stå klart för var och en som sett båda företeelserna.
Inte okomplicerat, bara mindre komplicerat för en åskådare än F1. Stooooooor skillnad.
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Christoffer skrev:
Cheever skrev:J kan dessutom stava till komplicerad på en bra dag
Tack för den du!
Flåt, inte meningen. Jag har en "reta-lucy-måndag" och tar till alla möjliga konstiga knep.

Anledningen att jag tog upp stavningen var att jag stavar illa själv.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Cheever skrev:
LuckyStrike1 skrev:

Inte okomplicerat, bara mindre komplicerat för en åskådare än F1. Stooooooor skillnad.
Och där gjorde du ett stort misstag.

Det är inte mindre komplicerat än F1 heller.

Det du gör är att jämföra fotboll och handboll, när enda likheten är att det år två bollsporter och inget mer. Det är ganska korkat.

Det är oerhört komplicerat att vinna och köra både F1 och NASCAR. Det är bara två helt vitt skilda världar så väldigt lite om ens något går att jämföra.

Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

LuckyStrike1 skrev:
Cheever skrev:
LuckyStrike1 skrev: Att påstå att ett NASCAR-lopp är okomplicerat är bara dumt. Har man sett ett eller ett par NASCAR-lopp förstår man att det handlar om så mycket mer än att bara svänga vänster i X antal hundra varv.

Och där gjorde du ett stort misstag.

Det är inte mindre komplicerat än F1 heller.

Det du gör är att jämföra fotboll och handboll, när enda likheten är att det år två bollsporter och inget mer. Det är ganska korkat.

Det är oerhört komplicerat att vinna och köra både F1 och NASCAR. Det är bara två helt vitt skilda världar så väldigt lite om ens något går att jämföra.
Vänta lite nu... Du menar att man inte kan ha åsikten att NASCAR ter sig mindre komplicerat för en åskådare/fan än F1?

Du missförstår mig Lucy, det är ingen som klankar ner på ditt fantastiska NASCAR, utan har åsikten att det ter sig betydligt mindre koplicerat att köra 200 varv och svänga åt vänster utom två gånger per år än en F1-säsong.

Att jämföra olika motorsporter är ingen som har gjort, däremot jämföra vilket som ter sig mer eller mindre komplicerat.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Vad som är mer eller mindre komplicerat av F1 och Nascar tror jag är meningslöst att försöka utröna. Jag konstaterar bara att ovalracing ställer andra krav. Jag konstaterar också att Nascar är betydligt bättre än F1 på att förklara vad som händer med konstant resultatuppdatering och grafik. Det gör det lättare för publiken att hänga med i vad som händer. Jag gillar Nascar. Jag tycker att de gör ett väldigt bra jobb på många olika sätt. De profilerar förarna i marknadsföringen, ja i allt, och man har en jäkla ordning på tävlandet och dömandet, till skillnad från klåparna hos FIA. Men att Nascar skulle vara okomplicerat, näe, det håller jag inte med om.

Tärnström

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Och jag säger att den som tycker det ser ut så inte kan ha sett ett NASCAR-lopp.

F1 ter sig väldigt okomplicerat och enkelt för väldigt många, och anses inte ens vara en riktig sport. Dessa personer kan enligt mig aldrig ha sett ett F1-lopp med ens en halv vilja om att vilja förstå det de ser.

Samma för de som säger att ett NASCAR-lopp ter sig okomplicerat eller mycket mindre komplicerat än ett F1.

Man kan ha åsikten om att NASCAR och/eller F1 ter sig väldigt okomplicerat eller mindre komplicerat, men det är en åsikt helt i avsaknad av att vara underbyggd av kunskap, fakta eller insikt. Det anser jag.

Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Håller med dig Tärnström, NASCAR har lyckats med att göra sin sport grymt populär.

Du kan säkert rätta mig Lucy ;) men jag misstänker att du reagerade på det mer schablanartade uttalandet om att NASCAR bara är att svänga vänster - som vilken apa som helst klarar för att citera en viss österrikare.

Vad är felet i att det är mindre koplicerat? Kan man inte gilla NASCAR och tycka att det är okomplicerat, vad är felet i det?
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

LuckyStrike1 skrev:Man kan ha åsikten om att NASCAR och/eller F1 ter sig väldigt okomplicerat eller mindre komplicerat, men det är en åsikt helt i avsaknad av att vara underbyggd av kunskap, fakta eller insikt. Det anser jag.
Där sa du något, det var där vi var oense från början ;)

Hur vet du att min eller Christoffers kunskap inte är tillräcklig för att bedöma om det ser mer okomplicerat ut med NASCAR än F1?

Det är din subjektiva bedömning utifrån ett enkelt uttalande, något förhastade slutsatser och ett felaktigt antagande säger jag då.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Visst, man kan tycka vad som helst. Jag säger däremot bara att det inte är en åsikt som kännetecknas av särskilt mycket kunskap och fakta om det man tycker.

Man kan även gilla F1 och tycka att det är okomplicerat. Men även då hävdar jag bestämt att det i så fall är en åsikt som inte kännetecknas av särskilt mycket kunskap och fakta.

Vad du misstänker att jag reagerar på känns helt ointressant, särskilt då din misstanke inte var helt korrekt.

Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

LuckyStrike1 skrev: Vad du misstänker att jag reagerar på känns helt ointressant, särskilt då din misstanke inte var helt korrekt.
Tala om den då?
För det var ju tvärtom det som var intressant eftersom jag drog den slutsatsen jag gjorde.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Cheever skrev:
LuckyStrike1 skrev:Man kan ha åsikten om att NASCAR och/eller F1 ter sig väldigt okomplicerat eller mindre komplicerat, men det är en åsikt helt i avsaknad av att vara underbyggd av kunskap, fakta eller insikt. Det anser jag.
Där sa du något, det var där vi var oense från början ;)

Hur vet du att min eller Christoffers kunskap inte är tillräcklig för att bedöma om det ser mer okomplicerat ut med NASCAR än F1?

Det är din subjektiva bedömning utifrån ett enkelt uttalande, något förhastade slutsatser och ett felaktigt antagande säger jag då.
Hur vet jag att det saknas en hel del kunskap när en kollega på mitt förra jobb hävdade med bestämdhet att F1 är enkelt och okomplicerat, och att det bara handlar om att köra lite bil vilket vem som helst kan klara, och att den med bästa bilen vinner och det inte har något med föraren att göra? Att F1 för honom verkade väldigt okomplicerat och att närmast vilken sport som helst ställde större krav på sina utövare än F1 och motorsport.

Jag menade bestämt att den personen visste ytterst lite om F1 och hur det fungerade, när han kunde ha en sådan åsikt.

Användarens profilbild
Jacob

Inlägg av Jacob »

Nu kanjag börja kröka igen!
Finlandsresa snart kanske....?
Lite äldre, lite långsammare :smash: :zz: :zz:
Zetor

Inlägg av Zetor »

Turseger för Kimi
Utan problem med bilen så hade Hamilton blivit mästare.
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

Nascar är säkert jättekomplicerat det är amerikansk fotboll och schack också. Jag tycker det är tråkigt med ovalracing. IRL har bättre förare (hade i allafall) än Cart men jag föredrar det sistnämnda.
I.Kilmister
Användarens profilbild
TurboF1

Inlägg av TurboF1 »

Den här VM-titeln fick Kimi till skänks från ovan.

Ron Dennis kallade inte in Hamilton i Kina innan det var försent, vilket gav FIA-Ferrari en sista och onödig chans att ta titeln.
Sedan hade Hamilton problem med bilen där han tappade 10 placeringar.
Annars hade Kimi ALDRIG tagit titeln.

Det brukar sägas att det inte finns några ovärdiga världsmästare, men här har vi faktiskt en.

Det stallet (FIA-Ferrari) som fuskar mest och bestämmer alla nya regler inom F1 tog tyvärr titeln.
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

TurboF1 skrev:Den här VM-titeln fick Kimi till skänks från ovan.

Ron Dennis kallade inte in Hamilton i Kina innan det var försent, vilket gav FIA-Ferrari en sista och onödig chans att ta titeln.

Det brukar sägas att det inte finns några ovärdiga världsmästare, men här har vi faktiskt en.

Det stallet (FIA-Ferrari) som fuskar mest och bestämmer alla nya regler inom F1 tog tyvärr titeln.
En värdig mästare är den som håller ihop det och vinner. Det gjorde inte Hamilton nu
I.Kilmister
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

JTarnstrom skrev:Vad som är mer eller mindre komplicerat av F1 och Nascar tror jag är meningslöst att försöka utröna. Jag konstaterar bara att ovalracing ställer andra krav. Jag konstaterar också att Nascar är betydligt bättre än F1 på att förklara vad som händer med konstant resultatuppdatering och grafik. Det gör det lättare för publiken att hänga med i vad som händer. Jag gillar Nascar. Jag tycker att de gör ett väldigt bra jobb på många olika sätt. De profilerar förarna i marknadsföringen, ja i allt, och man har en jäkla ordning på tävlandet och dömandet, till skillnad från klåparna hos FIA. Men att Nascar skulle vara okomplicerat, näe, det håller jag inte med om.

Tärnström
Jo, NASCAR har verkligen lyckats till många delar. Jag gillar t.ex. när de åskådliggör luftens väg kring bilarna och vikten av att ligga tillräckligt nära, samt vad det betyder. Dessutom en massa lättförståeliga teknikgenomgångar när nåt händer med bilarna, etc.. Liksom förklaringar för olika strategier, reportage om förarna, o.s.v..

Men visst, gillar man absolut inte ovalracing så är det förstås trist.

Däremot håller jag inte alls med de som tycker att NASCAR är enklare att förstå än F1. Den yttre förståelsen över vad som händer ifrån åskådarens synvinkel har ju inte särskilt mycket med förarnas fysik att göra, eller hur komplicerat det är att köra, då de flesta förarna är tillräckligt bra tränade och dessutom ganska jämna i toppen.

Många F1-lopp är det väldigt lätt att tidigt se hur det kommer att sluta om inte någon bil ger upp, eller annat oförutsett händer, eftersom bilarna efter bara några varv hamnar i ungefär den ordning som de slutar och avstånden mest tenderar att öka fram till målgång. Dessutom är alla på samma strategi, Vad är det som är så svårt att förstå i det?

I NASCAR är det däremot värre att riktigt kunna gissa slutresultatet, med olika depåstretegier, eller om man skall hänga med när andra drar iväg, var man skall ligga, vilket spår man skall ta på en superoval där de ligger tre i bredd, etc.. Det var ganska svårt att t.ex. gissa utgången av Talladega-racet och varför Jeff Gordon länge låg så långt bak, samt vad han kunde haft för ev. nytta av det? Om det nu inte var ren bonnröta.

Visst kan man kanske säga att allt i NASCAR är ett lotteri, men det stämmer knappast då samma förare tenderar att vara i toppen år efter år.

Nu kan man förstås skita i allt sånt och bara hålla på sin favorit samt kolla på var han ligger för stunden, samt vad hans placering är när han går i mål.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Slutvarven på Talladega senast var nog de mest spännande jag har sett på flera år - oavsett kategori.

Tärnström

Fp730a

Inlägg av Fp730a »

TurboF1 skrev:Den här VM-titeln fick Kimi till skänks från ovan.

Kimi har ju brytit lopp tidigare... Eller är det annorlunda att ha mekaniska problem i sista eller fjärde loppet? Poängskörden lär vara densamma...

Sen att LH fick sina problem lite senare kan knappast KIMI rå för...

Hatten av för Kimi och han ska fanimej vara tacksam att Massa är en så bra teamplayer...!
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Grattis Kimi :up: och alla Ferrari fan.
Man saknar en som Kimi i McLaren ensån här dag. :cry:
Användarens profilbild
TurboF1

Inlägg av TurboF1 »

Till Christoffer och Fp730a:

Kimi vann enbart på att stallorder från FIA-Ferraris ledning att Massa skulle släppa förbi honom. Är det så man blir världsmästare?

Om Alonso hade suttit i den andra Ferrarin igår, hade Kimi aldrig blivit världsmästare. Inte en chans.
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

LuckyStrike1 skrev: Hur vet jag att det saknas en hel del kunskap när en kollega på mitt förra jobb hävdade med bestämdhet att F1 är enkelt och okomplicerat, och att det bara handlar om att köra lite bil vilket vem som helst kan klara, och att den med bästa bilen vinner och det inte har något med föraren att göra? Att F1 för honom verkade väldigt okomplicerat och att närmast vilken sport som helst ställde större krav på sina utövare än F1 och motorsport.

Jag menade bestämt att den personen visste ytterst lite om F1 och hur det fungerade, när han kunde ha en sådan åsikt.
Du likställer mitt kunnande med en snubbe på ditt jobb som du bedömer kunna lite om F1. Mycket märklig jämförelse - jag trodde att du hyste lite respekt för att jag hade lite mer kunskap om racing oavsett form än så.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Cheever skrev:
LuckyStrike1 skrev: Hur vet jag att det saknas en hel del kunskap när en kollega på mitt förra jobb hävdade med bestämdhet att F1 är enkelt och okomplicerat, och att det bara handlar om att köra lite bil vilket vem som helst kan klara, och att den med bästa bilen vinner och det inte har något med föraren att göra? Att F1 för honom verkade väldigt okomplicerat och att närmast vilken sport som helst ställde större krav på sina utövare än F1 och motorsport.

Du likställer mitt kunnande med en snubbe på ditt jobb som du bedömer kunna lite om F1. Mycket märklig jämförelse - jag trodde att du hyste lite respekt för att jag hade lite mer kunskap om racing oavsett form än så.
Nej, jag likställer inte ditt kunnande med den killen. Hur du gör den tolkningen har jag ganska svårt att se.

Det var ett svar på hur man kan kan veta om hur en sport ter sig för en viss person kan tyda på viss okunskap om den sporten.

Detta i anledning av diskussionen om att NASCAR kan te sig okomplicerat. Det kan te sig så för någon som ser på NASCAR, men det jag har försökt säga är att det då tyder på ganska mycket okunskap om NASCAR.

Precis som det tyder på ganska mycket okunskap om F1 om det ter sig okomplicerat för för någon som tittar.

Sätter man sig in lite grann i NASCAR resp. F1 så upptäcker man ganska snabbt att det inte alls är okomplicerat, det var och är min åsikt.

Ska man sen försöka sig på en jämförelse mellan de två kan man väl säga att den är omöjlig. Båda har sina speciella komplicerade utmaningar, och ingen av disciplinerna kan på något sätt sägas vara okomplicerade.

Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Det är inte ett dugg svårt att jämföra vilken motorsport som helst med F1 eller NASCAR eller vad du vill. Om man däremot börjar blanda in begrepp om vilken som är sårast eller andra parametrar då håller jag med dig - men om du frågar mig: Vilket är roligast Handboll eller Fotboll, kan jag ju självklart svara utefter vad jag tycker med mina kunskaper just då.

Det jag har försökt förklara för dig har inget med hur komplicerat eller okompliserat något är - men om man känner till båda sporterna måste man väl få kunna ha en åsikt om vilken man tycker verka lättare att ta sig till utan att det grundar sig på okunskap. Eller måste man ha din insikt i NASCAR innan man kan uttala sig i frågan?

Det är just det åtmistone jag inte tycker är rätt i ditt resonemang.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Cheever skrev:Det är inte ett dugg svårt att jämföra vilken motorsport som helst med F1 eller NASCAR eller vad du vill. Om man däremot börjar blanda in begrepp om vilken som är sårast eller andra parametrar då håller jag med dig - men om du frågar mig: Vilket är roligast Handboll eller Fotboll, kan jag ju självklart svara utefter vad jag tycker med mina kunskaper just då.

Det jag har försökt förklara för dig har inget med hur komplicerat eller okompliserat något är - men om man känner till båda sporterna måste man väl få kunna ha en åsikt om vilken man tycker verka lättare att ta sig till utan att det grundar sig på okunskap. Eller måste man ha din insikt i NASCAR innan man kan uttala sig i frågan?

Det är just det åtmistone jag inte tycker är rätt i ditt resonemang.
Men det handlar ju inte om vilken man tycker är roligast eller inte?

Diskussionen började när Christoffer skrev att han tyckte NASCAR var okomplicerat (tror det var så han formulerade det).

Ett sådant påstående anser jag bottnar i okunskap om NASCAR nämligen. För sätter man sig in i serien och ser några race så tycker jag det framgår ganska snabbt att det varken är okomplicerat att ta sig till NASCAR, eller att nå framgång i NASCAR eller att göra bra resultat i NASCAR.

Samma sak med F1 - för en som knappt sett några F1-race och inte sätter sig in i något om det kan ju det te sig väldigt okomplicerat, men sätter man sig in i F1 så framgår det ju ganska snabbt att det vare sig är lätt att nå F1 eller att nå framgång i F1.

Det är det jag har menat hela tiden.

Det är en sak att tycka att F1 eller NASCAR är tråkigt.

Men att påstå att något av de två är okomplicerade tycker jag däremot är helt felaktigt, och inte tyder på särskilt stor kunskap om sporten ifråga.

Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

TurboF1 skrev:Till Christoffer och Fp730a:

Kimi vann enbart på att stallorder från FIA-Ferraris ledning att Massa skulle släppa förbi honom. Är det så man blir världsmästare?

Om Alonso hade suttit i den andra Ferrarin igår, hade Kimi aldrig blivit världsmästare. Inte en chans.
Klart som fan att det var stallorder. Finns inte ett stall i det läget som inte sett till att en förare med chans till mästartiteln får den. Finessen är ju att inte få det att se lika uppenbart ut som Rubens i Österrike när det nu var.
I.Kilmister
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

Christoffer skrev:

Jag var ironisk mot Gösta varken mer eller mindre. Blev lite höna av en fjäder där! :-?
I.Kilmister