Brasiliens GP 2007

Kungaklassen av motorsport...

Vem vinner Brasiliens GP 2007?

Omröstningen slutade lör okt 20, 2007 20:14

1. Fernando Alonso - McLaren
3
5%
2. Lewis Hamilton - McLaren
9
15%
3. Giancarlo Fisichella - Renault
1
2%
4. Heikki Kovalainen - Renault
0
Inga röster
5. Felipe Massa - Ferrari
2
3%
6. Kimi Räikkönen - Ferrari
36
61%
7. Jenson Button - Honda
1
2%
8. Rubens Barrichello - Honda
0
Inga röster
9. Nick Heidfeld - BMW Sauber
2
3%
10. Robert Kubica - BMW Sauber
0
Inga röster
11. Ralf Schumacher - Toyota
1
2%
12. Jarno Trulli - Toyota
0
Inga röster
14. David Coulthard - Red Bull
0
Inga röster
15. Mark Webber - Red Bull
0
Inga röster
16. Nico Rosberg - Williams
0
Inga röster
17. Kazuki Nakajima - Williams
2
3%
18. Vitantonio Liuzzi - Scuderia Toro Rosso
0
Inga röster
19. Sebastian Vettel - Scuderia Toro Rosso
0
Inga röster
20. Adrian Sutil - Spyker
0
Inga röster
21. Sakon Yamamoto - Spyker
1
2%
22. Takuma Sato - Super Aguri
0
Inga röster
23. Anthony Davidson - Super Aguri
1
2%

Antal röster: 59

Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

AndersF1 skrev: Andas en härlig blandning av lätt konspiration och avsky. :)
Det är ju för fan det F1 handlar om :)

Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

JTarnstrom skrev:Kimis inställning är hedervärd. Han bryr sig inte, eller åtminstone låter han sig inte rubbas för fem öre. Faktum är att jag aldrig sett Kimi, i likhet med sin landsman Häkkinen, göra något fult på banan (och rätta mig gärna. Jag är mycket intresserad av att bli motbevisad på den punkten).

Tärnström
Jag håller i huvudsak med, men tycker inte heller att Alonso är direkt ful på banan. Möjligen med undantag för avtryckningen av Hamilton. Däremot är väl inte han direkt någon hedersknyffel på sidan om banan. Men ingen av dem har t.ex. så markanta stängningar i starten som Hamilton. Jag förstår inte varför FIA tillåter vingelstängandet ö.h.t. i starten, då det ju väldigt lätt ställer till kedjereaktioner med stora krascher som följd, förutom att det försvårar omkörningar helt i onödan.
Det kan väl inte vara någon nackdel för racet om någon snabbare blir omkörd för att han missar starten och därmed får jaga och sig upp i fältet.

Men å andra sidan fattar jag inte alls varför man skall tillåta de här Skummitilltagen med sista-minuten-stängningar. Vad tillför de fulheterna, förutom att öka riskerna och göra det ännu svårare att köra om?
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

AndersF1 skrev:
JTarnstrom skrev:Kimis inställning är hedervärd. Han bryr sig inte, eller åtminstone låter han sig inte rubbas för fem öre. Faktum är att jag aldrig sett Kimi, i likhet med sin landsman Häkkinen, göra något fult på banan (och rätta mig gärna. Jag är mycket intresserad av att bli motbevisad på den punkten).

Tärnström
Jag håller i huvudsak med, men tycker inte heller att Alonso är direkt ful på banan. Möjligen med undantag för avtryckningen av Hamilton. Däremot är väl inte han direkt någon hedersknyffel på sidan om banan. Men ingen av dem har t.ex. så markanta stängningar i starten som Hamilton. Jag förstår inte varför FIA tillåter vingelstängandet ö.h.t. i starten, då det ju väldigt lätt ställer till kedjereaktioner med stora krascher som följd, förutom att det försvårar omkörningar helt i onödan.
Det kan väl inte vara någon nackdel för racet om någon snabbare blir omkörd för att han missar starten och därmed får jaga och sig upp i fältet.

Men å andra sidan fattar jag inte alls varför man skall tillåta de här Skummitilltagen med sista-minuten-stängningar. Vad tillför de fulheterna, förutom att öka riskerna och göra det ännu svårare att köra om?
Håller helt med (förutom att jag tycker att Alonso är en aning fulare än så). Hårdhandskarna borde tas på när det gäller fulkörningarna.

Tärnström

Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

JTarnstrom skrev:Fult kört av Hamilton. Han visste precis vad han gjorde när han störde Kimi på dennes sista kvalvarv.

Tärnström
Nästa gång tycker du att han ska stanna i depån 10 extra sekunder så han inte "stör" någon annan förare :quest:

Det e ju detta som gör tävligen rolig alla små fina tjuvknep.Bara dom inte blir för markanta som skomakar parkeringen.

Kommer Massa att medvetet bromsa upp fältet så är väll det oxå fult?
FIA = Ferrari International Assistance
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Ingen som tror på Sato?

Det är lite underligt att japanerna inte får fram bättre förare. Det bor massor av folk där med goda inkomster och många företag som är inblandade i racing, inkl. ett par biltillverkare i F1, samt en egen serie med hög status i FNIppon och stort racingintresse, men ändå verkar det svårt att få fram några riktigt stora stjärnor.
Vad beror det på?
Ingen stor tradition att ta sig till europeisk racing och karting under tonåren?
GMD

Inlägg av GMD »

Vad skulle Massa och Ferrari tjäna på att medvetet bromsa upp fältet? Det är ju bara att ta en onödig risk. Jag tror att han kommer att köra på som en galning, och han kommer med största sannolikhet att vinna. Kimi blir tvåa och Hamilton trea. Således är det bara att gratulera den lilla britten till mästerskapstiteln. Det avgjordes, som Alonso själv säger, redan igår.

Däremot har jag märkt av en liten kul utveckling på Hamilton den här helgen. Igår på presskonferensen var han inte alls lika mediatränad och trevlig som vanligt, utan verkade faktiskt riktigt grinig när han blev anklagad för att ha blockerat Kimi.
Användarens profilbild
Slusk

Inlägg av Slusk »

Jag tror att det är dax för årets första Mercedes poff.

Om inte så är det på tiden att Levis aggresiva körstil leder till något negativt.
Tycker att han under året har fått väl mycket positivt kritik på en del manövrar som lika gärna kunde ha gått åt skogen.

//S
"All bleeding eventually stops."
Användarens profilbild
Redbullgerdigvingar

.

Inlägg av Redbullgerdigvingar »

Egentligen så störde väll hamilton räikkönen under kimi's sista kval varv? Då borde väll bandomarna kolla på det? Tycker att Lewis kunde släppt räkan lite tidigare.
Hamilton förlorar vm i de 3 sista loppen :=)
Användarens profilbild
molle2

Re: .

Inlägg av molle2 »

Redbullgerdigvingar skrev:Egentligen så störde väll hamilton räikkönen under kimi's sista kval varv? Då borde väll bandomarna kolla på det? Tycker att Lewis kunde släppt räkan lite tidigare.
de har bestämt sig för att inte se på det.
var definitivt värt att se på.
och innan dess klarade han sig med däcken under träningen.
men för mycket på spel nu kanske att sätta minusplatser på någon av topp 3..
Användarens profilbild
Redbullgerdigvingar

.

Inlägg av Redbullgerdigvingar »

Aye, tycker det är dåligt.
Hamilton förlorar vm i de 3 sista loppen :=)
Mr Hunt

Inlägg av Mr Hunt »

JTarnstrom skrev: Kimis inställning är hedervärd. Han bryr sig inte, eller åtminstone låter han sig inte rubbas för fem öre. Faktum är att jag aldrig sett Kimi, i likhet med sin landsman Häkkinen, göra något fult på banan (och rätta mig gärna. Jag är mycket intresserad av att bli motbevisad på den punkten).

Tärnström
Jag såg Häkkinen Misshandla en fullständigt oskyldig ratt på Monza 99.
Undrar om han fick böter för tilltaget då han inte satte tillbaka den samma ? :D
Användarens profilbild
jokan

Inlägg av jokan »

Va fan!!Det var ju rattfan det var fel på :D varför inte klargöra detta för ratt eländet.
Williams är bara en språngbräda inför 2013..
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Undrar vilken typ av lopp det blir...spännande minst sagt.
Användarens profilbild
molle2

Inlägg av molle2 »

El Scorcho skrev:Undrar vilken typ av lopp det blir...spännande minst sagt.
ha, ja, hur ska man beskriva vilken typ av lopp det blev.. ojoj. vilken final.
bara att gotta sig åt starten i mars igen.
det här kan man leva länge på.
för en gångs skull läge för att se reprisen lite senare..
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

Bästa loppet jag sett.Grattis till Kimi och hoppas att du inte vinner nästa år!
FIA = Ferrari International Assistance
Användarens profilbild
Bopper

Inlägg av Bopper »

Vilken avslutning på säsongen :up: :up: :up:

Kunde ju inte slutat bättre och snart börjar sista avsnittet av Sopranos!!! :D
(fast det är ju lite synd... :cry: )
Keep on Boppin´
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

AndersF1 skrev:
Pastis skrev:
AndersF1 skrev: Det är härligt, Pastis, du ser ju fler fel i Hamiltons körning än vad jag såg i Skummis. 8)
Varför bad Hamilton om ursäkt efteråt? Var det för att jag såg något med min skeva inställning, eller vad menar du?
Jag citerade fel, skulle ha varit ditt inlägg ovananför det där, nämligen:
Pastis skrev: Inte första gången han är i vägen. Han kan alla tricken den gossen... Och som välpolerad pojke har han bett om ursäkt.
Andas en härlig blandning av lätt konspiration och avsky. :)

Inte för att du nödvändigtvis har fel, men jag anar att du inte kommer att missa många tillfällen som kan tolkas vara till nackdel för Lovisa. 8)
Aha, då förstår jag bättre. :D
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Har ni sett det här då... engelsmännen gör allt för att rädda The Golden Boy.

BMW and Williams under investigation

By Jonathan Noble Sunday, October 21st 2007, 20:50 GMT

BMW Sauber and Williams are under investigation of the Brazilian Grand Prix race stewards, autosport.com has learned.

Representatives of both teams were summoned to the stewards' office after their cars failed post-race inspection at Brazil.

The problem is believed to be in the tempature of the fuel samples taken from the cars of Williams's Nico Rosberg and BMW Sauber's Robert Kubica and Nick Heidfeld.

The trio finished the race in fourth, fifth and sixth respectively.

More details to follow...
Gösta

Inlägg av Gösta »

Pastis skrev:Har ni sett det här då... engelsmännen gör allt för att rädda The Golden Boy.

BMW Sauber and Williams are under investigation of the Brazilian Grand Prix race stewards, autosport.com has learned.

Representatives of both teams were summoned to the stewards' office after their cars failed post-race inspection at Brazil.

The problem is believed to be in the tempature of the fuel samples taken from the cars of Williams's Nico Rosberg and BMW Sauber's Robert Kubica and Nick Heidfeld.

Kan du förmå dig att se det som att rättvisan trotts allt skipas??

Om detta visar sig stämma, tycker du fortfarande att räkan skall bli wdc??

Inte särskilt värdig sådan skulle jag tro att du tycker.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Pastis skrev:Har ni sett det här då... engelsmännen gör allt för att rädda The Golden Boy.

Engelsmännen? BMW är ju faktiskt tyska och stallet är baserat i Schweiz.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Fattaru inte att kanalinnevånarna styr FIA, motorsporten och merparten av journalistsnubbarna? Tjena!
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Pastis skrev:Fattaru inte att kanalinnevånarna styr FIA, motorsporten och merparten av journalistsnubbarna? Tjena!
Nej, FIA(T) styrs av Ferrari som ägs av FIAT.

Men uppenbart fusk och uppenbara regelbrott kan inte ens de blunda för.

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Rexa
Utvisad
Utvisad

Inlägg av Rexa »

Gösta skrev:

Men du tycker att golden boy och alonso är värdiga vinnare som har kört på fusk hela jävla säsongen ?
Går det där skiten igenom dom undersöker nu så är det förutbestämt att en Färgad engelsman skall vinna i år
Mvh Rexa
Ps. Alltid retar jag någon ;O)
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Rexa skrev:
Gösta skrev:

Men du tycker att golden boy och alonso är värdiga vinnare som har kört på fusk hela jävla säsongen ?
Går det där skiten igenom dom undersöker nu så är det förutbestämt att en Färgad engelsman skall vinna i år
McLarenbilarna har varit helt enligt reglementet hela året.

Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

LuckyStrike1 skrev:
Pastis skrev:Fattaru inte att kanalinnevånarna styr FIA, motorsporten och merparten av journalistsnubbarna? Tjena!

FIA är förkortningen för Flying Ingles Animals och härstammar från Monty Python. FIAT och Ferrari, vad får du allt ifrån?
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Pastis skrev:
LuckyStrike1 skrev:

FIA är förkortningen för Flying Ingles Animals och härstammar från Monty Python. FIAT och Ferrari, vad får du allt ifrån?
Från mitten.

Det här är nog enda sättet jag kan acceptera att se Hamilton bli världsmästare på. Det vore en underbar avslutning.

Se Ron och Hamilton få det hårt uppkört samtidigt som hela Finland vaknar med århundradets baksmälla imorgon. Vilken grej! :D

Gösta

Inlägg av Gösta »

LuckyStrike1 skrev:
Se Ron och Hamilton få det hårt uppkört samtidigt som hela Finland vaknar med århundradets baksmälla imorgon. Vilken grej! :D

Vore helt jä-la underbart. :up:

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Rexa
Utvisad
Utvisad

Inlägg av Rexa »

LuckyStrike1 skrev:
Rexa skrev:
Gösta skrev: Kan du förmå dig att se det som att rättvisan trotts allt skipas??

Dom vart ju dömda för spionage och det är fusk och sen att Alonso och Hamilton kom undan är förjävligt .
Mvh Rexa
Ps. Alltid retar jag någon ;O)
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Rexa skrev:
LuckyStrike1 skrev:
Rexa skrev: Men du tycker att golden boy och alonso är värdiga vinnare som har kört på fusk hela jävla säsongen ?
Dom vart ju dömda för spionage och det är fusk och sen att Alonso och Hamilton kom undan är förjävligt .
Som sagt - McLarenbilarna har alltid varit enligt reglementet. Så enkelt är det med det.

McLaren, stallet McLaren och inte enskilda individer, är däremot dömda för att deras agerande inte har varit i "sportens bästa intresse" enligt paragraf 151C. Så enkelt är det med det också.

Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

Gösta skrev:
LuckyStrike1 skrev:

Det blir inte första gången Kimi får lämna ifrån sig bucklor han haft med sig hem från Brasilien :rolling:
Gösta

Inlägg av Gösta »

Nisse skrev:
Gösta skrev:
LuckyStrike1 skrev:

Det blir inte första gången Kimi får lämna ifrån sig bucklor han haft med sig hem från Brasilien :rolling:
:D :D :D :up: :up: :up:

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Nisse skrev:
Gösta skrev:
LuckyStrike1 skrev:

Och mottagaren samtidigt instiftar en helt ny fräsch definition på Uppkört.

Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

Har nu kollat in ett NASCAR lopp. :up: Inget fusk och tjafs, rätt man vinner Jimmie Johnson :up:
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

LuckyStrike1 skrev:
Nisse skrev:
Gösta skrev:
Och mottagaren samtidigt instiftar en helt ny fräsch definition på Uppkört.

Helt klart glider årets titel lätt :oops:
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

LuckyStrike1 skrev:
Det här är nog enda sättet jag kan acceptera att se Hamilton bli världsmästare på. Det vore en underbar avslutning.
Ja, det vore onekligen en passande avslutning på FIA-säsongen om det avgjordes på ett sånt här domslut. :D
Å andra sidan blir det ju ännu mer vansinnigt uppkört om BMW och Williams inte blir fällda.
Om soppan håller för låg temperatur så gör den det och därmed skall de diskas. Deras nyvunna form kan ju faktiskt delvis bero på kallare bensin. Jag förstår inte hur ytterligare mätningar skall kunna rätta till det? Temperaturen hinner ju ändra sig. Man tar ett prov, mäter tempen och sedan är det bra. Hur skall man kunna bevara temperaturen så att man kan mäta igen, i ett labb?

Men det har förstås hänt förut att mätningar som lett till diskningar helt plötsligt har gett ett annat utslag vid ommätning. Hmm, vilket stall drog fördel av den mätningen också? Väntar man tillräckligt länge blir förstås soppan tillräckligt varm - problemet löst.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Det ser illa ut. FIA har nu konstaterat att bränslet i de tre ekipagen höll för låg temperatur.

Blir Hamilton mästare på det här viset vet jag fan inte vad jag ska säga om F1 längre...

Tärnström

Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

JTarnstrom skrev:Det ser illa ut. FIA har nu konstaterat att bränslet i de tre ekipagen höll för låg temperatur.

Blir Hamilton mästare på det här viset vet jag fan inte vad jag ska säga om F1 längre...

Tärnström
Vad säger du om Kimi blir mästare trots att vissa kört med olagliga bilar/soppa?
Var skall man dra gränsen? Får man kör med för lätt bil, bara någon riskerar att förlora mästerskapstiteln?

Det finns en anledning till att soppan skall hålla en viss temperatur, liksom det finns en anledning till att stallen försöker hålla sig så nära den gränsen som möjligt. Man har helt enkelt en fördel av låg temp på soppan. Sedan är ju frågan om det gav dem tillräckligt stor fördel för att placera sig framför Hamilton, eller om de hade gjort det ändå?
Det går fortare att tanka, man får i mer i tankarna, lägre tyngdpunkt och motorn går lite bättre.

Men det är ju likadant om man kör med för lätt bil. Skall man bara bli diskad om FIA kan bevisa att man vann en position på det?
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

AndersF1 skrev:
JTarnstrom skrev:Det ser illa ut. FIA har nu konstaterat att bränslet i de tre ekipagen höll för låg temperatur.

Tärnström
Vad säger du om Kimi blir mästare trots att vissa kört med olagliga bilar/soppa?
Var skall man dra gränsen? Får man kör med för lätt bil, bara någon riskerar att förlora mästerskapstiteln?

Det finns en anledning till att soppan skall hålla en viss temperatur, liksom det finns en anledning till att stallen försöker hålla sig så nära den gränsen som möjligt. Man har helt enkelt en fördel av låg temp på soppan. Sedan är ju frågan om det gav dem tillräckligt stor fördel för att placera sig framför Hamilton, eller om de hade gjort det ändå?
Det går fortare att tanka, man får i mer i tankarna, lägre tyngdpunkt och motorn går lite bättre.

Men det är ju likadant om man kör med för lätt bil. Skall man bara bli diskad om FIA kan bevisa att man vann en position på det?
Det är inte för att värna Kimi som jag beklagar mig - det är för sportens skull.

Tärnström

Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

JTarnstrom skrev: Det är inte för att värna Kimi som jag beklagar mig - det är för sportens skull.

Tärnström
Det kan jag hålla med om, ser inte allt för bra ut efter den här säsongen. (å, nej, dras ned i hålla-med-Tärnström-träsket)
Å andra sidan känns det nästa kört oavsett vad utslaget blir - diskade eller inte blir det ändå ett himla liv.
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Vill minnas att både Michael Schumacher och David Coulthard fick behålla sina poäng och pallplatser (etta och tvåa) efter Brasiliens gp 1995 trots att bränslet i deras bilar inte uppfyllde reglementet efter loppet.
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
Användarens profilbild
Bopper

Inlägg av Bopper »

Keep on Boppin´
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Lemon skrev:Vill minnas att både Michael Schumacher och David Coulthard fick behålla sina poäng och pallplatser (etta och tvåa) efter Brasiliens gp 1995 trots att bränslet i deras bilar inte uppfyllde reglementet efter loppet.
Var det inte så att de hade kört med et annat bränsle än de hade lämnat in prover för innan tävlingen, men att bränslet i sig uppfyllde reglementet och därmed fick de ingen fördel av bytet?

Här pratar ju Gascoyne om en fördel på lätt 5-10 hk för de 4 gradernas skillnad. Plus fördelen med kortare depåstopp och lägre tyngdpunkt.

Men det känns ändå som det lättaste beslutet för FIA är att inte diska förarna. Man kanske kan skylla på en plötslig temperaturuppgång.

Egentligen vore kanske det bästa om FIA bestämde en max utetemperatur som skall gälla, så att stallen inte behöver hålla koll på utetempen, som ju kan variera fort och inte lika lätt att ändra soppatempen lika fort, även om de andra stallen uppenbarligen klarade av det i just det här fallet.
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Kimi definitivt världsmästare! :) GJ!
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Ojsan, FIA-beslutet gick Ferraris väg - så förvånande... :roll:
Plötsligt var tydligen avläsningarna svårtydda. Hmm, varför mäta ö.h.t.?
Just ja, det kan ju finnas felaktigheter som gynnar Ferrari.

Vilket skämt.
En totalt osannolikt hårt uppkörd seger.

Tackar för den, Ferrari International Assistance.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Misstänker att soppan värms upp en aning när de tankas. Problemet verkar vara regelns ordalydelse - regeln talar om bensinen i tanken men mätningen är på riggen. Förutsägbart. Att de ens har bytt sig om att mäta i riggen.
Tärnström

Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

McLaren har meddelat att man kanske kommer att överklaga. Jag misstänker starkt att det slutar med ett uttalande som säger att man väljer att inte göra det för sportens bästa - så har man fått spela förorättad och storsint på en och samma gång. Mer hyckleri alltså.

Tärnström

Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Hela skiten säger mer om Ron Dennis och hans jävla engelsmän än något gjort på MYCKET länge. De är jävligt dåliga förlorare, men anser att deras fina "moral" kan rädda dem och världen från orättvisor.

Ska Ron dra ned Formel 1 i skiten igen, nu när vi fick en positiv och överraskande säsongsavslutning? Nu ska man få vänta på domstolsbeslut igen!

Nej, jag vägrar skriva något om detta på Forza, då det är låg, lägre än Glocalnet och det vill inte säga lite det! :x :down: :saw:
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Ytterst är det FIA som har bäddat för detta. Varför välja en metod som inte är relevant när man vill övervaka om en regel följs?

Sedan börjar det bli dags att gå mot ett mer enhetligt reglemente. Gör man inte det kommer sporten alltmer domineras av rättsprocesser, diskningar, överklaganden och annan skit. F1 har inte råd med det. När publiken går hem från en fotbollsmatch vet de hur den slutade, det ska gälla för motorsport också.

Tärnström

Gösta

Inlägg av Gösta »

AndersF1 skrev:Ojsan, FIA-beslutet gick Ferraris väg - så förvånande... :roll:
Plötsligt var tydligen avläsningarna svårtydda. Hmm, varför mäta ö.h.t.?
Just ja, det kan ju finnas felaktigheter som gynnar Ferrari.

Vilket skämt.
En totalt osannolikt hårt uppkörd seger.

Tackar för den, Ferrari International Assistance.
Håller helt med dig här!

Varför mäta när man inte kan tyda resultaten och inte ämnar vidta åtgärder.

Nä kära vänner, räkan har fått hela Eifeltornet med kringliggande FIA byggnader uppkörda. :up: