Hur förklarar du att plankan var 10 mm för tjock som du sa var anledningen till att de diskades, samtidigt som bilen var 10 mm för nära banan? Hur ska du ha det?kas skrev:-Benneton var stallet, Briatore var chef, bilen var 10 mm för nära banan,
Micke blev 10 poäng fattigare, bilen var ljusblå, Seven Up var huvudsponsor...
Alonso lämnar McLaren?
-
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
Var är 7-Up?kas skrev:-Benneton var stallet, Briatore var chef, bilen var 10 mm för nära banan,
Mild Seven var huvudsponsor åt Benetton 1994 tillsammans med ägarna Benetton. 7-Up tror jag inte ens figurerade bland sponsorerna.
-
- Moderator
Men vänta nu, sa han inte att det var färdigdiskuterat?
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
Här, på den ljusblå Benettonbilen... eller om det var en grön Jordan?LuckyStrike1 skrev:Var är 7-Up?
Skitsamma; den hade för tjockt golv som var för nära marken så det blev för mycket downforce och Mickel blev utan 10p och vi är för unga för att p g a senildemens ha glömt bort hur det egentligen gick till.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
-
Egentligen var det 7-up, men de var så annorlunda huvudsponsorer att de var anonyma - klart nytänkande.LuckyStrike1 skrev:Var är 7-Up?kas skrev:-Benneton var stallet, Briatore var chef, bilen var 10 mm för nära banan,
Mild Seven var huvudsponsor åt Benetton 1994 tillsammans med ägarna Benetton. 7-Up tror jag inte ens figurerade bland sponsorerna.
-
-
Så kan det gå när man glömmer bort att använda näsklämman när man badar...LuckyStrike1 skrev:Hur förklarar du att plankan var 10 mm för tjock som du sa var anledningen till att de diskades, samtidigt som bilen var 10 mm för nära banan? Hur ska du ha det?kas skrev:-Benneton var stallet, Briatore var chef, bilen var 10 mm för nära banan,
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
- Moderator
Det är väl den där bakterien som figurerar i senaste avsnitten av House?Razor skrev:Så kan det gå när man glömmer bort att använda näsklämman när man badar...LuckyStrike1 skrev:Hur förklarar du att plankan var 10 mm för tjock som du sa var anledningen till att de diskades, samtidigt som bilen var 10 mm för nära banan? Hur ska du ha det?kas skrev:-Benneton var stallet, Briatore var chef, bilen var 10 mm för nära banan,
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
-
-
-
-
http://www.crash.net/motorsport/f1/news ... laren.html
snackas på lite olika håll om att alonso mer eller mindre fått sparken från mercedes.
läste en sida som menade att han till och med inte startar i brasilien.. det är kanske lite att ta i, men ändå..
http://f1bloggen.se/2007/10/18/alonso-a ... liga-bild/
snackas på lite olika håll om att alonso mer eller mindre fått sparken från mercedes.
läste en sida som menade att han till och med inte startar i brasilien.. det är kanske lite att ta i, men ändå..
http://f1bloggen.se/2007/10/18/alonso-a ... liga-bild/
daniel @ http://f1bloggen.se
-
-
Konstigt att ingen har en utläggning om den sk extra bromspedalen ?Christoffer skrev:Ja beryllium är en lättmetall. Problemet har jag för mig att den är radioaktiv, vilket ger extremt giftig och cancerframkallande rök vid motorbrand.
Den tredje pedalen var väl en extra bromspedal så att dom kunde höger och vänsterbromsa vid behov.
1998 så var tractioncontrol förbjudet enligt Fia.(anti-spinn)
Mclaren extrabroms bestod av en liten handbroms som föraren reglerade från ratten individuellt mot bakhjulen.
En rent mekanisk lösning helt enligt Fias regler där föraren inte en dator styr de drivande hjulparen.
Beryllium är som Titan, en extremt hållfast lättmetall men har högre smältpunkt.
Berylliumförbjudet som infördes hade nog en baktanke att hålla kostnaderna i styr.
Det verkar inte gå något vidare då de flesta team kör med växellådor i titan.
-
-
-
Titan är inte någon särskilt lätt metallMr Hunt skrev:Beryllium är som Titan, en extremt hållfast lättmetall men har högre smältpunkt.
Däremot så har den en väldigt hög hållfasthet, som du nämner, vilket gör att den kan tillverkas i mycket tunna materialtvärsnitt och därmed blir väldigt lätta komponenter.
Senast redigerad av PC: den fre okt 19, 2007 12:50, redigerad totalt 1 gång.
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
-
-
-
-
-
Du har en poäng att titan inte är en lättmetall.PC: skrev:Titan är inte någon särskilt lätt metallMr Hunt skrev:Beryllium är som Titan, en extremt hållfast lättmetall men har högre smältpunkt.
Däremot så har den en väldigt hög hållfasthet, som du nämner, vilket gör att den kan tillverkas i mycket tunna materialtvärsnitt och därmed blir väldigt lätta komponenter.
Titan har dock hälften så hög densitet som vanligt konstruktionsstål.
Aluminium har som jämnförelse en densitet på ca 1/3 mot stål.
Den ultimata lättmetallen är enligt mig magnesium.
Låg densitet och hållfast som fan.
Den är även spännade att bearbeta i en svarv eller fräs då den gärna självantänder.
Adderar man vatten i den brasan skall man vara glad om ögonbrynen sitter kvar.
-
-
Kanske är det förhandlingsteknik när han säger att Renault inte är hans första val. Men Flavio känner Alonso bra och är nog inte så lättlurad.Sami skrev:Toyota skulle nog inte vara så bra för Alonso. Dom verkar inte ha rätt folk för att kunna bygga en bra bil.
Renault kan mycket väl bygga en vinnarbil till nästa år. Dom vet hur man bygger en sådan och dom vet vad som passar Alonso. Anledningen till att Alonso säger sig inte vara så intresserad av Renault, handlar nog om en form av löneförhandling. Han ska mjölka ur Flavio så mycket det bara går innan han krattar på för dom igen.
Känner ändå på mig att Alonso har något annat i Kikaren. Kanske har han fått kalla fötter när han sett alternativen och vill ändå vara kvar i stallet. Mycket pengar och bil som har potential. Han har varit väldigt mild i sina uttalanden om stallet dom sista veckorna.
-
Hade Alonso blivit bra polare med Todt om han skulle kört för Ferrari?
Tror bara att Flave kan styra lilla Alonsos humör.
Hade Kimi och Alonso kunnat köra för samma stall utan att det hade blivit storkrig mellan dom?
Tveksamt att någon av dom skulle hjälpt varandra som Massa och Fisi snällt nog gjort.
Tror bara att Flave kan styra lilla Alonsos humör.
Hade Kimi och Alonso kunnat köra för samma stall utan att det hade blivit storkrig mellan dom?
Tveksamt att någon av dom skulle hjälpt varandra som Massa och Fisi snällt nog gjort.
FIA = Ferrari International Assistance
-
Jag tror inte heller att Alonso skulle ha ställt upp som en snäll slav, men om han ligger under mot någon stallkompis som han respekterar och känner inte favoriseras så är det nog lättare att t.ex. agera hjälpryttare i sista loppet.
Alonso har sett lite småsvag ut på slutet av säsongen, men det känns ändå inte så jättekonstigt om han och stallet påverkas av stridigheterna. Det är nog dessutom fler än Ron i stallet som är sur på Alonso.
När han får höra av stallchefen att de skiter i konkurrenten och sluitlige världsmästaren, för att i stället med alla medel försöka slå honom, så kan det väl inte vara sådär helt mentalt positivt. Då är det inte så underligt att det börjar dyka upp paranoida tankar om att stallet jävlas och inte ger honom de bästa förutsättningarna.
Undrar vad tusan Ron hade sagt och agerat om Alonso kört om Massa och blivit världsmästare. Tala om blandade känslor...
Alonso har sett lite småsvag ut på slutet av säsongen, men det känns ändå inte så jättekonstigt om han och stallet påverkas av stridigheterna. Det är nog dessutom fler än Ron i stallet som är sur på Alonso.
När han får höra av stallchefen att de skiter i konkurrenten och sluitlige världsmästaren, för att i stället med alla medel försöka slå honom, så kan det väl inte vara sådär helt mentalt positivt. Då är det inte så underligt att det börjar dyka upp paranoida tankar om att stallet jävlas och inte ger honom de bästa förutsättningarna.
Undrar vad tusan Ron hade sagt och agerat om Alonso kört om Massa och blivit världsmästare. Tala om blandade känslor...
-
Officiellt: "The team won, we pulled together and today we won as a team. When we lose, we lose as a team and when we win we win as a team. Today we won."AndersF1 skrev:
-
-
-
- Varnad
-
-
-
renault, ferrari, red bull nu senast.. williams vore nog inte fel tänker jag.Dagon skrev:Det är nu officiellt att Alonso lämnar McLaren.
Blir det Renault nästa år tror ni?
daniel @ http://f1bloggen.se
-
Det var som tusan! Jag har hela tiden trott att han skulle stanna i McLaren och att hela ryktet att skulle släppas från sitt kontrakt bara var något som uppförstorats av media.Dagon skrev:Det är nu officiellt att Alonso lämnar McLaren.
Blir det Renault nästa år tror ni?
Det blir nog Williams för Alonso nästa år.
-
-
Renault - kan se mest troligt ut på papperet.
Toyota - stor utmaning
Red Bull - chans till kort kontrakt en säsong i väntan på att fler platser öppnar upp 2010, som hos Ferrari och BMW. Dock intressant med Newey, Renaultmotorer, Geoff Willis, hlet ok budget, flera Renaultingejölrer som bytt stall.
Williams - av samma skäl som Red Bull men med färre fördelar.
Honda - sägs vilja göra sig av med Rubens omg. Fabriksstall.
BMW - kräver ett komplicerad bytesaffär för att bli av i år, men ett mellanår hos Williams eller Red Bull och sen BMW 2010 ...
Toyota - stor utmaning
Red Bull - chans till kort kontrakt en säsong i väntan på att fler platser öppnar upp 2010, som hos Ferrari och BMW. Dock intressant med Newey, Renaultmotorer, Geoff Willis, hlet ok budget, flera Renaultingejölrer som bytt stall.
Williams - av samma skäl som Red Bull men med färre fördelar.
Honda - sägs vilja göra sig av med Rubens omg. Fabriksstall.
BMW - kräver ett komplicerad bytesaffär för att bli av i år, men ett mellanår hos Williams eller Red Bull och sen BMW 2010 ...
-
-
Jag funderar på om jag kan ha skrivit 2010 istället för 2009 av misstag .... jag undrar jag .... Vad tror du?
Jag tror att jag gjorde det. Å andra sidan - hos Ferrari är det väl tidigast ledigt först 2010 om nuvarande kontrakt ska löpas ut...
Jag tror att jag gjorde det. Å andra sidan - hos Ferrari är det väl tidigast ledigt först 2010 om nuvarande kontrakt ska löpas ut...
-
-
Eftersom han inte ska köra för Ron Dennis så är väl sannolikheten för det extremt låg.Geer skrev:Beror på hur mycket osams han blir med sin chef 2008.Sami skrev:Var kör han 2009 då?
Ron Dennis har för övrigt en imponerande lista med förare som har lämnat teamet, och under eller efter tiden där sagt hur de inte trivdes:
- Montoya
- Kimi
- Alonso
Det är nog bara för Ron Dennis att hålla sig till Kindergarten i fortsättningen när han ska hitta förare till sitt team.
-
Kimis kontrakt går ut efter säsongen 2009, Massas kontrakt löper ut ett år senare.LuckyStrike1 skrev:Jag tror att jag gjorde det. Å andra sidan - hos Ferrari är det väl tidigast ledigt först 2010 om nuvarande kontrakt ska löpas ut...
Äntligen!
Äntligen!
-
-
Klart Kimi inte trivdes .Han vann ju aldrig vm och hans bil kom knappt i mål. Montoya och Alonso är lika till sättet så varför ersätta en mot en kopia.LuckyStrike1 skrev:Eftersom han inte ska köra för Ron Dennis så är väl sannolikheten för det extremt låg.Geer skrev:Beror på hur mycket osams han blir med sin chef 2008.Sami skrev:Var kör han 2009 då?
Ron Dennis har för övrigt en imponerande lista med förare som har lämnat teamet, och under eller efter tiden där sagt hur de inte trivdes:
- Montoya
- Kimi
- Alonso
Det är nog bara för Ron Dennis att hålla sig till Kindergarten i fortsättningen när han ska hitta förare till sitt team.
Barri såg lyckligare ut efter han slutat hos dom röda
FIA = Ferrari International Assistance
-
-
-