Va Kull, jag är inte ensam McLaren fan härEau Rouge skrev:Risken finns ju att racet startar bakom SC-bil, och då lär det ju inte bli lika kul.
Om det regnar tror jag Hamilton blir oslagbar. Är det torrt tror jag Massa vinner.
Hoppas Hamilton tar WDC redan imorgon, så Massa får vinna hemma i Brasilien.
Kinas GP 2007
-
-
-
Nja - jag är nog så långt ifrån ett McLaren-fan man kan komma.platt skrev:Va Kull, jag är inte ensam McLaren fan här
Notera att jag enbart tror att Hamilton blir vass vid väta imorgon.
Jag hoppas givetvis att nån av Ferrari-förarna tar WDC, men chanserna är så små för det så mina förhoppningar har redan dött ut och då hoppas jag Ham vinner imorgon så Massa slipper släppa Kimi förbi sig i Brasilien.
Ferrari.
-
Okej då då är jag väll ensam McLaren fan Men jag är glad en dåEau Rouge skrev:Nja - jag är nog så långt ifrån ett McLaren-fan man kan komma.platt skrev:Va Kull, jag är inte ensam McLaren fan här
Jag hoppas givetvis att nån av Ferrari-förarna tar WDC, men chanserna är så små för det så mina förhoppningar har redan dött ut och då hoppas jag Ham vinner imorgon så Massa slipper släppa Kimi förbi sig i Brasilien.
-
hmmmm ser inte direkt ljust ut för en fairgame race imorgon.platt skrev:http://tv4vadret.se/#/varlden.kontinent ... /.shanghai
Bus väder verkar det som regn och blixtar 8 m/s 26 Grader
men ok jag tror att kimi vinner och du tror att lewis vinner..eller hur?
jag antar vadet
Williams är bara en språngbräda inför 2013..
-
-
-
-
- Mr Forza Motorsport
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
- Utvisad
-
Razor skrev:Det här var nog det sämsta som kunde hända.Frankie skrev:Ojojoj, Kimi vinner och Hamilton bryter. Kan det bli bättre?
Nej det kan det inte...njutbart
Ingen fara, det är kimis år nästa år.
Med lite tur så kör Massa på både kimi och Hamilton redan i första böjen och vi får an trefaldig WDC i Alonso. Tanken är inte kul, men alternativen skulle vara vidriga.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
Vilken fantastiskt lopp! Det var länge sedan jag hade en sådan hög puls i så långa perioder under ett F1-race som jag hade idag. Underbart!
Jag förstår mig inte på McLaren ibland. De är så sjukt aggressiva och chansar alldeles för mycket ibland. Man har ju Kimis hjulupphängningshaveri i tyskland för några år sedan relativt friskt i minnet. Nu som då hade man kunnat vara lite mer konservativ och försiktig, bärgat en handfull poäng och minskat skadan, men istället slutade det i tårar.
I övrigt bra kört av Kimi, Toro Rosso och halva Honda. Ralf verkar ha gett sig fan på att lämna F1 med ett jävla oväsen. Hoppas han är lika galen i Brasilien.
Jag förstår mig inte på McLaren ibland. De är så sjukt aggressiva och chansar alldeles för mycket ibland. Man har ju Kimis hjulupphängningshaveri i tyskland för några år sedan relativt friskt i minnet. Nu som då hade man kunnat vara lite mer konservativ och försiktig, bärgat en handfull poäng och minskat skadan, men istället slutade det i tårar.
I övrigt bra kört av Kimi, Toro Rosso och halva Honda. Ralf verkar ha gett sig fan på att lämna F1 med ett jävla oväsen. Hoppas han är lika galen i Brasilien.
-
Hamiltons avåkning var blad det roligaste jag sett, av två anledningar. VM lever vidare och sättet det skedde på. Klantigt av både Hamilton och Teamet som borde veta bättre med sin erfarenhet. Varför låta han åka vidare när han tappade 6-7 sekunder per varv ?
Vettel den stora segraren i dag. Sumpade jätte läget i Japan, bestraffad, ej bestraffad och bestraffad igen. Roligt med 4:e platsen, vilka glädje vrål !
Alonso gjorde sitt jobb och fick förklaringen till varför han var 6 tiondelar långsammare i kvalet. Hamilton hade väldigt tuff setup som inte var snäll mot däcken.
Kimi gjorde en stabil körning.
Massa höll inte hela vägen men tar efter kimi och sätter snabbaste varv på slutet. Klart han släppte förbi Alonso med flit för att inte Kimi skall vinna VM
Kul även för Buttom att få göra ett bra lopp.
Kanonrace med massor av omkörningar. Nu ser man värkligen fram mot avlutningen.
Vettel den stora segraren i dag. Sumpade jätte läget i Japan, bestraffad, ej bestraffad och bestraffad igen. Roligt med 4:e platsen, vilka glädje vrål !
Alonso gjorde sitt jobb och fick förklaringen till varför han var 6 tiondelar långsammare i kvalet. Hamilton hade väldigt tuff setup som inte var snäll mot däcken.
Massa höll inte hela vägen men tar efter kimi och sätter snabbaste varv på slutet. Klart han släppte förbi Alonso med flit för att inte Kimi skall vinna VM
-
- Utvisad
Ja fan det skulle inte förvåna mig alls dom 2 verkar vara goa vänner klappar och kramas som 2 bögar ibland .Geer skrev:Hamiltons avåkning var blad det roligaste jag sett, av två anledningar. VM lever vidare och sättet det skedde på. Klantigt av både Hamilton och Teamet som borde veta bättre med sin erfarenhet. Varför låta han åka vidare när han tappade 6-7 sekunder per varv ?
Mvh Rexa
Ps. Alltid retar jag någon ;O)
Ps. Alltid retar jag någon ;O)
-
-
Du e inte ensam.Men vi är visst få McLarenfans här..även om jag hatar alonso.platt skrev:Okej då då är jag väll ensam McLaren fan Men jag är glad en dåEau Rouge skrev:Nja - jag är nog så långt ifrån ett McLaren-fan man kan komma.platt skrev:Va Kull, jag är inte ensam McLaren fan här
FIA = Ferrari International Assistance
-
-
-
-
-
-
Jag bekräftar ingenting. Dom har i år kört om det (på MS tid fick dom inte det) och Kimi har visat var skåpet ska stå.Eau Rouge skrev:Okej, så du bekräftar alltså Kimi's försteförarstatus? Är Kimi så dålig att han inte kan hålla Massa bakom sig utan sån behandling? Då vet jag.
Ska Massa bli försteförare så måste han byta stall. Vill han det, ja kanske, men att ratta en Ferrari är väl inte helt fel.
Jag tror att Massa inte kommer att vantrivas med att glassa runt utan förväntningar.
-
-
På fråga 1 svarar jag. - Dom körde om det tills Kimi drog ifrån och fick kvitto på det vi andra visste, han är ettan i stallet.Eau Rouge skrev:Men om nu Kimi har försteförarstatus, hur kan de då ha tävlat mot varandra? Lagom motsägelsefullt?
Dessutom kan du väl posta länken där du läst att de inte fick tävla om det på Schumacher´s tid samtidigt som de verkar få det i år? Har nämligen inte läst det.
På fråga 2 svarar jag. - Läst?? Har du missat det så har du nog inte tittat på F1 på sista tiden.
På fråga 3 svarar jag. - Vet inte
-
Vad gäller fråga 2 så antar du med andra ord att det var så, men du kan inte påvisa någon information om det?form-ola1 skrev:På fråga 1 svarar jag. - Dom körde om det tills Kimi drog ifrån och fick kvitto på det vi andra visste, han är ettan i stallet.Eau Rouge skrev:Men om nu Kimi har försteförarstatus, hur kan de då ha tävlat mot varandra? Lagom motsägelsefullt?
Dessutom kan du väl posta länken där du läst att de inte fick tävla om det på Schumacher´s tid samtidigt som de verkar få det i år? Har nämligen inte läst det.
På fråga 2 svarar jag. - Läst?? Har du missat det så har du nog inte tittat på F1 på sista tiden.
På fråga 3 svarar jag. - Vet inte
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
Det märks tydligt att Kimi har förstastatus.
- Massa tankade en extra gång i Japan trots att han bara behövde köra 52 varv på den soppa han hade.
- Massa missar med flit i första sektorn på kvalet i Kina för att inte slå Kimi. Han tyckte det var onödigt att vänta till 3:e och höra hur han låg till.
- Massa får kvala sist av dom två i Kina för att det inte skall vara för mycket gummi på banan när Kimi kör.
...
Tvingas Ferrari göra strategiska val, tex om båda vill göra depåstopp samtidigt, kommer säkert Kimi få fördel nästa lopp.
Annars kommer dom säkert att köra om det till 100%, fram till det läget att Kimi kan vinna VM om han passerar Massa. Risken är liten men ligger Massa 1:a, Kimi 2:a och Lewis långt bak i slutet av loppet kommer nog Massa släppa Kimi. Fram till dess är det 100% race.
- Massa tankade en extra gång i Japan trots att han bara behövde köra 52 varv på den soppa han hade.
- Massa missar med flit i första sektorn på kvalet i Kina för att inte slå Kimi. Han tyckte det var onödigt att vänta till 3:e och höra hur han låg till.
- Massa får kvala sist av dom två i Kina för att det inte skall vara för mycket gummi på banan när Kimi kör.
...
Tvingas Ferrari göra strategiska val, tex om båda vill göra depåstopp samtidigt, kommer säkert Kimi få fördel nästa lopp.
Annars kommer dom säkert att köra om det till 100%, fram till det läget att Kimi kan vinna VM om han passerar Massa. Risken är liten men ligger Massa 1:a, Kimi 2:a och Lewis långt bak i slutet av loppet kommer nog Massa släppa Kimi. Fram till dess är det 100% race.
-
-
Ja, jag är bitter för nu får jag inte se upplösningen.form-ola1 skrev:Du verkar bitter.
Vill du inte att mästerskapet ska leva i sista rejset.
Jag hade helst sett att nästa lopp vore helt meningslöst.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
-
-
Ms vet han starta trenden!..personligen tycker jag att om det går kan man få ut förarna på banan igen..Cart serien gör detMr Hunt skrev:Reglen som bestämmer hurvida man får manuell hjälp ur en sandfålla är ganska tydlig och har diskuterats senast då Hamilton fick hjälp av en traktor i Tysklands Gp.
Är det någon som har koll på vem som bestämer när en bil står farligt till.
Är det bemaningen vid flaggposten eller Charlie W ?
FIA = Ferrari International Assistance
-
Regeln säger väl att bilen skall bort så snabbt och säkert som möjligt, vilket kan innebära att knuffa ut den på banan är bästa sättet.Mr Hunt skrev:Reglen som bestämmer hurvida man får manuell hjälp ur en sandfålla är ganska tydlig och har diskuterats senast då Hamilton fick hjälp av en traktor i Tysklands Gp.
Däremot har jag för mig att kranen som lyfte Lewis gjorde fel., förbjudet att lyfta bil med motor igång med chauffören sittande i bilen.
-
-
Att han satt kvar i sandfållan där han satt var oerhört säkert. Farterna är låga och bilar passerar inte så ofta. Bara de som skall i depå passerar och det med reducerad fart. Ett ypperligt bra ställe att stanna på. KLANTARSCHLENisse skrev:Regeln säger väl att bilen skall bort så snabbt och säkert som möjligt, vilket kan innebära att knuffa ut den på banan är bästa sättet.Mr Hunt skrev:Reglen som bestämmer hurvida man får manuell hjälp ur en sandfålla är ganska tydlig och har diskuterats senast då Hamilton fick hjälp av en traktor i Tysklands Gp.
Däremot har jag för mig att kranen som lyfte Lewis gjorde fel., förbjudet att lyfta bil med motor igång med chauffören sittande i bilen.
-
Jag instämmer helt och hållet och en del hade vart djävligt glada och ha bakhjul överhuvudtaget.Gösta skrev:Att han satt kvar i sandfållan där han satt var oerhört säkert. Farterna är låga och bilar passerar inte så ofta. Bara de som skall i depå passerar och det med reducerad fart. Ett ypperligt bra ställe att stanna på. KLANTARSCHLENisse skrev:Regeln säger väl att bilen skall bort så snabbt och säkert som möjligt, vilket kan innebära att knuffa ut den på banan är bästa sättet.Mr Hunt skrev:Reglen som bestämmer hurvida man får manuell hjälp ur en sandfålla är ganska tydlig och har diskuterats senast då Hamilton fick hjälp av en traktor i Tysklands Gp.
-
Precis vad jag tänkte: Han ska fan vara glad att han har bakhjul, inte alla som har detNisse skrev:Jag instämmer helt och hållet och en del hade vart djävligt glada och ha bakhjul överhuvudtaget.Gösta skrev:Att han satt kvar i sandfållan där han satt var oerhört säkert. Farterna är låga och bilar passerar inte så ofta. Bara de som skall i depå passerar och det med reducerad fart. Ett ypperligt bra ställe att stanna på. KLANTARSCHLENisse skrev: Regeln säger väl att bilen skall bort så snabbt och säkert som möjligt, vilket kan innebära att knuffa ut den på banan är bästa sättet.
I was misled and that is the way it went
-
-
-
Hur blev det ? jag håller på att ladda ner lopet nu vem van första kurvan?jokan skrev:hmmmm ser inte direkt ljust ut för en fairgame race imorgon.platt skrev:http://tv4vadret.se/#/varlden.kontinent ... /.shanghai
Bus väder verkar det som regn och blixtar 8 m/s 26 Grader
men ok jag tror att kimi vinner och du tror att lewis vinner..eller hur?
jag antar vadet
Van du eller jag ?
Var det jag så får du anlita DHL snart
-
Om nu någon undrar varför dessa 2 herrar säger så obegripliga saker som de gör så tar jag mig friheten att i sann "off topic" anda förklara.Cheever skrev:Precis vad jag tänkte: Han ska fan vara glad att han har bakhjul, inte alla som har detNisse skrev:
Jag instämmer helt och hållet och en del hade vart djävligt glada och ha bakhjul överhuvudtaget.
5 pappcuppen som kördes i lördags på sundstabanan vid norrtälje så lyckades herrskapet Chever och Nisse mfl att helt köra av båda bakhjulen på sin Mazda 323. Detta hindrade inte herrarna att när bakhjulen var borta att ta en välbehövlig lunch med efterföljande kaffe. Därefter så ryckte de av motorhuven på mazdan satte fast den under bilen för att skydda tanken och bege sig ut på banan igen och köra 1 varv med endast de drivande framhjulen på bilen.
Den jävla turgubben Hamilton hade både bakhjul och luft i dessa kvar och klarade inte att ta sig i depå!! Skrämmande dåligt gjort med tanke på vad Nisse och Cheever åstadkom.
-
Som vanligt överdriver du och är helt fel ute. Har bildbevis på att stora delar fungerade alldeles utmärkt. Om teamets chefingenjör inte envisats med att ställa om cambern för mycket så hade det funkat utmärkt.
http://farm1.static.flickr.com/227/1506 ... 50.jpg?v=0
http://flickr.com/photos/beaverhelmet/1 ... 301371178/
Och jag är helt säker på att det var fabrikationsfel på kopplingen som teamet reklamerat. Annars hade det inte varit några problem att ta sig i mål.
http://farm1.static.flickr.com/227/1506 ... 50.jpg?v=0
http://flickr.com/photos/beaverhelmet/1 ... 301371178/
Och jag är helt säker på att det var fabrikationsfel på kopplingen som teamet reklamerat. Annars hade det inte varit några problem att ta sig i mål.