Tidschema Fredag 2007-10-05, CET
Träning 1 04:00-05:30
Träning 2 08:00-09:30 Lördag 2007-10-06, CET
Träning 3 05:00-06:00
Kvalificering 08:00-09:00 Söndag 2007-10-07, CET
Lopp 08:00-10:00
Alla tre segrarna. Klicka på årtalen för kompletta resultat från träningar, kvalificeringar och lopp. 2006: Michael Schumacher - Ferrari # 1:37:32,747 2005: Fernando Alonso - Renault # 1:39:53,618 2004: Rubens Barrichello - Ferrari # 1:29:12,420
Alla tre kvalvinnarna. Klicka på årtalen för kompletta resultat från träningar, kvalificeringar och lopp. 2006: Fernando Alonso - Renault # 1:44,360 2005: Fernando Alonso - Renault # 1:34,080 2004: Rubens Barrichello - Ferrari # 1:34,012
Fy satan vad bra Kimi har varit i andra halvan av mästerskapet. Han tar hem de två avslutande tävlingarna om inte Ferrari klantar sig, det är jag övertygad om. Fortsätter han i samma stil nästa säsong kommer Hamilton att få en hel del att fundera över. Om Ferrari byter ut Massa eller Räikkönen till nästa säsong gör de ett misstag. Ett stort sådant.
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Jag vet inte om det här precis var något av Kimis bättre lopp, han var ju mer på sidan av banan än på och dessutom snurra bakom SC, etc.. Han hade mer en himla tur att han ö.h.t. tog sig i mål.
Kina kör dom nästa helg. Men visst Kimis lopp japan var inte det bästa han gjort och snurrningen var sådär, men han testade ju hur mycket man kan ligga på och hade faktiskt råd att snurra då han ändå var sist.
AndersF1 skrev:Jag vet inte om det här precis var något av Kimis bättre lopp, han var ju mer på sidan av banan än på och dessutom snurra bakom SC, etc.. Han hade mer en himla tur att han ö.h.t. tog sig i mål.
Vad gör det för någe om man är ur banan bara man reder ut saker ordentligt .
Friskt vågat hälften vunnet .
Kimi och Alonso tar ut varandra i jakten på poäng och Hamilton kör hem lungt hem VM. Massa försöker att ta ut Hamilton men misslyckas och skyller sen på att han inte fick något mejl förra loppet.
Kimi borde ha en bra chans att vinna både Kina och Brasilien. Tyvärr hjälper ju inte det.
Undrar hur skakig Ferrarin var idag egentligen. Det kändes som han fick gå över gränsen för att ens ta hem en tredje plats. Hoppas verkligen Ferrari har en bra bil nästa år och att han kan få köra om titeln och inte bryta här och där.
Jag vet inte om du är riktigt vaken när de här asiatiska loppen går för din slutsats brukar låta som en aria i c dur där tenoren sjunger i e moll.
Alonso var den sim kraschade och Kimi var den som körde upp från 22:a plats till tredje (mest för att tiden tog slut), trots att han låg betydligt närmare (eller mer, om du så vill) gränsen för vad bilens grepp och fart tillät.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Jag håller med. Kimi's vansinneskörning de sista varven var makalösa. Det var ren underhållning att bara se honom köra ikapp Heiki (om man nu hade fått se det).
För att ytterligare spä på kritiken av bildproduktionen så kan man ju klaga på att vi inte fick se Alonsos krash ordentligt heller.
Göstas stora hjälte skomakaren,hade även han en inlärnings nperiod hos ferrari. Men sen gick det ju ganska hyggligt för honom.
Hacka nu inte på kimi, han var den enda som i ösregnet gjorde rejäla omkörningar medans de andra hade fullt upp med att torka visiren och inte ha en aning om vart de var på banan.
För mig är det klass körning i allafall.
Fp730a skrev:Kimis omkörningsförsök på näst sista varvet.. Jag tror aldrig jag hört Ejje så uppspelt... "Detta är livsfarligt!!!"
Nu var det såhär alltså= The Iceman hade på en auktion köpt James bonds gamla special däck(intermedian)dom där som hade inbyggda ice spikes, för enligt väderprognoserna så kunde man ev räkna med driv is och hagelstormar. Men någon glömde berätta det för massa!
Å då ni, då j.v..r.
PS: Jag röstade på .i.i , hehe.
Men det gör ju jag alltid,javisst men var för inte, coolare kille är svår att hitta. Han gnäller inte,han tjatar inte,tjurar inte, han bara ger fan i allt jävla tjafs o jobbar vidare
Det är ganska kull hur man kan venda kapan efter vinden.
Är det kanske 2 år sen vilket lopp kommer jag inte i hågg( sommar Satt nere i Italien och rtitta med min svåger ( Italienare) Barichello dundrar in i Kimi Och Button (om jag kommer i hog rätt) Och han skriker "jävla finn Jävel aldrigg sätt sämre förare någonsin far ått helvete" I dag skrikar ha Du helige Finnlendare jiv ås Guldet! Konstigt Va!?
platt skrev:Det är ganska kull hur man kan venda kapan efter vinden.
Är det kanske 2 år sen vilket lopp kommer jag inte i hågg( sommar Satt nere i Italien och rtitta med min svåger ( Italienare) Barichello dundrar in i Kimi Och Button (om jag kommer i hog rätt) Och han skriker "jävla finn Jävel aldrigg sätt sämre förare någonsin far ått helvete" I dag skrikar ha Du helige Finnlendare jiv ås Guldet! Konstigt Va!?
Vem skriker det
Fråg mer specefikt
Menar du att det e din svåger som vände kappan?
Men Italienare är vad dom är.Dom tror att dom är bättre än alla andra..typ som Amrikanarna tror...Men innerst inne vet dom att svenskarna är dom som är bäst i allt!
Vem skriker det
Svågern för faen
Klockan e halv 1 och snart startar kvalet hjärnan hänger inte med vad som folk skriver.
Vem skriker det
Svågern för faen
Det fattar jag väll Italinarna är som dom är Förlust då går dom och dör vinst då är dom Cesar- Jag sat på Baren I våran lia by och kollade på fotbolls Vm 94 när Italien förlorade mot Brasarna i finnalen Då var dom inte kaksiga dom kunde inte fatta att vi Svenskar kunde vara glada för en 3 platts. Annat var det föra sommaren när dom van då åkte stolarna och borden ut på gatan och upp på taket. Dom hr känslor dom små Italinarna!
Det fattar jag väll Italinarna är som dom är Förlust då går dom och dör vinst då är dom Cesar- Jag sat på Baren I våran lia by och kollade på fotbolls Vm 94 när Italien förlorade mot Brasarna i finnalen Då var dom inte kaksiga dom kunde inte fatta att vi Svenskar kunde vara glada för en 3 platts. Annat var det föra sommaren när dom van då åkte stolarna och borden ut på gatan och upp på taket. Dom hr känslor dom små Italinarna!