Kinas GP 2007
-
Q2 - Q3
Lewis Hamilton - 1:35.898 - 1:35.908 = 0.01 Seconds
Fernando Alonso - 1:35.845 - 1:36.576 = 0.731 Seconds
Kimi Raikkonen - 1:35.381 - 1:36.044 = 0.663 Seconds
Felipe Massa - 1:35.796 - 1:36.221 = 0.425 Seconds
För övrigt avskyr jag Hamilton mer och mer - han håller på att förvandla mig till ett Kimi-fan, den irriterande pojken.
För övrigt avskyr jag Hamilton mer och mer - han håller på att förvandla mig till ett Kimi-fan, den irriterande pojken.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Mr Forza Motorsport
Det där är intressant, men säger inte allt. Men jag tror att guldpojken ännu en gång är lättare. Hur som helst imponerar han, den uslingen.LuckyStrike1 skrev:Q2 - Q3
-
-
- Mr Forza Motorsport
-
Ja, fast det var ju du redan mellan 1991 och 2006 så vi försöker bara komma ikapp.ANFRAN skrev:Ni är bara avundsjuka alternativt bittra och inåtvända.Pastis skrev:Jaha, man kan inget annat göra än att beundra guldpojkens föraregenskaper. Men som sagt, han börjar irritera mig och många andra som det verkar...
-
När kommer regnet ?LuckyStrike1 skrev:Q2 - Q3
Alonso kan få stor fördel av sitt stora fönster om förhållanderna ändras.
Massa har nog en strategi lik Kimi. Han var den enda som inte förbättrade sig i sista försöket där han missade i s1.
Hamilton blir passerad efter sitt tidiga första stopp.
-
-
Hmm, det ligger kanske nåt i det.Pastis skrev:Ähh, lägg dig inte i det här, du tycker väl bara han är snygg.ANFRAN skrev:Ni är bara avundsjuka alternativt bittra och inåtvända.Pastis skrev:Jaha, man kan inget annat göra än att beundra guldpojkens föraregenskaper. Men som sagt, han börjar irritera mig och många andra som det verkar...
Men va fan, om Gösta kan gilla Fisichella så...
-
Nah, det blev jag först i juni 2004. Och nu har det ju gått över...LuckyStrike1 skrev:Ja, fast det var ju du redan mellan 1991 och 2006 så vi försöker bara komma ikapp.ANFRAN skrev:Ni är bara avundsjuka alternativt bittra och inåtvända.Pastis skrev:Jaha, man kan inget annat göra än att beundra guldpojkens föraregenskaper. Men som sagt, han börjar irritera mig och många andra som det verkar...
-
-
-
-
-
-
-
Ja, jag vet inte... Jag gillar inte den där gubbens uppsyn.Geer skrev:Varför skulle det vara störigt ? Dom visade ju Kimis morsa när hon var på besök.Sami skrev:Det är lite störigt att behöva se Lewis farsa i tv hela tiden. Gubben sitter ju och glänser utan att själv gjort något särskilt. Han är ju som Paris Hilton.
-
Det finns sällan logiska skäl till att ogilla eller gilla någon.Geer skrev:Varför skulle det vara störigt ? Dom visade ju Kimis morsa när hon var på besök.Sami skrev:Det är lite störigt att behöva se Lewis farsa i tv hela tiden. Gubben sitter ju och glänser utan att själv gjort något särskilt. Han är ju som Paris Hilton.
Jag har väldigt svårt för Hamilton nu, vilket jag inte hade i början av säsongen. Jag tycker det är något falsk och osympatiskt över honom, en hycklare bakom en mediatränad fasad. Det finns ingen logik i det, det är bara en känsla och den känslan är en av ogillande.
-
Men du vet inget om honom eller om och hur han suportat Lewis.Sami skrev:Ja, jag vet inte... Jag gillar inte den där gubbens uppsyn.Geer skrev:Varför skulle det vara störigt ? Dom visade ju Kimis morsa när hon var på besök.Sami skrev:Det är lite störigt att behöva se Lewis farsa i tv hela tiden. Gubben sitter ju och glänser utan att själv gjort något särskilt. Han är ju som Paris Hilton.
-
Kan det bero på att du beundrar Alonso ?LuckyStrike1 skrev:Det finns sällan logiska skäl till att ogilla eller gilla någon.Geer skrev:Varför skulle det vara störigt ? Dom visade ju Kimis morsa när hon var på besök.Sami skrev:Det är lite störigt att behöva se Lewis farsa i tv hela tiden. Gubben sitter ju och glänser utan att själv gjort något särskilt. Han är ju som Paris Hilton.
Jag har väldigt svårt för Hamilton nu, vilket jag inte hade i början av säsongen. Jag tycker det är något falsk och osympatiskt över honom, en hycklare bakom en mediatränad fasad. Det finns ingen logik i det, det är bara en känsla och den känslan är en av ogillande.
-
Jag har en aning om hur Ron har hjälpt Hamilton och jag gillar inte Ron mer för det ...
Jag tror inte det har något med Alonso - vars beteende för övrigt gjort mig mycket besviken i år - eftersom jag tycker både Hamilton och Alonso är fantastiska förare.
Det är något falskt över sättet Hamilton beter sig på och hur brittisk media slickar i sig det som gör att jag har en ogillande inställning till honom. Att han kör för McLaren bättrar inte på situationen.
Jag tror inte det har något med Alonso - vars beteende för övrigt gjort mig mycket besviken i år - eftersom jag tycker både Hamilton och Alonso är fantastiska förare.
Det är något falskt över sättet Hamilton beter sig på och hur brittisk media slickar i sig det som gör att jag har en ogillande inställning till honom. Att han kör för McLaren bättrar inte på situationen.
-
Geer skrev:Men du vet inget om honom eller om och hur han suportat Lewis.Sami skrev:Ja, jag vet inte... Jag gillar inte den där gubbens uppsyn.Geer skrev: Varför skulle det vara störigt ? Dom visade ju Kimis morsa när hon var på besök.
Nä det har du rätt i. Enligt Lewis mor har den där gubben drömt om att bli kändis hela sitt liv. Det märks!
Sedan är det ju självklart att gubben är stolt över sin son.
-
Snart är du i den trevliga situationen att du ogillar alla, både förare och stall.LuckyStrike1 skrev:Jag har en aning om hur Ron har hjälpt Hamilton och jag gillar inte Ron mer för det ...
Ena riktiga skitstövlar är de och dessutom är sporten de sysslar med förstörd och dödstråkig.
-
Jaaaaaaaa ..... hoppas jag snart är där!
F1 är ju fortfarande kul, men det finns mycket i det som har tagit fel riktning anser jag. Racingen på banan är ju inte överdrivet spännande direkt, och det är alltför mycket politik inblandat i och omkring F1.
Näää - det är dags för Nick, Nico eller Heikki att vinna lite VM-titlar nu.
F1 är ju fortfarande kul, men det finns mycket i det som har tagit fel riktning anser jag. Racingen på banan är ju inte överdrivet spännande direkt, och det är alltför mycket politik inblandat i och omkring F1.
Näää - det är dags för Nick, Nico eller Heikki att vinna lite VM-titlar nu.
-
Tycker det skall vara mer pappor i depån, stör mig inte det minsta.Sami skrev:Geer skrev:Men du vet inget om honom eller om och hur han suportat Lewis.Sami skrev: Ja, jag vet inte... Jag gillar inte den där gubbens uppsyn.
Nä det har du rätt i. Enligt Lewis mor har den där gubben drömt om att bli kändis hela sitt liv. Det märks!
Men jag tror inte dom får knalla runt som Lewis farsa bara för att dom vill bli kändisar. Han har säkert en uppgift att fylla.
Sen är det knappast han fel, eller förtjänst, att TV väljer att filma honom. Det borde finna bättre saker att visa i rutan. Varför inte fler pitbabes?
-
Gnällspiken Alonso är i farten igen.
Nu tycker han att VM avgjorts utanför banan när inte Hamilton blev bestraffad efter Japans GP. Men i slutet av intervjun bekräftar han vad alla vet och förklarar sitt uttalande.
"I am always angry when I'm not in a good position and I don't perform as well as I can. That is normal."
Nu tycker han att VM avgjorts utanför banan när inte Hamilton blev bestraffad efter Japans GP. Men i slutet av intervjun bekräftar han vad alla vet och förklarar sitt uttalande.
"I am always angry when I'm not in a good position and I don't perform as well as I can. That is normal."
-
- Mr Forza Motorsport
Det är bara att ta till den gamla slagdängan: Nästan bara de som hatar att förlora blir världsmästare, och det gäller allt sport. Vi behöver lite fler "bad guys" i depån, mindre mediaRÖVAR ala Hamilton.Geer skrev:Gnällspiken Alonso är i farten igen.
-
Det är snarare media som är rövar, särskilt dom brittiska. Lewis springer inte och jagar medialjus, han har tvärt om öppet kritiserat media.Pastis skrev:Det är bara att ta till den gamla slagdängan: Nästan bara de som hatar att förlora blir världsmästare, och det gäller allt sport. Vi behöver lite fler "bad guys" i depån, mindre mediaRÖVAR ala Hamilton.Geer skrev:Gnällspiken Alonso är i farten igen.
Är bad guys samma som gnällspik ?
-
- Mr Forza Motorsport
Nej, det behöver det inte vara, men som säger något annat än "fantastiskt och jag måste tacka stallet..."
Engelska media är rövar ja, men guldpojken verkar inte bättre själv. Hans inställsamma blink och flin under senaste sändingen ökade min antipati för honom. Varför? Vet inte, tycker inte om honom längre och mina känslor säger mig att killen är en falsk rövslickare som ena stunden klappar en på ryggen för i ett annat läga sätta kniven i ryggen på en.
Engelska media är rövar ja, men guldpojken verkar inte bättre själv. Hans inställsamma blink och flin under senaste sändingen ökade min antipati för honom. Varför? Vet inte, tycker inte om honom längre och mina känslor säger mig att killen är en falsk rövslickare som ena stunden klappar en på ryggen för i ett annat läga sätta kniven i ryggen på en.
-
-
- Mr Forza Motorsport
-
- Utvisad
-
Skall man bedömma F1 förare efter dockhussåp kriterier så är det en egenskap som jag gillar hos Alonso. Han springer inte omkring med brun tunga medans han företrädare som WC hade i det närmaste kolsvart dito.Pastis skrev:Nej, han är en falsk rövslickare och de är aldrig goa gubbar!
Men som F1 förare så är säkert Hamilton perfekt med sin "utstrålning". Både mot sponsorer och som Bernies reklampelare för F1.
Det kanske är bra att ha god relation med teamchef och andra högt uppsatta personer inom sporten om man vill bli WC. Tycker ändå inte Hamilton är särskilt falsk. Han har ingen mångårig vana att stå framför pressen och är säkert både fokuserad och spänd under intervjuerna. I motgångar brukar man blotta sig. Det har både Alonso och MS gjort. Det är väl bara att vänta och se hurdan Lewis igentligen är.
-
-
-
Jag tycker det verkar som att han är en sån där som vill leva sina drömmar genom sin son.Sami skrev:Geer skrev:Men du vet inget om honom eller om och hur han suportat Lewis.Sami skrev: Ja, jag vet inte... Jag gillar inte den där gubbens uppsyn.
Hatar både far och son med sina falska leenden framför kameran.
-
- Utvisad
-
-
- Utvisad
-
Javisst! Samma som föra gången vinner du är vi kvitt vinner jag så blir det två eller?jokan skrev:ABSOLUT bara det blir normala förhållanden dvs torr bana mm t explatt skrev:Ja vet!jokan skrev:Plattis!appropå kinas gp så kommer kimi ta pole
Jag saknar honom i MCL
Ska vi beta?
Ska vi säga en flaska valfritt vino
-
-
- Utvisad
Håller med vad fan dom filmar mer honom än andra finns säkert andra föräldra med där .El Scorcho skrev:Störigt? Han har stört mig länge och han skulle behöva en fet smällSami skrev:Det är lite störigt att behöva se Lewis farsa i tv hela tiden. Gubben sitter ju och glänser utan att själv gjort något särskilt. Han är ju som Paris Hilton.
Mvh Rexa
Ps. Alltid retar jag någon ;O)
Ps. Alltid retar jag någon ;O)
-
Jag anser det vara självklart att vi är flera som störs av Lewis Hamilton. Det har inte att göra med att han är bra på att köra F1. Det har att göra med att det blev för mycket och för bra helt enkelt. I kombination med falskheten, mediaträningen, bebisuppsynen...lite konstiga uttalanden nu på slutet om Senna, Prost, pokaler, sluta F1 så fort nån påpekar att han körde ju inte alls bakom säkerhetsbilen som förarna hade kommit överens om.
Och mer grejer - inte bara spionskandalen utan lite allt möjligt. Ungern t.ex...Alonso blir straffad...är inte det jävligt konstigt med lite perspektiv på det? Vem vann på McLarens "misstag"...Lewis så klart...McLaren gör missar och Lewis lyckas samtidigt vinna fördelar på teamets misstag medan Alonso får nackdelar...jag vet i fan helt enkelt. Med lite perspektiv så har alla vägar hela året lett fram till Lewis och jag hade velat se honom kämpa lite mer för det. Han kan ju köra. Han gjorde en del riktigt fina körningar i GP2 t.ex. men året som helhet känns bara jävligt konstigt. Hoppas han bryter imorgon. Då blir det mer underhållning. Skulle han råka göra det så kommer givetvis Alonso få nåt problem med bilen...jag överraskas inte längre.
Och det sätt som brittisk press har gått fram i sin iver att framställa Alonso i år lämnar bara en jävligt konstig ton i munnen. Är det inte dags att skriva nåt om hur andra ogillar Lewis för att de är rasister också? Liksom...hela karusellen kring honom känns bara för mycket.
Och mer grejer - inte bara spionskandalen utan lite allt möjligt. Ungern t.ex...Alonso blir straffad...är inte det jävligt konstigt med lite perspektiv på det? Vem vann på McLarens "misstag"...Lewis så klart...McLaren gör missar och Lewis lyckas samtidigt vinna fördelar på teamets misstag medan Alonso får nackdelar...jag vet i fan helt enkelt. Med lite perspektiv så har alla vägar hela året lett fram till Lewis och jag hade velat se honom kämpa lite mer för det. Han kan ju köra. Han gjorde en del riktigt fina körningar i GP2 t.ex. men året som helhet känns bara jävligt konstigt. Hoppas han bryter imorgon. Då blir det mer underhållning. Skulle han råka göra det så kommer givetvis Alonso få nåt problem med bilen...jag överraskas inte längre.
Och det sätt som brittisk press har gått fram i sin iver att framställa Alonso i år lämnar bara en jävligt konstig ton i munnen. Är det inte dags att skriva nåt om hur andra ogillar Lewis för att de är rasister också? Liksom...hela karusellen kring honom känns bara för mycket.
-
Jag tycker Alonso säger det väldigt bra själv.
When asked if the treatment he received was that deserved by a two-time champion, Alonso said: "Not a double champion, but a normal person."
Alonso was also clearly unimpressed by claims from Dennis from earlier in the weekend, when the McLaren boss said he was disappointed by the Spaniard's failure to defend the team against suggestions of favouritism.
"It's better to be silent than to lie, that's for sure," said Alonso about Dennis' remarks. "And that's something he should do more often and I think the team would do better. Many of the scandals McLaren have been involved in off the track this year have been created by his things.
"Each one has his own philosophy, he has his, and we all understand it. I have spoken a lot with (David) Coulthard, with (Juan Pablo) Montoya, with Kimi (Raikkonen), and they have all left the team and found a lot of happiness. There must be a reason."
The double world champion, whose future at McLaren is already in doubt, was also critical of Dennis's policy of equality at the team, although the Spaniard made it clear he had not been promised preferential treatment when he joined the team.
"He (Dennis) didn't promise me anything," he said. "You are always hearing about that so called equality in the team, but tell me what you brag about and I'll tell you what you are lacking.
"It's impossible to have equality in a Formula One team, there's always a better engine, a better lap to stop in, there's always a better option.
"I'm not saying it's not equality, because sometimes it's one driver's turn and other times it's the other's, but you always hear him talk about that or promising things, and it's not like that."
Alonso, who has a contract with McLaren for the next two years but is increasingly unlikely to see out the deal, confessed he is unsure if he will be at the team in 2008.
"I don't know. What happens next year is another matter. All I know is that I have a contract here and we will see next year. There are 10 teams that could be interested in me.
"I'm ready to do the best I can, to help the team, to have a good car and try to win races. But they ... things like what they say or do, or days like at Spa, or all the lies that they leak to the press, both British and German, to go against me. That, inside my own team...They have to do something to improve the situation."
The double champion conceded, however, that teammate Lewis Hamilton will be a worthy champion if he becomes the first rookie to win the title.
"I think so, I think he deserves it if he wins it in the end," Alonso added. "I think you have to know how to win and how to lose, and if I don't win this year it's because someone has scored more points than me, and if that's the case it's because he has done a better job."
Alonso will start tomorrow's Chinese Grand Prix from fourth place while Hamilton secured his sixth pole of the season. The British driver needs to finish ahead of Alonso and Ferrari's Kimi Raikkonen to clinch the title.
When asked if the treatment he received was that deserved by a two-time champion, Alonso said: "Not a double champion, but a normal person."
Alonso was also clearly unimpressed by claims from Dennis from earlier in the weekend, when the McLaren boss said he was disappointed by the Spaniard's failure to defend the team against suggestions of favouritism.
"It's better to be silent than to lie, that's for sure," said Alonso about Dennis' remarks. "And that's something he should do more often and I think the team would do better. Many of the scandals McLaren have been involved in off the track this year have been created by his things.
"Each one has his own philosophy, he has his, and we all understand it. I have spoken a lot with (David) Coulthard, with (Juan Pablo) Montoya, with Kimi (Raikkonen), and they have all left the team and found a lot of happiness. There must be a reason."
The double world champion, whose future at McLaren is already in doubt, was also critical of Dennis's policy of equality at the team, although the Spaniard made it clear he had not been promised preferential treatment when he joined the team.
"He (Dennis) didn't promise me anything," he said. "You are always hearing about that so called equality in the team, but tell me what you brag about and I'll tell you what you are lacking.
"It's impossible to have equality in a Formula One team, there's always a better engine, a better lap to stop in, there's always a better option.
"I'm not saying it's not equality, because sometimes it's one driver's turn and other times it's the other's, but you always hear him talk about that or promising things, and it's not like that."
Alonso, who has a contract with McLaren for the next two years but is increasingly unlikely to see out the deal, confessed he is unsure if he will be at the team in 2008.
"I don't know. What happens next year is another matter. All I know is that I have a contract here and we will see next year. There are 10 teams that could be interested in me.
"I'm ready to do the best I can, to help the team, to have a good car and try to win races. But they ... things like what they say or do, or days like at Spa, or all the lies that they leak to the press, both British and German, to go against me. That, inside my own team...They have to do something to improve the situation."
The double champion conceded, however, that teammate Lewis Hamilton will be a worthy champion if he becomes the first rookie to win the title.
"I think so, I think he deserves it if he wins it in the end," Alonso added. "I think you have to know how to win and how to lose, and if I don't win this year it's because someone has scored more points than me, and if that's the case it's because he has done a better job."
Alonso will start tomorrow's Chinese Grand Prix from fourth place while Hamilton secured his sixth pole of the season. The British driver needs to finish ahead of Alonso and Ferrari's Kimi Raikkonen to clinch the title.
-
Men börja inte Alonso innan han börja i McLaren att gnälla om att han ville bryta kontraktet för McLaren inte hade tillförlitiga bilar!Tror att dispyten börja redan där.Sen har bollen bara fortsat att rulla för att LH körde lika bra som FA.Tror FA underskatta sin team-kamrat.Även Ron blev nog överaskad att LH leverera så bra..El Scorcho skrev:Jag anser det vara självklart att vi är flera som störs av Lewis Hamilton. Det har inte att göra med att han är bra på att köra F1. Det har att göra med att det blev för mycket och för bra helt enkelt. I kombination med falskheten, mediaträningen, bebisuppsynen...lite konstiga uttalanden nu på slutet om Senna, Prost, pokaler, sluta F1 så fort nån påpekar att han körde ju inte alls bakom säkerhetsbilen som förarna hade kommit överens om.
FIA = Ferrari International Assistance
-
Javisst men vet vi något om vädret för imorgon?platt skrev:Javisst! Samma som föra gången vinner du är vi kvitt vinner jag så blir det två eller?jokan skrev:ABSOLUT bara det blir normala förhållanden dvs torr bana mm t explatt skrev: Ja vet!
Jag saknar honom i MCL
Ska vi beta?
Williams är bara en språngbräda inför 2013..
-
Det skulle kanske bli regn mer vet jag ej ska försöka ta reda på faktajokan skrev:Javisst men vet vi något om vädret för imorgon?platt skrev:Javisst! Samma som föra gången vinner du är vi kvitt vinner jag så blir det två eller?jokan skrev: ABSOLUT bara det blir normala förhållanden dvs torr bana mm t ex
-
http://tv4vadret.se/#/varlden.kontinent ... /.shanghai
Bus väder verkar det som regn och blixtar 8 m/s 26 Grader
Bus väder verkar det som regn och blixtar 8 m/s 26 Grader
-
-