LuckyStrike1 skrev:Gösta skrev:Christoffer skrev:Ni är ju otroliga! Sida upp och ner så är det samma antidebatt.
Ja bara förr att en forummedlem inte vill förstå skillnaden mellan systemfel och individfel!!!!!!!!!
Tragiskt.
SYSTEMET TILLÄT ATT FEL BEGICKS, FERRARI GJORDE ETT FEL UTAN ATT DET UPPTÄCKTES I TID, DÅ MÅSTE VÄL FÖR BÖVELN SYSTEMET FÖRBÄTTRAS!!!!!!!
Nu tillåter väl i och för sig alla system att fel kan göras
Den mänskliga faktorn är svår att bygga bort helt och hållet - särskilt i sådana fall som vi pratar om nu.
Så jag är ledsen att göra dig besviken Gösta, men även FIA:s tillägg med att ett papper ska delas ut och signeras tillåter att fel kan göras. Så du kan väl lika gärna nu börja kritisera FIA:s usla system och få en tjuvstart
Personen hos Ferrari som ska skriva på papperet inte står på sin plats för att kunna ta emot papperet när racet startar kan nämligen fortfarande inträffa
Kära LS1 (kärring motvalls), där det finns människor så kan och kommer fel att begås, det är tvivelsutan så. Men nu var det så att ett fel begicks av Ferraripersonalen (som jag påpekat tidigare). För att förbättra systemet och minimera systemfel så tycker jag att Fia är på rätt väg.
Man kan som en analys av felet som Ferrari gjorde fråga sig följande:
Visste Fia om att Ferrari inte tagit emot (någon form av elektronisk mottagningsbevis) det budskap som Fia skickat?
Om Fia visste om att Ferrari inte läst brevet (inte fått en elektronisk mottagningsbevis) så gjorde man fel genom att inte upplysa Ferrari om att de höll på att begå ett kostsamt misstag.
Om Fia inte visste om att Ferrari höll på att begå ett kostsamt misstag så var systemet bristfälligt och bör omgående rättas till! (vilket nu uppenbart sker)
Om Fia visste att Ferrari läst brevet (elektroniskt mottagniongsbevis) men underlät att rätta sig efter påbudet så var straffet av Ferrari på tok för milt!!
Att bygga ett system med e-post som har elektroniska mottagningsbevis kan inte vara så himla avancerat? Vi har det systemet hos oss då vi kommunicerar med myndigheter! Jag är övertygad om att tex Raz eller Pastis åtar sig det uppdraget åt Fia för några 10 tusental Euro som en symbolisk ersättning! Räcker inte det så kan Fia kontakta mig så springer jag från depå till depå och brättar för alla (utom Ron "the croock" Dennis") om vad det är som gäller. Jag gör det för en spottstyver i dessa sammanhang!!
NÄR FAN SKALL 10ÖRINGEN TRILLA NER??????