Alonso till Ferrari?

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
SF-Tifoso

Alonso till Ferrari?

Inlägg av SF-Tifoso »

När Alonso började F1 i Minardi så tyckte jag han var en himla sympatisk och talangfull yngling (inte så värst mycket yngre än mig själv men ändå). Det blev bara bättre när han kom till Renault, då fick han verkligen luft under vingarna. Men 2005 och 2006 när han fick upp vittring på WDC titlarna så började hans rätta jag krypa fram.

För varje käpp i hjulet som Schumi satte för honom så gnällde Fernando mer och mer, istället för att bara KÖRA FORTARE (Som Nikki Lauda sade senast) och hålla god min. Det är för mycket jävla gnäll från den mannen. Om Schumi är oschysst så låt det vara, världen ser det ändå utan att Fernando ska behöva gnälla om det.

Men värre blev det, när Schumi slutade och Fernando fick konkurrens av sin egen team kamrat istället, då är han ett lika stort (eller större) svin än Schumi nånsin var (missförstå mig rätt, jag tycker inte Schumi är ett svin, han är den största föraren någonsin). Det visar bara att mannen är falsk ända in i ryggmärgen. Man kunde ju tro runt 2005 att Fernando var den renhårigaste av dem alla som klagade så högljutt på allt som Schumi gjorde. Men Fernando tvekar inte att blåsa sin teamkamrat på ett kval, preja honom av banan och dra sitt team inför TRE WMSC på samma säsong med påföljd 0 WCC poäng samt $100 mille i böter. Allt för att vinna titeln! Det värsta Schumi någonsin gjorde (diskutabelt kanske) var att parkera i Rascasse.

Så... nu går rykterna att Ferrari metar efter Alonso för att ersätta Massa! Hur ska man kunna stå upp och hurra när de röda bilarna tar dubbelseger på Monza om ALONSO sitter bakom ratten på en av dem? :down:

Min fråga är (hypotetisk): Skulle Alonso komma bättre till rätta i Ferrari än han gjorde i McLaren? Skulle han att kräva #1 status framför Kimi från första början? Skulle Kimi att finna sig i det? Skulle Tifosi ställa sig bakom Alonso? Skall jag byta team till McLaren istället? :oops:
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

På A svarar jag B.
På B svarar jag C.
Och på C vet jag inte.
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Användarens profilbild
Razor

Re: Alonso till Ferrari?

Inlägg av Razor »

SF-Tifoso skrev:Men värre blev det, när Schumi slutade och Fernando fick konkurrens av sin egen team kamrat istället, då är han ett lika stort (eller större) svin än Schumi nånsin var (missförstå mig rätt, jag tycker inte Schumi är ett svin, han är den största föraren någonsin).
Om Alonso är ett lika stort eller större svin än Schumacher, som inte är något svin; då är alltså Alonso antingen inte något svin alls (eftersom han är ett lika stort svin som någon som inte är något svin) eller så är han kanske bara en liten söt kulting, eftersom en liten kulting ju är ett större svin än någon som inte är något svin?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
jokan

Inlägg av jokan »

Vart kommer det ryktet om att ferrari fiskar efter FA.
Trodde att det bara var Flavio som var intresserad av honom.
Williams är bara en språngbräda inför 2013..
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Alonso är en enormt bra förare som t.ex. blev lite upprörd förra året med all rätt när han fick sin löjliga bestraffning på Monza t.ex. Något svin är han verkligen inte. Även om brittisk press tycker det är förfärligt att han vill vinna titeln. Iofs kanske han har gjort sitt hos McLaren snart - det börjar väl luta däråt.

Ryktet säger att Massa är på väg till Toyota. Det sägs att Jean Todt och hans son (Massas manager) är under lite press. Ingen aning. Står lite här och där.

Den här texten finns lite här och var:

"Speculation is rife that Fernando Alonso could be about to drop a bomb on the formula one silly-season.

Felipe Massa was spotted by paddock observers meeting with Toyota officials at Spa-Francorchamps, sparking rumours that he might need to vacate his Ferrari seat for 2008.

The tale ties in with fresh speculation that Jean Todt - whose son Nicolas manages Brazilian Massa, 26 - is increasingly under pressure to keep his top job at Ferrari, and also Toyota's reluctance so far to confirm a teammate for Jarno Trulli in 2008.

It has long been suggested that reigning world champion Alonso's most likely destination, if he leaves McLaren after a single unhappy season, is his former camp at Renault.

But the Ferrari gossip, raising the prospect of the Spaniard's pairing with Kimi Raikkonen next year, is now gathering strength, including in the pages of the British newspaper The Daily Mail.

"One stumbling block exists, however," the report read. "Would Ferrari be willing to buy out the remainder of Alonso's contract with McLaren, believed to be worth at least (US) $20 million?""
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Det kan ju också vara så enkelt att Massa sonderar terrängen för 2009 eftersom hans kontrakt med Ferrari går ut efter nästa säsong.

Det kokas mycket soppa på några få ynka spikar nu under Silly Season.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Gösta

Inlägg av Gösta »

El Scorcho skrev:Alonso är ..... Något svin är han verkligen inte. ""
Jo det tycker jag han är! Har man betett sig som han gjort denna sässong så är man kvalificerad att kallas för svin!
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
stoff

Inlägg av stoff »

Har svårt att se det som troligt att bara för att massa snackar med toyota så ska alonso till ferrari, det är ju ganska far fetched! Det är ju mer troligt att schumi tröttnat på att titta på f1 på tv:n och ringt todt...

Men alonso i en ferrari skulle suga... :down:
Användarens profilbild
jokan

Inlägg av jokan »

Men vad tror ni ligger inte flavios stall närmast till för FA?
Användarens profilbild
SF-Tifoso

Inlägg av SF-Tifoso »

Jo men Ferrari kanske har mer kulor ifall det blir bidding war.
Gösta

Inlägg av Gösta »

SF-Tifoso skrev:Jo men Ferrari kanske har mer kulor ifall det blir bidding war.
Ingen har mer kulor än PORRFLAVIO, glöm ALDRIG det!!! :up: :D

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Har han tre, fyra eller kanske fem?

Äntligen!
Användarens profilbild
SF-Tifoso

Inlägg av SF-Tifoso »

Definitivt fler än trädgårdstomten Todt iaf :lol:
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Har du räknat dem?

Äntligen!
Användarens profilbild
Cuscino

Re: Alonso till Ferrari?

Inlägg av Cuscino »

SF-Tifoso skrev:Men värre blev det, när Schumi slutade och Fernando fick konkurrens av sin egen team kamrat istället, då är han ett lika stort (eller större) svin än Schumi nånsin var
Nja, han har väl inte nåt den låga nivån ännu. Men det känns som att han är på god väg...
Gösta

Inlägg av Gösta »

Razor skrev:Har han tre, fyra eller kanske fem?

Näääää, bara 2 men dom är jävligt stora. :D

Bild

Användarens profilbild
SF-Tifoso

Inlägg av SF-Tifoso »

Skönt att bara jag verkar oroad att Alonso kan gå till Ferrari. Den som lever får se.
Nalle spik

Inlägg av Nalle spik »

Gösta har fel - igen!

Bild
Gösta

Inlägg av Gösta »

Nalle spik skrev:Gösta har fel - igen!
Inte alls, jag har rätt som vanligt. Min bild föreställer alla porrflavios kulor. :D

Din bild föreställer porrflavio efter att hans kulor blivit avlägsnade och ditsatta på en belgian blue tjur . (se min bild) :D

GMD

Inlägg av GMD »

Bild
Fy fan! Den där bilden kommer ge mig mardrömmar i flera veckor framöver. Tack.
Gösta

Inlägg av Gösta »

GMD skrev:
Du slipper ligga med honom, tänk vad Naomi Campbell fick stå ut med. Skratta dig lycklig i stället.

HUR FAN KAN MAN TILLÅTA SIG ATT SE UT SÅ DÄR? BADBYXORNA ÄR JU FÖR F-N HUR JÄ-LA VIDRIGA SOM HELST. :D :D :D

Användarens profilbild
jokan

Inlägg av jokan »

GMD skrev:

Bild
Den gode Flavio kan ju kasta in den där bad tangan i affären när han köper loss Fernando från Ron (Hur tror ni att ron skulle se ut i dom) :o :o :oops: :oops: :oops: :aha:
Nalle spik

Inlägg av Nalle spik »

GMD skrev:
Aldrig förr har så många haft en sån liten tygbit att tacka för så mycket............
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

SF-Tifoso skrev:Skönt att bara jag verkar oroad att Alonso kan gå till Ferrari. Den som lever får se.
Jag är duktigt oroad över att Alonso ev. kan gå till Ferrari. Det kändes ambivalent att få in Kimi i Ferrari, men det kommer kännas ännu mera ambivalent att få i den lilla spanjacken där.
Ferrari.
Gösta

Inlägg av Gösta »

Eau Rouge skrev:
SF-Tifoso skrev:Skönt att bara jag verkar oroad att Alonso kan gå till Ferrari. Den som lever får se.
Jag är duktigt oroad över att Alonso ev. kan gå till Ferrari. Det kändes ambivalent att få in Kimi i Ferrari, men det kommer kännas ännu mera ambivalent att få i den lilla spanjacken där.
Tror inte att det finns någon Tifosi som vill ha in Alonso i Scuderia! Att Kimi är där tycker även jag att det är besvärande, hade helst sluppit honom där. Skulle inte Kimi och Alonso kunna slå sina påsar ihop och köra för porrflavio båda 2, det vore den bästa lösningen, dels för oss som gillar Ferrari och dels för Kimi och Alonso. Det känns att de hör liksom hemma hos porrflavio. De förtjänar varandra på något sätt (Kimi, Alonso och porrflavio)

Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Gösta skrev:Tror inte att det finns någon Tifosi som vill ha in Alonso i Scuderia!
Jag vill!

Äntligen!
Gösta

Inlägg av Gösta »

Razor skrev:
Gösta skrev:Tror inte att det finns någon Tifosi som vill ha in Alonso i Scuderia!
Jag vill!
Vi räknar inte din åsikt. Den faller under "förvirrade upfattningar / undantagen som bekräftar regeln" :roll:

Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

Med Alonso i stallet så kan även jag uppskatta "the red car" även om det tar emot. :D
Gösta

Inlägg av Gösta »

Nisse skrev:Med Alonso i stallet så kan även jag uppskatta "the red car" även om det tar emot. :D
Det om något skulle vara ett motiv att få in en dokumenterad fuskare in i Scuderia!!! :D

Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Jag började fundera lite gran på era klagomål angående olika förare.
Ni Ferrari frälsta vilka skulle vi vilja körde för Ferrari
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Rätt roliga kommentarer om förare till Ferrari.

Med tanke på att Schumacher gick till Ferrari och alla verkade tycka det var ok efter ett tag så blir det nog bra .... Ferrari kan dessutom behöva vinnare i sina bilar.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

platt skrev:Jag började fundera lite gran på era klagomål angående olika förare.
Jag, som Ferrari-fan, kan bl a tänka mig Alonso, Button, Heidfeld, Sutil, Rosberg eller kanske Kovalainen i Ferrari.

Sedan vore det lite skoj om någon helt oväntad hamnade där, som t ex Sato... bara för att få se vad han kan uträtta i en vettig bil. Han har ju inte direkt gjort bort sig hos Super Aguri.

Nu har jag väl gett Gösta minst fyra massiva hjärtattacker. :D

Äntligen!
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Wurz och Ralf.
Användarens profilbild
SF-Tifoso

Inlägg av SF-Tifoso »

Jag som räknar mig till tifosi tycker att Kimi och Felipe är en klockren duo i La Scuderia.

Men jag skulle kunna tänka mig Nico och Lewis.
Gösta

Inlägg av Gösta »

Razor skrev:
platt skrev:Jag började fundera lite gran på era klagomål angående olika förare.
Jag, som Ferrari-fan, kan bl a tänka mig Alonso, Button, Heidfeld, Sutil, Rosberg eller kanske Kovalainen i Ferrari.

Sedan vore det lite skoj om någon helt oväntad hamnade där, som t ex Sato... bara för att få se vad han kan uträtta i en vettig bil. Han har ju inte direkt gjort bort sig hos Super Aguri.

Nu har jag väl gett Gösta minst fyra massiva hjärtattacker. :D

Inte alls, håller delvis med dig. Personligen vill jag se Heidfeld och Button i Ferrari, möjligtvis Sutil på sikt.

Men Alonso, Rosberg eller Kovalainen, aldrig. Det blev bara 3 små förmaksflimmer. :D

Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

För att vara snäll så kan jag ju skriva att det värmde lite i själen att se att Schumacher i nån intervju sa att Alonso var ett av skälen till att han tyckte att hans tid var kommen att lägga av. Jag tycker Alonso har alla de kvaliteter som en riktig F1 mästare ska ha. En fantastisk körförmåga - en jävla tjurighet - och vinnarmentalitet.

Sen gillar jag Kimi men vet i fan om han har den rätta mentaliteten...körförmåga har han men han är ju för avtrubbad ibland.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Jag skulle gärna se Alonso i Scuderian bara för att få se vem som egentligen är kvickast just nu...
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Ja, är det Massa eller Alonso som är snabbast? ... det är den stora frågan.

Äntligen!
Användarens profilbild
SF-Tifoso

Inlägg av SF-Tifoso »

El Scorcho skrev:För att vara snäll så kan jag ju skriva att det värmde lite i själen att se att Schumacher i nån intervju sa att Alonso var ett av skälen till att han tyckte att hans tid var kommen att lägga av. Jag tycker Alonso har alla de kvaliteter som en riktig F1 mästare ska ha. En fantastisk körförmåga - en jävla tjurighet - och vinnarmentalitet.

Sen gillar jag Kimi men vet i fan om han har den rätta mentaliteten...körförmåga har han men han är ju för avtrubbad ibland.

Ja men han menade inte Alonso personligen. Han sa att när en yngre förmåga börjar slå honom regelbundet så var det dax att lägga av. Det kunde varit vem som helst.

Jag tycker det är himla synd att Hamilton aldrig fick köra mot Schumi.
Gösta

Inlägg av Gösta »

Jari skrev:Jag skulle gärna se Alonso i Scuderian bara för att få se vem som egentligen är kvickast just nu...
Jag också, men bara för några dagar. Är väldigt intresserad om Alonso verkligen är snabbare än Massa!!!!!

Gösta

Inlägg av Gösta »

SF-Tifoso skrev:
Ja, och jag tycker det är synd att Schumacher inte fick köra mot Fangio, Moss och Lauda!!!! :D

Användarens profilbild
SF-Tifoso

Inlägg av SF-Tifoso »

Massa och Alonso i McLaren istället.. då blir det krig på riktigt.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Gösta skrev:
SF-Tifoso skrev:
Ja, och jag tycker det är synd att Schumacher inte fick köra mot Fangio, Moss och Lauda!!!! :D
Han körde ju mot Mika och alla vet ju vem som vann så länge McLarenbilen höll...
Användarens profilbild
jokan

Inlägg av jokan »

Jari skrev:
Gösta skrev:
SF-Tifoso skrev:
Han körde ju mot Mika och alla vet ju vem som vann så länge McLarenbilen höll...
:up: :up: :up: :rock:
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Jari skrev:
Gösta skrev:
SF-Tifoso skrev:
Åren 1991 - 2001 (de år som Mika och Schumi körde mot varandra i F1) så tog Schumi 53 segrar och fyra titlar mot Mikas 20 segrar och två titlar, men du räknar, av bekvämlighetsskäl, kanske bara åren -98 och -99?

Äntligen!
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Alonso i Ferrari vore perfekt :up:
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Razor skrev:
Jari skrev:
Gösta skrev: Ja, och jag tycker det är synd att Schumacher inte fick köra mot Fangio, Moss och Lauda!!!! :D
Åren 1991 - 2001 (de år som Mika och Schumi körde mot varandra i F1) så tog Schumi 53 segrar och fyra titlar mot Mikas 20 segrar och två titlar, men du räknar, av bekvämlighetsskäl, kanske bara åren -98 och -99?
Äsch det vet väl alla att enda anledningen till att Schumi tog de segrarna och titlarna var för att Mikas jävla skitbil gick sönder. Det där var så uppkört som det kan bli.

Mika hade all dominans över Schumacher men McLarens skitbil bröt samman hela tiden, och Schumacher fick allt serverat i knät.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

Nåväl. Snabbast är väl den som kommer fortast över mållinjen. Spyker och Minardi på sin tid var väl snabbast ibland rakt fram, men vad hjälpte det när det skall svängas också.
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Det skulle vara rätt intressant att följa Alonso VS Hamilton hos McLaren nästa år. Samt skulle det vara intressant att se hur utvecklar sig mellan Kimi och Massa nästa år hos Ferrari och se om det blir lika jämt, eller om Räikkönen kan stega upp en nivå till.

Likaså skulle det vara intressant att se Alonso köra i en Renault igen, eller i en Ferrari mot vem det nu blir.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Razor skrev:
Jari skrev:
Gösta skrev: Ja, och jag tycker det är synd att Schumacher inte fick köra mot Fangio, Moss och Lauda!!!! :D
Ja och det finns lögn, förbannad lögn och statistik.
Man kan inte jämföra äpplen och päron utan du får hålla dig till de gånger de haft ungefär likvärdiga bilar och låta bli att räkna de titlar Schumi vunnit på walkover så ser du klarare.
Å andra sidan är jag säker på att du helst inte vill så...
Och bilen går bra?