För varje käpp i hjulet som Schumi satte för honom så gnällde Fernando mer och mer, istället för att bara KÖRA FORTARE (Som Nikki Lauda sade senast) och hålla god min. Det är för mycket jävla gnäll från den mannen. Om Schumi är oschysst så låt det vara, världen ser det ändå utan att Fernando ska behöva gnälla om det.
Men värre blev det, när Schumi slutade och Fernando fick konkurrens av sin egen team kamrat istället, då är han ett lika stort (eller större) svin än Schumi nånsin var (missförstå mig rätt, jag tycker inte Schumi är ett svin, han är den största föraren någonsin). Det visar bara att mannen är falsk ända in i ryggmärgen. Man kunde ju tro runt 2005 att Fernando var den renhårigaste av dem alla som klagade så högljutt på allt som Schumi gjorde. Men Fernando tvekar inte att blåsa sin teamkamrat på ett kval, preja honom av banan och dra sitt team inför TRE WMSC på samma säsong med påföljd 0 WCC poäng samt $100 mille i böter. Allt för att vinna titeln! Det värsta Schumi någonsin gjorde (diskutabelt kanske) var att parkera i Rascasse.
Så... nu går rykterna att Ferrari metar efter Alonso för att ersätta Massa! Hur ska man kunna stå upp och hurra när de röda bilarna tar dubbelseger på Monza om ALONSO sitter bakom ratten på en av dem?

Min fråga är (hypotetisk): Skulle Alonso komma bättre till rätta i Ferrari än han gjorde i McLaren? Skulle han att kräva #1 status framför Kimi från första början? Skulle Kimi att finna sig i det? Skulle Tifosi ställa sig bakom Alonso? Skall jag byta team till McLaren istället?