Belgiens GP 2007

Kungaklassen av motorsport...

Vem vinner Belgiens GP 2007?

Omröstningen slutade lör sep 15, 2007 10:03

1. Fernando Alonso - McLaren
10
23%
2. Lewis Hamilton - McLaren
5
11%
3. Giancarlo Fisichella - Renault
0
Inga röster
4. Heikki Kovalainen - Renault
2
5%
5. Felipe Massa - Ferrari
4
9%
6. Kimi Räikkönen - Ferrari
16
36%
7. Jenson Button - Honda
1
2%
8. Rubens Barrichello - Honda
0
Inga röster
9. Nick Heidfeld - BMW Sauber
3
7%
10. Robert Kubica - BMW Sauber
0
Inga röster
11. Ralf Schumacher - Toyota
1
2%
12. Jarno Trulli - Toyota
0
Inga röster
14. David Coulthard - Red Bull
0
Inga röster
15. Mark Webber - Red Bull
0
Inga röster
16. Nico Rosberg - Williams
0
Inga röster
17. Alexander Wurz - Williams
0
Inga röster
18. Vitantonio Liuzzi - Scuderia Toro Rosso
0
Inga röster
19. Sebastian Vettel - Scuderia Toro Rosso
0
Inga röster
20. Adrian Sutil - Spyker
0
Inga röster
21. Sakon Yamamoto - Spyker
0
Inga röster
22. Takuma Sato - Super Aguri
0
Inga röster
23. Anthony Davidson - Super Aguri
2
5%

Antal röster: 44

Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

Dagens citat från Alonso "A good start to the weekend" och Hamilton "Today we completed all our work without any problems". Det är rätt inställning, man skall inte hänga läpp för sånt som redan är historia :lol:
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

Undra vad Massa mena när han blev filmad vi vägningen efter kvalet...Han gjorde "pengatecknet" med tumme och pekfinger mot kameran?? eller det betyder något annat?
FIA = Ferrari International Assistance
Geer

Inlägg av Geer »

olag skrev:Undra vad Massa mena när han blev filmad vi vägningen efter kvalet...Han gjorde "pengatecknet" med tumme och pekfinger mot kameran?? eller det betyder något annat?
Han menade liten tidsskillnad.
pUs

Inlägg av pUs »

Christoffer skrev:Dagens citat från Alonso "A good start to the weekend" och Hamilton "Today we completed all our work without any problems". Det är rätt inställning, man skall inte hänga läpp för sånt som redan är historia :lol:
Jovisst, rätt inställning. Då. Dagens citat från Hamilton efter själva racet strålar inte direkt av samma positiva vibbar..
Fp730a

Inlägg av Fp730a »

jajustja... kimi vann....
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Angående vilka banor som passar McLaren och Ferrari bäst så har jag läst många soffexpertkommentarer, inklusive min egen, har jag för mig, och det är ändå inte så många som innan de sista två rejsen helt klockrent kom fram till att Monza skulle passa McLaren och Spa passa Ferrari, men förarna själva, eller stallen, rättare sagt, verkar ha haft ganska bra pejl på det innan.

Förresten så är det väldigt vad tätt det är mellan depåstoppen, trots att Stepney inte längre sprider den infon och i nåt tidigare lopp gissade nåt stall vilken tid som skulle behövas för topp-10, vilket jag har för mig stämde på tiondelen.

Ibland kan man få för sig att stallen har bättre koll än oss soffexperter, trots att det förstås inte kan vara så.
Frankie

Inlägg av Frankie »

Fp730a skrev:jajustja... kimi vann....
Jomenvisst! Njutbart att se honom krossa McLaren :)
Heja Kimi
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

AndersF1 skrev:Ibland kan man få för sig att stallen har bättre koll än oss soffexperter, trots att det förstås inte kan vara så.
Det är ju omöjligt, var får du allt konstigt från?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Razor skrev:
AndersF1 skrev:Ibland kan man få för sig att stallen har bättre koll än oss soffexperter, trots att det förstås inte kan vara så.
Precis, AF1 är inte klok! Klart alla vi soffos vet bäst! :aha:
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Pastis skrev:
Razor skrev:
Precis, AF1 är inte klok! Klart alla vi soffos vet bäst! :aha:
Ursäkta, det var nåt svagt ögonblick jag hade - jag skyller på ont i foten p.g.a. hälseneinflammation. Sådana fullständigt orimliga idiottankar skall hållas tillbaka i fortsättningen. :oops:
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Ont i foten?
Under franska revolutionen...

Tjopp, tjopp, tjopp... som limpskivor.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
Cuscino

Inlägg av Cuscino »

AndersF1 skrev: men förarna själva, eller stallen, rättare sagt, verkar ha haft ganska bra pejl på det innan.

Ibland kan man få för sig att stallen har bättre koll än oss soffexperter, trots att det förstås inte kan vara så.
Förmodligen kan de (stallen, alltså) redan nu göra beräkningar/simuleringar som visar hur de avslutande loppen kommer att sluta. Sen spelar de upp föreställningar på söndagarna där de låtsas vara överraskade och glada/nedslagna.
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

Speciel tolkning fra Alonso

16-09-07: 16:16 | af: Finn T. Jensen

den dobbelte verdensmester Fernando Alonso stod for det mest bemærkelseværdige udsagn efter søndagens Formel 1 Grand Prix, da han beskyldte team-kollega Lewis Hamilton for at ville drage fordel af at køre af banen i første sving - uagtet, at det var ham selv, der tvang briten af banen.

"Lewis fik en fordel der, men jeg kom alligevel godt ud af første sving og vidste, at jeg kunne køre et hurtigt føste stint", sagde Alonso, der erkendte, at man havde tabt til en modstander, der var bedre på dagen.

"Ferrari havde bedre speed end vi havde, men de tre sidste baner i sæsonen passer os bedre og jeg er overbevist om, at vi kan vinde flere løb i 2007".
Från Tv2.dk. haha han e ju dum :wall:
FIA = Ferrari International Assistance
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Tappar Alonso och Hamilton var sitt race så kan Kimi köra ifatt resten. Jag sätter allt på Kimi för en värdig världsmästare. Kimis andra halva av säsongen är suverän - sex pallplatser varav tre segrar på de sju senaste racen, det är samma klass som Lewis inledning på säsongen, om inte bättre.

Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666