Italiens GP 2007

Kungaklassen av motorsport...

Vem vinner Italiens GP 2007?

Omröstningen slutade lör sep 08, 2007 15:14

1. Fernando Alonso - McLaren
4
11%
2. Lewis Hamilton - McLaren
2
6%
3. Giancarlo Fisichella - Renault
1
3%
4. Heikki Kovalainen - Renault
0
Inga röster
5. Felipe Massa - Ferrari
9
25%
6. Kimi Räikkönen - Ferrari
14
39%
7. Jenson Button - Honda
1
3%
8. Rubens Barrichello - Honda
0
Inga röster
9. Nick Heidfeld - BMW Sauber
2
6%
10. Robert Kubica - BMW Sauber
0
Inga röster
11. Ralf Schumacher - Toyota
2
6%
12. Jarno Trulli - Toyota
0
Inga röster
14. David Coulthard - Red Bull
0
Inga röster
15. Mark Webber - Red Bull
0
Inga röster
16. Nico Rosberg - Williams
0
Inga röster
17. Alexander Wurz - Williams
0
Inga röster
18. Vitantonio Liuzzi - Scuderia Toro Rosso
0
Inga röster
19. Sebastian Vettel - Scuderia Toro Rosso
0
Inga röster
20. Adrian Sutil - Spyker
0
Inga röster
21. Sakon Yamamoto - Spyker
1
3%
22. Takuma Sato - Super Aguri
0
Inga röster
23. Anthony Davidson - Super Aguri
0
Inga röster

Antal röster: 36

Användarens profilbild
Redbullgerdigvingar

.

Inlägg av Redbullgerdigvingar »

Nando Oo ?
Hamilton förlorar vm i de 3 sista loppen :=)
Fp730a

Inlägg av Fp730a »

Risken är ju klart överhängande att detta blir ett av världshistoriens sömnigaste monza.. Med McLaren 1-2, Massa,räkan, Heidfeld...therest.
NLC

Inlägg av NLC »

Fp730a skrev:Risken är ju klart överhängande att detta blir ett av världshistoriens sömnigaste monza.. Med McLaren 1-2, Massa,räkan, Heidfeld...therest.
Då blir det ju iaf minst en omkörning :wink:
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Dom loppen som trista ut på förhand brukar bli dom spännande. Jag hoppas på att årets Monza blir ett sådant. 8)
Användarens profilbild
Jögga

Inlägg av Jögga »

En repris på 2004 kan man ju hoppas 8)
Särskilt som Ferrarifan :up:
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Man kan ju hoppas på spänning, men risken är STOR för att det blir ett trist lopp, i alla fall där framme. Enda spänningen kan bli om bilarna håller inte inte. ;)

Kanske skulle man hålla tummarna för Heidfeld? Låt hjulbultar och annat krångla för McLaren och låt Quick-Nick vinna före Ferrarbilarna, så spänningen i VM kan leva vidare...
Användarens profilbild
Jögga

Inlägg av Jögga »

För spänningen i VM så är det ju bra om Ferrari tar bra med poäng, då blir det tätt i toppen. I och för sig har jag inget emot att BMW närmar sig, och en pallplats för Quick Nick skulle sitta fint, men i praktiken så är det ju bara Kimi och Felipe som har chans på VM.
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Börjar nästan tycka illa om Hamilton, inte kör han vidare rent :down:

Fick Schumacher epitetet vingelgubbe så ska även Hamilton ha det!
Gösta

Inlägg av Gösta »

Pastis skrev:Börjar nästan tycka illa om Hamilton, inte kör han vidare rent :down:
!
Det var länge sedan jag tyckte illa om honom, det har övergått till hat!

Att gena så över chickanen! Även om det var kontakt med Massa så skall han ju inte komma undan med det!!! :down:
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Jag tyckte också han körde på gränsen till fult.
Men det såg ut som att han kanske klarat kurvan utan att gena om inte Massa och han stött ihop.
Gösta

Inlägg av Gösta »

Det doftar som en omkörningskrach mellan Alonso och Hamilton. :D

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Alonso kommer vinna sin tredje titel.
Gösta

Inlägg av Gösta »

Skitlopp.

Dubbelseger för snart dömda fuskare?

Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

roligt att se Ron skina med en pokal i Italien :D
Han verkar populär där!
Användarens profilbild
molle2

Inlägg av molle2 »

Sami skrev:Jag tyckte också han körde på gränsen till fult.
Men det såg ut som att han kanske klarat kurvan utan att gena om inte Massa och han stött ihop.
ja, på grund av sammanstöten där som gjorde att han kom undan med att gena lite, annars hade det varit klart tveksamt
GMD

Inlägg av GMD »

Mästerligt kört av Alonso. Han vinner förmodligen VM och det välförtjänt. Vilken uppryckning!
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

molle2 skrev:
Sami skrev:Jag tyckte också han körde på gränsen till fult.
ja, på grund av sammanstöten där som gjorde att han kom undan med att gena lite, annars hade det varit klart tveksamt
Nej, Hamilton var i princip förbi Massa och hade lätt klarat chikanen om de inte hade touchat varandra.
Det var sammanstötningen som skickade ut Hamilton på gräset.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Fp730a

Inlägg av Fp730a »

jag håller inte med om att man ska få gena sådär... Trots sammanstötning så genade han faktiskt...

Sen gjorde han.... i mina ögon enn urläcker omkörning på Räkan (min favorit ...) som satt och sov.

JB efter startaten - Räkan var inte på hugget igen...
Tror ni inte det var så att han itne attackerade sin lagkamrat? Alternativt inte hade det här uber goa draget iom sin bränslemängd (Vilken han hanterade ypperligt!)
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Fp730a skrev:jag håller inte med om att man ska få gena sådär... Trots sammanstötning så genade han faktiskt...
Han "genade" ju p g a sammanstötningen och hade tagit sig förbi Massa hur som helst.

Det är ju sammanstötningen som skickar ut honom på gräset.

Kimi hade lite wheel-banging med Heidfeld i första chikanen, verkar det som.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

Noterat i helgen.

Lewis ställde upp "lite" snett inför starten, hur snett får man stå?

Mclaren måste ha fått bra pris på de urfula byxorna som de springer omkring med under träningen och kvalet. Troligen köpta på Galne Gunnar under rean. Personalen ser ut som de skulle på grillfest på en husvagnscamping.

Såg inte Haug under helgen, har han lämnat det sjunkande skeppet.

Alonso, satte inte hjulen många millimeter fel under helgen och har satt press på den lille Lewis. Verkar ha en enastående förmåga att prestera under press när det som bäst behövs. Som vanligt retar han Ron och ger tusan att ha intervjujackan på sig. :D

Pillertrillaren Gösta var nog tvungen att ta några av sina blodtryckssänkare när Massa körde sönder sin röda fina bil och linka in i depån. :wink:
Gösta

Inlägg av Gösta »

Nisse skrev:
Pillertrillaren Gösta var nog tvungen att ta några av sina blodtryckssänkare när Massa körde sönder sin röda fina bil och linka in i depån. :wink:
Det finns inte de piller som skulle ha kunnat sänka mitt blodtryck när Massa bröt samtidigt som Alonso verkade som om han körde på räls.

Trösten är att jag är helt övertygad om att Ron har fuskat och att han kommer att få sitt straff, någonstans så vill jag tro på en gudomlig rättvisa som kommer att ställa allting till rätta och förpassa McLarenpatrasket på F1 sophögen. Ett mycket litet hopp, men än dock ett hopp.

Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

:D :up:
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Nisse skrev:Noterat i helgen.

Mclaren måste ha fått bra pris på de urfula byxorna som de springer omkring med under träningen och kvalet. Troligen köpta på Galne Gunnar under rean. Personalen ser ut som de skulle på grillfest på en husvagnscamping.

Alonso, satte inte hjulen många millimeter fel under helgen och har satt press på den lille Lewis. Verkar ha en enastående förmåga att prestera under press när det som bäst behövs. Som vanligt retar han Ron och ger tusan att ha intervjujackan på sig. :D

Tänkte också på att Haug inte syns till. Var han där eller är det en del av Mercedes strategi att distansera sig från Ron Dennis och McLaren? Fy fan vad ensam Ron måste känna sig.

Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Alonso undvek ju frågan där Ron Dennis nämndes. Han fick liksom chansen att säga något försonande om situationen och sin chef, men icke. Istället blev det något svammel om att publiken på Monza gillar F1.

Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
Jögga

Inlägg av Jögga »

JTarnstrom skrev:
Tänkte också på att Haug inte syns till. Var han där eller är det en del av Mercedes strategi att distansera sig från Ron Dennis och McLaren? Fy fan vad ensam Ron måste känna sig.

Tärnström
Han grät ju en skvätt efter målgång, och fick tröst av sin fru.....det är nog inte skoj alls att vara Don Dennis. Haug har jag inte sett på hela helgen....det betyder ju inte nödvändigtvis att han inte var där, men han brukar synas.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Haug var på plats.

Äntligen!
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

JTarnstrom skrev:
Nisse skrev:Noterat i helgen.

Tärnström
Som sagt, Haug var där, han syntes bland annat på RTL. Han sade även något om affären, men tyvärr ringde telefon då, så jag hörde aldrig vad han sade. Men han såg ut att smyga omkring i depån och ta mindre plats än vanligt...
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Man såg honom i vimlet nedanför podiet när det var dags för champagnen och han finns på bild på Autosport.

Äntligen!
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

Ok, jag ger mig angående Haug, minnet är selektivt.
Det var kanske när Kimi hade poffat nån motor förr i tiden Haug fick den extra TV-tiden. :roll:
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

JTarnstrom skrev:Alonso undvek ju frågan där Ron Dennis nämndes. Han fick liksom chansen att säga något försonande om situationen och sin chef, men icke. Istället blev det något svammel om att publiken på Monza gillar F1.

Tärnström
Var det en fråga på den TV-sända presskonferensen?
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Bopper

Inlägg av Bopper »

LuckyStrike1 skrev:
JTarnstrom skrev:Alonso undvek ju frågan där Ron Dennis nämndes. Han fick liksom chansen att säga något försonande om situationen och sin chef, men icke. Istället blev det något svammel om att publiken på Monza gillar F1.

Tärnström
Var det en fråga på den TV-sända presskonferensen?
Q: What does it mean to you personally to win here on Ferrari territory on what is an emotional weekend for McLaren? We saw your team principal Ron Dennis looking quite emotional on the podium.

FA: It’s very special, I think. All the wins are special but over the last two or three years, there are some circuits where I won more than one time or one time, and Monza is one of the circuits where I never won before, so I wanted to achieve that, try to make at least one win on all the circuits and to win in Monza, the first time, with all the people here… maybe they are Ferrari fans, but on top of that they are Formula One fans and they are very emotional. They love Formula One in Italy, so it’s great to win here.
http://www.formula1.com/news/headlines/2007/9/6748.html
Keep on Boppin´
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

Mer från presskonferensen

Q: (Ian Parkes – The Press Association) Fernando, why doesn’t winning the teams’ title mean as much to you as it does to Lewis? Surely the hundreds of people in the team want to hear you say that it means a lot?
FA: Of course, I have won two drivers’ titles and two constructors’ championships, so I know how the people enjoy winning the constructors’ championship, but I have said all my life you know that for me as a driver I put 10 points, from zero to 10, to win the drivers’ world championship and to win the constructors’ championship is eight points. It is not the same to me. I enjoy every point that we do on the track, for us, for the team, and we are leading quite comfortably the constructors’ championship and if everything goes on like this we will achieve that and I will be happy for the team, but I still prefer to win the drivers’ (championship).

http://www.formula1.com/news/headlines/2007/9/6748.html
Lillis

Inlägg av Lillis »

Razor skrev:
Fp730a skrev:jag håller inte med om att man ska få gena sådär... Trots sammanstötning så genade han faktiskt...
Han "genade" ju p g a sammanstötningen och hade tagit sig förbi Massa hur som helst.

Om han inte genat hade de smällt ihop, så antingen smälla ihop eller gena, eller kanske att inte försöka köra om när det är dessa två alternativa utgångar
Användarens profilbild
Jögga

Inlägg av Jögga »

Lillis skrev:
Razor skrev:

Om han inte genat hade de smällt ihop, så antingen smälla ihop eller gena, eller kanske att inte försöka köra om när det är dessa två alternativa utgångar
Anledningen till att han genade är just för att Massas vänster fram stöter ihop med Hamiltons höger bak. Det är den direkta anledningen till att Hamilton genade. Kolla på sekvensen igen så ser du att han hade möjlighet att ta chikanen utan sammanstötningen.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Lillis skrev:Om han inte genat hade de smällt ihop, så antingen smälla ihop eller gena, eller kanske att inte försöka köra om när det är dessa två alternativa utgångar
Titta på sekvensen!

Äntligen!