Italiens GP 2007
-
-
-
-
-
- Mr Forza Motorsport
Man kan ju hoppas på spänning, men risken är STOR för att det blir ett trist lopp, i alla fall där framme. Enda spänningen kan bli om bilarna håller inte inte.
Kanske skulle man hålla tummarna för Heidfeld? Låt hjulbultar och annat krångla för McLaren och låt Quick-Nick vinna före Ferrarbilarna, så spänningen i VM kan leva vidare...
Kanske skulle man hålla tummarna för Heidfeld? Låt hjulbultar och annat krångla för McLaren och låt Quick-Nick vinna före Ferrarbilarna, så spänningen i VM kan leva vidare...
-
-
- Mr Forza Motorsport
-
Det var länge sedan jag tyckte illa om honom, det har övergått till hat!Pastis skrev:Börjar nästan tycka illa om Hamilton, inte kör han vidare rent
!
Att gena så över chickanen! Även om det var kontakt med Massa så skall han ju inte komma undan med det!!!
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
-
-
-
-
-
ja, på grund av sammanstöten där som gjorde att han kom undan med att gena lite, annars hade det varit klart tveksamtSami skrev:Jag tyckte också han körde på gränsen till fult.
Men det såg ut som att han kanske klarat kurvan utan att gena om inte Massa och han stött ihop.
daniel @ http://f1bloggen.se
-
-
Nej, Hamilton var i princip förbi Massa och hade lätt klarat chikanen om de inte hade touchat varandra.molle2 skrev:ja, på grund av sammanstöten där som gjorde att han kom undan med att gena lite, annars hade det varit klart tveksamtSami skrev:Jag tyckte också han körde på gränsen till fult.
Men det såg ut som att han kanske klarat kurvan utan att gena om inte Massa och han stött ihop.
Det var sammanstötningen som skickade ut Hamilton på gräset.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
jag håller inte med om att man ska få gena sådär... Trots sammanstötning så genade han faktiskt...
Sen gjorde han.... i mina ögon enn urläcker omkörning på Räkan (min favorit ...) som satt och sov.
JB efter startaten - Räkan var inte på hugget igen...
Tror ni inte det var så att han itne attackerade sin lagkamrat? Alternativt inte hade det här uber goa draget iom sin bränslemängd (Vilken han hanterade ypperligt!)
Sen gjorde han.... i mina ögon enn urläcker omkörning på Räkan (min favorit ...) som satt och sov.
JB efter startaten - Räkan var inte på hugget igen...
Tror ni inte det var så att han itne attackerade sin lagkamrat? Alternativt inte hade det här uber goa draget iom sin bränslemängd (Vilken han hanterade ypperligt!)
-
Han "genade" ju p g a sammanstötningen och hade tagit sig förbi Massa hur som helst.Fp730a skrev:jag håller inte med om att man ska få gena sådär... Trots sammanstötning så genade han faktiskt...
Det är ju sammanstötningen som skickar ut honom på gräset.
Kimi hade lite wheel-banging med Heidfeld i första chikanen, verkar det som.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
Noterat i helgen.
Lewis ställde upp "lite" snett inför starten, hur snett får man stå?
Mclaren måste ha fått bra pris på de urfula byxorna som de springer omkring med under träningen och kvalet. Troligen köpta på Galne Gunnar under rean. Personalen ser ut som de skulle på grillfest på en husvagnscamping.
Såg inte Haug under helgen, har han lämnat det sjunkande skeppet.
Alonso, satte inte hjulen många millimeter fel under helgen och har satt press på den lille Lewis. Verkar ha en enastående förmåga att prestera under press när det som bäst behövs. Som vanligt retar han Ron och ger tusan att ha intervjujackan på sig.
Pillertrillaren Gösta var nog tvungen att ta några av sina blodtryckssänkare när Massa körde sönder sin röda fina bil och linka in i depån.
Mclaren måste ha fått bra pris på de urfula byxorna som de springer omkring med under träningen och kvalet. Troligen köpta på Galne Gunnar under rean. Personalen ser ut som de skulle på grillfest på en husvagnscamping.
Alonso, satte inte hjulen många millimeter fel under helgen och har satt press på den lille Lewis. Verkar ha en enastående förmåga att prestera under press när det som bäst behövs. Som vanligt retar han Ron och ger tusan att ha intervjujackan på sig.
Pillertrillaren Gösta var nog tvungen att ta några av sina blodtryckssänkare när Massa körde sönder sin röda fina bil och linka in i depån.
-
Det finns inte de piller som skulle ha kunnat sänka mitt blodtryck när Massa bröt samtidigt som Alonso verkade som om han körde på räls.Nisse skrev:
Trösten är att jag är helt övertygad om att Ron har fuskat och att han kommer att få sitt straff, någonstans så vill jag tro på en gudomlig rättvisa som kommer att ställa allting till rätta och förpassa McLarenpatrasket på F1 sophögen. Ett mycket litet hopp, men än dock ett hopp.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
-
- Moderator
Tänkte också på att Haug inte syns till. Var han där eller är det en del av Mercedes strategi att distansera sig från Ron Dennis och McLaren? Fy fan vad ensam Ron måste känna sig.Nisse skrev:Noterat i helgen.
Alonso, satte inte hjulen många millimeter fel under helgen och har satt press på den lille Lewis. Verkar ha en enastående förmåga att prestera under press när det som bäst behövs. Som vanligt retar han Ron och ger tusan att ha intervjujackan på sig. :D
Pillertrillaren Gösta var nog tvungen att ta några av sina blodtryckssänkare när Massa körde sönder sin röda fina bil och linka in i depån. :wink:
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Moderator
Alonso undvek ju frågan där Ron Dennis nämndes. Han fick liksom chansen att säga något försonande om situationen och sin chef, men icke. Istället blev det något svammel om att publiken på Monza gillar F1.
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
-
Han grät ju en skvätt efter målgång, och fick tröst av sin fru.....det är nog inte skoj alls att vara Don Dennis. Haug har jag inte sett på hela helgen....det betyder ju inte nödvändigtvis att han inte var där, men han brukar synas.JTarnstrom skrev:
Tänkte också på att Haug inte syns till. Var han där eller är det en del av Mercedes strategi att distansera sig från Ron Dennis och McLaren? Fy fan vad ensam Ron måste känna sig.
Tärnström
-
-
- Mr Forza Motorsport
Som sagt, Haug var där, han syntes bland annat på RTL. Han sade även något om affären, men tyvärr ringde telefon då, så jag hörde aldrig vad han sade. Men han såg ut att smyga omkring i depån och ta mindre plats än vanligt...JTarnstrom skrev:Tänkte också på att Haug inte syns till. Var han där eller är det en del av Mercedes strategi att distansera sig från Ron Dennis och McLaren? Fy fan vad ensam Ron måste känna sig.Nisse skrev:Noterat i helgen.
Tärnström
-
-
-
Var det en fråga på den TV-sända presskonferensen?JTarnstrom skrev:Alonso undvek ju frågan där Ron Dennis nämndes. Han fick liksom chansen att säga något försonande om situationen och sin chef, men icke. Istället blev det något svammel om att publiken på Monza gillar F1.
Tärnström
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
LuckyStrike1 skrev:Var det en fråga på den TV-sända presskonferensen?JTarnstrom skrev:Alonso undvek ju frågan där Ron Dennis nämndes. Han fick liksom chansen att säga något försonande om situationen och sin chef, men icke. Istället blev det något svammel om att publiken på Monza gillar F1.
Tärnström
http://www.formula1.com/news/headlines/2007/9/6748.htmlQ: What does it mean to you personally to win here on Ferrari territory on what is an emotional weekend for McLaren? We saw your team principal Ron Dennis looking quite emotional on the podium.
FA: It’s very special, I think. All the wins are special but over the last two or three years, there are some circuits where I won more than one time or one time, and Monza is one of the circuits where I never won before, so I wanted to achieve that, try to make at least one win on all the circuits and to win in Monza, the first time, with all the people here… maybe they are Ferrari fans, but on top of that they are Formula One fans and they are very emotional. They love Formula One in Italy, so it’s great to win here.
Keep on Boppin´
-
Mer från presskonferensen
Q: (Ian Parkes – The Press Association) Fernando, why doesn’t winning the teams’ title mean as much to you as it does to Lewis? Surely the hundreds of people in the team want to hear you say that it means a lot?
FA: Of course, I have won two drivers’ titles and two constructors’ championships, so I know how the people enjoy winning the constructors’ championship, but I have said all my life you know that for me as a driver I put 10 points, from zero to 10, to win the drivers’ world championship and to win the constructors’ championship is eight points. It is not the same to me. I enjoy every point that we do on the track, for us, for the team, and we are leading quite comfortably the constructors’ championship and if everything goes on like this we will achieve that and I will be happy for the team, but I still prefer to win the drivers’ (championship).
http://www.formula1.com/news/headlines/2007/9/6748.html
Q: (Ian Parkes – The Press Association) Fernando, why doesn’t winning the teams’ title mean as much to you as it does to Lewis? Surely the hundreds of people in the team want to hear you say that it means a lot?
FA: Of course, I have won two drivers’ titles and two constructors’ championships, so I know how the people enjoy winning the constructors’ championship, but I have said all my life you know that for me as a driver I put 10 points, from zero to 10, to win the drivers’ world championship and to win the constructors’ championship is eight points. It is not the same to me. I enjoy every point that we do on the track, for us, for the team, and we are leading quite comfortably the constructors’ championship and if everything goes on like this we will achieve that and I will be happy for the team, but I still prefer to win the drivers’ (championship).
http://www.formula1.com/news/headlines/2007/9/6748.html
-
Om han inte genat hade de smällt ihop, så antingen smälla ihop eller gena, eller kanske att inte försöka köra om när det är dessa två alternativa utgångarRazor skrev:Han "genade" ju p g a sammanstötningen och hade tagit sig förbi Massa hur som helst.Fp730a skrev:jag håller inte med om att man ska få gena sådär... Trots sammanstötning så genade han faktiskt...
-
Anledningen till att han genade är just för att Massas vänster fram stöter ihop med Hamiltons höger bak. Det är den direkta anledningen till att Hamilton genade. Kolla på sekvensen igen så ser du att han hade möjlighet att ta chikanen utan sammanstötningen.Lillis skrev:Om han inte genat hade de smällt ihop, så antingen smälla ihop eller gena, eller kanske att inte försöka köra om när det är dessa två alternativa utgångarRazor skrev:Han "genade" ju p g a sammanstötningen och hade tagit sig förbi Massa hur som helst.Fp730a skrev:jag håller inte med om att man ska få gena sådär... Trots sammanstötning så genade han faktiskt...
-