Ungerns GP 2007

Kungaklassen av motorsport...

Vem vinner Ungerns GP 2007?

Omröstningen slutade lör aug 04, 2007 22:26

1. Fernando Alonso - McLaren
14
37%
2. Lewis Hamilton - McLaren
2
5%
3. Giancarlo Fisichella - Renault
2
5%
4. Heikki Kovalainen - Renault
2
5%
5. Felipe Massa - Ferrari
2
5%
6. Kimi Räikkönen - Ferrari
13
34%
7. Jenson Button - Honda
0
Inga röster
8. Rubens Barrichello - Honda
0
Inga röster
9. Nick Heidfeld - BMW Sauber
1
3%
10. Robert Kubica - BMW Sauber
0
Inga röster
11. Ralf Schumacher - Toyota
0
Inga röster
12. Jarno Trulli - Toyota
0
Inga röster
14. David Coulthard - Red Bull
0
Inga röster
15. Mark Webber - Red Bull
0
Inga röster
16. Nico Rosberg - Williams
0
Inga röster
17. Alexander Wurz - Williams
0
Inga röster
18. Vitantonio Liuzzi - Scuderia Toro Rosso
0
Inga röster
19. Scott Speed - Scuderia Toro Rosso
0
Inga röster
20. Adrian Sutil - Spyker
0
Inga röster
21. Christijan Albers ersättare - Spyker
1
3%
22. Takuma Sato - Super Aguri
0
Inga röster
23. Anthony Davidson - Super Aguri
1
3%
 
Antal röster: 38

Användarens profilbild
Cheever
Inlägg: 8583
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Stockholm

Inlägg av Cheever »

Jag pratar inte heller om Alonso specifikt, även om han här fick iklä sig den rollen...
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
AndersF1
Inlägg: 9131
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Stockholm

Inlägg av AndersF1 »

Sedan är ju frågan om Ferrari var ett speciellt bra stall 1996? Jag är tveksam. Utifrån sett verkar uppryckningen ha kommit när resten av Benetton-gänget landade där året efter.

När det gäller McLaren håller jag inte med om att de varit helt under isen de senaste åren, Kimi har trots allt blivit tvåa ett par gånger och inte allt för långt bakom heller. En av deras främsta problem verkar ha varit motorn, som antingen varit hållbar och långsam, eller motsatsen. Med nytt motorreglemente som förhindrar extrem viktoptimering och strävan efter maximalt varvtal är det ju inte så konstigt att motorerna helt plötligt blir närmast kassaskåpssäkra.

Om man till det lägger att Alonso och Hamilton fullt möjligt är lite snabbare än Kimi, samt bättre på att få till inställningarna så är det inte alls speciellt konstigt att McLaren är var de är. Det behöver ju inte alls betyda att stallet i övrigt gjort någon extrem uppryckning, eller blivit bättre konstruktörer med Alonso i ingenjörsstaben. Så stor är inte skillnaden mot förut.
Användarens profilbild
AndersF1
Inlägg: 9131
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Stockholm

Inlägg av AndersF1 »

Forumskribenten Nisse gjorde förresten en [Schumacher] i lördags nere på Knutstorp och slet ut den trasiga drivaxeln som han kastade på oss andra stackars stallslavar. När det var han som hade gjort en Kimi och kört sönder materialet. Otack är världens lön. :evil: :roll:
Användarens profilbild
Nisse
Inlägg: 3027
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Ankeborg

Inlägg av Nisse »

När resten av ingenjörsstaben är inkompetenta och inte ens kan räkna på hållbarheten i materialet, krävs Kimitakter. Testa vad grejorna håller för i verkligheten och gnäll sedan. :D :D :D
Användarens profilbild
PC:
Inlägg: 1564
Blev medlem: ons jul 02, 2003 11:03

Inlägg av PC: »

AndersF1 skrev:Forumskribenten Nisse gjorde förresten en [Schumacher] i lördags nere på Knutstorp och slet ut den trasiga drivaxeln som han kastade på oss andra stackars stallslavar.
Jag undrar om att "göra en Schumacher" egentligen är en svensk, ytterst driven entreprenörs påfund?

Jag menar då givetvis Percy Nilegård och hans affärsfilosofi "Management By Fear". :D
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad
Inlägg: 9645
Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
Ort: Stockholms skärgård

Inlägg av Jari »

Blomman skrev:Som vanligt blev det här då en diskussion som enbart handlade om några som tycker det är synd om Kimi Räikkönen för att man tror att detta som, åtminstone jag menar, skulle vara någon slags kritik....

Jari, du borde veta bättre en att slänga ur dej sådant. Du vet vad jag menar, eller hur? Några förare levererar, med eller utan duktigt folk bakom sej.

Bajsnödigt!

JB
Jag tror att du vet att jag förstår ganska väl vad du menar, men min åsikt är nog att förarens roll inom bilbygget är mer förarupplevelsebetonat än lösningar på tekniska problem eller rent ingenjörsmässiga vilket inte helt klart framgick av det du och i viss mån även Lucy "ger sken av att uttrycka".
Jag är dessutom oerhört mevtene om att sån där ironi inte fungerar om man inte uttryckligen säger att nu kommer sån där...
Det ber jag hemskt mycket om ursäkt för att jag inte förvarnade om. Däremot betackar jag mig för vinklingen "mot Räikkönen".
Inte någon har nämnt hans namn och såvitt jag förstår har han kvalitéer nog att slåss om VM-titeln för tredje gången på några av de kvalitéer som krävs för att kunna göra det.
Vad som vore intressant att veta är huruvida "otur" finns eller om man bäddar för det själv...
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
Blomman
Inlägg: 567
Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
Ort: Uppsala

Inlägg av Blomman »

Det e lugnt broder....Jag har aldrig pratat bilbygge, jag har pratat kravspec, detaljerad sådan...Jag behöver detta för att o s v. Designteamet bygger bilar, förarna kör, men ju bättre integrering det är mellan förare och ingenjör desto bättre blir resultatet och i mina ögon är det två förare som tagit ett större ansvar för sina egna resultat...

Fel av mej o blanda in Kimi

Som mina barn säjer "ja e ironisk nu" :)

JB
Användarens profilbild
Nisse
Inlägg: 3027
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Ankeborg

Inlägg av Nisse »

Jari skrev:
Blomman skrev:Som vanligt blev det här då en diskussion som enbart handlade om några som tycker det är synd om Kimi Räikkönen för att man tror att detta som, åtminstone jag menar, skulle vara någon slags kritik....

Jari, du borde veta bättre en att slänga ur dej sådant. Du vet vad jag menar, eller hur? Några förare levererar, med eller utan duktigt folk bakom sej.

Bajsnödigt!

JB
Jag tror att du vet att jag förstår ganska väl vad du menar, men min åsikt är nog att förarens roll inom bilbygget är mer förarupplevelsebetonat än lösningar på tekniska problem eller rent ingenjörsmässiga vilket inte helt klart framgick av det du och i viss mån även Lucy "ger sken av att uttrycka".
Jag är dessutom oerhört mevtene om att sån där ironi inte fungerar om man inte uttryckligen säger att nu kommer sån där...
Det ber jag hemskt mycket om ursäkt för att jag inte förvarnade om. Däremot betackar jag mig för vinklingen "mot Räikkönen".
Inte någon har nämnt hans namn och såvitt jag förstår har han kvalitéer nog att slåss om VM-titeln för tredje gången på några av de kvalitéer som krävs för att kunna göra det.
Vad som vore intressant att veta är huruvida "otur" finns eller om man bäddar för det själv...

Påminner om miljonären som var inne på sin 25 miljon, tyvär hade han missat de 24 första. :D :D :D