Kval i TV6?

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
olleh

Kval i TV6?

Inlägg av olleh »

Öh? Döm om min förvåning när jag råkade slå på TV6 & det var kval...?
När började dom med det?
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Tyvärr är det tydligen bara en engångsföreteelse. Om dom nu inte lirar hockey på lördagarseftermiddagar hela sommaren.
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
Användarens profilbild
Blomman

Inlägg av Blomman »

Fr o m helgens sändningar kommer även kvalet att direktsändas i TV6. P g a den "slot" vi fått kommer dock presskonferensen att visas i Viasatsport 1.

Kul med en glädjande nyhet för alla som inte har Viasatsport..

JB
Användarens profilbild
woodi

Inlägg av woodi »

Blomman
Skulle Du kunna be dina tekniker på Viasat öka volymen på sändningen så att ljudnivån ligger lika som reklaminslagen? Det är gryyyymt störande att få sitta och höja och sänka volymen stup o kvarten.
¨°º© woodi ©º°¨
Användarens profilbild
Blomman

Inlägg av Blomman »

Det lilla jag kan påverka så....

JB
Användarens profilbild
woodi

Inlägg av woodi »

Stort tack!
¨°º© woodi ©º°¨
GMD

Inlägg av GMD »

woodi skrev:Blomman
Skulle Du kunna be dina tekniker på Viasat öka volymen på sändningen så att ljudnivån ligger lika som reklaminslagen? Det är gryyyymt störande att få sitta och höja och sänka volymen stup o kvarten.
Är det inte alltid så? Oavsett vad man glor på.

Förövrigt väldigt glädjande nyheter Blomman. Tack! :up:
Användarens profilbild
Nirak

Inlägg av Nirak »

Mycket glädjande nyheter indeed :up: :up:
Var aldrig för optimistisk- ljuset i tunneln kan vara ett tåg
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

woodi skrev:Blomman
TV- och reklambranschen tror att det säljer bättre om reklam är hög. De inser inte att folk kastar sig över fjällkontrollen och byter kanal medan skiten sänds. För att inte tala om irritationen det skapar.
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

Det finns få brancher som har sådan koll på hur folk påverkas som reklambranchen. Så nån dum en går väl och handlar Iprem i alla fall de som inte hinner sänka ljudet. :spec:
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Blomman skrev:Fr o m helgens sändningar kommer även kvalet att direktsändas i TV6. P g a den "slot" vi fått kommer dock presskonferensen att visas i Viasatsport 1.

JB
Iofs positivt, men varför har man ändrat ståndpunkt? Vad säger man till dem som skaffat abonnemang endast för att kunna se kvalen i Viasat Sport 1? Jag vill inte verka gnällig, men hur ska Viasat någonsin kunna tro att folk litar på deras kanalplaner?

Men det är bra att fler nu kan se kvalen!
Användarens profilbild
form-ola1

Inlägg av form-ola1 »

Kanon att åter på höra Blomman och Eje i kvalet. Jag har hittills sett dom engelska i efterhand, helt okey men jag föredrar den svenska direktsändningen.

Håller med dej Pastis. Det finns säkert några som skaffat viasat sport 1 enbart för kvalet. Dom gillar nog inte detta men för mej. :up:
Användarens profilbild
Blomman

Inlägg av Blomman »

Det där satt jag o funderade över också, dock utan att själv komma på något bra svar..."sent ska syndaren vakna" är det väl som gäller.

Nåväl, jag e glad, för det är en förbättrad service..en jag förstår hur du känner:)
Användarens profilbild
Blomman

Inlägg av Blomman »

form-ola1 skrev:Kanon att åter på höra Blomman och Eje i kvalet. Jag har hittills sett dom engelska i efterhand, helt okey men jag föredrar den svenska direktsändningen.

Håller med dej Pastis. Det finns säkert några som skaffat viasat sport 1 enbart för kvalet. Dom gillar nog inte detta men för mej. :up:
Dessvärre (för Viasat) så tror jag inte att det var många som köpte extra abb p g a kvalet, säkert ett försumbart antal. Ett felaktigt beslut från början helt enkelt..

JB
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Det vore dock bra om man samtidigt som det går på TV6 kunde se lopp och kval reklamfritt på Viasatsport x, så kanske det kan locka över några fåtal åtminstone. Eftersom jag antar att det inte är några jättetittarsiffror vanligvis på söndagseftermiddagarna, så borde det väl inte kosta allt för mycket.
Kval spelar ju ingen större roll, där det finns naturliga reklamtillfällen mellan kvalomgångarna, men i loppen skulle det absolut vara värt en del att slippa reklamen då man dels bommar en del händelser ibland, men det förstör även flytet i tittandet. Ungefär på samma sätt som när man ser en film och stämningen förstörs av ett reklamavbrott.
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Pastis skrev:
Blomman skrev:Fr o m helgens sändningar kommer även kvalet att direktsändas i TV6. P g a den "slot" vi fått kommer dock presskonferensen att visas i Viasatsport 1.

JB
Iofs positivt, men varför har man ändrat ståndpunkt? Vad säger man till dem som skaffat abonnemang endast för att kunna se kvalen i Viasat Sport 1? Jag vill inte verka gnällig, men hur ska Viasat någonsin kunna tro att folk litar på deras kanalplaner?

Men det är bra att fler nu kan se kvalen!
Pengarna tillbaks?
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Blomman skrev:Det där satt jag o funderade över också, dock utan att själv komma på något bra svar..."sent ska syndaren vakna" är det väl som gäller.

Nåväl, jag e glad, för det är en förbättrad service..en jag förstår hur du känner:)
Som sagt, det är bra att fler nu kan följa Formel 1, så jag är glad för att syndaren vaknat.
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Trevlig nyhet! Tills vidare tackar jag Lewis Hamilton för att jag kan se kvalen i fortsättningen.
Användarens profilbild
form-ola1

Inlägg av form-ola1 »

Blomman skrev:
form-ola1 skrev:Kanon att åter på höra Blomman och Eje i kvalet. Jag har hittills sett dom engelska i efterhand, helt okey men jag föredrar den svenska direktsändningen.

Dessvärre (för Viasat) så tror jag inte att det var många som köpte extra abb p g a kvalet, säkert ett försumbart antal. Ett felaktigt beslut från början helt enkelt..

JB
Ja, dom var nog inte många.
Jag tvekade ett tag men låg kvar på silverpaketet eftersom filmkanalerna inte lockade det minsta.
Hade där emot loppet gått på viasat sport 1 skulle jag ha skaffat det. En så´n dj...a dragningskraft du har Blomman. :lol:
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

ANFRAN skrev:Trevlig nyhet! Tills vidare tackar jag Lewis Hamilton för att jag kan se kvalen i fortsättningen.
Vad tusan har han gjort?

Ni borde tacka mig istället! Ingen annan än jag krossade Viasat med min oerhörda skarpa och unika "Viasat hotar Formel 1 intresset"-krönika. :saucy: Bäst jag lägger till en ;) också...
Användarens profilbild
Hood

Inlägg av Hood »

Bra som f-n. Tackar. Nu kan jag till och med tänka mig handla ett paket ipren nästa gång jag ska ha värktabletter :D
Användarens profilbild
Blomman

Inlägg av Blomman »

Pastis skrev:
ANFRAN skrev:Trevlig nyhet! Tills vidare tackar jag Lewis Hamilton för att jag kan se kvalen i fortsättningen.
Vad tusan har han gjort?

Ni borde tacka mig istället! Ingen annan än jag krossade Viasat med min oerhörda skarpa och unika "Viasat hotar Formel 1 intresset"-krönika. :saucy: Bäst jag lägger till en ;) också...
Visst, skämta om ditt hat mot Viasat bara... :evil:, Ett litet tillägg bara. Vi byter alltså kanal när det är dags för presskonfa, dom som har VS1 får switcha över annars vänta tills den finns på nätet ca 30 min senare. Lägger också till en :D så att man inte blir missuppfattad :lol:
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Blomman skrev:
Pastis skrev:
Vad tusan har han gjort?

Visst, skämta om ditt hat mot Viasat bara... :evil:, Ett litet tillägg bara. Vi byter alltså kanal när det är dags för presskonfa, dom som har VS1 får switcha över annars vänta tills den finns på nätet ca 30 min senare. Lägger också till en :D så att man inte blir missuppfattad :lol:
Aha, är det så det ska funka.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Dags för ny krönika på Forza? "Viasat återupplivade F1-intresset!"
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Blomman

Inlägg av Blomman »

Humor.... :D
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

LuckyStrike1 skrev:Dags för ny krönika på Forza? "Viasat återupplivade F1-intresset!"
Nej, nej, nej. Vi sågar bara här, ryggdunkarklubbar finns det så det räcker här i Sverige. Några måste våga gå emot strömmen! I så fall ska krönikan handla om deras vinglade när program flyttas mellan kanaler och lurade kunder. :D
Användarens profilbild
Blomman

Inlägg av Blomman »

De e rätt...inget jävla mjäkande

JB
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Du det tar vi en gnagerhojt på! Glejm på en bjärv nu, men inte fjolle vi för dä.
Användarens profilbild
form-ola1

Inlägg av form-ola1 »

Pastis skrev:Du det tar vi en gnagerhojt på! Glejm på en bjärv nu, men inte fjolle vi för dä.
Och söder om slussen så betyder det ............
Gösta

Inlägg av Gösta »

"Vi super skallen i bitar på finkelsmakande hembrännt, fortsätter med att bygga viltstängsel så tror folk att vi inte är homosexuella. :D
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Såg "Den sista färden" i går där en av scenerna handlar om att skrika som en gris samtidigt som han får prostatamassage med ett trubbigt föremål. Jag brukar ibland undra hur man förlustar sig norr om Upplands Väsby när det inte körs upp busslaster med fruntimmer från sörländerna och misstänker att det inte är med vilt eller viltstängsel...
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Jari skrev:Jag brukar ibland undra hur man förlustar sig norr om Upplands Väsby när det inte körs upp busslaster med fruntimmer från sörländerna och misstänker att det inte är med vilt eller viltstängsel...
Hur förlustar man sig med viltstängsel? :o
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Razor skrev:
Jari skrev:Jag brukar ibland undra hur man förlustar sig norr om Upplands Väsby när det inte körs upp busslaster med fruntimmer från sörländerna och misstänker att det inte är med vilt eller viltstängsel...
Hur förlustar man sig med viltstängsel? :o

STÄLL .... INTE ..... FRÅGAN ....
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Sorry :oops:
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Gösta

Inlägg av Gösta »

Razor skrev:Sorry :oops:

SORRY?? Var det allt du hade att komma med? Inga löften om bot och bättring, inga förslag om lämplig bestraffning? En så grov överträdelse och allt du kunde komma upp med var "sorry"??????

Jag är chockad!!

:D
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Jag är oförbätterlig, så varför komma med tomma löften?

Äntligen!
Användarens profilbild
Boxerman

Inlägg av Boxerman »

JB
ÄNTERLIGEN !!!!!!!! YES YES YES
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Kommer kvalet även att sändas direkt på VS1?
Användarens profilbild
Freddan

Inlägg av Freddan »

Stämmer det att kvalet ska visas på sexan? Jag kollade deras tablå på www.tv6.se och där var inte lördagens kval med. Men det finns inlagt på VS1.
EDIT: På Sportdelen http://www.tv6.se/content/view/1870/856/ så står det att de ska visa kvalet så detta stämmer säkert. KUL :)
-Red Bull Racing
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Freddan skrev:Stämmer det att kvalet ska visas på sexan? Jag kollade deras tablå på www.tv6.se och där var inte lördagens kval med. Men det finns inlagt på VS1.
EDIT: På Sportdelen http://www.tv6.se/content/view/1870/856/ så står det att de ska visa kvalet så detta stämmer säkert. KUL :)
Tyvärr dribblar Viasat med knäna och deras egna anställda vet inte vad som gäller... men kvalet sänds på TV6 och presskonferensen på VS1. Men hur länge kan ingen veta. ;)
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Så man kan bara se kvalet på Tv6 för att sedan klippa över till VS1 som enbart visar presskonferansen?

Krystat värre i så fall.
Det är väl bättre att visa kvaelt även på VS1 då utan reklam. Jag skaffade faktiskt VS1 enbart för att kunna se kval och lördagsträningen. Nu pröjsar jag en massa(nåja) extra för att enbart kunna se lördagsträningen? :-?
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Tack TV6...roligt! :D
Tack tack tack tack tack!
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Jag gillar TV6, snart mer än viltstängsel...
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
Blomman

Inlägg av Blomman »

Nya härliga besked, kvalet går även reklamfritt i VS1

JB
Användarens profilbild
Bopper

Inlägg av Bopper »

TACK!!! :up: :up: :up:

Nu väntar vi bara på loppen direkt i VS1 också :wink:
Keep on Boppin´
Användarens profilbild
Patrik L

Inlägg av Patrik L »

Fantastiska nyheter! :up: Lite smått road över att VS nu blivit den entusiastkanal den borde varit från början ;)
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Blomman skrev:Nya härliga besked, kvalet går även reklamfritt i VS1

JB

Strålande! :up:
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Blomman skrev:Nya härliga besked, kvalet går även reklamfritt i VS1

JB
Suveränt! :up: :)

Se nu till att sända loppen där parallellt också. (mycket vill ha mer)
Användarens profilbild
Blomman

Inlägg av Blomman »

Webbradio "F1-update" efter kvalet på TV6.se för den som vill....nytt program imorgon kl 12 inför race

JB
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Lyssnar på det nu och det enda som jag stör mig lite på är att Eje låter som han sitter 10 meter ifrån micken eller något.