Kval i TV6?
-
Kval i TV6?
Öh? Döm om min förvåning när jag råkade slå på TV6 & det var kval...?
När började dom med det?
När började dom med det?
-
-
-
-
-
Är det inte alltid så? Oavsett vad man glor på.woodi skrev:Blomman
Skulle Du kunna be dina tekniker på Viasat öka volymen på sändningen så att ljudnivån ligger lika som reklaminslagen? Det är gryyyymt störande att få sitta och höja och sänka volymen stup o kvarten.
Förövrigt väldigt glädjande nyheter Blomman. Tack!
-
-
- Mr Forza Motorsport
TV- och reklambranschen tror att det säljer bättre om reklam är hög. De inser inte att folk kastar sig över fjällkontrollen och byter kanal medan skiten sänds. För att inte tala om irritationen det skapar.woodi skrev:Blomman
Skulle Du kunna be dina tekniker på Viasat öka volymen på sändningen så att ljudnivån ligger lika som reklaminslagen? Det är gryyyymt störande att få sitta och höja och sänka volymen stup o kvarten.
-
-
- Mr Forza Motorsport
Iofs positivt, men varför har man ändrat ståndpunkt? Vad säger man till dem som skaffat abonnemang endast för att kunna se kvalen i Viasat Sport 1? Jag vill inte verka gnällig, men hur ska Viasat någonsin kunna tro att folk litar på deras kanalplaner?Blomman skrev:Fr o m helgens sändningar kommer även kvalet att direktsändas i TV6. P g a den "slot" vi fått kommer dock presskonferensen att visas i Viasatsport 1.
Kul med en glädjande nyhet för alla som inte har Viasatsport..
JB
Men det är bra att fler nu kan se kvalen!
-
-
-
Dessvärre (för Viasat) så tror jag inte att det var många som köpte extra abb p g a kvalet, säkert ett försumbart antal. Ett felaktigt beslut från början helt enkelt..form-ola1 skrev:Kanon att åter på höra Blomman och Eje i kvalet. Jag har hittills sett dom engelska i efterhand, helt okey men jag föredrar den svenska direktsändningen.
Håller med dej Pastis. Det finns säkert några som skaffat viasat sport 1 enbart för kvalet. Dom gillar nog inte detta men för mej.
JB
-
Det vore dock bra om man samtidigt som det går på TV6 kunde se lopp och kval reklamfritt på Viasatsport x, så kanske det kan locka över några fåtal åtminstone. Eftersom jag antar att det inte är några jättetittarsiffror vanligvis på söndagseftermiddagarna, så borde det väl inte kosta allt för mycket.
Kval spelar ju ingen större roll, där det finns naturliga reklamtillfällen mellan kvalomgångarna, men i loppen skulle det absolut vara värt en del att slippa reklamen då man dels bommar en del händelser ibland, men det förstör även flytet i tittandet. Ungefär på samma sätt som när man ser en film och stämningen förstörs av ett reklamavbrott.
Kval spelar ju ingen större roll, där det finns naturliga reklamtillfällen mellan kvalomgångarna, men i loppen skulle det absolut vara värt en del att slippa reklamen då man dels bommar en del händelser ibland, men det förstör även flytet i tittandet. Ungefär på samma sätt som när man ser en film och stämningen förstörs av ett reklamavbrott.
-
Pengarna tillbaks?Pastis skrev:Iofs positivt, men varför har man ändrat ståndpunkt? Vad säger man till dem som skaffat abonnemang endast för att kunna se kvalen i Viasat Sport 1? Jag vill inte verka gnällig, men hur ska Viasat någonsin kunna tro att folk litar på deras kanalplaner?Blomman skrev:Fr o m helgens sändningar kommer även kvalet att direktsändas i TV6. P g a den "slot" vi fått kommer dock presskonferensen att visas i Viasatsport 1.
Kul med en glädjande nyhet för alla som inte har Viasatsport..
JB
Men det är bra att fler nu kan se kvalen!
-
- Mr Forza Motorsport
Som sagt, det är bra att fler nu kan följa Formel 1, så jag är glad för att syndaren vaknat.Blomman skrev:Det där satt jag o funderade över också, dock utan att själv komma på något bra svar..."sent ska syndaren vakna" är det väl som gäller.
Nåväl, jag e glad, för det är en förbättrad service..en jag förstår hur du känner:)
-
-
Ja, dom var nog inte många.Blomman skrev:Dessvärre (för Viasat) så tror jag inte att det var många som köpte extra abb p g a kvalet, säkert ett försumbart antal. Ett felaktigt beslut från början helt enkelt..form-ola1 skrev:Kanon att åter på höra Blomman och Eje i kvalet. Jag har hittills sett dom engelska i efterhand, helt okey men jag föredrar den svenska direktsändningen.
Håller med dej Pastis. Det finns säkert några som skaffat viasat sport 1 enbart för kvalet. Dom gillar nog inte detta men för mej.
JB
Jag tvekade ett tag men låg kvar på silverpaketet eftersom filmkanalerna inte lockade det minsta.
Hade där emot loppet gått på viasat sport 1 skulle jag ha skaffat det. En så´n dj...a dragningskraft du har Blomman.
-
- Mr Forza Motorsport
Vad tusan har han gjort?ANFRAN skrev:Trevlig nyhet! Tills vidare tackar jag Lewis Hamilton för att jag kan se kvalen i fortsättningen.
Ni borde tacka mig istället! Ingen annan än jag krossade Viasat med min oerhörda skarpa och unika "Viasat hotar Formel 1 intresset"-krönika. Bäst jag lägger till en också...
-
-
Visst, skämta om ditt hat mot Viasat bara... , Ett litet tillägg bara. Vi byter alltså kanal när det är dags för presskonfa, dom som har VS1 får switcha över annars vänta tills den finns på nätet ca 30 min senare. Lägger också till en så att man inte blir missuppfattadPastis skrev:Vad tusan har han gjort?ANFRAN skrev:Trevlig nyhet! Tills vidare tackar jag Lewis Hamilton för att jag kan se kvalen i fortsättningen.
Ni borde tacka mig istället! Ingen annan än jag krossade Viasat med min oerhörda skarpa och unika "Viasat hotar Formel 1 intresset"-krönika. Bäst jag lägger till en också...
-
- Mr Forza Motorsport
Aha, är det så det ska funka.Blomman skrev:Visst, skämta om ditt hat mot Viasat bara... , Ett litet tillägg bara. Vi byter alltså kanal när det är dags för presskonfa, dom som har VS1 får switcha över annars vänta tills den finns på nätet ca 30 min senare. Lägger också till en så att man inte blir missuppfattadPastis skrev:Vad tusan har han gjort?ANFRAN skrev:Trevlig nyhet! Tills vidare tackar jag Lewis Hamilton för att jag kan se kvalen i fortsättningen.
-
-
- Mr Forza Motorsport
Nej, nej, nej. Vi sågar bara här, ryggdunkarklubbar finns det så det räcker här i Sverige. Några måste våga gå emot strömmen! I så fall ska krönikan handla om deras vinglade när program flyttas mellan kanaler och lurade kunder.LuckyStrike1 skrev:Dags för ny krönika på Forza? "Viasat återupplivade F1-intresset!"
-
-
- Mr Forza Motorsport
-
-
-
- Varnad
Såg "Den sista färden" i går där en av scenerna handlar om att skrika som en gris samtidigt som han får prostatamassage med ett trubbigt föremål. Jag brukar ibland undra hur man förlustar sig norr om Upplands Väsby när det inte körs upp busslaster med fruntimmer från sörländerna och misstänker att det inte är med vilt eller viltstängsel...
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
Hur förlustar man sig med viltstängsel?Jari skrev:Jag brukar ibland undra hur man förlustar sig norr om Upplands Väsby när det inte körs upp busslaster med fruntimmer från sörländerna och misstänker att det inte är med vilt eller viltstängsel...
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
Razor skrev:Hur förlustar man sig med viltstängsel?Jari skrev:Jag brukar ibland undra hur man förlustar sig norr om Upplands Väsby när det inte körs upp busslaster med fruntimmer från sörländerna och misstänker att det inte är med vilt eller viltstängsel...
STÄLL .... INTE ..... FRÅGAN ....
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
-
Razor skrev:Sorry
SORRY?? Var det allt du hade att komma med? Inga löften om bot och bättring, inga förslag om lämplig bestraffning? En så grov överträdelse och allt du kunde komma upp med var "sorry"??????
Jag är chockad!!
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
-
-
-
Stämmer det att kvalet ska visas på sexan? Jag kollade deras tablå på www.tv6.se och där var inte lördagens kval med. Men det finns inlagt på VS1.
EDIT: På Sportdelen http://www.tv6.se/content/view/1870/856/ så står det att de ska visa kvalet så detta stämmer säkert. KUL
EDIT: På Sportdelen http://www.tv6.se/content/view/1870/856/ så står det att de ska visa kvalet så detta stämmer säkert. KUL
-Red Bull Racing
-
- Mr Forza Motorsport
Tyvärr dribblar Viasat med knäna och deras egna anställda vet inte vad som gäller... men kvalet sänds på TV6 och presskonferensen på VS1. Men hur länge kan ingen veta.Freddan skrev:Stämmer det att kvalet ska visas på sexan? Jag kollade deras tablå på www.tv6.se och där var inte lördagens kval med. Men det finns inlagt på VS1.
-
Så man kan bara se kvalet på Tv6 för att sedan klippa över till VS1 som enbart visar presskonferansen?
Krystat värre i så fall.
Det är väl bättre att visa kvaelt även på VS1 då utan reklam. Jag skaffade faktiskt VS1 enbart för att kunna se kval och lördagsträningen. Nu pröjsar jag en massa(nåja) extra för att enbart kunna se lördagsträningen?
Krystat värre i så fall.
Det är väl bättre att visa kvaelt även på VS1 då utan reklam. Jag skaffade faktiskt VS1 enbart för att kunna se kval och lördagsträningen. Nu pröjsar jag en massa(nåja) extra för att enbart kunna se lördagsträningen?
-
-
- Varnad
-
-
-
-
-
-
-