Tippa Australien

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Boxerman

Tippa Australien

Inlägg av Boxerman »

Hur tror ni att det går i Australien ?

1. Kimi
2. Massa
3. Alonso
4. Rosberg
5. Button
6. Kovalainen
7. Kubica
8. Ralf

Pol: Kimi

snabbaste varv: Kimi

Alltså en kanon start för kimi :-)
kanotisten

Inlägg av kanotisten »

1. Alonso
2. Massa
3.Kubica
4.Kovalainen
5. Heidfeld
6. Hamilton
7.Fisichella
8.Wurz

Kimis bil ger upp..
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Min enda tippning är att McLaren inte går i mål. Inte emd Alonso bakom ratten i alla fall. Ni ska se att han "bara kör sönder materialet"...
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

bitter?
Gösta

Inlägg av Gösta »

Och inåtvänd! :D
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
Jacob

Inlägg av Jacob »

Jag tror!

1 Kimi
2 Heikki
3 Mika
4 JJ Letho
5 K Rosberg
6 Jari

Givetvis kör Alonso sönder bilen som är van vid Kimis mjuka stil eller vad säger Du Jari?
Lite äldre, lite långsammare :smash: :zz: :zz:
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Tro mig, jag har följt McLaren närmare än de flesta de senaste 14 åren. Inget gott kommer därifrån i år...
Inte ens best of the rest säger jag. Det står mellan Kimi och Heikki....

...och ja, Alonso kommer köra sönder materialet betydligt oftare än hos Renault.
Gösta

Inlägg av Gösta »

Jacob skrev:Jag tror!

1 Kimi
2 Heikki
3 Mika
4 JJ Letho
5 K Rosberg
6 Jari

Givetvis kör Alonso sönder bilen som är van vid Kimis mjuka stil eller vad säger Du Jari?

Bra gissat,

Men jag tror på följande tabell i Australien!

1. Kimi
2. Räikönnen
3. Häkkinen
4. Mika
5. Mika
6. Salo
7. Keke
8. Rosberg
9. Rosberg
10. Nico
11. Lehto
12. Kovalainen
13. JJ
14. Heiki

Tror inte Jari kommer bland toll 14!!!!!

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

Jari skrev:Tro mig, ....

Det finns väl ingen som tvivlar på dig :D
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Alonso kommer lyfta McLaren ordentligt. Men vem som vinner VM? Alonso eller Räikkönen - vet ej - men troligen någon av de två. Ferrari ska tydligen vara före resten - annars är ju Renault en liten outsider också - men ska Kovalainen ta hem det på första försöket? Knappast eller..? Fisichella vinner inte VM.

I Australien dock..? Jag tror Kimi vinner på söndag.
Användarens profilbild
Jacob

Inlägg av Jacob »

Jari skrev:Tro mig, jag har följt McLaren närmare än de flesta de senaste 14 åren. Inget gott kommer därifrån i år...

...och ja, Alonso kommer köra sönder materialet betydligt oftare än hos Renault.
Tjena!
PÅ vilket sett har Du följt dom närmare än de flesta? Vilka är de flesta? För att göra det enkelt vad vet Du om Mc Laren som inte jag vet?
Jag är nyfiken.
Vad jag vet så hade dom den absolut snabbaste bilen från andra halvan av 1997 tom säsongen 2000 vilket utmynade i att Mika tog 2 st WDC men även att han körde sönder motorer på löpande band i slutet av 1997 samt att han var för rädd för att köra 2000.
2001 var kanske inte bilen det snabbaste som fanns men Mika lyckades ju bryta på löpande band. 2002-2004 var väl inte en formtopp direkt men 2005 var ju bilen i topptrim men Kimi lyckade inte så bra med att förvalta det övertaget.
Men som sagt vad vet Du som inte jag vet?
Och låt oss spekulera lite i att Kimi bryter några lopp med Ferrari denna säsong är det Ferrari som det är fel på eller kan det vara så att Kimi i sin stress över alkoholabstinens är lite för aggresiv mot bilen?
Användarens profilbild
Freddan

Inlägg av Freddan »

Någon här som tippar på Auto Motor & Sports iRace?
-Red Bull Racing
Användarens profilbild
Boxerman

Inlägg av Boxerman »

Freddan skrev:Någon här som tippar på Auto Motor & Sports iRace?
jag har Gjort det på Irace.se
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Jacob skrev:
Jari skrev:Tro mig, jag har följt McLaren närmare än de flesta de senaste 14 åren. Inget gott kommer därifrån i år...

Tjena!
PÅ vilket sett har Du följt dom närmare än de flesta? Vilka är de flesta? För att göra det enkelt vad vet Du om Mc Laren som inte jag vet?
Jag är nyfiken.
Vad jag vet så hade dom den absolut snabbaste bilen från andra halvan av 1997 tom säsongen 2000 vilket utmynade i att Mika tog 2 st WDC men även att han körde sönder motorer på löpande band i slutet av 1997 samt att han var för rädd för att köra 2000.
2001 var kanske inte bilen det snabbaste som fanns men Mika lyckades ju bryta på löpande band. 2002-2004 var väl inte en formtopp direkt men 2005 var ju bilen i topptrim men Kimi lyckade inte så bra med att förvalta det övertaget.
Och låt oss spekulera lite i att Kimi bryter några lopp med Ferrari denna säsong är det Ferrari som det är fel på eller kan det vara så att Kimi i sin stress över alkoholabstinens är lite för aggresiv mot bilen?
Jag ska inte försöka hävda mig för dig särskilt mycket, men gissar att jag har runt 200 - 250 000 inlägg på olika forum och på Usenet under samma tid. Jag har skrivit uppskattningsvis 400 stycken från notiser till racerapporter enbart här på Forza.
Jag hade under CD-åren Mika Salos högra hand och en av Mika Häkkinens bästa vänner som stamkunder varje racehelg med minst15 timmar gemensam tid under dessa. Under hösten 2002 tillbringade jag majoriteten av min vakna tid under tre dagar tillsammans med Mika Häkkinen och hans förtjusande fru. Hade då redan träffat dem innan under en sk. kändisgolf.
Har någonstans mellan 20 och 30 "live-lopp" innanför bältet och har lagt ner en bra bit över 100 000 på att få se F1 på bästa sätt, både hemma och där jag befunnit mig just då. Till och med på jobbet. Indianapolis 2001 kostade mig en handpenning på en 270 CDI kombi med extra lull lull, men det var det värt.
Jag är allmänt känd som F1-nörd och människor som Alex Ferguson, Bruce Dickinson och Per Gessle kan alla intyga att det knappt rör sig något annat i skallen på mig.
Men, du får tro mig eller låta bli, vilket som.
Din analys om när McLaren varit den snabbaste bilen lär du dock vara relativt ensam om. 97 vann de första och sista loppet och hade de varit snabbast hade de vunnit betydligt fler. 99 vann Ferrari WCC, trots att Schumi stog över nästan halva säsongen. 2000 började motorerna rasa på löpande band och 2001 kom man aldrig ikapp. Man hade alla möjliga konstiga fel på bilen, vilket fick Mika att tröttna.
Bilen har då och då varit snabb under åren sen dess, men det är bara Kimi som fått ut hyggliga resultat med någon sorts tillförlitlighet, något som bilen inte haft sen Mikas titlar.
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

vad fint att ni känner varandra i Finland. det är vackert.. :D
Användarens profilbild
Jacob

Inlägg av Jacob »

Jari skrev:
Jacob skrev:

Tjena!
Jag är nyfiken.
Jag ska inte försöka hävda mig för dig särskilt mycket, men gissar att jag har runt 200 - 250 000 inlägg på olika forum och på Usenet under samma tid. Jag har skrivit uppskattningsvis 400 stycken från notiser till racerapporter enbart här på Forza.
Jag hade under CD-åren Mika Salos högra hand och en av Mika Häkkinens bästa vänner som stamkunder varje racehelg med minst15 timmar gemensam tid under dessa. Under hösten 2002 tillbringade jag majoriteten av min vakna tid under tre dagar tillsammans med Mika Häkkinen och hans förtjusande fru. Hade då redan träffat dem innan under en sk. kändisgolf.
Har någonstans mellan 20 och 30 "live-lopp" innanför bältet och har lagt ner en bra bit över 100 000 på att få se F1 på bästa sätt, både hemma och där jag befunnit mig just då. Till och med på jobbet. Indianapolis 2001 kostade mig en handpenning på en 270 CDI kombi med extra lull lull, men det var det värt.
Jag är allmänt känd som F1-nörd och människor som Alex Ferguson, Bruce Dickinson och Per Gessle kan alla intyga att det knappt rör sig något annat i skallen på mig.
Men, du får tro mig eller låta bli, vilket som.
Din analys om när McLaren varit den snabbaste bilen lär du dock vara relativt ensam om. 97 vann de första och sista loppet och hade de varit snabbast hade de vunnit betydligt fler. 99 vann Ferrari WCC, trots att Schumi stog över nästan halva säsongen. 2000 började motorerna rasa på löpande band och 2001 kom man aldrig ikapp. Man hade alla möjliga konstiga fel på bilen, vilket fick Mika att tröttna.
Bilen har då och då varit snabb under åren sen dess, men det är bara Kimi som fått ut hyggliga resultat med någon sorts tillförlitlighet, något som bilen inte haft sen Mikas titlar.

Men för fan!
Bara för att min systers sambo varit cykelproffs i Italien i 10 år och att jag varit på semester betyder det att jag kan Ferrari utan och innan???
På vilket sätt kan Du Mc Laren och deras förutsättningar inför 2007 bättre än säg Peter Windsor??
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Det där är två helt nya frågor och jag väljer att besvara dem så här:

Jag är så glad att jag äntligen får chansen att köra ett riktigt toppstall. Som ni alla vet är deras tillförlitlighet alltid på topp och att det gått otroligt bra på testerna ser ni väl själva på mitt glada och självsäkra uttryck. Jag kommer definitivt att vara med och slåss om segern... de första varven...
Bild
Senast redigerad av Jari den tor mar 15, 2007 16:21, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Eller såhär:
McLaren är mycket väl förberedda inför Melbourne.
Ge mig bara rätt tid för loppet så...

Bild
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Alonso ser väl aldrig särskilt glad ut inför GP intervjuer viket stall han än kör för. McLaren kommer att gå bra i år.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Jag är så glad så glad

Bild
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Boxerman

Inlägg av Boxerman »

LuckyStrike1 skrev:Jag är så glad så glad

Bild
Hittade du inget större kort på Kimi ;-) :D
Gösta

Inlägg av Gösta »

LS1, du hittade ingen större bild att posta?

hur stor skärm tror du jag har?

Hur som helst, varken Alonso eller Kimi tar poäng i Australien. De flesta poängen går till Massa, Fisichella, Kubitza, Heidfeld och Button.

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Ville ni ha en större bild på Kimi?

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Tack det är bra. Man kan väl konstatera att både Kimi och fernando är allt annat än ett par smilfinkar. Nåväl, ändå är det just dom det kommer att handla om i helgen. F1 handlar ju som tur väl inte om vem som kan se mest glad ut.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Kan man konstatera det? I så fall kan man väl konstatera det om alla förare?

Det går att hitta lika många bilder på de när de skrattar och ser glada ut som när de ser esriösa/uttråkade/tjuriga ut på.

Det handlar nog bara om hur man vill vrida till ett inlägg vilken bild man väljer.

Som förare när man sitter på en presskonferens där dem alla är likadana och man för tusende gången ska svara på samma fråga igen ... tja, hur glad kan man se ut då egentligen?

Men som sagt: på alla förare finns det nog lika många bilder som visar dem glada som visar dem tjuriga.

Att dra konstateranden av förares personligheter utifrån 5 bilder på internet .... tja ... det var soligt idag, så detta är ett land där det alltid är soligt.

Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

LuckyStrike1 skrev:Som förare när man sitter på en presskonferens där dem alla är likadana och man för tusende gången ska svara på samma fråga igen ... tja, hur glad kan man se ut då egentligen?
Man kan göra som Ralf och pilla sönder mikrofonen så att delarna flyger över hela bordet.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
Boxerman

Inlägg av Boxerman »

LuckyStrike1 skrev:Ville ni ha en större bild på Kimi?
Nja inte direkt
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

LuckyStrike1 skrev:Kan man konstatera det? I så fall kan man väl konstatera det om alla förare?

Det går att hitta lika många bilder på de när de skrattar och ser glada ut som när de ser esriösa/uttråkade/tjuriga ut på.

Det handlar nog bara om hur man vill vrida till ett inlägg vilken bild man väljer.

Som förare när man sitter på en presskonferens där dem alla är likadana och man för tusende gången ska svara på samma fråga igen ... tja, hur glad kan man se ut då egentligen?

Men som sagt: på alla förare finns det nog lika många bilder som visar dem glada som visar dem tjuriga.

Att dra konstateranden av förares personligheter utifrån 5 bilder på internet .... tja ... det var soligt idag, så detta är ett land där det alltid är soligt.
Jag har faktiskt sett dom i tvn också. För min del får dom se ut hur fan dom vill på presskonferanser, eller under tester. Jag tittar inte på F1 för att se småpojkar som Alonso och Räikkönen le. Det är racingen som är det intressanta.
Användarens profilbild
Freddan

Inlägg av Freddan »

Gött Ferrari i topp efter fredagens tester :) Nu blir det kaffe!
-Red Bull Racing
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

Tipset i morgon blir Alonso.

Misstänker att Ferrari lät Kimi ta en klassisk viktpole. Finns väl ingen annan anledning varför Kimi körde 4-5 varv mindre än konkurenterna. Kimi får väl ta starten i morgon och kommer in först av alla om nu bilen håller ihop så länge.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

De har redan uttalkat sig om detta och faktum är att Kimi inte körde med lättad bil som många andra gjorde...
Det behövdes inte
Användarens profilbild
Pepparkvarnen

Inlägg av Pepparkvarnen »

Jari skrev:De har redan uttalkat sig om detta och faktum är att Kimi inte körde med lättad bil som många andra gjorde...
Det behövdes inte
Klart det inte behövdes, han kör ju Ferrari nu.
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
Geer

Inlägg av Geer »

Nisse skrev:Tipset i morgon blir Alonso.

Misstänker att Ferrari lät Kimi ta en klassisk viktpole. Finns väl ingen annan anledning varför Kimi körde 4-5 varv mindre än konkurenterna. Kimi får väl ta starten i morgon och kommer in först av alla om nu bilen håller ihop så länge.
Kimi och Hamilton behövde bara 6 varv för att sätta sina tider i dom två första kvalpassen. Övriga som tex Alonso hade lite problem och fick köra fler varv. Därför har Kimi färre varv efter kvalet. Det har ingen påverkan på vikten inför starten
Användarens profilbild
Boxerman

Re: Tippa Australien

Inlägg av Boxerman »

Boxerman skrev:Hur tror ni att det går i Australien ?

1. Kimi R
2. Massa
3. Alonso
4. Rosberg
5. Button
6. Kovalainen
7. Kubica
8. Ralf

Pol: Kimi R

snabbaste varv: Kimi R

Alltså en kanon start för kimi :-)
inte så illa tippat va :-D