1. Kimi
2. Massa
3. Alonso
4. Rosberg
5. Button
6. Kovalainen
7. Kubica
8. Ralf
Pol: Kimi
snabbaste varv: Kimi
Alltså en kanon start för kimi

Jacob skrev:Jag tror!
1 Kimi
2 Heikki
3 Mika
4 JJ Letho
5 K Rosberg
6 Jari
Givetvis kör Alonso sönder bilen som är van vid Kimis mjuka stil eller vad säger Du Jari?
Tjena!Jari skrev:Tro mig, jag har följt McLaren närmare än de flesta de senaste 14 åren. Inget gott kommer därifrån i år...
Inte ens best of the rest säger jag. Det står mellan Kimi och Heikki....
...och ja, Alonso kommer köra sönder materialet betydligt oftare än hos Renault.
Jag ska inte försöka hävda mig för dig särskilt mycket, men gissar att jag har runt 200 - 250 000 inlägg på olika forum och på Usenet under samma tid. Jag har skrivit uppskattningsvis 400 stycken från notiser till racerapporter enbart här på Forza.Jacob skrev:Tjena!Jari skrev:Tro mig, jag har följt McLaren närmare än de flesta de senaste 14 åren. Inget gott kommer därifrån i år...
Inte ens best of the rest säger jag. Det står mellan Kimi och Heikki....
...och ja, Alonso kommer köra sönder materialet betydligt oftare än hos Renault.
PÅ vilket sett har Du följt dom närmare än de flesta? Vilka är de flesta? För att göra det enkelt vad vet Du om Mc Laren som inte jag vet?
Jag är nyfiken.
Vad jag vet så hade dom den absolut snabbaste bilen från andra halvan av 1997 tom säsongen 2000 vilket utmynade i att Mika tog 2 st WDC men även att han körde sönder motorer på löpande band i slutet av 1997 samt att han var för rädd för att köra 2000.
2001 var kanske inte bilen det snabbaste som fanns men Mika lyckades ju bryta på löpande band. 2002-2004 var väl inte en formtopp direkt men 2005 var ju bilen i topptrim men Kimi lyckade inte så bra med att förvalta det övertaget.
Men som sagt vad vet Du som inte jag vet?
Och låt oss spekulera lite i att Kimi bryter några lopp med Ferrari denna säsong är det Ferrari som det är fel på eller kan det vara så att Kimi i sin stress över alkoholabstinens är lite för aggresiv mot bilen?
Jari skrev:Jag ska inte försöka hävda mig för dig särskilt mycket, men gissar att jag har runt 200 - 250 000 inlägg på olika forum och på Usenet under samma tid. Jag har skrivit uppskattningsvis 400 stycken från notiser till racerapporter enbart här på Forza.Jacob skrev:Tjena!Jari skrev:Tro mig, jag har följt McLaren närmare än de flesta de senaste 14 åren. Inget gott kommer därifrån i år...
Inte ens best of the rest säger jag. Det står mellan Kimi och Heikki....
...och ja, Alonso kommer köra sönder materialet betydligt oftare än hos Renault.
PÅ vilket sett har Du följt dom närmare än de flesta? Vilka är de flesta? För att göra det enkelt vad vet Du om Mc Laren som inte jag vet?
Jag är nyfiken.
Vad jag vet så hade dom den absolut snabbaste bilen från andra halvan av 1997 tom säsongen 2000 vilket utmynade i att Mika tog 2 st WDC men även att han körde sönder motorer på löpande band i slutet av 1997 samt att han var för rädd för att köra 2000.
2001 var kanske inte bilen det snabbaste som fanns men Mika lyckades ju bryta på löpande band. 2002-2004 var väl inte en formtopp direkt men 2005 var ju bilen i topptrim men Kimi lyckade inte så bra med att förvalta det övertaget.
Men som sagt vad vet Du som inte jag vet?
Och låt oss spekulera lite i att Kimi bryter några lopp med Ferrari denna säsong är det Ferrari som det är fel på eller kan det vara så att Kimi i sin stress över alkoholabstinens är lite för aggresiv mot bilen?
Jag hade under CD-åren Mika Salos högra hand och en av Mika Häkkinens bästa vänner som stamkunder varje racehelg med minst15 timmar gemensam tid under dessa. Under hösten 2002 tillbringade jag majoriteten av min vakna tid under tre dagar tillsammans med Mika Häkkinen och hans förtjusande fru. Hade då redan träffat dem innan under en sk. kändisgolf.
Har någonstans mellan 20 och 30 "live-lopp" innanför bältet och har lagt ner en bra bit över 100 000 på att få se F1 på bästa sätt, både hemma och där jag befunnit mig just då. Till och med på jobbet. Indianapolis 2001 kostade mig en handpenning på en 270 CDI kombi med extra lull lull, men det var det värt.
Jag är allmänt känd som F1-nörd och människor som Alex Ferguson, Bruce Dickinson och Per Gessle kan alla intyga att det knappt rör sig något annat i skallen på mig.
Men, du får tro mig eller låta bli, vilket som.
Din analys om när McLaren varit den snabbaste bilen lär du dock vara relativt ensam om. 97 vann de första och sista loppet och hade de varit snabbast hade de vunnit betydligt fler. 99 vann Ferrari WCC, trots att Schumi stog över nästan halva säsongen. 2000 började motorerna rasa på löpande band och 2001 kom man aldrig ikapp. Man hade alla möjliga konstiga fel på bilen, vilket fick Mika att tröttna.
Bilen har då och då varit snabb under åren sen dess, men det är bara Kimi som fått ut hyggliga resultat med någon sorts tillförlitlighet, något som bilen inte haft sen Mikas titlar.
Man kan göra som Ralf och pilla sönder mikrofonen så att delarna flyger över hela bordet.LuckyStrike1 skrev:Som förare när man sitter på en presskonferens där dem alla är likadana och man för tusende gången ska svara på samma fråga igen ... tja, hur glad kan man se ut då egentligen?
Jag har faktiskt sett dom i tvn också. För min del får dom se ut hur fan dom vill på presskonferanser, eller under tester. Jag tittar inte på F1 för att se småpojkar som Alonso och Räikkönen le. Det är racingen som är det intressanta.LuckyStrike1 skrev:Kan man konstatera det? I så fall kan man väl konstatera det om alla förare?
Det går att hitta lika många bilder på de när de skrattar och ser glada ut som när de ser esriösa/uttråkade/tjuriga ut på.
Det handlar nog bara om hur man vill vrida till ett inlägg vilken bild man väljer.
Som förare när man sitter på en presskonferens där dem alla är likadana och man för tusende gången ska svara på samma fråga igen ... tja, hur glad kan man se ut då egentligen?
Men som sagt: på alla förare finns det nog lika många bilder som visar dem glada som visar dem tjuriga.
Att dra konstateranden av förares personligheter utifrån 5 bilder på internet .... tja ... det var soligt idag, så detta är ett land där det alltid är soligt.
Kimi och Hamilton behövde bara 6 varv för att sätta sina tider i dom två första kvalpassen. Övriga som tex Alonso hade lite problem och fick köra fler varv. Därför har Kimi färre varv efter kvalet. Det har ingen påverkan på vikten inför startenNisse skrev:Tipset i morgon blir Alonso.
Misstänker att Ferrari lät Kimi ta en klassisk viktpole. Finns väl ingen annan anledning varför Kimi körde 4-5 varv mindre än konkurenterna. Kimi får väl ta starten i morgon och kommer in först av alla om nu bilen håller ihop så länge.
inte så illa tippat vaBoxerman skrev:Hur tror ni att det går i Australien ?
1. Kimi R
2. Massa
3. Alonso
4. Rosberg
5. Button
6. Kovalainen
7. Kubica
8. Ralf
Pol: Kimi R
snabbaste varv: Kimi R
Alltså en kanon start för kimi