5 Papp (racing när den är som bäst)
-
5 Papp (racing när den är som bäst)
Bevittnade idag ett intensivt och spännande race på Sundstabanan.
Här följer några korta kommentarer.
Banan var väldigt gropig och oerhört tärande på matterialet.
Mina 2 uthyrda förare (Lucky "Jim Clark" Strike 1 och J "Jacky Ickx" Tarnstrom) gjorde som väntat ett fantastiskt jobb i de stall (Torro Rosto och TCC eller något liknande namn).
Torro Rosto fick haveri på vänster bakfjädring som resulterade i att samtliga tillgängliga däck förbrukades på ett fåtal varv. Efter ett stillestånd på ca 1 och 1/2 timme kom något geni på att man skulle köra med reservhjulet (av sk Kalle Anka typ) som var litet nog att inte slitas sönder av den pga bristande fjädring låga karossföringen. Enzo körde ett tjog varv med STARKT reducerad fart som räckte till att slå de två andra antagonisterna (Maximum Attack och TCC).
TCC fick ett motorhaveri och bröt. Förare vid denna tidpunkt var Lucky "Jim Clark" Strike 1.
Torro Rosto fick som tidigare sagts ett fjäderbenshaveri och förare vid denna tidpunkt var J "Jacky Ickx" Tarnstrom.
Maximum Attack som ni alla vet körde med Ari Vatanens gamla Ascona. Dersa fjäderben fram havererade. Detta ledde till att även de bröt loppet. Vid tidpungt för brytningen låg dom på topp 10. Men som vi alla vet så är detta ett "endurancerace" och det gäller att anpassa taktiken därefter, vilket bevisligen Maximum Attack gravt misslyckades med.
När Stallchefen för Maximum Attack Jari "Lill Lövis" R upptäckte att man inte kom längre så övergick han till "Pimpa sin ride" . Samtliga rutor krossades, det stampades på taket, mm mm. På slang kallas detta för att "trasha" bilen. Självfallet så städade de på uppmaning av tävlingsledningen upp glaset efter sig. När han sen till sin fasa upptäckte att Torro Rosto skulle komma igång (med Kalle Anka reservhjulet som pga av sin ringa storlek gick fritt i hjulhuset) med resultatet att de skulle passerra honom i sluttabellen så såg han ut som om han just sålt allt det finska nationalsmöret och tappat pengarna. Den minen gick inte att mista sig på. Stallchefen i Torro Rosto Enzo "Pedro Deniz" Ferraresi kan skratta sig lycklig att blickar inte kan döda.
Vi hade alla hysteriskt kul. Maten i Torro Rosto hospitality var som vanligt utsökt.
Ni som inte var där missade dagens HAPPENING.
Tack alla förare, sponsorer, funktionärer och alla som var delaktiga i detta underhållande Race!
Här följer några korta kommentarer.
Banan var väldigt gropig och oerhört tärande på matterialet.
Mina 2 uthyrda förare (Lucky "Jim Clark" Strike 1 och J "Jacky Ickx" Tarnstrom) gjorde som väntat ett fantastiskt jobb i de stall (Torro Rosto och TCC eller något liknande namn).
Torro Rosto fick haveri på vänster bakfjädring som resulterade i att samtliga tillgängliga däck förbrukades på ett fåtal varv. Efter ett stillestånd på ca 1 och 1/2 timme kom något geni på att man skulle köra med reservhjulet (av sk Kalle Anka typ) som var litet nog att inte slitas sönder av den pga bristande fjädring låga karossföringen. Enzo körde ett tjog varv med STARKT reducerad fart som räckte till att slå de två andra antagonisterna (Maximum Attack och TCC).
TCC fick ett motorhaveri och bröt. Förare vid denna tidpunkt var Lucky "Jim Clark" Strike 1.
Torro Rosto fick som tidigare sagts ett fjäderbenshaveri och förare vid denna tidpunkt var J "Jacky Ickx" Tarnstrom.
Maximum Attack som ni alla vet körde med Ari Vatanens gamla Ascona. Dersa fjäderben fram havererade. Detta ledde till att även de bröt loppet. Vid tidpungt för brytningen låg dom på topp 10. Men som vi alla vet så är detta ett "endurancerace" och det gäller att anpassa taktiken därefter, vilket bevisligen Maximum Attack gravt misslyckades med.
När Stallchefen för Maximum Attack Jari "Lill Lövis" R upptäckte att man inte kom längre så övergick han till "Pimpa sin ride" . Samtliga rutor krossades, det stampades på taket, mm mm. På slang kallas detta för att "trasha" bilen. Självfallet så städade de på uppmaning av tävlingsledningen upp glaset efter sig. När han sen till sin fasa upptäckte att Torro Rosto skulle komma igång (med Kalle Anka reservhjulet som pga av sin ringa storlek gick fritt i hjulhuset) med resultatet att de skulle passerra honom i sluttabellen så såg han ut som om han just sålt allt det finska nationalsmöret och tappat pengarna. Den minen gick inte att mista sig på. Stallchefen i Torro Rosto Enzo "Pedro Deniz" Ferraresi kan skratta sig lycklig att blickar inte kan döda.
Vi hade alla hysteriskt kul. Maten i Torro Rosto hospitality var som vanligt utsökt.
Ni som inte var där missade dagens HAPPENING.
Tack alla förare, sponsorer, funktionärer och alla som var delaktiga i detta underhållande Race!
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
-
Hemkommen från dagens övningar, som fick avbrytas efter misständning och smärre oljeläckage. Kan konstateras att det inte räcker med att tvätta av bilen den gången.
Gösta Todt brukar det krävas service av fordonet efter att Jim Clark hanterat detsamma
Nåväl vi laddar med nya puckar och återkommer, kul föresten att Enzo lyckades placera sig bäst.
Gösta Todt brukar det krävas service av fordonet efter att Jim Clark hanterat detsamma
Nåväl vi laddar med nya puckar och återkommer, kul föresten att Enzo lyckades placera sig bäst.
-
Jag vill dementera att jag körde bilen när motorhaveriet inträffade. Jag överlämnade en lättare begagnad Toyota Celica i utmärkt skick, varmkörd till TTC:s mycket kompetenta tredjeförare. Bilen var väl placerad inom topp 10 "with a bullet".
Tyvärr återvände föraren slutligen till depån 40 minuter senare, där bilen beslutade sig för att begå Harakiri och dumpa all motorolja i den exklusiva depån.
Jag vill bara säga att det var en ära att få vara en liten del i ett så proffessionellt skött team som TTC med en sådan hårig racerbil som Toyota Celica TTC Edition.
Tyvärr återvände föraren slutligen till depån 40 minuter senare, där bilen beslutade sig för att begå Harakiri och dumpa all motorolja i den exklusiva depån.
Jag vill bara säga att det var en ära att få vara en liten del i ett så proffessionellt skött team som TTC med en sådan hårig racerbil som Toyota Celica TTC Edition.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
Nej då inte alls! Service är tämligen överflödigt och onödigt om Jim Clark kört. Det enda man kan göra med bilen efter honom är att bogsera den till närmaste skrotningsfirma!!!Nisse skrev:
Med lite tur och övertalning tar dem emot den i befintligt skick.
-
-
- Varnad
Tack alla utom Enzo, för en fantastisk träff återigen ute på Sundstabanan.
(Bjöd ni alla på mat utom mig?)
Jag tror att Gösta Todt misstagit min min från eftermiddagen för något helt annat än vad det var.
Jag var trött, vi hade gjort allt vi kunnat och låg femma efter halva loppet innan problemen började. Inget av dessa var föranledda av förarmisstag utan helt enkelt slitage pga den grymt krävande och gropiga banan. Alla i vårt stall fick köra gott och väl över fyrtio minuter och alla i vårt stall gjorde ett utmärkt jobb. Tyvärr orkade bilen inte ta sig ända in i mål.
Ett par stötdämpare fattigare hade det nog gott att åka ända in i mål med, men inte om motorn nyper av överhettning som följd av trasig kylare, som i sin tur har skakat loss från sina fästen pga underlaget.
Efter vårt test kan vi konstatera:
Köp aldrig Opel! Den håller inte ens för några timmars finkörning under en helg.
Minen var en direkt följd av att vi gjort vårt bästa och haft kul under veckor av förberedelser, en tidig väckning i morse och en hel dags skoj på banan.
Jag var helt enkelt trött.
Orkade inte ens trascha sönder mer på bilen utan letade mest efter en plats att vika ner mig och sova ett par timmar innan celebriteterna börjar.
Jag tror att Gösta Todt misstagit min min från eftermiddagen för något helt annat än vad det var.
Jag var trött, vi hade gjort allt vi kunnat och låg femma efter halva loppet innan problemen började. Inget av dessa var föranledda av förarmisstag utan helt enkelt slitage pga den grymt krävande och gropiga banan. Alla i vårt stall fick köra gott och väl över fyrtio minuter och alla i vårt stall gjorde ett utmärkt jobb. Tyvärr orkade bilen inte ta sig ända in i mål.
Ett par stötdämpare fattigare hade det nog gott att åka ända in i mål med, men inte om motorn nyper av överhettning som följd av trasig kylare, som i sin tur har skakat loss från sina fästen pga underlaget.
Köp aldrig Opel! Den håller inte ens för några timmars finkörning under en helg.
Minen var en direkt följd av att vi gjort vårt bästa och haft kul under veckor av förberedelser, en tidig väckning i morse och en hel dags skoj på banan.
Orkade inte ens trascha sönder mer på bilen utan letade mest efter en plats att vika ner mig och sova ett par timmar innan celebriteterna börjar.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
PfffftNisse skrev:Jim Clark var totalt oskyldig till motorhaveriet, han hade bara puttrat runt snyggt och prydligt Däremot lyckades han köra sönder vindrutetorkaren men det löstes av stallets proffsmekaniker på ett snabbt och inovativt sätt Men vi ser fram mot nya drabbningar helst med Clark som motståndare
Efter en timme tog jag över en perfekt fungerande bil, men med vissa motorkylningsproblem. En kreativ och mycket analyserande körning för att hålla motortemperaturen något så när i schack gjorde att jag överlämnade en - perfekt fungerande bil i stridsskick med vissa motorkylningsproblem. Att vindrutetorkarna la av skyller jag på ett bristfälligt japanskt elsystem.
Att bilen i stint tre beslutade sig för att först gå på 50% av cylindrarna och sen dumpa all olja skyller jag på en gropig Sundstabana och 12 timmars biltest bakom sig.
Men nu vet jag vad som behövs för att ZZ Racing International ska nå det där sista lilla på framgångens altare - vi blir livsfarliga framöver
-
Jari skrev:Tack alla utom Enzo, för en fantastisk träff återigen ute på Sundstabanan.
Sweet Jesus!!
När skall du sluta tolka in egna värderingar i vad som hände. Jag tar det från början.
1: Enzo bjöd inte på någonting, därtill är han på tok för ekonomisk / snål! Vi som åt har antingen betalat för det eller kommer att betala för det!
2: Din min gick inte att missta!
3: Det var ett så kallat "endurancerace" som ställer helt andra krav på taktik och förarmenalitet än det ni uppvisade, därav ert resultat. Tex så låg TCC 1á efter första varvet men slutade ändå EFTER torro rosto som uppvisade bättre taktik och förarinställning än vad många andra fartdårar som misstolkade vad det rörde sig om! Skyll nu inte på bana eller bil. Hade ni kört så fint som Enzo gjorde i slutet så hade ni åtminståne kommit i mål. Som sagt, det gäller inte att köra fort i 2 timmar utan lite långsammare i 5. Men även ni bör så småningom klura ut vad "endurance" betyder på engelska. Det bör rimligtvis även finnas ett Finskt ord på "endurance" skulle jag tro!!!!!!
4:Att skylla på Opel är lägre än glocalnet. Ari Vatanen har tagit den typ av bil i mål under mycket svårare förhållanden än som rådde i Sundsta, att klanka ner på bilen håller inte. Ransaka er själva. Ni körde helt enkelt hårdare än vad som bil, matterial och övriga omständigheter medgav. Ni schabblade helt enkelt. Varför är det så svårt att inse det? Samma med Kimi med sin framvagn! Hade han kört lite mera konservativt så hade han tagit flera välbehövliga poäng, men nu valde han liksom ni att kliva över gränsen för er / bilens förmåga med kännt resultat. Det var inget fel på varken er bil eller banan, det var bara lite "skit bakom ratten"
-
Nisse skrev:Jim Clark var totalt oskyldig till motorhaveriet, .........
Det känns så oerhört ovanligt att läsa "Jim Clark" och "totalt oskyldig" i samma mening! Det känns liksom inte rätt!!
-
-
- Varnad
1. Nu känns det mycket bättre. Såg deras morgonbacon och var mest glad för att jag hade yogurt med mig.Gösta skrev:Jari skrev:Tack alla utom Enzo, för en fantastisk träff återigen ute på Sundstabanan.
Sweet Jesus!!
När skall du sluta tolka in egna värderingar i vad som hände. Jag tar det från början.
1: Enzo bjöd inte på någonting, därtill är han på tok för ekonomisk / snål! Vi som åt har antingen betalat för det eller kommer att betala för det!
2: Din min gick inte att missta!
3: Det var ett så kallat "endurancerace" som ställer helt andra krav på taktik och förarmenalitet än det ni uppvisade, därav ert resultat. Tex så låg TCC 1á efter första varvet men slutade ändå EFTER torro rosto som uppvisade bättre taktik och förarinställning än vad många andra fartdårar som misstolkade vad det rörde sig om! Skyll nu inte på bana eller bil. Hade ni kört så fint som Enzo gjorde i slutet så hade ni åtminståne kommit i mål. Som sagt, det gäller inte att köra fort i 2 timmar utan lite långsammare i 5. Men även ni bör så småningom klura ut vad "endurance" betyder på engelska. Det bör rimligtvis även finnas ett Finskt ord på "endurance" skulle jag tro!!!!!!
4:Att skylla på Opel är lägre än glocalnet. Ari Vatanen har tagit den typ av bil i mål under mycket svårare förhållanden än som rådde i Sundsta, att klanka ner på bilen håller inte. Ransaka er själva. Ni körde helt enkelt hårdare än vad som bil, matterial och övriga omständigheter medgav. Ni schabblade helt enkelt. Varför är det så svårt att inse det? Samma med Kimi med sin framvagn! Hade han kört lite mera konservativt så hade han tagit flera välbehövliga poäng, men nu valde han liksom ni att kliva över gränsen för er / bilens förmåga med kännt resultat. Det var inget fel på varken er bil eller banan, det var bara lite "skit bakom ratten"
2. Har du vari hos en optiker på sista tiden. Tror du behöver kliva upp ett par snäpp i glasögonstyrka och jag antar att det är åldersrelaterat.
3. Endurance? Är det det svenska ordet för evenemanget?
Det Enzo gjorde på slutet var ett riktigt hjältedåd, även om den bottnade i någon ganska larvig resultatorientering, som om detta var en tävling, typ.
Sånt där är sydeuropeer riktiga suckers för.
Grattis till att ni lyckades slå två brutna ekipage...
Vi kallar oss för Team Maximum Attack och vi var inte där för fisåka runt i Enzofart. Det gör vi dagligen ändå.
Vi var där för att köra av oss och lyckades med vår mission till 100%.
Alla fick köra så mycket de orkade och när bilen gav upp var alla ganska nöjda ändå.
Vi fick dessutom ganska mycket beröm för vårt sätt att bete oss på banan. Jag satt inte fast någonstans, vi körde inte på någon, inte ens med sidan när sikten var som sämst, däremot hade vi ett par som ville polera på vår dragkrok när vi väjde eller bromsade för hinder eller när motorn tappade orken.
4. Jag trodde det var ett biltest och vi konstaterade att Oplar är rätt dåliga bilar på att hålla. Man kunde till exempel se flera bilar som gick minst lika varma som vår opel, men inte behövde de nypa för det?
Ett par stötdämpare kan man köra utan, det är mest en komfortgrej och det har opel ändå aldrig varit speciellt bra på. De heter ju till och med så:
Onödig Plåt Efter Landsvägen...
När Vatanen körde Opel hade han service på den ungefär varannan mil med massor av mekaniker och flera hela oplar i reservdelar.
Ändå hände det att den inte höll...
Till sist, vi var i alla fall med vilket var huvudsaken och tro mig vi gjorde vårt bästa och hade bilen inte varit så klen hade det kunnat gå riktigt bra.
Vi var trots allt ganska nöjda med dagen och minns med glädje den tid och de förberedelser vi haft inför dessa test. Vi kommer säkert igen någon gång, men fram tills dess...
Njut av livet och allt gott det för med sig.
-
-
Gösta skrev:Nisse skrev:Kom ihåg att vi bara lånade Clark, nu kommer han tillbaks
Ja, där sa du något mycket oroande.
Här sätter man sig på kort varsel i ett toppteam och samlar viktiga erfarenheter.
Man kämpar för ZZ Racing International.
Man gör allt man kan för att få TTC-bilen att hålla skyhöga motortemperaturer (tempnålen syntes inte efter ett tag) och dålig sikt (vägen och medtestarna syntes inte oftast) till trots.
Och så detta .... jaja ... det här med ett entestteam där man kör 5 timmar helt själv i en bil kanske inte vore en så dum idé ändå...eller vara en del av ett annat stall där man ensam kör andrabilen men njuter av det stallets logistik i övrig ... hmmm .... som en satellitoperation....
/Själv är bäste dräng
-
- Varnad
-
Jari skrev:.....den festbuffé vi anordnar efter varje lyckat test...
Svältkost efter testerna hör jag.
Eller består bufén av 4 pavor Koskenkorva och ett lingon.
Har inte sett några "lyckade" test från Er sida ännu.
Senast redigerad av Gösta den sön mar 11, 2007 12:18, redigerad totalt 1 gång.
-
Älskade vän, det där skrev jag bara för att jag inte vill att du skall bli utbrännd genom att köra som "bästeförare" för alla team som efterfrågar dina tjänster. Du har inte en aaaaaning hur många samal från andra stall jag fått tacka nej till å dina vägnar.LuckyStrike1 skrev:Gösta skrev:Nisse skrev:Kom ihåg att vi bara lånade Clark, nu kommer han tillbaks
Ja, där sa du något mycket oroande.
Här sätter man sig på kort varsel i ett toppteam och samlar viktiga erfarenheter.
Man gör allt man kan för att få TTC-bilen att hålla skyhöga motortemperaturer (tempnålen syntes inte efter ett tag) och dålig sikt (vägen och medtestarna syntes inte oftast) till trots.
Och så detta .... jaja ... det här med ett entestteam där man kör 5 timmar helt själv i en bil kanske inte vore en så dum idé ändå...eller vara en del av ett annat stall där man ensam kör andrabilen men njuter av det stallets logistik i övrig ... hmmm .... som en satellitoperation....
/Själv är bäste dräng
Din energi behövs i ZZ Racing International. Vill dom andra stallen ha tillgång till toppförare av din klass så får dom vara beredda att lossa på plånboken och skaffa sig egna stjärnor och inte i värsta ron dennisstil stjäla andra stalls förare.
-
Du får väl köra med oss nästa gång istället.LuckyStrike1 skrev:
/Själv är bäste dräng
Vi tar hand om vår personal.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
Där ser du LS1!! Dom har själva så dåliga förare att dom rycker i allt som är bättre än de själva förmår prestera!! Och det vill säga alla andra förare än de egna!!!Razor skrev:Du får väl köra med oss nästa gång istället.LuckyStrike1 skrev:
/Själv är bäste dräng
Vi tar hand om vår personal.
-
-
Er seger över dom kan hänföras till teorin om den blinda hönan.Razor skrev:Ja, våra förare är så dåliga att vi slog både Jaris team och TTC med LS1 och Nisse i spetsen...
Liksom Alonsos 2 WDC titlar och Alesis seger i Canada.
-
Nu tar vi det lilla lugna här...Gösta skrev:Er seger över dom kan hänföras till teorin om den blinda hönan.Razor skrev:Ja, våra förare är så dåliga att vi slog både Jaris team och TTC med LS1 och Nisse i spetsen...
I was misled and that is the way it went
-
Vi har dessutom gjort det två gånger av tre möjliga så din hemsnikrade synskadade-fjäderfä-teori verkar ju stämma bättre in på er andra, inkl ditt eget team?Gösta skrev:Er seger över dom kan hänföras till teorin om den blinda hönan.Razor skrev:Ja, våra förare är så dåliga att vi slog både Jaris team och TTC med LS1 och Nisse i spetsen...
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
I första loppet så slog ni oss med minsta möjliga marginal, i andra loppet så var ni LÅÅÅÅÅÅÅNGT efter oss. Enda chansen denna gång att slå oss var att vi inte ställde upp och lånade ut vår stjärnförare till Er så att ni med ett reservhjul kunde slå de andra 2 antagonisterna.
Men nu är det slut på sötebrödsdagarna för Er del, nästa test är vi tillbaka.
Men nu är det slut på sötebrödsdagarna för Er del, nästa test är vi tillbaka.
-
Ni blev varvade av fältets i särklass långsammaste bil som dessutom hade dåliga sommardäckfram, dåliga vinterdäck bak och som helt saknade vindrutespolning vilket omöjliggjorde effektiv rengöring av vindrutan.Gösta skrev:I första loppet så slog ni oss med minsta möjliga marginal
Om vi var LÅÅÅÅÅÅNGT efter er förra gången så var ni LÅÅÅÅNGT efter oss första gången...i andra loppet så var ni LÅÅÅÅÅÅÅNGT efter oss.
Nu var det ju inte er stjärnförare som gjorde den bejublade insatsen på slutet när vi medelst ett s k nödreservhjul körde den avslutande stinten.Enda chansen denna gång att slå oss var att vi inte ställde upp och lånade ut vår stjärnförare till Er så att ni med ett reservhjul kunde slå de andra 2 antagonisterna.
Men Tärnströms insats för oss var en viktig del i teamets fina resultat igår
Er andra stjärnförare hängde jag enkelt av när vi ställdes mot varandra.
Frågan är om du har något team kvar till nästa gång.Men nu är det slut på sötebrödsdagarna för Er del, nästa test är vi tillbaka.
Äntligen!
Äntligen!
-
Ni hade det matterial i form av bil och förare ni hade och v hade det vi hade. Vi var mycket riktigt ett varv efter er (ca 1 min och 30 sek)efter 5 timmars körning. Det kallar jag hårfint. I klass med Wassbergs seger över Mieto i 5 milen för många år sedan. Ändå led våra förare av hemlängtan, nageltrång och fantomsmärtor i hårfästet. Vi hade värdelös bil utan däck och ett dussin skavanker till.Razor skrev:Ni blev varvade av fältets i särklass långsammaste bil som dessutom hade dåliga sommardäckfram, dåliga vinterdäck bak och som helt saknade vindrutespolning vilket omöjliggjorde effektiv rengöring av vindrutan.Gösta skrev:I första loppet så slog ni oss med minsta möjliga marginal
Om vi var LÅÅÅÅÅÅNGT efter er förra gången så var ni LÅÅÅÅNGT efter oss första gången...i andra loppet så var ni LÅÅÅÅÅÅÅNGT efter oss.
Nu var det ju inte er stjärnförare som gjorde den bejublade insatsen på slutet när vi medelst ett s k nödreservhjul körde den avslutande stinten.Enda chansen denna gång att slå oss var att vi inte ställde upp och lånade ut vår stjärnförare till Er så att ni med ett reservhjul kunde slå de andra 2 antagonisterna.
Men Tärnströms insats för oss var en viktig del i teamets fina resultat igår
Er andra stjärnförare hängde jag enkelt av när vi ställdes mot varandra.Frågan är om du har något team kvar till nästa gång.Men nu är det slut på sötebrödsdagarna för Er del, nästa test är vi tillbaka.
(dina borförklaringar är i klass med Jaris. . Ni hade det ni hade och vi hade det vi hade. )
I andra loppet så var ni ca 13 (tretton) varv efter oss. Det är att betrakta som en EVIGHET dessa sammanhang. Vad var det för fel på bilen den gången??
Jag är inte det minsta orolig. Jag / vi har stjärnförare och ett väl förbrett team till nästa race.
-
Inga avhopp och en orörd bil tre dagar innan testet den här gången alltså?Gösta skrev: Jag är inte det minsta orolig. Jag / vi har stjärnförare och ett väl förbrett team till nästa race.
-
Vi vet alla vad det stora (3 st) manfallet berodde på. Till nästa test är vi redo att slakta allt motstånd.LuckyStrike1 skrev:Inga avhopp och en orörd bil tre dagar innan testet den här gången alltså?Gösta skrev: Jag är inte det minsta orolig. Jag / vi har stjärnförare och ett väl förbrett team till nästa race.
-
-
Jag har inte kommit med någon bortförklarig, det finns inget att bortförklara när man slår er.... jag ville bara gnugga in det faktum att fältets sämsta bil före start, stod före er i resultatlistan när dagen var slut.Gösta skrev:(dina borförklaringar är i klass med Jaris.
Jag har inte kommit med en enda bortförklaring till varför ni slutade två varv före oss förra gången.
Läs om, läs rätt!
Dessutom så tror jag inte att Jari har kommit med några bortförklaringar till deras placeringar i 5-pappcupen.
Vad var det för fel på bilen den gången??
Massor, men det är det på alla bilar i ett sånt lopp.
Tänk... jag blir inte heller det minsta orolig när jag läser det där.Jag är inte det minsta orolig. Jag / vi har stjärnförare och ett väl förbrett team till nästa race.
Tvärtom så känns det mer hoppfullt än någonsin.
Äntligen!
Äntligen!
-
Det var tydligen flera torro rosto som var med. (det ökar förståss chanserna att en av hönsen hittar kornet)Razor skrev:Snacka inte skit nu... vi var två (2) varv efter er i februari.Gösta skrev:I andra loppet så var ni ca 13 (tretton) varv efter oss.
Oj då, var det bara 2 varv fter!!! Men efter det var ni hur som helst!!
-
Fältets sämsta bil mm mm! Det var inte så att det var "fältets sämsta förare" som slog oss? Eller vill du få Er prestation större än det enda varv den var genom att hävda att ni slog oss med fältets sämsta bil? Vår bil var ännu sämre med ändå lyckades ni inte slå oss med mer än 1 fjuttigt varv. En möjlighet! Eller så var förarna så amatörmässiga att dom kom dit med en jättedålig bil? Vad vet jag.Razor skrev:Jag har inte kommit med någon bortförklarig, det finns inget att bortförklara när man slår er.... jag ville bara gnugga in det faktum att fältets sämsta bil före start, stod före er i resultatlistan när dagen var slut.Gösta skrev:(dina borförklaringar är i klass med Jaris.
Jag har inte kommit med en enda bortförklaring till varför ni slutade två varv före oss förra gången.
Läs om, läs rätt!
Dessutom så tror jag inte att Jari har kommit med några bortförklaringar till deras placeringar i 5-pappcupen.Vad var det för fel på bilen den gången??
Massor, men det är det på alla bilar i ett sånt lopp.
Tänk... jag blir inte heller det minsta orolig när jag läser det där.Jag är inte det minsta orolig. Jag / vi har stjärnförare och ett väl förbrett team till nästa race.
Tvärtom så känns det mer hoppfullt än någonsin.
Förutsättningarna var ju samma för alla! Det var inte vår bil som slog Er, det var våra lysande förarprestationer.
Vi ser uppenbart båda fram emot nästa "test"! Skall bli hårt och orättvist, precis som "tester" skall vara. Återstår att se vem som drar det längsta strået den gången.
-
Min back-up plan är att ha en egen bil klar för egen medverkan i 5 timmar, bar för säkerhets skull. Vissa bergsäkra uttalanden här gör mig orolig.
5 timmar på egen hand ska man väl klara?
-
Tydligen inte så mycket, eftersom du inte förstod vad jag skrevGösta skrev:Fältets sämsta bil mm mm! Det var inte så att det var "fältets sämsta förare" som slog oss? Eller vill du få Er prestation större än det enda varv den var genom att hävda att ni slog oss med fältets sämsta bil? Vår bil var ännu sämre med ändå lyckades ni inte slå oss med mer än 1 fjuttigt varv. En möjlighet! Eller så var förarna så amatörmässiga att dom kom dit med en jättedålig bil? Vad vet jag.
Sämsta bil före start, skrev jag... eller vill du hävda att er VW Golf, Ganja Edition var sämre än vår när de stod där på startrakan innan loppet?
Äntligen!
Äntligen!
-
Det klarar du lätt. Du får depåsupport av resten av oss!!!!LuckyStrike1 skrev:Min back-up plan är att ha en egen bil klar för egen medverkan i 5 timmar, bar för säkerhets skull. Vissa bergsäkra uttalanden här gör mig orolig.
-
Det fixar du lätt... jag kan langa Red Bull genom sidorutan åt dig, när du passerar nedanför vår enkla depå.LuckyStrike1 skrev:Min back-up plan är att ha en egen bil klar för egen medverkan i 5 timmar, bar för säkerhets skull. Vissa bergsäkra uttalanden här gör mig orolig.
Äntligen!
Äntligen!
-
Jag har / hade inte tillgång till Er specifikation på bilen, liksom vår spec var hemlig för Er!!! Men vår bil var så som vi hade råd att ha den. Lite bekymmer med kylningen och så krympte den i längd allteftersom racet varade. Men vi tog den i mål! Första gångn på en hedrande 19´de plats och andra gången på en LYSANDE topp 10!!!!!!Razor skrev:Tydligen inte så mycket, eftersom du inte förstod vad jag skrevGösta skrev:Fältets sämsta bil mm mm! Det var inte så att det var "fältets sämsta förare" som slog oss? Eller vill du få Er prestation större än det enda varv den var genom att hävda att ni slog oss med fältets sämsta bil? Vår bil var ännu sämre med ändå lyckades ni inte slå oss med mer än 1 fjuttigt varv. En möjlighet! Eller så var förarna så amatörmässiga att dom kom dit med en jättedålig bil? Vad vet jag.
Sämsta bil före start, skrev jag... eller vill du hävda att er VW Golf, Ganja Edition var sämre än vår när de stod där på startrakan innan loppet?
-
-
Är inte det minsta orolig. Kylare går sällan sönder av sig själv. Våra förare har skaffat sig väldigt mycket erfarenheter så det kommer att gå bra skall ni se. Målsättningen blir att i första hand slå bland annat Er, då det är gjort så gör vi en omdefiniering av målsättningen och siktar på podiet.Razor skrev:Två stycken förkortade, rykande VW Golf på lika många lopp... jag skulle vara orolig inför nästa lopp om jag vore teamchef hos er.
Allt annat ser vi som ett misslyckande!
-
Det är precis därför som jag skulle vara orolig...Gösta skrev:Är inte det minsta orolig. Kylare går sällan sönder av sig själv.
Av att köra sönder kylare, ja.Våra förare har skaffat sig väldigt mycket erfarenheter
Äntligen!
Äntligen!
-
Ja, nu kan dom det och gör inte så i fortsättningen!Razor skrev:Det är precis därför som jag skulle vara orolig...Gösta skrev:Är inte det minsta orolig. Kylare går sällan sönder av sig själv.Av att köra sönder kylare, ja.Våra förare har skaffat sig väldigt mycket erfarenheter
Ni har massor med erfarenhet av att byta däck, en minst lika bra erfarenhet.
Som sagt, mina killar väldigt mycket "rå fart" "i sig" så de är kandidater till podiet i nästa test!
-
- Varnad
Vi har gjort två lyckade test såhär långt och nu senast hörde du väl talas om vår lindade kycklingfilé med limebea?Gösta skrev:Jari skrev:.....den festbuffé vi anordnar efter varje lyckat test...
Svältkost efter testerna hör jag.
Eller består bufén av 4 pavor Koskenkorva och ett lingon.
Har inte sett några "lyckade" test från Er sida ännu.
-
- Varnad
-
Som du kanske minns så hade vi också "brutit" två timmar tidigare "but it ain't over 'til the fat lady sings the aria".
Med innovativa lösningar, rätt inställning och kämpaglöd så kom vi tillbaka och körde ifrån er med drygt 20 varv och TTC med 17 varv, tror jag att det var.
Vi körde hela sista stinten och en del av den näst sista stinten med havererad hjulupphängning på vänster bakhjul; en prestation av högsta klass av våra duktiga förare.
Med innovativa lösningar, rätt inställning och kämpaglöd så kom vi tillbaka och körde ifrån er med drygt 20 varv och TTC med 17 varv, tror jag att det var.
Vi körde hela sista stinten och en del av den näst sista stinten med havererad hjulupphängning på vänster bakhjul; en prestation av högsta klass av våra duktiga förare.
Äntligen!
Äntligen!
-
All heder åt Er för den "kreativa" lösningen på hjulproblemet.
Men som sagt, vi har varken lagt os ner och dött eller kastat in handuken.
"Hasta la vista baby, we´ll be back"
Men som sagt, vi har varken lagt os ner och dött eller kastat in handuken.
"Hasta la vista baby, we´ll be back"
-
Nej, jag såg det i lördags... finns t o m bildbevis på hur du försöker sabotera Team Maximum Attacks bil under ett depåstoppGösta skrev:Men som sagt, vi har varken lagt os ner och dött eller kastat in handuken.
Äntligen!
Äntligen!
-
Golfar ryker per definition, när det inte är värre än standardfelet 1A: värmepaketet ... då behöver man inte vara orolig. Att Wolfgang I förkortades tyckte jag var ett intressant testmoment för att se om bilen blev bättre. Aerodynamiskt och chassimässigt kan jag konstatera att en halvmeter kortare Golf är en mer dynamisk körupplevelse.Razor skrev:Två stycken förkortade, rykande VW Golf på lika många lopp... jag skulle vara orolig inför nästa lopp om jag vore teamchef hos er.
Det kan jag behöva om jag ska klara 5 timmars körning själv ...Razor skrev:Det fixar du lätt... jag kan langa Red Bull genom sidorutan åt dig, när du passerar nedanför vår enkla depå.
Tja, Nisse Dennis vill inte ha kvar mig och det vete sjutton om "resten av er" dyker upp så jag planerar bara en back-up plan för säkerhets skull ... Om jag behöver använda den, så innebär det ju att "resten av oss" inte är på plats.Gösta skrev:Det klarar du lätt. Du får depåsupport av resten av oss!!!!
-
Jag tränade på det här i lördags och nästa gång ska jag vara bättre förberedd så jag inte fastnar med kängorna i något odefinierbart metallföremål när jag ska ta mig ner till banan med Red Bull-burken.LuckyStrike1 skrev:Det kan jag behöva om jag ska klara 5 timmars körning själv ...Razor skrev:Det fixar du lätt... jag kan langa Red Bull genom sidorutan åt dig, när du passerar nedanför vår enkla depå.
Äntligen!
Äntligen!
-
Står du ensam igen så är du givetvis välkommen att höra av digLuckyStrike1 skrev:
Tja, Nisse Dennis vill inte ha kvar mig och det vete sjutton om "resten av er" dyker upp så jag planerar bara en back-up plan för säkerhets skull ... Om jag behöver använda den, så innebär det ju att "resten av oss" inte är på plats.
-
Vill ni verkligen ha en dokumenterad bilförkortare?
Vi i Toro Rosto har som mission att ta hand om missanpassade 5-pappsförare så vi kan förbarma oss över stackars Lucy och se till att han hamnar i ett bra hem.
Vi i Toro Rosto har som mission att ta hand om missanpassade 5-pappsförare så vi kan förbarma oss över stackars Lucy och se till att han hamnar i ett bra hem.
Äntligen!
Äntligen!