Har han eller Renault blivit dömd för det? Svar nej.Gösta skrev:Alonso den fuskaren har både haft olagliga däck, massdämpare och säkert 15 olagliga saker till som ännu inte kommit fram!!!
Tänk så det kan gå va'.
Har han eller Renault blivit dömd för det? Svar nej.Gösta skrev:Alonso den fuskaren har både haft olagliga däck, massdämpare och säkert 15 olagliga saker till som ännu inte kommit fram!!!
Razor skrev:Vad var det som var så briljant med den egentligen?Gösta skrev:Men minns Mikas underbara omkörning av Maestro (och om det var Zonta) på samma bana. BRILLIANT.
Det enda som var spektakulärt med den var att stackars Zonta blev omkörd på två sidor.
Montoyas omkörning av Schumacher på Nürburgring -03 var däremot av det mer vassare slaget - den gillade jag verkligen - eller Schumachers på Barrichello i Monaco -04(?).
Man behöver inte ha en VM-titel för att ha varit med i kampen om VM-titeln eller hur? Så min fråga kvarstår.Crazy F1 skrev:LS1...Någon annan som kört av någon annan i kampen om VM-titeln? Hur många andra har vunnit VM i dagens startfält? Den ända som har en titel är ju Alonso och hans bil/förarkombination förra året var ju så överlägsen att han inte behövde förta sig direkt...
Vad det gällde schumis V-titlar och McLarens strul så är det väl som sagt inte Schumacher och Ferraris fel, då skulle man ju lika gärna kunna säga att det bara var Bridgestones fel förra året och att Schumi egentligen förtjänade titeln men att det var han däck som inte var tillräckligt bra...med det resonemanget så skullen man ju nästa kunna säga att Sato förtjänade titeln, men att inte BAr byggde en tillräckligt bra och hållbar bil som han kunde sladda runt med...Vad jag menar är att resonemanget blir ohållbart...
Körde inte din husgud Senna på Prost i en WDC kamp?????LuckyStrike1 skrev:Crazy F1 skrev:LS1...Någon annan som kört av någon annan i kampen om VM-titeln? Hur många andra har vunnit VM i dagens startfält? Den ända som har en titel är ju Alonso och hans bil/förarkombination förra året var ju så överlägsen att han inte behövde förta sig direkt...
Vad det gällde schumis V-titlar och McLarens strul så är det väl som sagt inte Schumacher och Ferraris fel, då skulle man ju lika gärna kunna säga att det bara var Bridgestones fel förra året och att Schumi egentligen förtjänade titeln men att det var han däck som inte var tillräckligt bra...med det resonemanget så skullen man ju nästa kunna säga att Sato förtjänade titeln, men att inte BAr byggde en tillräckligt bra och hållbar bil som han kunde sladda runt med...Vad jag menar är att resonemanget blir ohållbart...
Man behöver inte ha en VM-titel för att ha varit med i kampen om VM-titeln eller hur? Så min fråga kvarstår.
Jag kan också lägga till en annan fråga: Vilka världsmästare de senaste 15 åren har kört av andra i kampen om VM-titeln?
Hörru gravida kon!Gösta skrev:Körde inte din husgud Senna på Prost i en WDC kamp?????LuckyStrike1 skrev:Crazy F1 skrev:LS1...Någon annan som kört av någon annan i kampen om VM-titeln? Hur många andra har vunnit VM i dagens startfält? Den ända som har en titel är ju Alonso och hans bil/förarkombination förra året var ju så överlägsen att han inte behövde förta sig direkt...
Man behöver inte ha en VM-titel för att ha varit med i kampen om VM-titeln eller hur? Så min fråga kvarstår.
Jag kan också lägga till en annan fråga: Vilka världsmästare de senaste 15 åren har kört av andra i kampen om VM-titeln?
Du resonerar som en gravid ko!!!!!
Jo, Senna körde Prost av banan på Suzuka 1990 vilket jag anser var mycket illa. Hans licens hotades dras in av FIA efter det men Bernie klev in och hindrade det sägs det.Gösta skrev:Då har vi något gemensamt (hoppas det inte är mer än detta, hemska tanke). Men hur var det med påkörningen egentligen?? Var det inte så att skitstöveln Senna i sin girighet att vinna ännu en WDC körde på Professorn? Dessutom kom han väl undan med det. Maestro fick ett kännbart straff för sin vinglighet i den där kurvan på Jerez 97!!! (som egentligen var ganska harmlös)
Zonta (ja, det var han) var på väg att bli varvad av både Schumacher och Häkkinen.Gösta skrev:Den omkörningen tyckte jag var underbar. Zonta (om det nu var han) höll sitt spår, Maestro blockerar insidan och väljer att gå in i kurvan där. Mika ser att Maestro täcker insidan och tar helt enkelt utsidan (Zontas vänstra sida). Den var underbar, inte i klass med Arnoux och Gilles kamp på Dijon, men inte långt ifrån heller.
Razor skrev:Zonta (ja, det var han) var på väg att bli varvad av både Schumacher och Häkkinen.Gösta skrev:Den omkörningen tyckte jag var underbar. Zonta (om det nu var han) höll sitt spår, Maestro blockerar insidan och väljer att gå in i kurvan där. Mika ser att Maestro täcker insidan och tar helt enkelt utsidan (Zontas vänstra sida). Den var underbar, inte i klass med Arnoux och Gilles kamp på Dijon, men inte långt ifrån heller.
Schumacher valde att gå på utsidan och använda Zonta som sköld och Häkkinen valde den andra sidan och passerade både Zonta och Schumacher i den manövern.
Zonta var ju tvungen att släppa båda de andra eftersom han blev varvad och Häkkinen var vid det tillfället bra mycket snabbare än Schumacher vars däck var på väg att ta slut. Jag har för mig att det var upptorkande bana och att han sökte upp blöta linjer för att kyla däcken.
LuckyStrike1 skrev:Jo, Senna körde Prost av banan på Suzuka 1990 vilket jag anser var mycket illa. Hans licens hotades dras in av FIA efter det men Bernie klev in och hindrade det sägs det.Gösta skrev:Då har vi något gemensamt (hoppas det inte är mer än detta, hemska tanke). Men hur var det med påkörningen egentligen?? Var det inte så att skitstöveln Senna i sin girighet att vinna ännu en WDC körde på Professorn? Dessutom kom han väl undan med det. Maestro fick ett kännbart straff för sin vinglighet i den där kurvan på Jerez 97!!! (som egentligen var ganska harmlös)
Jag tycker också att han gjorde det 1989 men där råder det delade meningar. Där blev han hur som helst diskad för att funktionärerna knuffade igång honom.
Så Suzuka 1990 är direkt jämförbar med Jerez 1997 (att säga att Jerez 97 var harmlöst anser jag är att vara idiotisk). Suzuka 1989 anser jag är att jämföra med Adelaide 1994. I båda fallen anser åtminstone jag att det var Senna resp. Schumacher som stod för väldigt fula manövrar som inte hör hemma på en racingbana, att köra konkurrenter av banan för att vinna anser jag är att gå över gränsen för vad som ska vara acceptabelt sportsligt beteende.
Sen finns det ibland en regelbokstavsfundamentalism där åsikten härjar om att har ingen dömts är det inte fel. Det tycker jag är att göra saker och ting naivt lätta. Man kan bete sig fult och oaccptabelt även om det inte leder till någon bestraffning i det tillfället. Vilket bevisas av Suzuka 1990 t.ex.
Detta är ialla fall mina åsikter.
De brukar sällan falla i god jord hos Senna och Schumacherfundamentalisterna. De anser nämligen i det ena fallet att allt Senna gjorde var rätt och ingen kritik får riktas mot honom. De andra anser exakt likadant fast om Schumacher och då kan man få se humoristiska inlägg som att Jerez 1997 var harmlöst. Sen brukar det rabblas statistik ett tag - mest för det egna välbefinnnandet misstänker jag.
Det är just racingfantast jag är.Gösta skrev:LuckyStrike1 skrev:Jo, Senna körde Prost av banan på Suzuka 1990 vilket jag anser var mycket illa. Hans licens hotades dras in av FIA efter det men Bernie klev in och hindrade det sägs det.Gösta skrev:Då har vi något gemensamt (hoppas det inte är mer än detta, hemska tanke). Men hur var det med påkörningen egentligen?? Var det inte så att skitstöveln Senna i sin girighet att vinna ännu en WDC körde på Professorn? Dessutom kom han väl undan med det. Maestro fick ett kännbart straff för sin vinglighet i den där kurvan på Jerez 97!!! (som egentligen var ganska harmlös)
Jag tycker också att han gjorde det 1989 men där råder det delade meningar. Där blev han hur som helst diskad för att funktionärerna knuffade igång honom.
Så Suzuka 1990 är direkt jämförbar med Jerez 1997 (att säga att Jerez 97 var harmlöst anser jag är att vara idiotisk). Suzuka 1989 anser jag är att jämföra med Adelaide 1994. I båda fallen anser åtminstone jag att det var Senna resp. Schumacher som stod för väldigt fula manövrar som inte hör hemma på en racingbana, att köra konkurrenter av banan för att vinna anser jag är att gå över gränsen för vad som ska vara acceptabelt sportsligt beteende.
Sen finns det ibland en regelbokstavsfundamentalism där åsikten härjar om att har ingen dömts är det inte fel. Det tycker jag är att göra saker och ting naivt lätta. Man kan bete sig fult och oaccptabelt även om det inte leder till någon bestraffning i det tillfället. Vilket bevisas av Suzuka 1990 t.ex.
Detta är ialla fall mina åsikter.
De brukar sällan falla i god jord hos Senna och Schumacherfundamentalisterna. De anser nämligen i det ena fallet att allt Senna gjorde var rätt och ingen kritik får riktas mot honom. De andra anser exakt likadant fast om Schumacher och då kan man få se humoristiska inlägg som att Jerez 1997 var harmlöst. Sen brukar det rabblas statistik ett tag - mest för det egna välbefinnnandet misstänker jag.
Du är en trist och tråkig byråkrat, saknar både hjärta och känsla för racing. Skulle inte förvåna mig en sekund om du får efterträda Nazir Husein. Då kommer du tjäna tillräckligt med pengar så att du kan köpa dig en egen biograf. Sen kommer du sitta där med din polare P. Head, bitter och inåtvänd och prata om MS alla fusk, Gaymon Hills bravader och hur orättvis världen blivit sen Jim Clark dog.
Slappna av för f-n, njut av föreställningen, låt dig hänföras, visa lite jävla passion för rävspelet och myglet i F1. Vore du muslim skulle du säkert bli en fundamentalistisk misslyckad självmordbombare.
Svar ja, majoriteten av dem är det och då pratar vi ändå¨om racing med bilar med täckta karosser där det alltid förekommer mer kontakt (men inte mer påkörningar).Gösta skrev:Ryktet säger att du gillar stcc!!! Hur är det där, finns det någon bil som kommer i mål och inte ser ut som ett krossat ägg i båda ändarna!
En fråga. Hur förhindrar man att all sand rinner ut på banan när dom blir påkörda????
Nähä? Det var därför som Ron beordrade Coulthard att hjälpa Mika att bli WDC? Det var därför vi nu har dom bevinade orden "lets Michael pass for the championship"!!! Fisichella kämpade med näbbar och klor för att hålla Alonso bakom sig i Kina!!Jari skrev:Nej F1 är ingen lagsport, det är det bästa sättet att ta fram vilken förare som egentligen är bäst i världen.
Vill du ha lagsport och mygel ska du börja med fotboll...
Jag gillade den genuina segerglädjen efter målgång på A1 2002 som raskt byttes till "munnen som ser ut som ett kattarsel" när han klev ur bilen och hörde publikens massiva burop.Razor skrev:Nu pratar du om omkörningar i den högre skolan... mäktigt värre.
Speciellt kul var det att se den genuina glädjen på prispallen efteråt.
Crazy F1 skrev:Glömde...jag tror inte att någon som blir världsmästare kan vara en dålig förare...det skulle väl vara Damon Hill
En till va? Senna.Crazy F1 skrev:LS 1...ni har ju redan nu räknat upp två till som under de senaste 15 åren gjort någon liknande manöver så uppenbarligen finns det fler...INtressant med synen på att man kan vara skyldig även om man inte döms för det..det kan säkert stämma i vissa fall, OJ simson? Adelaide kan jag inte få till detta dock...tycker att det är HIll som klantar till sig, schumio håller ju sitt spår och det är ju hill som kör in i MS där... På Jerez är det dock MS som kör in I Ville...jag ser en stor skillnad mellan dessa båda händelser, det är som någon skrev här ovan det är skillnad på att krocka på banan och det är skillnad på att försöka köra sina motståndare av banan med flit, det har schumi BARA gjort EN gång!
EL Scho...du har rätt i mycket av de du skriver, men med ditt resonemang så menar du att alla världsmästare som vunnit har bara skapat bra förutsättningar för att vinna, alla har bara 5% körskicklighet då? Köper inte riktigt det, det jag köper är att det handlar om att skapa förutsättningar för sig och att där finns det ingen som slår MS, men det är väl mycket detta det handlar om i F1, att få teamet att bli så bra som möjligt! Eje sa dock att körningen var ca 50% av grejen, det kanske är lite mycket 30-40 är nog rimligare, men 5 %.....NÄeeee du.
Ja eftersom diskussionen hade handlat om att han var grinig efter att ha blivit påkörd.Crazy F1 skrev:Jag syftade på monaco, var det svårt att förstå...
Lika snabb som att döma vem? Vem har jag dömt?Crazy F1 skrev:Ska bli intressant att se om du skulle vara lika snabba att döma alonso om han gör en liknande sak på MS i ett av loppen som är kvar.
Eftersom jag inte vill se förare som medvetet kör på andra eller kör andra av banan för att vinna - lopp eller mästerskap - så anser jag självklart heller inte att det är acceptabelt. Och att det inte kan ursäktas, det borde inte få förekomma och ska inte accepteras.Crazy F1 skrev:Sedan att du inte kan ursäkta saker och tycka att det kan vara okej tycker jag är lite dåligt LS, folk GÖR misstag hela tiden vare sig vi vill eller inte och så kommer det alltid att vara, sedan är det ju upp till var och en att välja om man vill "förlåta eller kan acceptera " sådana saker. För mig beror det på hur allvarlig saken är, men visst, det är nog lättare att acceptera saker från någon man håller på än tvärtom.
När Hill körde på MS vid ett par tillfällen så började jag inte avsky honom och anklaga honom för att med avsikt försöka fuska etc och jag som "färgad" schumifan borde väl lätt kunna hitta på att det var en konspiration och att det var fusk på hög nivå eller att sådant inte hör hemma på banan...det verkar ju många hitta på här inne så fort MS är inblandad i något...Nu har jag inte sagt att du är en av dessa personer ioch för sig. Blev lite rörig text men jag fattar vad du menar.
Coulthard gjorde allt han kunde för att Mika inte skulle bli WDC. Bland annat körde han Mika av banan två gånger 2000 och struntade fullkomligen i att låta bli att vinna lopp mitt i säsongen.Gösta skrev:Nähä? Det var därför som Ron beordrade Coulthard att hjälpa Mika att bli WDC? Det var därför vi nu har dom bevinade orden "lets Michael pass for the championship"!!! Fisichella kämpade med näbbar och klor för att hålla Alonso bakom sig i Kina!!Jari skrev:Nej F1 är ingen lagsport, det är det bästa sättet att ta fram vilken förare som egentligen är bäst i världen.
Vill du ha lagsport och mygel ska du börja med fotboll...
F1 är inte ett bra sätt att ta fram vem som är den bästa föraren. Då skulle man haft 1 förare och inte 2. F1 är bra på att se till att en av förarna i laget hjälper den andre att vinna.