Rykten placerar kimi i ferrari

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Boxerman

Re: Rykten placerar kimi i ferrari

Inlägg av Boxerman »

Harvester194 skrev:http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 14,00.html

Man kan väl inte lita på skitblaskan för 5 öre?
men påfalland ofta läser du skitblasken iallafall :D :up:
Användarens profilbild
Cuscino

Inlägg av Cuscino »

Stackars MS som måste fatta ett beslut - vilket "enormt tryck"! :lol:

https://f1.tauzero.se/main.php?url=news&dept=F1&id=6587
Geer

Inlägg av Geer »

Tror Schumacher väntar på Kimis beslut. Lockar nog inte en flerfaldig mästare att inte vara given 1:a förare vilket är förståligt.
Om Kimi skulle gå till Ferrari så har han garanterat försäkrat sig om att inte spela andrafiol. Då väljer Kimi hellre Renault eller McLaren.
Tiresias

Inlägg av Tiresias »

Geer skrev:Då väljer Kimi hellre Renault eller McLaren.
Ja tack, det vore underbart om vi slapp se honom i Ferrari
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Geer skrev:Tror Schumacher väntar på Kimis beslut. Lockar nog inte en flerfaldig mästare att inte vara given 1:a förare vilket är förståligt.
Om Kimi skulle gå till Ferrari så har han garanterat försäkrat sig om att inte spela andrafiol. Då väljer Kimi hellre Renault eller McLaren.
Låter som två fega förare som inte kan bestämma sig och inte vågar möta varandra i samma stall tycker jag.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Cuscino

Inlägg av Cuscino »

Geer skrev:Tror Schumacher väntar på Kimis beslut. Lockar nog inte en flerfaldig mästare att inte vara given 1:a förare vilket är förståligt.
Ööh? Du menar med andra ord att det är Ferrari som ska bestämma sig för om de vill ha Kimi som förste eller andreförare? När de gjort det väljer Kimi stall och därefter kan MS bestämma sig. Fast Ferrari kan inte fatta beslut förrän de vet vad MS vill...
Användarens profilbild
JockeJ71

Inlägg av JockeJ71 »

Så du tror att Kimi tillkännager var han får köra innan Schumacher bestämmer sig??
Det låter väldigt långsökt tycker jag.
Nej, bollen är hos Michael Schumacher, till och med Ferrari börjar bli otåliga att få veta vad han ska göra.
När han har bestämt sig så kommer flera pusselbitar att falla på plats.
Däribland kimis plats för nästa år.
Det kanske till och med är på det viset att Ferrari vill ha kvar Massa, och Kimis plats i Ferrari beror på om MS tänker fortsätta där.
Användarens profilbild
Mr T

Inlägg av Mr T »

LuckyStrike1 skrev:
Låter som två fega förare som inte kan bestämma sig och inte vågar möta varandra i samma stall tycker jag.
Efter det senaste loppet (fan vad schysst bana!) så tror jag att schumi förlorade mer än bara loppet. Jag tror han sitter i kontraktsförhandlingar in i det sista angående platsen i Ferrari. Att sen Massa har den dåliga stilen att komma och knycka seger loppet innan Ferrari skall tillkännage nästa års laguppställning är ju inte direkt det optimala för schumi. Schumi såg ju inte alltför nöjd ut åt Massas seger...Att Schumi själv gör misstag och tar i så det knakar samtidigt som Massa säger att han söndagskörde å Alonso sade att han lekte med schumi dom sista varven bättrar ju inte på saken. Frågan är om inte Ferrari börjar fundera på att kicka ut Schumi och köra med Kimi och Massa nästa år. Om Schumi önska bli kvar i F1 börjar det bli lite sent att hitta några bra stall...
För övrigt tycker jag jävligt synd om Alonso som skrivit på för McLaren. Det kompetensflykt som dom lidigt av är ju inte bra. Att dom inte lyckats få fram en snabb OCH tillförlitlig bil under dom sista 10 åren är ju förbannat underligt...
Say no more...
http://personal.inet.fi/cool/boive/00-spa.mpg
Nico Rosberg: Dad a hero, but Hakkinen is my idol.
Geer

Inlägg av Geer »

Cuscino skrev:
Ööh? Du menar med andra ord att det är Ferrari som ska bestämma sig för om de vill ha Kimi som förste eller andreförare? När de gjort det väljer Kimi stall och därefter kan MS bestämma sig. Fast Ferrari kan inte fatta beslut förrän de vet vad MS vill...
Nej, så menade jag inte.
Om Kimi går till ferrari så har Kimi garanterat försäkrat sig om att inte spela andrefiol. Får han ett sådant erbjudande går han hellre till Renault eller McLaren.
Geer

Inlägg av Geer »

JockeJ71 skrev:
Så du tror att Kimi tillkännager var han får köra innan Schumacher bestämmer sig??
Det låter väldigt långsökt tycker jag.
Nej, bollen är hos Michael Schumacher, till och med Ferrari börjar bli otåliga att få veta vad han ska göra.
När han har bestämt sig så kommer flera pusselbitar att falla på plats.
Däribland kimis plats för nästa år.
Det kanske till och med är på det viset att Ferrari vill ha kvar Massa, och Kimis plats i Ferrari beror på om MS tänker fortsätta där.
Kan vara så... men jag har inte hört att Kimi skall skjuta på sitt beslut. Bara MS säger att han vill ha mer tid. Därav spekulationerna i div. press om att MS inte vill köra med Kimi. Men det är som vanligt spekulationer tills det blir offentligt.
Användarens profilbild
JockeJ71

Inlägg av JockeJ71 »

Har Kimi sagt när han ska "bestämma" sig?
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Kimi är väl klar för Ferrari? Det blir väl officiellt först på Monza.
Användarens profilbild
JockeJ71

Inlägg av JockeJ71 »

Ok. Men än så länge är det väl rykten? Om än hårda såna.
MS ska väl också berätta på Monza.
Ooh va spännande...
Användarens profilbild
Bernie

Inlägg av Bernie »

http://www.auto-motor-und-sport.de/spor ... 123465.htm

17 :00 på söndag , då gäller det! Jag tror MS stannar.

Alltid när Ferrari ska ha presskonferanser blir det mega spekulationer.
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Mycket talar väl ändå nu för att det blir Kimi i Ferrari nästa år? Kimi och Massa..? Tyska tidningar verkar tro Schumacher slutar - tydligen slutar Ross Brawn också och det om något talar väl för att Schumacher gör det. Men man tror det ju först när det blir officiellt.

Kontraktet Kimi-Ferrari skrevs visst på i augusti 2005 sägs det. Skulle även förklara varför Ron Dennis var så sugen på att få Alonso till säsongen 2007.

Renault tar Kovalainen och Fisichella - nu officiellt.
Användarens profilbild
Bernie

Inlägg av Bernie »

Men lite skumt är det att schumacher, ferraris mest framgångrika förare, skulle medela att han slutar EFTER det att loppet körts i självaste Italien .... :roll:
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Det är fyra lopp kvar i år. När är det inte skumt att meddela att man slutar?
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
Cuscino

Inlägg av Cuscino »

Bernie skrev:Men lite skumt är det att schumacher, ferraris mest framgångrika förare, skulle medela att han slutar EFTER det att loppet körts i självaste Italien .... :roll:
Ferrari brukar väl meddela sin laguppställning i samband med sitt hemmalopp?
moch

Inlägg av moch »

Mitt tips, ej logiskt eller troligt men det skulle vara coolt för kimi/massa
1:a förare Kimi
2:a Förare Massa
test förare : Shumi

haha...

(ingen bash tack, jag vet att det aldrig blir så)
Shumi *klapp klapp klapp* Shumi *klapp klapp klapp* Shumi...
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Jag ville ju så gärna att någon visade hur snabb den där [Schumacher] (inte) är på riktigt...
arska

Inlägg av arska »

[Schumacher] ska väl bli mekaniker åt Kimi, har för mig att ha läst det någonstans :wink:

Hade vart kul med Kimi/Schumi körandes i samma stall.

Bild
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Tja det vore väl intressant att se Kimi och Schumi i samma stall, men det vore idiotiskt av dem. Många VM har förlorats på att ha två första förare så det är inte det optimala och Ferrari har väl inte under det snaste deceniet varit de som kört med två första förare direkt. Ok, Barricello trodde han hade ett första förarkontrakt, men han blev ju rätt blåst om man säger så...alla visste det förutom han själv när han skrev på.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Crazy F1 skrev:Tja det vore väl intressant att se Kimi och Schumi i samma stall, men det vore idiotiskt av dem. Många VM har förlorats på att ha två första förare så det är inte det optimala och Ferrari har väl inte under det snaste deceniet varit de som kört med två första förare direkt. Ok, Barricello trodde han hade ett första förarkontrakt, men han blev ju rätt blåst om man säger så...alla visste det förutom han själv när han skrev på.
Hur menar du att Ferrari skulle förlora VM med den förarkombinationen?
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Jari skrev:
Crazy F1 skrev:Tja det vore väl intressant att se Kimi och Schumi i samma stall, men det vore idiotiskt av dem. Många VM har förlorats på att ha två första förare så det är inte det optimala och Ferrari har väl inte under det snaste deceniet varit de som kört med två första förare direkt. Ok, Barricello trodde han hade ett första förarkontrakt, men han blev ju rätt blåst om man säger så...alla visste det förutom han själv när han skrev på.
Genom att de inte skulle göra en bättre bil än McLaren, som nästa år har F1:s just nu bäste förare.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

AndersF1 skrev:
Jari skrev:
Genom att de inte skulle göra en bättre bil än McLaren, som nästa år har F1:s just nu bäste förare.
Vad får dig att tro att Kimi är kvar där nästa år också?
Har inte Ron lovat en vinnarbil i fem år nu?
Användarens profilbild
Lövet

Inlägg av Lövet »

Det kanske är så att Kimi tar Schumis förarplats och Schumi tar över Ross Brawn:s jobb?
Vore väl inte helt tokigt, Schumi är ju en duktig strateg.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Precis vad jag tänkte AF1.

Jari, om inte Ferraris bil är bäst nästa år kommer det ju att bli tuff fight om första placeringarna och då är inte INTE bra att ha två förare som slås inom teamet...
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Jari skrev:Vad får dig att tro att Kimi är kvar där nästa år också?
Vad fick dig att tro att AF1 tror att Kimi är kvar i McLaren nästa år?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Razor skrev:
Jari skrev:Vad får dig att tro att Kimi är kvar där nästa år också?
Vad fick dig att tro att AF1 tror att Kimi är kvar i McLaren nästa år?
Tja, bäst just nu är väl precis som allt annat relativt?
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Crazy F1 skrev:Precis vad jag tänkte AF1.

Jari, om inte Ferraris bil är bäst nästa år kommer det ju att bli tuff fight om första placeringarna och då är inte INTE bra att ha två förare som slås inom teamet...
Misslyckas de med bilen kommer de ju tvåa och trea och det räcker för CWC
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Jari skrev:Tja, bäst just nu är väl precis som allt annat relativt?
Relativt till vad?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Det är dock sant, men jag tror nog att de vill vinna förarvm minst lika mycket som de vill vinna CWC.

Kimi är väl för övrgt inte bäst just nu, inte Schumi heller, det är väl trots allt Alonso som leder?
Användarens profilbild
Bopper

Inlägg av Bopper »

Bernie skrev:http://www.auto-motor-und-sport.de/spor ... 123465.htm

17 :00 på söndag , då gäller det! Jag tror MS stannar.
Nån Tv-kanal som visar presskonferensen eller kan man följa den på Internet?
Keep on Boppin´
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Jari skrev:
AndersF1 skrev:
Jari skrev: Hur menar du att Ferrari skulle förlora VM med den förarkombinationen?
Förstår du inte ens själv vad du skriver längre?

Mitt svar var på din fråga om vad som skulle göra att Ferrari förlorade VM med förarkombinationen Kimi och Schumi.
Eftersom du varken verkar förstå vad du själv eller andra skriver, så tar jag det igen.
Svaret är alltså att med förutsättningen att Kimi och Schumi kör i Ferrari nästa år, så kan de förlora VM om Ferrari inte gör en bättre bil än McLaren, då McLaren nästa år har den idag bäste F1-föraren.

Vad jag vet är bara en förare klar för McLaren nästa år och eftersom själva förutsättningen för frågeställningen var att Ferraris förarbesättning skulle utgöras av Kimi och Schumi så är det följdaktligen inte någon av dem. Men logik är väl inte direkt ditt starkaste område...

Sedan vet inte jag om McLaren verkligen lyckas bygga en konkurrenskraftig bil nästa år, men det var ju inte heller frågeställningen. Vem vet, med bättre förare kanske det skulle vara en vinnarbil redan i år?
Jota 5084

Inlägg av Jota 5084 »

Lövet skrev:Det kanske är så att Kimi tar Schumis förarplats och Schumi tar över Ross Brawn:s jobb?
Detta skulle mycket väl kunna hända , jag hoppas också på det!
Jota 5084

Inlägg av Jota 5084 »

Nån Tv-kanal som visar presskonferensen eller kan man följa den på Internet?[/quote]

Nån som vet? :up:
Användarens profilbild
Lövet

Inlägg av Lövet »

Lövet skrev:
Det kanske är så att Kimi tar Schumis förarplats och Schumi tar över Ross Brawn:s jobb?

Detta skulle mycket väl kunna hända , jag hoppas också på det!
Kom ihåg var du läste det först :P
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Razor skrev:
Jari skrev:Tja, bäst just nu är väl precis som allt annat relativt?
Relativt till vad?
Vem som bedömer och på vilka grunder, så klart. Enligt Gösta är Fisichella det största löftet vi har just ni vid sidan av Massa. Enligt mig finns det fortfarande lite för många "var en gång ett löfte, men..." kvar på gridden.
Sen finns det de som tror att t.ex Kimi är en av framtidens större namn i F1 och satsar därför högre än både Renault och McLaren på att säkra hans tjänster för kommande år.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

AndersF1 skrev:
Jari skrev:
AndersF1 skrev: Genom att de inte skulle göra en bättre bil än McLaren, som nästa år har F1:s just nu bäste förare.
Förstår du inte ens själv vad du skriver längre?

Mitt svar var på din fråga om vad som skulle göra att Ferrari förlorade VM med förarkombinationen Kimi och Schumi.
Eftersom du varken verkar förstå vad du själv eller andra skriver, så tar jag det igen.
Svaret är alltså att med förutsättningen att Kimi och Schumi kör i Ferrari nästa år, så kan de förlora VM om Ferrari inte gör en bättre bil än McLaren, då McLaren nästa år har den idag bäste F1-föraren.

Vad jag vet är bara en förare klar för McLaren nästa år och eftersom själva förutsättningen för frågeställningen var att Ferraris förarbesättning skulle utgöras av Kimi och Schumi så är det följdaktligen inte någon av dem. Men logik är väl inte direkt ditt starkaste område...

Sedan vet inte jag om McLaren verkligen lyckas bygga en konkurrenskraftig bil nästa år, men det var ju inte heller frågeställningen. Vem vet, med bättre förare kanske det skulle vara en vinnarbil redan i år?
Jag förstår inte?
Det är väl du som inte begriper att man inte både kan ha kakan och äta upp den?
Skulle Kimi köra Ferrari nästa år kan han ju inte gärna sitta i en McLaren nästa år också, eller hur?
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

Kimi tror att han redan sitter i en Ferrari, har aldrig sett honom slå av som han gjorde idag på slutet :down:
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Nisse skrev:Kimi tror att han redan sitter i en Ferrari, har aldrig sett honom slå av som han gjorde idag på slutet :down:
Det är väl inte första gången heller i år som Kimi beskylls för att hjälpa fram Ferrari?

Fast vad gör man inte för att få köra för Scuderia :lol:
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

Lemon skrev:
Nisse skrev:Kimi tror att han redan sitter i en Ferrari, har aldrig sett honom slå av som han gjorde idag på slutet :down:
Det är väl inte första gången heller i år som Kimi beskylls för att hjälpa fram Ferrari?

Fast vad gör man inte för att få köra för Scuderia :lol:
Vill inte höra det :oops:
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Nisse skrev:Vill inte höra det :oops:
Jodå, visst vill du det. Det blir en favorit i repris.

"Let Michael pass for the championship"
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
Användarens profilbild
Bernie

Inlägg av Bernie »

"Ersätts av skandalstjärna"

http://www.expressen.se/index.jsp?a=679725
Användarens profilbild
AddeColciago

Inlägg av AddeColciago »

Bernie skrev:"Ersätts av skandalstjärna"

Hööm :-? ..

Ser fram emot Kimi i rött! :)
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Bernie skrev:"Ersätts av skandalstjärna"

En annan gång anklagas han för att ha hjälpte Schumacher att vinna.
- Jag körde ut i sanden lite, men för mig spelar det ingen roll om jag kommer två eller trea i loppet, sa en obekymrad Räikkönen då.
Apropå att han anklagats för att ha hjälpt Ferrari tidigare.
Användarens profilbild
Lövet

Inlägg av Lövet »

Klart att han hjälper schumi, det har ju förmodligen varit klart flera månader tillbaka att han skall köra för Ferrari.
Hade jag varit teamchef i Mclaren så hade jag åsidosatt Kimi i de tre återstående loppen.
-"Det spelar ju ingen roll om vi kommer trea eller fyra", kan de ju hänvisa till.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Kan någon förklara för mig varför schumi slutar föresten? Jag menar, nästa år borde ju Ferrari ha guldläge på titeln och det vore ju som upplagt för att schumi skulle kamma hem titeln och då kunde han väl väntat till nästa år innan han bestämmer sig för att lägga av. Han är ju öppenbarligen tillräckligt snabb fortfarande så vad ligger till grund för beslutet. Jag köper inte att det är för att han skulle vara rädd att möta Kimi för om nu Schumi har den makt i Ferrari som vissa påstår så hade han säkert sett till att Massa skulle fortsatt brevid honom även nästa år, men så är ju inte fallet alltså så tror jag inte han arbetat för att få det så.
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Crazy F1 skrev:Kan någon förklara för mig varför schumi slutar föresten?
Han är väl ganska trött på att sätta alla finnar på plats hela tiden :wink:
Ferrari.
Budo

Inlägg av Budo »

Hehe, det tog inte många minuter innan Kimi uttalade sig om sina titelchanser för nästa år. :)