men påfalland ofta läser du skitblasken iallafallHarvester194 skrev:http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 14,00.html
Man kan väl inte lita på skitblaskan för 5 öre?
Rykten placerar kimi i ferrari
-
Re: Rykten placerar kimi i ferrari
-
Stackars MS som måste fatta ett beslut - vilket "enormt tryck"!
https://f1.tauzero.se/main.php?url=news&dept=F1&id=6587
https://f1.tauzero.se/main.php?url=news&dept=F1&id=6587
-
-
-
Låter som två fega förare som inte kan bestämma sig och inte vågar möta varandra i samma stall tycker jag.Geer skrev:Tror Schumacher väntar på Kimis beslut. Lockar nog inte en flerfaldig mästare att inte vara given 1:a förare vilket är förståligt.
Om Kimi skulle gå till Ferrari så har han garanterat försäkrat sig om att inte spela andrafiol. Då väljer Kimi hellre Renault eller McLaren.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
Ööh? Du menar med andra ord att det är Ferrari som ska bestämma sig för om de vill ha Kimi som förste eller andreförare? När de gjort det väljer Kimi stall och därefter kan MS bestämma sig. Fast Ferrari kan inte fatta beslut förrän de vet vad MS vill...Geer skrev:Tror Schumacher väntar på Kimis beslut. Lockar nog inte en flerfaldig mästare att inte vara given 1:a förare vilket är förståligt.
Om Kimi skulle gå till Ferrari så har han garanterat försäkrat sig om att inte spela andrafiol. Då väljer Kimi hellre Renault eller McLaren.
-
Så du tror att Kimi tillkännager var han får köra innan Schumacher bestämmer sig??Geer skrev:Tror Schumacher väntar på Kimis beslut. Lockar nog inte en flerfaldig mästare att inte vara given 1:a förare vilket är förståligt.
Det låter väldigt långsökt tycker jag.
Nej, bollen är hos Michael Schumacher, till och med Ferrari börjar bli otåliga att få veta vad han ska göra.
När han har bestämt sig så kommer flera pusselbitar att falla på plats.
Däribland kimis plats för nästa år.
Det kanske till och med är på det viset att Ferrari vill ha kvar Massa, och Kimis plats i Ferrari beror på om MS tänker fortsätta där.
-
Efter det senaste loppet (fan vad schysst bana!) så tror jag att schumi förlorade mer än bara loppet. Jag tror han sitter i kontraktsförhandlingar in i det sista angående platsen i Ferrari. Att sen Massa har den dåliga stilen att komma och knycka seger loppet innan Ferrari skall tillkännage nästa års laguppställning är ju inte direkt det optimala för schumi. Schumi såg ju inte alltför nöjd ut åt Massas seger...Att Schumi själv gör misstag och tar i så det knakar samtidigt som Massa säger att han söndagskörde å Alonso sade att han lekte med schumi dom sista varven bättrar ju inte på saken. Frågan är om inte Ferrari börjar fundera på att kicka ut Schumi och köra med Kimi och Massa nästa år. Om Schumi önska bli kvar i F1 börjar det bli lite sent att hitta några bra stall...LuckyStrike1 skrev:Låter som två fega förare som inte kan bestämma sig och inte vågar möta varandra i samma stall tycker jag.Geer skrev:Tror Schumacher väntar på Kimis beslut. Lockar nog inte en flerfaldig mästare att inte vara given 1:a förare vilket är förståligt.
För övrigt tycker jag jävligt synd om Alonso som skrivit på för McLaren. Det kompetensflykt som dom lidigt av är ju inte bra. Att dom inte lyckats få fram en snabb OCH tillförlitlig bil under dom sista 10 åren är ju förbannat underligt...
Say no more...
http://personal.inet.fi/cool/boive/00-spa.mpg
Nico Rosberg: Dad a hero, but Hakkinen is my idol.
http://personal.inet.fi/cool/boive/00-spa.mpg
Nico Rosberg: Dad a hero, but Hakkinen is my idol.
-
Nej, så menade jag inte.Cuscino skrev:Ööh? Du menar med andra ord att det är Ferrari som ska bestämma sig för om de vill ha Kimi som förste eller andreförare? När de gjort det väljer Kimi stall och därefter kan MS bestämma sig. Fast Ferrari kan inte fatta beslut förrän de vet vad MS vill...Geer skrev:Tror Schumacher väntar på Kimis beslut. Lockar nog inte en flerfaldig mästare att inte vara given 1:a förare vilket är förståligt.
Om Kimi går till ferrari så har Kimi garanterat försäkrat sig om att inte spela andrefiol. Får han ett sådant erbjudande går han hellre till Renault eller McLaren.
-
Kan vara så... men jag har inte hört att Kimi skall skjuta på sitt beslut. Bara MS säger att han vill ha mer tid. Därav spekulationerna i div. press om att MS inte vill köra med Kimi. Men det är som vanligt spekulationer tills det blir offentligt.JockeJ71 skrev:Så du tror att Kimi tillkännager var han får köra innan Schumacher bestämmer sig??Geer skrev:Tror Schumacher väntar på Kimis beslut. Lockar nog inte en flerfaldig mästare att inte vara given 1:a förare vilket är förståligt.
Det låter väldigt långsökt tycker jag.
Nej, bollen är hos Michael Schumacher, till och med Ferrari börjar bli otåliga att få veta vad han ska göra.
När han har bestämt sig så kommer flera pusselbitar att falla på plats.
Däribland kimis plats för nästa år.
Det kanske till och med är på det viset att Ferrari vill ha kvar Massa, och Kimis plats i Ferrari beror på om MS tänker fortsätta där.
-
-
-
-
http://www.auto-motor-und-sport.de/spor ... 123465.htm
17 :00 på söndag , då gäller det! Jag tror MS stannar.
Alltid när Ferrari ska ha presskonferanser blir det mega spekulationer.
Alltid när Ferrari ska ha presskonferanser blir det mega spekulationer.
-
Mycket talar väl ändå nu för att det blir Kimi i Ferrari nästa år? Kimi och Massa..? Tyska tidningar verkar tro Schumacher slutar - tydligen slutar Ross Brawn också och det om något talar väl för att Schumacher gör det. Men man tror det ju först när det blir officiellt.
Kontraktet Kimi-Ferrari skrevs visst på i augusti 2005 sägs det. Skulle även förklara varför Ron Dennis var så sugen på att få Alonso till säsongen 2007.
Renault tar Kovalainen och Fisichella - nu officiellt.
Kontraktet Kimi-Ferrari skrevs visst på i augusti 2005 sägs det. Skulle även förklara varför Ron Dennis var så sugen på att få Alonso till säsongen 2007.
Renault tar Kovalainen och Fisichella - nu officiellt.
-
-
- Varnad
-
-
-
- Varnad
-
-
Tja det vore väl intressant att se Kimi och Schumi i samma stall, men det vore idiotiskt av dem. Många VM har förlorats på att ha två första förare så det är inte det optimala och Ferrari har väl inte under det snaste deceniet varit de som kört med två första förare direkt. Ok, Barricello trodde han hade ett första förarkontrakt, men han blev ju rätt blåst om man säger så...alla visste det förutom han själv när han skrev på.
-
- Varnad
Hur menar du att Ferrari skulle förlora VM med den förarkombinationen?Crazy F1 skrev:Tja det vore väl intressant att se Kimi och Schumi i samma stall, men det vore idiotiskt av dem. Många VM har förlorats på att ha två första förare så det är inte det optimala och Ferrari har väl inte under det snaste deceniet varit de som kört med två första förare direkt. Ok, Barricello trodde han hade ett första förarkontrakt, men han blev ju rätt blåst om man säger så...alla visste det förutom han själv när han skrev på.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
Genom att de inte skulle göra en bättre bil än McLaren, som nästa år har F1:s just nu bäste förare.Jari skrev:Hur menar du att Ferrari skulle förlora VM med den förarkombinationen?Crazy F1 skrev:Tja det vore väl intressant att se Kimi och Schumi i samma stall, men det vore idiotiskt av dem. Många VM har förlorats på att ha två första förare så det är inte det optimala och Ferrari har väl inte under det snaste deceniet varit de som kört med två första förare direkt. Ok, Barricello trodde han hade ett första förarkontrakt, men han blev ju rätt blåst om man säger så...alla visste det förutom han själv när han skrev på.
-
- Varnad
Vad får dig att tro att Kimi är kvar där nästa år också?AndersF1 skrev:Genom att de inte skulle göra en bättre bil än McLaren, som nästa år har F1:s just nu bäste förare.Jari skrev:Hur menar du att Ferrari skulle förlora VM med den förarkombinationen?Crazy F1 skrev:Tja det vore väl intressant att se Kimi och Schumi i samma stall, men det vore idiotiskt av dem. Många VM har förlorats på att ha två första förare så det är inte det optimala och Ferrari har väl inte under det snaste deceniet varit de som kört med två första förare direkt. Ok, Barricello trodde han hade ett första förarkontrakt, men han blev ju rätt blåst om man säger så...alla visste det förutom han själv när han skrev på.
Har inte Ron lovat en vinnarbil i fem år nu?
-
-
-
-
- Varnad
-
- Varnad
Misslyckas de med bilen kommer de ju tvåa och trea och det räcker för CWCCrazy F1 skrev:Precis vad jag tänkte AF1.
Jari, om inte Ferraris bil är bäst nästa år kommer det ju att bli tuff fight om första placeringarna och då är inte INTE bra att ha två förare som slås inom teamet...
-
-
-
Nån Tv-kanal som visar presskonferensen eller kan man följa den på Internet?Bernie skrev:http://www.auto-motor-und-sport.de/spor ... 123465.htm
Keep on Boppin´
-
Förstår du inte ens själv vad du skriver längre?Jari skrev:Vad får dig att tro att Kimi är kvar där nästa år också?AndersF1 skrev:Genom att de inte skulle göra en bättre bil än McLaren, som nästa år har F1:s just nu bäste förare.Jari skrev: Hur menar du att Ferrari skulle förlora VM med den förarkombinationen?
Mitt svar var på din fråga om vad som skulle göra att Ferrari förlorade VM med förarkombinationen Kimi och Schumi.
Eftersom du varken verkar förstå vad du själv eller andra skriver, så tar jag det igen.
Svaret är alltså att med förutsättningen att Kimi och Schumi kör i Ferrari nästa år, så kan de förlora VM om Ferrari inte gör en bättre bil än McLaren, då McLaren nästa år har den idag bäste F1-föraren.
Vad jag vet är bara en förare klar för McLaren nästa år och eftersom själva förutsättningen för frågeställningen var att Ferraris förarbesättning skulle utgöras av Kimi och Schumi så är det följdaktligen inte någon av dem. Men logik är väl inte direkt ditt starkaste område...
Sedan vet inte jag om McLaren verkligen lyckas bygga en konkurrenskraftig bil nästa år, men det var ju inte heller frågeställningen. Vem vet, med bättre förare kanske det skulle vara en vinnarbil redan i år?
-
-
-
-
- Varnad
Vem som bedömer och på vilka grunder, så klart. Enligt Gösta är Fisichella det största löftet vi har just ni vid sidan av Massa. Enligt mig finns det fortfarande lite för många "var en gång ett löfte, men..." kvar på gridden.Razor skrev:Relativt till vad?Jari skrev:Tja, bäst just nu är väl precis som allt annat relativt?
Sen finns det de som tror att t.ex Kimi är en av framtidens större namn i F1 och satsar därför högre än både Renault och McLaren på att säkra hans tjänster för kommande år.
-
- Varnad
Jag förstår inte?AndersF1 skrev:Förstår du inte ens själv vad du skriver längre?Jari skrev:Vad får dig att tro att Kimi är kvar där nästa år också?AndersF1 skrev: Genom att de inte skulle göra en bättre bil än McLaren, som nästa år har F1:s just nu bäste förare.
Mitt svar var på din fråga om vad som skulle göra att Ferrari förlorade VM med förarkombinationen Kimi och Schumi.
Eftersom du varken verkar förstå vad du själv eller andra skriver, så tar jag det igen.
Svaret är alltså att med förutsättningen att Kimi och Schumi kör i Ferrari nästa år, så kan de förlora VM om Ferrari inte gör en bättre bil än McLaren, då McLaren nästa år har den idag bäste F1-föraren.
Vad jag vet är bara en förare klar för McLaren nästa år och eftersom själva förutsättningen för frågeställningen var att Ferraris förarbesättning skulle utgöras av Kimi och Schumi så är det följdaktligen inte någon av dem. Men logik är väl inte direkt ditt starkaste område...
Sedan vet inte jag om McLaren verkligen lyckas bygga en konkurrenskraftig bil nästa år, men det var ju inte heller frågeställningen. Vem vet, med bättre förare kanske det skulle vara en vinnarbil redan i år?
Det är väl du som inte begriper att man inte både kan ha kakan och äta upp den?
Skulle Kimi köra Ferrari nästa år kan han ju inte gärna sitta i en McLaren nästa år också, eller hur?
-
-
Det är väl inte första gången heller i år som Kimi beskylls för att hjälpa fram Ferrari?Nisse skrev:Kimi tror att han redan sitter i en Ferrari, har aldrig sett honom slå av som han gjorde idag på slutet
Fast vad gör man inte för att få köra för Scuderia
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
-
-
-
Apropå att han anklagats för att ha hjälpt Ferrari tidigare.En annan gång anklagas han för att ha hjälpte Schumacher att vinna.
- Jag körde ut i sanden lite, men för mig spelar det ingen roll om jag kommer två eller trea i loppet, sa en obekymrad Räikkönen då.
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
-
-
Kan någon förklara för mig varför schumi slutar föresten? Jag menar, nästa år borde ju Ferrari ha guldläge på titeln och det vore ju som upplagt för att schumi skulle kamma hem titeln och då kunde han väl väntat till nästa år innan han bestämmer sig för att lägga av. Han är ju öppenbarligen tillräckligt snabb fortfarande så vad ligger till grund för beslutet. Jag köper inte att det är för att han skulle vara rädd att möta Kimi för om nu Schumi har den makt i Ferrari som vissa påstår så hade han säkert sett till att Massa skulle fortsatt brevid honom även nästa år, men så är ju inte fallet alltså så tror jag inte han arbetat för att få det så.
-
-