Pressad Fernando?
-
- Inlägg: 15
- Blev medlem: mån feb 06, 2006 09:18
Pressad Fernando?
Alonso börjar gnälla lite väl mycket på MS nu, börjar pressen bli kännbar? Tänker mest på att MS svängde ut framför Alonso under kvalet i pitlane, det bör ju vara 100% upp till lollipopgubben, för föraren ser ju inte ett piss då det står ett gäng gubbar runt bilen och måste förlita sig på att när lollipopen lyfts, så är det full gas som gäller...
På fredag bär det av till Ungern...
På fredag bär det av till Ungern...
---------------------------------------------
"Detta är ju skandal! Varför kollar han inte bensinmätaren!?" - Artur Ringart
"Detta är ju skandal! Varför kollar han inte bensinmätaren!?" - Artur Ringart
-
- Inlägg: 269
- Blev medlem: tis okt 14, 2003 17:54
- Ort: Växjö
Han har fortfarande stort försprång, men det kan ändras snabbt och det vet han. Imorgon och nästa helg kommer att vara avgörande på sätt och viss och då han lätt kan se sin försprång halverad. I en sådan situation är nog ingen oberörd. Men visst dagens incident var ingenting att gnälla över. Han gör precis det M.S. vill att han ska göra.
-
- Inlägg: 8027
- Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
- Ort: Solna
Nu skiljer det 11 poäng!
Han har ännu inte haft ett "haveri" i år, de 3 senaste loppen har det inte gått så där jättebra för honom (om man kan säga ett 2 podieplatser på 3 lopp är dåligt) så i Ungern blir lite av ett ödeslopp.
Schumacher har ett stadigt bett med hörntänderna om Alonsos strupe, och jag tror inte han släpper taget så länge Alonso visar livstecken.
Han har ännu inte haft ett "haveri" i år, de 3 senaste loppen har det inte gått så där jättebra för honom (om man kan säga ett 2 podieplatser på 3 lopp är dåligt) så i Ungern blir lite av ett ödeslopp.
Schumacher har ett stadigt bett med hörntänderna om Alonsos strupe, och jag tror inte han släpper taget så länge Alonso visar livstecken.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
Ja, det gäller ju att inte tappa för Alonso nu, han måste ju tänka att det såg väldigt bra ut för tre lopp sedan. En 26 sekunders ledning och en schumacher /Ferrari med roblem och nu så skjiljer det bara " ett brutet lopp". Å andra sidan så kan det svänga åt båda hållen...men lite Skärrad är nog den gode Alonso och det är nu som han ska visa sin storhet.
-
- Inlägg: 62
- Blev medlem: lör jul 22, 2006 17:13
26 sek med ferrari på halvfart... trisst om ferrari skulle tokdominera slutet totalt. Vill helst se avgörandet sista loppet, med en massa som 'råkar' krasha alonso och fis som 'råkar' krasha shumi eller något... som det ser ut nu så vinner nog ferrari innan dess, men o andra sidan trodde jag inte ferrari skulle ha en chans för ett par månader sedan... kul är det i alla fall.
Shumi *klapp klapp klapp* Shumi *klapp klapp klapp* Shumi...
-
- Inlägg: 8027
- Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
- Ort: Solna
Själv tyckte jag att det var trist att Renault "tokdominerade" i början av sässongen (Imola undantaget).
Nu kan MS vinna med "egen körning", det kunde han inte förra loppet. Men att ta in 11 poäng blir jättetufft. Vore UNDERBART om han kunde avsluta kariären som den mästare han är.
Nu kan MS vinna med "egen körning", det kunde han inte förra loppet. Men att ta in 11 poäng blir jättetufft. Vore UNDERBART om han kunde avsluta kariären som den mästare han är.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
-
- Inlägg: 269
- Blev medlem: tis okt 14, 2003 17:54
- Ort: Växjö
-
- Inlägg: 2144
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
ANFRAN skrev:Det var inget bromstestande. Alonso körde långsamt genom första kurvan och höll Doornbos bakom sig för att visa sitt missnöje. Ingen av dem riskerade att dö.
Nej, visst det var ingen rejäl bromstestning. Mer en markering. Ett mycket hårt straff fick han i alla fall. Det är trist. Hoppas nu bara inte att detta är det som avgör wdc.
-
- Inlägg: 1364
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Vimmerby
-
- Inlägg: 269
- Blev medlem: tis okt 14, 2003 17:54
- Ort: Växjö
-
- Inlägg: 269
- Blev medlem: tis okt 14, 2003 17:54
- Ort: Växjö
Här kan ni se. Dock så verkar det inte vara dagens händelse
http://video.google.com/videoplay?docid ... 7649375802
http://video.google.com/videoplay?docid ... 7649375802
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
-
- Inlägg: 269
- Blev medlem: tis okt 14, 2003 17:54
- Ort: Växjö
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Nä, det är ju från några gamla tester i Barcelona?Budo skrev:Här kan ni se. Dock så verkar det inte vara dagens händelse
http://video.google.com/videoplay?docid ... 7649375802
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
-
- Inlägg: 1364
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Vimmerby
-
- Inlägg: 239
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
-
- Inlägg: 972
- Blev medlem: tor mar 07, 2002 01:00
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Nej, det som är nytt är straffet.
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8551
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
-
- Inlägg: 972
- Blev medlem: tor mar 07, 2002 01:00
Ja, vem har inte det? Ungerns GP är per definition året tråkigaste lopp. Herman Tilke hade Hungaroring som förebild när han designade sina omkörningsfria banor. Loppet avgörs i eftermiddag och i morgon väntar den vanliga 2-timmarsprocessionen...jajo skrev:Bra beslut, då fick jag tillfälle att inte se F1 i helgen. Jag har så mycket annat och vettigare att göra.
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Att Alonso åker på en bestraffning är helt i sin ordning men då ska straffet stå i relation till brottet.
2005: Montoya förorsakar en olycka under fri träning när han bromstestar Ralf Schumacher (?). Han bestraffas med nedflyttning på griden. Logiskt, eftersom Montoya har förorsakat sina medtävlare en nackdel som kan ha haft inverkan på resultatet. Därmed har han skaffat sig en relativ fördel.
2006: Schumacher parkerar bilen i Monaco. Genom sitt agerande har Schumacher, medvetet eller ej, påverkat resultatet. BEstraffningen var logisk.
2006: Alonso retar upp sig på Dornboos och gör ett par farliga manövrar. Bestraffningen, tidstillägg i en session som påverkar resultatet. Helt ologiskt eftersom Alonsos agerande inte tillskansade honom någon fördel. Inte heller förorsakade det någon konkurrent någon nackdel.
Jag kan inte se annat än att FIA/domarna såg detta som ett utmärkt tillfälle att krydda anrättningen; att få till en rafflande avslutning på säsongen. Men än en gång så är det skeendena vid sidan av banan som avgör mästerskapet, inte det som händer på banan.
Tärnström
2005: Montoya förorsakar en olycka under fri träning när han bromstestar Ralf Schumacher (?). Han bestraffas med nedflyttning på griden. Logiskt, eftersom Montoya har förorsakat sina medtävlare en nackdel som kan ha haft inverkan på resultatet. Därmed har han skaffat sig en relativ fördel.
2006: Schumacher parkerar bilen i Monaco. Genom sitt agerande har Schumacher, medvetet eller ej, påverkat resultatet. BEstraffningen var logisk.
2006: Alonso retar upp sig på Dornboos och gör ett par farliga manövrar. Bestraffningen, tidstillägg i en session som påverkar resultatet. Helt ologiskt eftersom Alonsos agerande inte tillskansade honom någon fördel. Inte heller förorsakade det någon konkurrent någon nackdel.
Jag kan inte se annat än att FIA/domarna såg detta som ett utmärkt tillfälle att krydda anrättningen; att få till en rafflande avslutning på säsongen. Men än en gång så är det skeendena vid sidan av banan som avgör mästerskapet, inte det som händer på banan.
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8551
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
FIA:s inkonsekvens får mig att bli galen och det blir jag trots att "mitt stall" Ferrari oftast gynnas. Några taktiker är de inte heller inom FIA, för de måste väl veta att de kallas för FIA(t) av många inom press / fans och att de har ögonen på sig?
Det intressanta i det hela är att Alonso verkat tappa nerverna och är stirrig. Trodde i min enfald att han var kallare. Men när allt är på topp, så är det "enkelt" att vara bra och cool.
Synd bara att VM kan avgöras av denna och fadäsen på Hockenheim. Jag tror nämligen att Ferrari och Michael Schumacher tar hem det i alla fall, utan "hjälp" av andra, för de är på gång igen som i forna dagar. Nu blev det åter en besk VM-seger för Schumacher. Han kunde ha fått sluta sin karriär på ett bättre sätt...
Det intressanta i det hela är att Alonso verkat tappa nerverna och är stirrig. Trodde i min enfald att han var kallare. Men när allt är på topp, så är det "enkelt" att vara bra och cool.
Synd bara att VM kan avgöras av denna och fadäsen på Hockenheim. Jag tror nämligen att Ferrari och Michael Schumacher tar hem det i alla fall, utan "hjälp" av andra, för de är på gång igen som i forna dagar. Nu blev det åter en besk VM-seger för Schumacher. Han kunde ha fått sluta sin karriär på ett bättre sätt...
-
- Inlägg: 177
- Blev medlem: sön jul 06, 2003 09:00
- Ort: Västgöte.
Du tycker att det är helt ok så länge inget går sönder?JTarnstrom skrev:Att Alonso åker på en bestraffning är helt i sin ordning men då ska straffet stå i relation till brottet.
2005: Montoya förorsakar en olycka under fri träning när han bromstestar Ralf Schumacher (?). Han bestraffas med nedflyttning på griden. Logiskt, eftersom Montoya har förorsakat sina medtävlare en nackdel som kan ha haft inverkan på resultatet. Därmed har han skaffat sig en relativ fördel.
2006: Schumacher parkerar bilen i Monaco. Genom sitt agerande har Schumacher, medvetet eller ej, påverkat resultatet. BEstraffningen var logisk.
2006: Alonso retar upp sig på Dornboos och gör ett par farliga manövrar. Bestraffningen, tidstillägg i en session som påverkar resultatet. Helt ologiskt eftersom Alonsos agerande inte tillskansade honom någon fördel. Inte heller förorsakade det någon konkurrent någon nackdel.
Jag kan inte se annat än att FIA/domarna såg detta som ett utmärkt tillfälle att krydda anrättningen; att få till en rafflande avslutning på säsongen. Men än en gång så är det skeendena vid sidan av banan som avgör mästerskapet, inte det som händer på banan.
Tärnström
Omkörning efter gulflagg brukar minnst bli "Stop and go" straff i ett lopp ?
Därför tycker jag att straffen är i nivå med brotten.
Alonso är inte så gammal, man ska kanske ha det i åtanke för att inte höja allt för högt på ögonbrynen när sådant här inträffar.
/S
"All bleeding eventually stops."
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Har man sönder något för en konkurrent under en fri träning så kan man inte utesluta att det innebär en nackdel för den drabbade. En nackdel som kommer att kunna påverka resultatet. Hur har Alonsos agerande påverkat resultatet?Slusk skrev: Du tycker att det är helt ok så länge inget går sönder?
Omkörning efter gulflagg brukar minnst bli "Stop and go" straff i ett lopp ?
Därför tycker jag att straffen är i nivå med brotten.
/S
Helt logiskt bestraffas en omkörning under gulflagg under tävling med stop-and-go eller tidstillägg därför att syndaren har skaffat sig en resultatmässig fördel.
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 703
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
Den där lilla markeringen("det brutala bromstestet") nere i kurvan fattar jag faktiskt inte att de gett en extra sekund för. Sådant håller ju dom på med för jämnan. Då får dom väl börja ge ut straff till förarna när dom ligger efter säkerhetbil och gasar och bromsar som är minst lika farligt även om det är taktik.
-
- Inlägg: 177
- Blev medlem: sön jul 06, 2003 09:00
- Ort: Västgöte.
Man får väl anta att Dornboos va ute på ett varv för att testa, därav förstörde Alonso för Dornboos och indirekt skaffade han sig en fördel.JTarnstrom skrev:Har man sönder något för en konkurrent under en fri träning så kan man inte utesluta att det innebär en nackdel för den drabbade. En nackdel som kommer att kunna påverka resultatet. Hur har Alonsos agerande påverkat resultatet?Slusk skrev: Du tycker att det är helt ok så länge inget går sönder?
Omkörning efter gulflagg brukar minnst bli "Stop and go" straff i ett lopp ?
Därför tycker jag att straffen är i nivå med brotten.
/S
Helt logiskt bestraffas en omkörning under gulflagg under tävling med stop-and-go eller tidstillägg därför att syndaren har skaffat sig en resultatmässig fördel.
Tärnström
/S
"All bleeding eventually stops."
-
- Inlägg: 238
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Uppsala
Så du menar att Alonsos bestraffning ska vara beroende av hur Doornbos agerar? Dvs uppmärksammar han Alonsos osportsliga beteende ska Alonso gå fri (kanske med en klapp på axeln också), men uppmärksammar han det inte i tid utan kör på honom så ska Alonso straffas? Är det handlingen i sig inte straffvärd utan bara det eventuella resultatet?JTarnstrom skrev: Har man sönder något för en konkurrent under en fri träning så kan man inte utesluta att det innebär en nackdel för den drabbade. En nackdel som kommer att kunna påverka resultatet. Hur har Alonsos agerande påverkat resultatet?
Jag kan förstå att man straffar olika hårt om Doornbos kört in i honom som en följd av tvärbromsningen. Men jag kan inte se att det skulle vara så stor skillnad som inget straff eller straff.
Det är populärt att missbruka ordet logik. Gulflaggsreglerna ska vara helt säkerhetsrelaterade, och inte resultatrelaterade. Det finns exempel på att man strukit kvalvarv för att man kunnat visa på att en förare inte saktat ner tillräckligt. Detta inte p.g.a. att föraren fått en fördel gentemot andra utan att föraren riskerat säkerheten på ett oförsvarligt sätt.Helt logiskt bestraffas en omkörning under gulflagg under tävling med stop-and-go eller tidstillägg därför att syndaren har skaffat sig en resultatmässig fördel.
-
- Inlägg: 269
- Blev medlem: tis okt 14, 2003 17:54
- Ort: Växjö
Eller hur!Sami skrev:Den där lilla markeringen("det brutala bromstestet") nere i kurvan fattar jag faktiskt inte att de gett en extra sekund för. Sådant håller ju dom på med för jämnan. Då får dom väl börja ge ut straff till förarna när dom ligger efter säkerhetbil och gasar och bromsar som är minst lika farligt även om det är taktik.
Börjar nästan tro att det ligger lite mer än så bakom bestraffningen?
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
En bestraffning som har sin orsak i ett säkerhetsrelaterat agerande bör ju rimligtvis inte bestå av en resultatrelaterad åtgärd.jAsO skrev:Så du menar att Alonsos bestraffning ska vara beroende av hur Doornbos agerar? Dvs uppmärksammar han Alonsos osportsliga beteende ska Alonso gå fri (kanske med en klapp på axeln också), men uppmärksammar han det inte i tid utan kör på honom så ska Alonso straffas? Är det handlingen i sig inte straffvärd utan bara det eventuella resultatet?JTarnstrom skrev: Har man sönder något för en konkurrent under en fri träning så kan man inte utesluta att det innebär en nackdel för den drabbade. En nackdel som kommer att kunna påverka resultatet. Hur har Alonsos agerande påverkat resultatet?
Jag kan förstå att man straffar olika hårt om Doornbos kört in i honom som en följd av tvärbromsningen. Men jag kan inte se att det skulle vara så stor skillnad som inget straff eller straff.
Det är populärt att missbruka ordet logik. Gulflaggsreglerna ska vara helt säkerhetsrelaterade, och inte resultatrelaterade. Det finns exempel på att man strukit kvalvarv för att man kunnat visa på att en förare inte saktat ner tillräckligt. Detta inte p.g.a. att föraren fått en fördel gentemot andra utan att föraren riskerat säkerheten på ett oförsvarligt sätt.Helt logiskt bestraffas en omkörning under gulflagg under tävling med stop-and-go eller tidstillägg därför att syndaren har skaffat sig en resultatmässig fördel.
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
-
- Inlägg: 269
- Blev medlem: tis okt 14, 2003 17:54
- Ort: Växjö
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8551
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Jo, men ett lämpligt straff vore t.ex. att svartflagga honom för resten eller delar av sessionen, för nåt straff skall man ha om man kör om under gulflagg. Det känns dock inte alls proportionerligt att lägga på 2 s på en bana som är nästan omöjlig att köra om på och kanske i praktiken ta ifrån Alonso WDC-titeln (åtminstone när straffet delades ut).jAsO skrev:Så du menar att Alonsos bestraffning ska vara beroende av hur Doornbos agerar? Dvs uppmärksammar han Alonsos osportsliga beteende ska Alonso gå fri (kanske med en klapp på axeln också), men uppmärksammar han det inte i tid utan kör på honom så ska Alonso straffas? Är det handlingen i sig inte straffvärd utan bara det eventuella resultatet?JTarnstrom skrev: Har man sönder något för en konkurrent under en fri träning så kan man inte utesluta att det innebär en nackdel för den drabbade. En nackdel som kommer att kunna påverka resultatet. Hur har Alonsos agerande påverkat resultatet?
Jag kan förstå att man straffar olika hårt om Doornbos kört in i honom som en följd av tvärbromsningen. Men jag kan inte se att det skulle vara så stor skillnad som inget straff eller straff.
Det är populärt att missbruka ordet logik. Gulflaggsreglerna ska vara helt säkerhetsrelaterade, och inte resultatrelaterade. Det finns exempel på att man strukit kvalvarv för att man kunnat visa på att en förare inte saktat ner tillräckligt. Detta inte p.g.a. att föraren fått en fördel gentemot andra utan att föraren riskerat säkerheten på ett oförsvarligt sätt.Helt logiskt bestraffas en omkörning under gulflagg under tävling med stop-and-go eller tidstillägg därför att syndaren har skaffat sig en resultatmässig fördel.
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Vi är inte långt från Mosleys vision om att förarna får rotera i de olika stallen.
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 269
- Blev medlem: tis okt 14, 2003 17:54
- Ort: Växjö
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
De där två sekunderna har ialla fall jag aledrig hört talas om tidigare, varken i Alonsos eller Schumachers fall.Budo skrev:Det kan man fan undra.LuckyStrike1 skrev:Går FIA på droger elelr vad är det frågan om?
Det borde ju vara enklare att bara införa omvänd startordning i F1 istället ...
Säger inte att M.s. inte ska ha sitt straff men just 2 sekunder:)?!
Det är ju aldrig bra att köra om under gulflagg eller rödflagg. Röd flagga är allvarligare än gul flagga.
Bromstestning är givetvis inte heller bra.
Men straffen står ju inte alls i proportion till brotten. Det hela liknar mest en fars, och det är inte utan att man börjar fundera på om det är ett sätt att skapa spänning på banan i loppet ...
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 269
- Blev medlem: tis okt 14, 2003 17:54
- Ort: Växjö
Precis, man kanske insåg att det behövdes jämnas till.LuckyStrike1 skrev:De där två sekunderna har ialla fall jag aledrig hört talas om tidigare, varken i Alonsos eller Schumachers fall.Budo skrev:Det kan man fan undra.LuckyStrike1 skrev:Går FIA på droger elelr vad är det frågan om?
Det borde ju vara enklare att bara införa omvänd startordning i F1 istället ...
Säger inte att M.s. inte ska ha sitt straff men just 2 sekunder:)?!
Det är ju aldrig bra att köra om under gulflagg eller rödflagg. Röd flagga är allvarligare än gul flagga.
Bromstestning är givetvis inte heller bra.
Men straffen står ju inte alls i proportion till brotten. Det hela liknar mest en fars, och det är inte utan att man börjar fundera på om det är ett sätt att skapa spänning på banan i loppet ...
Alonso har väl för många poäng medans M.s. är för snabb för resten?
Senast redigerad av Budo den lör aug 05, 2006 14:20, redigerad totalt 1 gång.
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
-
- Inlägg: 1364
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Vimmerby
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Jag vet hur snacket kommer att gå efter det här racet. Det kommer säkert att bli rätt rafflande när ALonso och Schumacher ska kämpa sig upp genom fältet och Bernie/Max kommer att ta det som intäkt för hur spännande det kan bli om man vänder eller lottar ut startordningen...
Se för helvete till att det avgörs på sportsliga grunder och se till att racingen kommer tillbaka. Låt det avgöras på banan, inte i domarrummen.
Tärnström
Se för helvete till att det avgörs på sportsliga grunder och se till att racingen kommer tillbaka. Låt det avgöras på banan, inte i domarrummen.
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666