Antingen mörkar Ferrari formen bra eller så kommer de inte hänga med om vädret inte ändrar sig. Påmminde mest om Bambi på hal is när Schummie med hjälpryttare var ute och halka runt. De enda som visade lite fart var grodätarna som gäller som favoriter till helgen övning.
Schumacher, 120,9....en halv sekund före Heidi. Frågan är om Alonso åker och mörkar, jag skulle tro det för annars är han inte en sekund efter...Men visst, det seriaf inte dåligt ut för Schumacher.
Knappast, Det tror jag faktiskt att Alonso gör, tyvärr går det inte lika bra för kimi, hans bil värka inte räcka till i år eller så går den sönder, brinner upp eller så
El Scorcho skrev:Jag hoppas slippa se flinarslet Schumacher överst på prispallen. Jag tror inte risken är så stor heller med tanke på vilken sopa han är.
LuckyStrike1 skrev:Fast du säger att han fiskör? Det skrev du ju till och med.
Det är ju i så fall inte så smickrande för hans konkurrenter om han kan leda med så mycket i VM, trots att han bara åker runt och inte tar i alls.
Rätt fantastiskt i så fall - det gör honom ju verkligen överlägsen.
Japp, precis som det var häromåren. Det blir inte roligare vem som än har så överlägset material.
Jag kommer inte ihåg vilket lopp det var, men jag tror båda Ferraribilarna startade långt bak, så de mappade upp motorn ordentligt då de hittills tydligen kört med rejält lägre effekt än vad de kunnat ha och sedan körde upp sig och vann.
Då har man fiskört innan, precis som Alonso gjort i vissa lopp.
Imola var dock ingen fiskörning från Alonsos håll, snarare att MS körde med marginal.
Vad är problemet?
Dock undrar jag om du anser att MS varit överlägsen tidigare år eller om det bara var hans bil? Jag misstänker att du inte är särskilt objektiv här.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Jag kommenterade bara ditt påstående att Alonso fiskört med att det i så fall inte var så smickrande för de andra om man kan fisköra sig till 64 av 70 möjliga poäng efter 7 lopp. Om man kan klara av sådant utan att ta i och bara fisköra - vad klarar man inte i så fall om man verkligen tar i?
Schumacher var överlägsen 2000-2004. Det visar resultaten från de åren.
Om det bara berodde på honom, bara på bilen, bara pga. konkurrenterna eller en kombination av allt det eller något helt annat är en annan sak. Det kan jag inte uttala mig med säkerhet om lika lite som jag med säkerhet kan säga vad som ligger bakom Alonsos fantastiska framgångar för tillfället.
Men närmast till hands är att det i båda fallen är en närmast perfekt kombination av suverän förare, suveränt stall, lyckade omständigheter och bra arbete och en suverän bil med suveräna däck.
Om det är objektivt eller inte får väl du ha din åsikt om.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Alonso, han som fiskör, tog pole idag. Kan inte avgöra om han fiskörde idag igen.
Kimi, som det inte kommer att handla om och som ska vara ganska medioker, tog en mycket imponerande andraplats.
Schumacher, som inte hittade någonstans att felparkera på Silverstone, tog sig en tredjeplats. Utgår från att första tankningen kommer att ske i nästa lopp.
Kul att se BMW ta två som det kändes ganska självklara platyser i topp 10, där de troligen satsade på en alternativ strategi. I år tycker jag att Villeneuve kör väldigt bra och just nu känns det kloka valet för BMW att fortsätta med samma två förare nästa år.
Imorgon handlar det hela om depåstopp.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Det är väldans vilken skillnad det verkar vara mellan stallkompisarna i Renault och McLaren för tillfället. Ferrari är det jämnare med knappt 2 tiondelar, men 7 tiondelar känns lite väl mycket. Men, men, de kanske har olika strategi även om det börjar kännas som en trend.
Skillnaden är nästan lika stor som mellan toppbilarna och gänget i mitten, även om det inte är en lika konsekvent trend för Montoya.
AndersF1 skrev:Det är väldans vilken skillnad det verkar vara mellan stallkompisarna i Renault och McLaren för tillfället. Ferrari är det jämnare med knappt 2 tiondelar, men 7 tiondelar känns lite väl mycket. Men, men, de kanske har olika strategi även om det börjar kännas som en trend.
Skillnaden är nästan lika stor som mellan toppbilarna och gänget i mitten, även om det inte är en lika konsekvent trend för Montoya.
Fisico är en sak, men JPM är sannolikt tyngre än Kimi.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
LuckyStrike1 skrev:Förklara vad du menar och undrar över.
Jag kommenterade bara ditt påstående att Alonso fiskört med att det i så fall inte var så smickrande för de andra om man kan fisköra sig till 64 av 70 möjliga poäng efter 7 lopp. Om man kan klara av sådant utan att ta i och bara fisköra - vad klarar man inte i så fall om man verkligen tar i?
Schumacher var överlägsen 2000-2004. Det visar resultaten från de åren.
Om det bara berodde på honom, bara på bilen, bara pga. konkurrenterna eller en kombination av allt det eller något helt annat är en annan sak. Det kan jag inte uttala mig med säkerhet om lika lite som jag med säkerhet kan säga vad som ligger bakom Alonsos fantastiska framgångar för tillfället.
Men närmast till hands är att det i båda fallen är en närmast perfekt kombination av suverän förare, suveränt stall, lyckade omständigheter och bra arbete och en suverän bil med suveräna däck.
Om det är objektivt eller inte får väl du ha din åsikt om.
Men jag håller ju med, Alonso har väl ungefär samma situation som MS hade 2002 och 2004, men min gissning är att han, lika lite som MS, ger allt hela tiden, just pga att det inte behövs.
Fiskörning är väl att ta i, men eftersom någon myntat det uttrycket tidigare så funkar det väl bra.
Men likförbaskat så var Monaco definitionen på uppkört. Han har kanske lärt sig av sin stallkamrat.
Imorgon tar MS hur som helst Alonso i depån genom att ha mer bränsle i bilen.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Tror inte Montoya är tyngre än Kimi så att det kan förklara skillnaden. Det var nog bara en lite typisk Montoya-insats: han är ojämn. När han är bra är han bäst och kan slå vem som helst. Men hans lägstanivå är för låg för att han ska kunna vara på topp hela tiden.
"I have not been able to get the right balance throughout the weekend and was struggling during qualifying today," said Montoya. "I should be higher up the grid than eighth, and I'm disappointed with this.
För övrigt tror jag Kimi blir farlig för segern imorgon. På förhand trodde jag på MS-Alonso. Nu känns Kimi som en ganska stark segerkandidat. Kvalet var ett styrkebesked - nu gäller det bara att de kan få ut det ur bilen över mer än ett varv.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Montoya angriper kurvorna lite annorlunda än vad Kimi gör. Kanske har han svårt att hitta rätt balans på grund av det. Bilen kanske inte lämpar sig för de preferenser som Montoya har. För övrigt misstänker jag också att årets reglemente missgynnar Montoya jämfört med Kimi. V8:orna gynnar de som kör med mer precision.
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Ja, han är en förare som lever mer på sina reflexer än vad Kimi gör. Ju färre hästar, desto viktigare att inte få några släpp. Dagens motorer lämpar sig sämre att styra med gasen än vad 3-litersmotorerna gjorde.
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Tidvis var ju Alonso upp till sekunden snabbare än Fisichella. Jag tror att han slog av redan efter första depåstoppet, då var det ju avgjort. Han kunde kontrollera utvecklingen fullständigt.
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Jaha, nu avgjordes väl VM
Har följt F1 sen 1987 och vid sidan om 2004 lär detta år bli om möjligt ännu tråkigare. Tur att det finns andra klasser att kolla på .
F1 Numera handlar om
Dagens Fisi. Stå på lite och ge Kimi lite "Payback" för Susuka du har bilen
Dagens "Poff" . Tyvär stod inte Kimi för den.
Dagens Fuling. Med lite god vilja så var Schumie lite väl tuff mot Kimi, men båda blev kvar på banan.
Vilka som får äran att stå brevid en mästare på prispallen, Schummie har nog aldrig känt sig så kort, som han gör nu. När han tittar upp på en vinnare.
Nisse skrev:F1 Numera handlar om
Dagens Fisi. Stå på lite och ge Kimi lite "Payback" för Susuka du har bilen
Dagens "Poff" . Tyvär stod inte Kimi för den.
Dagens Fuling. Med lite god vilja så var Schumie lite väl tuff mot Kimi, men båda blev kvar på banan.
Vilka som får äran att stå brevid en mästare på prispallen, Schummie har nog aldrig känt sig så kort, som han gör nu. När han tittar upp på en vinnare.
Idag var det inget att göra mot Alonso, men jag är ändå övertygad om att det hade varit tightare om inte MS blivit kvar bakom Kimi. Han hade ju öppenbarligen lite fart i bilen när han kom ut från det sista stoppet...men Visst Alonso har nog precis som jag misstänkte mörkat i helgen.