Klockrent Forza-mästerkap den här gången, Jari.
Den här faller säkert chevan i smaken också, inga poäng till Drulli. Men chefred blir kanske mindre glad - den hamnar aldrig bland huvudrubrikerna.
Det verkar som Button är den starkare av Renaultförarna.
Vill minnas att Berger en gång sa att han trodde Trulli var nåpgot speciellt, men efter att sett hur Trulli tagit Sachskurve och Opelkurve så ansåg Berger att Trulli bara var lika bra som Frentzen. Det är där man ser om en förare är något speciellt eller ej, enligt Berger.
On 2002-04-16 11:01, Zetor wrote:
Någonstans läste jag på forumet att Trullis hade motorproblem
om så var fallet, hur kan då massa få poäng för den omkörningen?
Om han inte hade motorproblem tycker du alltså att en fräck omkörning är värd poäng?
Han hade inga motorproblem. Han bromsade tidigt, missade ingången och blev omkörd. Sen körde han lika fort som vanligt.
BAR växlade även till 7:an men då var han redan en bra bit in i Tamburello så det hörde jag inte lika bra. Jag hörde 6:an och den lät fint den
Jaguar å andra sidan lät riktigt sunkiga - framför allt de la Rosa, där lät det som om bilen aldrig varvade ur mellan växlingarna. En rackans skillnad mot Arrowsen faktiskt som lät mycket kryare.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Däremot kunde vi se i helgen att Niki flirtade friskt med Slavica Eccelstone på gridden innan start - medan Bernie vandrade längs gridden helt ensam. Niki får passa sig så han inte förargar Bernie
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
På tal om växellådor... Har toyota en 7-växlad eller inte? Var väll snack innan säsongen om att de bara skulle ha 6, eftersom den med 7 inte var färdig.
Det jag lade märke till när vi var på Imola var bland annat att Renault "aldrig" växlade. Deras växlingar var de som lät minst nästan icke märkbara, medan BAR-Honda smällde som vanligt och det kändes vibrationer på hela vår läktare.
Ferrari lade in sin sexa ca 50 meter senare än de flesta stallen. Sedan hörde vi bara när de lade in sjuan.
Jaguar lät sämst och man undrade om de varvade över 15000 rpm. Arrows med samma motor lät mycket bättre!
Det verkar som domare på italiensk mark använder körskolornas gamla tre sekunds regel! Rödalampor Schumi sticker, ett tusen ett, ett tusen två, ett tusen trrrrrr! puh där tändes de gröna lamporna det var en helt korrekt start
Avståndet mellan topp bilarna är ungefär samma utom för ralf som är närmare Schumi och har en större lucka till DC.
Man kan också se att båda Macarna och JPM har ungefär samma avstånd till startrutan framför medans raffes är mindre än deras.
Båda ferrarina och KR och JPM har ung. samma avstånd bak till sin startruta medan ralfs är lite större.
Räcker det...
Ja det begrep jag också att man läste av det så. Men från den vinkeln är det väl lite svårt att se vem av bröderna som gjort bäst start. Men det är möjligt att Raffe kom iväg lite bättre