Idag börjar Svenska Rallyt.
Ja, de kör ju bara från startrampen till parkeringen men ändå den officiella starten på rallyt.
Skall bli spännande att se hur det utvecklar sig. Om Citroen har härdat om sina kolvbultar, om Sainz kan missa alla älgar, om McCrash missar alla snövallar etc.
Har tidigare skrivit att jag tror på herr Solberg i rallyt och det gör jag fortfarande. Men han har en hel del konkurrenter, Sainz hoppas jag på men tror inte han mäktar med. Mäkinen kommer naturligtvis att vara med långt fram, likaså Rovanpera och Grönholm. Burns kommer inte att hitta farten än på några tävlingar tror jag, titta bara hur det gick när han bytte från Mitsubishi till Subaru. Tog ett bra tag innan han hittade farten då med. Bäst chans i Mitsubishi har faktisk Paasonen tror jag, han kommer nog att vara snabbare än både McRae och Delecour. Frågan är bara hur teamet reagerar på det, om han måste hålla igen för att släppa fram teamkompisarna.
Sedan har vi naturligtvis svenskarna av vilka Rådström har bästa chansen förutsatt att bilen håller. Kenneth Eriskson och Stig Blomqvist sitter inte i tillräckligt bra bilar och är inte nog snabba idag. Däremot kommer nog Gardemeister att komma bättre till än svenskarna, han verkar lärt sig Skodan bra och kommer att köra fort.
I Grupp N, eller Production Car Champinship som det numera heter, kommer nog svenskarna att sätta tonen med Kenneth Bäcklund och Stig-Olov Walfriddsson. Men Daniel Carlsson och Oscar Swedlund vill nog även de vara med.
/KGB