Apropå Kovalainen, så har jag analyserat fram följande:
Cyril Abitebuil, Caterhams nya stallchef har medgett att de svikit sina löften från början av året till Heikki, där de sagt att de ska prestera som ett midfieldstall. Heikki var dessutom nu beroende av kontrakt med Caterham inför nästa år om han skall köra vidare, vilket kvalresultatet nu inte ger skäl att tro.
Tyvärr för Heikki, som är mycket bättre än han ser ut där bakom Marussia nu. Det kan alltså vara över and out.
Heikki Kovalainens karriär spolad!
-
- Varnad
Heikki Kovalainens karriär spolad!
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
Ja, det ser inte speciellt lovande ut för Kovalainens del. Fascinerande att en sådan grej som Glocks tolfteplats i Singapore kan komma att sabba Heikkis fortsatta karriär.
Å andra sidan vore det kanske roligare för Heikki att ta ett mellanår och pyssla med något annat än att harva runt i en Caterham ännu en säsong. Fast risken är väl då att han glöms bort och aldrig lyckas komma tillbaka till F1. Kanske man kan hoppas på en reservförarroll i något av de större stallen om han nu inte får fortsätta i Caterham.
Å andra sidan vore det kanske roligare för Heikki att ta ett mellanår och pyssla med något annat än att harva runt i en Caterham ännu en säsong. Fast risken är väl då att han glöms bort och aldrig lyckas komma tillbaka till F1. Kanske man kan hoppas på en reservförarroll i något av de större stallen om han nu inte får fortsätta i Caterham.
-
-
-
Jag tror vare sig di Resta eller Hulkenbergs platser i teamet har krävt att de har egna sponsorer med sig? Möjligen att di Restas plats har underlättats av motorrabatter från Mercedes men det är ren spekulation.Zwonk skrev:Enligt finsk media var Kovalainens representanter i kontakt med Force India, men förhandlingarna kom tydligen av sig. Ja, även de ska väl ha någon betalförare istället. Jules Bianchi kanske? Alguersuari är väl inte heller en omöjlighet.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
Men nu har väl Mallyha flybolag gått i KK och han behöver alla pengar han kan få. Sedan måste väl Mercedes paya för di Resta. De gillar ju honom av någon anledning.LuckyStrike1 skrev:Jag tror vare sig di Resta eller Hulkenbergs platser i teamet har krävt att de har egna sponsorer med sig? Möjligen att di Restas plats har underlättats av motorrabatter från Mercedes men det är ren spekulation.Zwonk skrev:Enligt finsk media var Kovalainens representanter i kontakt med Force India, men förhandlingarna kom tydligen av sig. Ja, även de ska väl ha någon betalförare istället. Jules Bianchi kanske? Alguersuari är väl inte heller en omöjlighet.
-
Nä, det tror inte jag heller. Nu har det väl dock pratats om att Hulkenbergs ersättare kan bli någon som har sponsorer med sig. Fast inget är väl klart ännu, det har ju också spekulerats i att Adrian Sutil kan vara aktuell för comeback i stallet. Kovalainen ska i alla fall vara ute ur bilden, om man får tro finsk media.LuckyStrike1 skrev: Jag tror vare sig di Resta eller Hulkenbergs platser i teamet har krävt att de har egna sponsorer med sig? Möjligen att di Restas plats har underlättats av motorrabatter från Mercedes men det är ren spekulation.