Kungaklassen av motorsport...
Toromatto
Inlägg: 4 Blev medlem: tis sep 01, 2009 21:07
Inlägg
av Toromatto » ons nov 07, 2012 19:40
Jari
Varnad
Inlägg: 9645 Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
Ort: Stockholms skärgård
Inlägg
av Jari » tor nov 08, 2012 07:29
Vart står det att den inte får se ut sådär? Nosen måste hålla i krocktester, vilket den gjort och vingarna måste hålla i styvhetstesterna, men i övrigt får de göra dem i papier mache och tuggummi om de vill. Ska de byta vinge för att den som sitter på är trasig så gäller reglerna inte för den vingen längre. Vart är skandalen? I Italien?
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Krassegrand
Inlägg: 863 Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
Inlägg
av Krassegrand » fre nov 09, 2012 12:14
Att göra nosen i ett flexibelt material är för mig inget annat än ett fantastiskt nytänkande som jag hoppas kommer att sprida sig. Att räkna ut hur nosen fungerar i hörge hastigheter är dock mer komplicerat än annars.
Lycka till Red Bull och Adrian!
Jörgen
Har följt F1 sedan 70-talet!
PC:
Inlägg: 1564 Blev medlem: ons jul 02, 2003 11:03
Inlägg
av PC: » fre nov 09, 2012 21:17
Frågan är hur mycket som är (eller verkar vara...) gummiartat. Jag tänker på hur detta överensstämmer med "rigidly secured"...
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
Krassegrand
Inlägg: 863 Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
Inlägg
av Krassegrand » fre nov 09, 2012 21:27
Det kan väl vara lika "rigidly secured" även om det är klätt med en mjuk yta?
Jörgen
Har följt F1 sedan 70-talet!
PC:
Inlägg: 1564 Blev medlem: ons jul 02, 2003 11:03
Inlägg
av PC: » lör nov 10, 2012 07:21
Om du är det minsta tekniskt intresserad så borde du fråga dig varför nosen (eller ytan på densamma) är flexibel.
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
Krassegrand
Inlägg: 863 Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
Inlägg
av Krassegrand » lör nov 10, 2012 08:05
PC: skrev: Om du är det minsta tekniskt intresserad så borde du fråga dig varför nosen (eller ytan på densamma) är flexibel.
Jag gissar på luftmotstånd och downforce!
Jörgen
Har följt F1 sedan 70-talet!
PC:
Inlägg: 1564 Blev medlem: ons jul 02, 2003 11:03
Inlägg
av PC: » lör nov 10, 2012 09:36
Krassegrand skrev: PC: skrev: Om du är det minsta tekniskt intresserad så borde du fråga dig varför nosen (eller ytan på densamma) är flexibel.
Jag gissar på luftmotstånd och downforce!
Jörgen
...och hur skulle detta fungera, menar du?
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
LuckyStrike1
Inlägg: 13935 Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Storstaden
Inlägg
av LuckyStrike1 » lör nov 10, 2012 13:42
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Krassegrand
Inlägg: 863 Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
Inlägg
av Krassegrand » sön nov 11, 2012 07:33
Har följt F1 sedan 70-talet!
PC:
Inlägg: 1564 Blev medlem: ons jul 02, 2003 11:03
Inlägg
av PC: » mån nov 12, 2012 19:17
När en man ljuger, dör en liten del av världen...