AUSTRALIENS GP 2012 - ALBERT PARK. Lopp 1 av 20

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

AUSTRALIENS GP 2012 - ALBERT PARK. Lopp 1 av 20

Inlägg av Pastis »

Bild

Loppets officiella namn: 2012 FORMULA 1 AUSTRALIAN GRAND PRIX

Banbeskrivning: Albert Park
Banlängd: 5.303 km, antal varv: 58, startförskjutning: 0.000 km, distans: 307.574 km
Bensinförbrukning 2008: 2.50 kg/varv och 10 kg påverkar varvtiden med cirka 0.45 sekunder

Depåfönster, 58 varv
1 stopp: 29-34
2 stopp: 21-25, 35-43
3 stopp: 15-18, 29-33, 42-47

Tidschema (Bästa tid från 2011 inom parantes)
Fredag 2012-03-16, CET
Träning 1 02:30-04:00 (M.Webber - Red Bull 1:26.831)
Träning 2 06:30-08:00 (J.Button - McLaren 1:25.854)
Lördag 2012-03-17, CET
Träning 3 04:00-05:00 (S.Vettel - Red Bull 1:24.507)
Kvalificering 07:00-08:00 (S.Vettel - Red Bull 1:23.529)
Söndag 2012-03-18, CET
Lopp 07:00-09:00

Alla 16 segrarna. Klicka på årtalen för kompletta resultat från träningar, kvalificeringar och lopp.
2011: Sebastian Vettel - Red Bull # 1:29:30,259
2010: Jenson Button - McLaren # 1:33:36,531
2009: Jenson Button - Brawn GP # 1:34:15,784
2008: Lewis Hamilton - McLaren # 1:34:50,616
2007: Kimi Räikkönen - Ferrari # 1:25:28,770
2006: Fernando Alonso - Renault # 1:34:27,870
2005: Giancarlo Fisichella - Renault # 1:24:17,336
2004: Michael Schumacher - Ferrari # 1:24:15,757
2003: David Coulthard - McLaren # 1:34:42,124
2002: Michael Schumacher - Ferrari # 1:35:36,792
2001: Michael Schumacher - Ferrari # 1:38:26,533
2000: Michael Schumacher - Ferrari # 1:34:01,987
1999: Eddie Irvine - Ferrari # 1:35:01,659
1998: Mika Häkkinen - McLaren # 1:31:45,996
1997: David Coulthard - McLaren # 1:30:28,718
1996: Damon Hill - Williams # 1:32:50,491

Alla 16 kvalvinnarna. Klicka på årtalen för kompletta resultat från träningar, kvalificeringar och lopp.
2011: Sebastian Vettel - Red Bull # 1:23,529
2010: Sebastian Vettel - Red Bull # 1:23,919
2009: Jenson Button - Brawn GP # 1:26,202
2008: Lewis Hamilton - McLaren # 1:26,714
2007: Kimi Räikkönen - Ferrari # 1:26,072
2006: Jenson Button - Honda # 1:25,229
2005: Giancarlo Fisichella - Renault # 3:01,460
2004: Michael Schumacher - Ferrari # 1:24,408
2003: Michael Schumacher - Ferrari # 1:27,173
2002: Rubens Barrichello - Ferrari # 1:25,843
2001: Michael Schumacher - Ferrari # 1:26,892
2000: Mika Häkkinen - McLaren # 1:30,556
1999: Mika Häkkinen - McLaren # 1:30,462
1998: Mika Häkkinen - McLaren # 1:30,010
1997: Jacques Villeneuve - Williams # 1:29,369
1996: Jacques Villeneuve - Williams # 1:32,371

© Forza Motorsport 1998 - 2012. Det är förbjudet att kopiera detta upplägg och data utan tillstånd från Forza Motorsport.
Användarens profilbild
Zwonk

Inlägg av Zwonk »

Frågorna är många så här inför premiären. Är Red Bull lika överlägsna som tidigare, eller har McLaren rent av gått förbi? Är Ferrari så dåliga som de själva befarar? Kan Lotus omvandla de lovande testresultaten till race-framgångar? Var står Mercedes?

Snart vet vi. Börjar bli riktigt taggad nu! :)
Användarens profilbild
Jögga

Inlägg av Jögga »

Som tur är har vi AB, och där kan man läsa att Mercedes är snabbast följt av Sauber. Det har Auto, Motor und Sport räknat ut ;)

Väckaren ställd på 02:20, kaffet är förberett och pulsen stiger. Nu är det nära :up:
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Önskar jag kände så, men icke. Ska dock försöka se kvalet för att se hur bilarna ser ut i år, knappt sett en bild på dem...
Bild
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Jaha då var det avklarat. Hur många tror inte att Merceders kör lätt bil och att RB trycker på knappen imorgon och är en halv sekund snabbare än de andra i kvalet. Sen så kommer Maccen och därefter Merceders och Ferrari en halvsekund extra efter...
Användarens profilbild
Jögga

Inlägg av Jögga »

Crazy F1 skrev:Jaha då var det avklarat. Hur många tror inte att Merceders kör lätt bil och att RB trycker på knappen imorgon och är en halv sekund snabbare än de andra i kvalet. Sen så kommer Maccen och därefter Merceders och Ferrari en halvsekund extra efter...
Nog lär det gå fortare för RBR och McLaren i morgon, men det är lovande att MB och FI ser så stabila ut.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Jo men de såg ju bra ut förra året på träningarna också men sen när det blev race så låg de långt ner av den anledningen tror jag inte på dem men jag hoppas ju självklart.

Jag är rätt spänd på Kimi också för det är många som tror att det kommer gå fort för honom(precis som många av oss trodde för schumi) men jag tror inte att Kimi kan köra fort om inte bilen är okej heller.
Användarens profilbild
Jögga

Inlägg av Jögga »

Det är ju inte säkert att dom är högre upp i år, men bilen ser mindre nervös ut än vad jag minns från ifjol, hur mycket man nu ska lita på mitt minne ;)

Intrycket är att den har bättre balans och är stabilare i svängarna.

Kimi kommer självklart att köra jättefort, frågan är väl om det är fortare än de andra :-?
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Lotus verkar snabbba som fan! I af på fp3 detta kan bli en rysare!
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Here we go!!!
Det Eje pratar om nu är sig likt, blunda och svälj!
Man har naturligtvis massor av grejer att beta av med varven de fria och 'r inte ett dugg intresserade av att åka ut och bränna däck på låga soppamängder. Att tro att Kimi behöver en halv sekund på sig för att spöa Grosjean är också lite uppretande för en annan...
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

Vaknade precis och började kolla. Skulle inte Kimi vara med ?
Detta inlägg är kontrollerat av FRA.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

an vad glad jag är att jag hade fel!!

RB verkar ju under isen.

vad hände med den stora talangen som alltid är snabb direkt i en bil;) Jag tror inte ens en förare som Kimi kan hoppa i en F1bil och vara snabb(utan det är som med schumi) utan han måste nog få ett par lopp innan han är tillbaka i högform, det som är skumt att dock att Roman var snabb som ett as och han är ju ny också. Kimi har ju dock bättre förutsättningar än vad schumi hade eftersom han är yngre, varit borta kortare tid samt sitter i en bättre bil än den Merceders var 2010.

Kval är dock en sak och race en annan. Kimi kommer nog kunna vara snabbare än Roman om han kvalar likvärdigt.

Schumi slog rosberg i ett kval!!!!! Är det något fel på Nico eller? Fy fan vad fint att merceders verkar ha lite fart även om de är långt efter Maclaren. Lotus och Merceders kommer nog ha en GRYM fight i år!

Men RB kommer nog igen också. Ferrari däremot.....
Användarens profilbild
PC:

Inlägg av PC: »

Maclaren har gjort rätt, Ferrari här gjort fel.
RB framstår inte som sååå jättefantastiska utan HBD och flaxande framvinge.
Grosjean har jag just nu ändrat uppfattning om, han verkar ha mognat som förare.
Sen tycker jag att det var lite trist att Lotus inte kunde coacha Kimi lite bättre... klantigt...
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
Användarens profilbild
Zwonk

Inlägg av Zwonk »

Ur en finländsk synvinkel var ju detta lite pinsamt. Det enda positiva är väl att det inte kan bli sämre än så här för Kimi. Farten finns ju uppenbarligen i bilen.

Jättekul att det äntligen verkar ha skett en omkastning av styrkeförhållandena. McLaren, Lotus och Mercedes ser ju riktigt bra ut. Grym insats av Grosjean! :up:
Användarens profilbild
Silverkatten

Inlägg av Silverkatten »

Just att det finns fart i bilen är ju just nu Kimis största problem, det finns inga ursäkter att missa Q2. Men han får väl ett par race på sig innan det är dags för en ersättare.
Användarens profilbild
Lenny

Inlägg av Lenny »

That is what am talking about !!! (på tysk brytning, därav stavningen) :D

Kul kval,, tror dock tre stall är rel. jämna,, äntligen får Vettel visa vad han är gjord av..

Grosjean överpresterade,, men den bilen är nog rätt ok den också.

Vore härligt med ett podium för Schumi,, hållet tummarna.. :up: :up:
Saknar de gamla mästarna...
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

That is what am talking about !!! (på tysk brytning, därav stavningen)

Kul kval,, tror dock tre stall är rel. jämna,, äntligen får Vettel visa vad han är gjord av..

Vore härligt med ett podium för Schumi,, hållet tummarna..
Jag tror dock att maccarna är snabbast i racet nu så men bakom där kommer det bli tufft och 3e platsen tar nog den som har bäst däck. Men jag tror ändå att RB kommer ha mer fart i morgon. Ett team kan inte tappa så mycket.
Användarens profilbild
Jögga

Inlägg av Jögga »

Crazy F1 skrev:
That is what am talking about !!! (på tysk brytning, därav stavningen)

Vore härligt med ett podium för Schumi,, hållet tummarna..
Jag tror dock att maccarna är snabbast i racet nu så men bakom där kommer det bli tufft och 3e platsen tar nog den som har bäst däck. Men jag tror ändå att RB kommer ha mer fart i morgon. Ett team kan inte tappa så mycket.
Aftonbladet har skrivit att Mercedes är snabast, så Hamilton och Button får akta sig i morgon ;)

Skämt åsido, jag tror inte att dom har ett lika stort övertag i rejs, om dom överhuvudtaget har det. Mersan har sett stabil och snabb ut hela helgen, så jag förväntar mig fajt om pallplatserna.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Kan bli fight om dem men det verkar som att Maccarna har gott självförtroende också. De har väl sett bra ut på de långa rundorna vad jag förstått åtminstånde 1 sekund snabbare än Maerceders, Lotus har väl också legat ca 8 tiondelar bakom.

Det jag tycker är coolast är att det ENDA team som har en annan nos är de som är snabbast, det visar verkligen att det concept som flest kör med inte behöver vara bäst.
Användarens profilbild
Zwonk

Inlägg av Zwonk »

Tippar på att Button tar sin tredje Melbourne-seger imorgon. Lewis kommer i vanlig ordning att ställa till det för sig i något skede.
Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

Tråkigt med Kimi men klantigt av stallet också att inte formera honom om hur mycket tid det var kvar.
Webber spöar Vettel utan att ha en fungerande KERS (som så ofta tidigare) är väl det enda positiva för mig i alla fall.
Tror dock Webber som vanligt kommer att avancera i racet och det gör Kimi också.
Ska bli riktigt kul att se racet imorgon.
Red Bull gives you wings - from Webber to Vettel
PerP

Inlägg av PerP »

Tillbaka på forumet! Antar att ingen saknat mig
Men vilken jävla skandal. Jag är upprörd över Massas insats den är katastrofal. 1 sekund efter Alonso som säkert hade gått snabbare om han fått fortsätta några varv är för dåligt.
Nej Massas tid är förbi, det är bara att acceptera både för honom och mig. Dags att göra något annat.

Några andra som bör sluta är idioterna i Ferraris ledning. Bilen är knappt topp fem och faktum är att Sauber ser hetare ut.

Vidare så verkar McLaren lika överlägsna som RBR var förra säsongen. Vi måste tänka på RacePace också. Där var McLaren och Ferrari överlägsna ifjol (om vi pratar förbättring ifrån kvalet). Att Webber slår Vettel beror på att tysken underpresterar med dålig bil. Webber har om säsongen fortsätter såhär en bra chans till VM-titeln. MaccaMec har ju dribblat bort den förut. Och Australiens bana är nog inte representativ.
Dagens minus förutom allt som är italienskt och rött är självklart finnarna Nico, Kimi och Heikki. Hade stora förhoppningar om goda resultat. Heikki må vara ursäktad då bilen kanske inte är så bra.
Användarens profilbild
Jögga

Inlägg av Jögga »

Webber har sämre chans i år än ifjol om dagens kval är någorlunda representativt för hackordningen, dessutom tippar jag att han får det svettigt att hålla Vettel bakom sig i morgon.

Mersan var en positiv överaskning som jag hoppas håller i rejs också, för att inte tala om Grosjean.

En rejäl :up: för Kobayashis rättning ut ur sista böj, så skulle Schumi gjort 2006 också ;)
Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

5:a är Webbers näst bästa kval i Melbourne och han verkar inte lika missnöjd med bilen som Vettel.
Att Vettel enbart kvalar in 6:a behöver inte betyda att bilen inte är tillräckligt bra för att vinna VM med.
Webber kvalade ut Vettel trots att Webber inte hade en fungerande KERS.
Jag hoppas verkligen att Vettel kommer få problem med RB8:an och att den passar Webber bättre.
Jag tror Webber är tillbaka i den form han hade 2009 och 2010.

Massa borde ha blivit utbytt redan till den här säsongen.
Han är inte ens i närheten av Alonso.

Fast mycket hinner ändra sig...vi har bara sett kvalet i Australien.
Redan till nästa race kan det se annorlunda ut.
Då får vi nog se ett bättre kval från Kimi också och hoppas att stallet inte klantar sig.
Red Bull gives you wings - from Webber to Vettel
PerP

Inlägg av PerP »

Jögga skrev:Webber har sämre chans i år än ifjol om dagens kval är någorlunda representativt för hackordningen, dessutom tippar jag att han får det svettigt att hålla Vettel bakom sig i morgon.

Mersan var en positiv överaskning som jag hoppas håller i rejs också, för att inte tala om Grosjean.

En rejäl :up: för Kobayashis rättning ut ur sista böj, så skulle Schumi gjort 2006 också ;)
Om bilen är som 2009 och 2010 så har Webber chansen. Kvalet kan tyda på det. Är bilen för bra blir Vettel för stark, Webber verkar gilla lite sämre bilar jämfört med Vettel. Givetvis så måste dock bilen vara i närheten av McLaren
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Kommer Webber in rätt i säsongen så kan han säkert vara med och utmana och om då Vettel får lite motgång så kan det absolut bli lite nerv, han har ju trots allt lite press och förväntningar på sig som regerande WDC och det är ju nu om inte bilen är bäst som han får bekänna färg.
Användarens profilbild
PC:

Inlägg av PC: »

Button vinner utan att fisköra och utan någon udda strategi... i fältets snyggaste bil dessutom! Vackert!
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Jag håller med om mycket, knappen var lugn idag!

Det är lite svårt att jämföra Kimi med schumis comeback idag eftersom, Kimi dels är yngre och han har dessutom varit borta ett år mindre så han har inte missat lika mycket i utvecklingen som Schumi plus att Kimi raceade de år som han var borta från F1. Sen får man inte glömma bort att KIMI HAR EN BÄTTRE bil än vad MS haft de två första säsongerna. Men Kimi är nog en kille som snabbare kommer upp till bilens högsta nivå än MS.

Idag kom den naturligt snabba finländaren 7a vilket är ett okej resultat men hade inte Nico och Perez krokat ihop och maldonados idiotmiss sista varvet så hade det varit en 10e plats och med tanke på att han är en sådan naturlig talang så får man väl säga att det är att underprestera lite med tanke på vilka han hade framför sig, en viss schumi körde ju upp sig betydligt mer i SPA från en liknande position och även en viss PEREZ var ju bättre idag! Honom tar jag av mig hatten för.

Dock ska man inte dra för mycket slutsatser ännu, Kimi är snabb inget snack om saken, frågan är bara hur snabb han är i förhållande till Grosean och hur snabb är Lotus??? Snabba känns det som!

Merceders visade tyvärr det jag var rädd för, de är snabba i kvalet pga av deras "vinge" men i race då de inte kan använda den tappar de mycket. Schumi låg ju på en 3e plats med Vettel bakom sig men det är väl tveksamt att han hade hållit det, kanske en 5e plats hade varit rimligt. Dock så är Merccan någontiodel närmre i år än förra men inte tillräckligt. Rosberg hade jag nog förväntat mig mer av i loppet.
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Skoj premiär måste jag säga.

Button så stabil tillsammans med McLaren, hade blivit en dubbel om inte ryssen hade förstört det hela

Samtidigt imponerande av Vettel som vanligt, slå Webber trots sämre startposition och samtidigt vara där och knipa andraplatsen när tillfälle gavs.

Williams, vilken fart :up: Synd att Pastorn förstörde Grosjeans lopp bara och sen sitt eget på sista varvet...

Sauber hade också bra fart, Koba förnekar sig inte som vanligt.

Force India en besvikelse tycker jag, sett ovande ut inför 2012, kommer att bli tufft i mittfältet i år.

Caterham ser ut att tagit ett ste framåt, nu gäller det bara att komma i mål också.

Mercedes och Nico hade inte samma fart som i kvalet i loppet, stallkompisen visade orutin och körde sönder materialet ;)

Ferrari som vanligt men lite sämre, Massa under all kritik och Alonso räddar situationen något.

Hyfsad comeback av Kimi efter kvalmissen.
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
Lenny

Inlägg av Lenny »

Fördel Vettel efter runda 1..

Kom ju så när ut i täten, tack vare en trilskande servostyrning?? (skulle inte den storväxte ryssen klara en sån sak?) så än så har han tydligen lite matjord kvar i fickorna.

Annars jämnt och trevligt, synd på Schumi, och Lotus ser grymt snabba ut i år.
Lewis var som ett åskmoln efteråt, ville knappt säga ett ord, dålig start, otur med safety-bilen och ingen riktig fart i bilen vad det verkade,,

Strongt race av Button,, men,,
,,fördel Vettel som sagt, för Button tror jag inte på i VM-kampen.
Saknar de gamla mästarna...
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Skoj säsongspremiär och det känns jämnt, men det handlar visst om McLaren och Red Bull i år med klart övertag till McLaren.

Button suverän och felfri. Så oerhört underskattad förare.

Sebastian Vettel kämpade stort, och omkörningen i början var grym.

Lewis Hamilton grinig på pallen vilket vissa totalsänkte Vettel för 2010. Jag tycker det är helt förståeligt, han startade på pole i en vinnarbil och slutade trea och har mest sig själv att skylla. Ok att vara besviken då.

Alonso kämpade och tog, han ger aldrig upp och tog skrotet till en för den bilen bra femteplats.

Webber solid och säker, men lite anonym. Och fortfarande långsam i starten?

Williams visar på god form när de slipper Cosworthmotorn. Synd på Pastorns sista varv bara.

Kimi gjorde en intressant upp- och nercomeback. Trist för Romain men han kommer tillbaka.

Den sjufaldiga bilutvecklarexperten verkar ha byggt en bil som kvalar bättre än den racear. Desssutom är Ross Brawn F1:s kanske största gnällspik, i alla fall efter att Ron Dennis inte får uttala sig längre.

Toro Rosso-förarna verkar båda lovande och Perez och Kobayashi är så olika och så lika snabba.

Felipe Massa. Fullkomligt totalt uruselt kass. Helt enkelt. Brassen verkar fullkomligt ur slag numera.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Sätter någon emot om jag säger att Massa byts ut innan halva säsongen?
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Jag sätter emot.

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Kimis comeback var riktigt imponerande. Han klantade sig i kvalet, men idag tuffade han på i bra fart och höll sig lugn i alla närkamper. Man kan inte begära så mycket mer i första loppet efter två år med rally och ovalracing.

Dagens klåpare: Massa, som är slut, Maldonado, som borde ha nöjt sig med sjätteplatsen, och Petrov, som i valet mellan att parkera bilen på gräset och att rulla ner till depåutfarten bestämde sig för att ställa bilen på banan och tvinga ut säkerhetsbilen.

Jag har förresten för mig att Williams brukar se hyfsade ut i premiären för att sedan tappa allt utan säsongens gång. Hoppas verkligen att de hänger med i utvecklingen i år.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

you´re one!
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

ANFRAN skrev: Jag har förresten för mig att Williams brukar se hyfsade ut i premiären för att sedan tappa allt utan säsongens gång. Hoppas verkligen att de hänger med i utvecklingen i år.
Visst är det så, inte tillräckligt med kraft att utveckla bilen under säsongen kanske. Får hoppas på bättring i år.

Jag glömde Toro Rosso som även dom verkar röra till det i mittfältet. Kommer bli ett jobbigt år för Massa om Lucy får rätt ;) (jag sätter också emot).
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Utan säsongens gång ska förstås vara under säsongens gång. Jag ber om ursäkt!
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

ANFRAN skrev:Utan säsongens gång ska förstås vara under säsongens gång. Jag ber om ursäkt!
Det är förskräckligt, tveksamt om det ursäkten godtas ;)
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Det går väl som det gick för Juholt. :(
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Jättebra menar du? Han kan ju nu säga nästan vad som helst och han kan ta lite bidrag här och där utan att någon reagerar :D
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

ANFRAN skrev:Det går väl som det gick för Juholt. :(
Nja.

Du gjorde ju snabbt en pudel.
Du har förhoppningsvis inte fler lik i garderoben.
Du är inte totalt inkompetent och korkad.
Du har inte en fruktansvärt ful och grotesk mustasch.
Du har inte en mamma som pratar beundrande om dig i lokalpressen.

Jag tror det kommer gå betydligt bättre för dig.

Användarens profilbild
Petrol

Inlägg av Petrol »

Synd att Grosjean fick sig en knuff och tvingades bryta så tidigt. Men får väl se nästa vecka hur det står till med formen hos Fransosen :)
BMW is no longer the shit - Renault is the new shit.. ;o)
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

ANFRAN skrev:Maldonado, som borde ha nöjt sig med sjätteplatsen
Fel av mig. Maldonado säger att han redan hade gett upp tanken på att ta sig förbi Alonso.
"I had already accepted [finishing behind Alonso] because I tried to pass into Turn 3 and it didn't work. I think Alonso was slowing down, his pace was not so strong, so maybe I got too close to him and that's why I lost the back.

"It wasn't a concentration thing – I was concentrating and pushing as normal, looking after the tyres and the settings. I was enjoying the fight, but maybe I just got too close.
Användarens profilbild
Zwonk

Inlägg av Zwonk »

Den som vinner första racet brukar väl oftast vinna mästerskapet. Det ser bra ut för Button, som stärker sin position som försteförare hos Mclaren! :up:

Bra comeback av Kimi. Som Anfran skriver kan man inte kräva så mycket mer än så här av en som varit borta från F1 i två år. Visst hade han lite tur i slutet, men den tiondeplats han först såg ut att vara på väg mot hade också varit klart godkänd med tanke på startpositionen.

Maldonado. :doh: Smärtsamt att se, nu när Williams var på väg att överträffa hela förra årets poängskörd under ett enda race.

Fantastiskt dålig insats av Massa. Han borde sparkas och ersättas av exempelvis Adrian Sutil. Men jag tror inte heller att så kommer att ske, vi lär få dras med honom hela säsongen.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Så du har hittat tillbaka Petrol, hur känns det nu då när det inte står Renault på bilarna? Håller du på dem ändå eller :)
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Cheever skrev:
ANFRAN skrev:Utan säsongens gång ska förstås vara under säsongens gång. Jag ber om ursäkt!
Det är förskräckligt, tveksamt om det ursäkten godtas ;)
*Gilla*
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
Bopper

Inlägg av Bopper »

Crazy F1 skrev:Så du har hittat tillbaka Petrol, hur känns det nu då när det inte står Renault på bilarna? Håller du på dem ändå eller :)
Står fortfarande Renault på bilarna. På 2 ställen! :P

Bild
Keep on Boppin´
PerP

Inlägg av PerP »

Förut tyckte jag Williams borde läggas ned. Nu tycker jag de borde skaffa en riktig sponsor så vi slipper den där klåparen Maldonado. Satt hela loppet och väntade på att han skulle göra ett andra misstag. Trodde det skulle drabba Alonso vilket vore synd då den gubben förtjänar belöning för sin insats med den där skrothögen. Massa skall inte skämma ut sig. Hans rykte är numera förstört. Bättre att ta in någon annan så vi får reda på hur usel bilen är.

Roligast var när Kimi undrade varför de viftade med blå flagga
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

jaja men de heter iaf inte renault i huvudsak :wink:
Användarens profilbild
Petrol

Inlägg av Petrol »

He he,, Det är ju en Renault med Lotusdekaler på.. :D Eller kanske en Enston E20 rättare sagt.. Lätta att hålla på Renault nu när ännu fler team kör med deras motorer, titta på Williams vilken fart de har fått..

Och sen gillar jag föraruppställningen hos LRGP - Kimi och Grosjean - kan bli hur bra som helst.. :D
BMW is no longer the shit - Renault is the new shit.. ;o)