Tja!
Vi är fyra grabbar som tänkt åka ner till Monza i September 2012 och heja fram Ferrari
Förra gången vi va nere bokade vi paket genom One Touch Travel vilket funkade kanon men drog iväg lite i pris....
Nu i år tänkte vi dra ihop allt själva med hotell, flyg och biljetter så därför undrar jag om någon har erfarenhet av F1 biljetter som bokas genom Formula1.com?
På deras hemsida bokar man genom ett företag som heter WWTE som verkar seriösa vad vi kan se?
Det enda som verkar lite skumt är att när man betalat så får man bara en länk till där man skall skriva ut sin vouchers för att sen lösa in dessa på plats utanför banan i någon slags container?
Vi skall boka på läktare 6b där vi satt sist när vi var nere!
Det känns sådär att betala 12 500 spänn och så när man kommer ner så har ingen hört talas om den där så kallade containern?
När får man sina numererade sittplatser?
Kommer alla 4a tillsammans om vi bokar alla samtidigt m.m.
Vore toppen om någon vet hur bokningen funkar genom Formula1.com och WWTE eller ännu bättre, hur det funkar med bytet från vouchers till biljett på Monza?
Ha det gott!
Mvh
Lars
Monza biljetter 2012.
-
Köp biljetten direkt från banan/arrangören
http://www.monzanet.it/en
Brukar vara billigare och har funkat för mej.
http://www.monzanet.it/en
Brukar vara billigare och har funkat för mej.
-
-
Man väljer själv hur man vill ha det. Jag brukar betala några € extra och få biljetterna hemskickade istället för att plocka upp dom på plats. Kommmer inte ihåg riktigt när dom kommer, men iaf i god tid före.Lars83 skrev:Hur funkar det med dom biljetterna då?
Löser man ut dom där nere vid VEDANO ingången också eller?
När får man veta sina platsbiljetter?
I was misled and that is the way it went
-
Jag rekommenderar att köpa biljetterna på monzanet.it, då får du biljetterna levererade av DHL i under sommaren, i god tid innan rejset. (förutsatt att du väljer hemleverans förstås). Smidigt som tusan, och värt varenda cent.
Sittplatserna tilldelas när du köper biljetterna, och köper ni alla 4 samtidigt får ni platser tillsammans.
Sittplatserna tilldelas när du köper biljetterna, och köper ni alla 4 samtidigt får ni platser tillsammans.
Senast redigerad av Jögga den fre mar 02, 2012 20:08, redigerad totalt 1 gång.
-
-
monza
Har du kollat här: http://idetravel.se/formel-1-resor/italien-grand-prix/
Ganska prisvärt tycker jag.
Mvh Kurvan
Ganska prisvärt tycker jag.
Mvh Kurvan
-
-
@Petrol
Tack för svaret!
Hur funkade det med placering på läktaren? Hade dessa redan bokats upp när ni gjorde bokningen hemma eller fick ni placering när ni kom ner utifrån hur många som löst ut sina biljetter?
Kanske skall man hämta dom redan på fredag om det är så att man får bättre desto tidigare man är?
Tack för svaret!
Hur funkade det med placering på läktaren? Hade dessa redan bokats upp när ni gjorde bokningen hemma eller fick ni placering när ni kom ner utifrån hur många som löst ut sina biljetter?
Kanske skall man hämta dom redan på fredag om det är så att man får bättre desto tidigare man är?
-
Bokade läktaren hemmifrån men minns inte om vi fick reda på vilka platser just då. Platserna står på biljetterna så det spelar nog ingen roll när de hämtas tror jag. Fick för mig att dem låg där förtryckta och väntade på oss i en påse tillsammans med lite annat godis..
BMW is no longer the shit - Renault is the new shit.. ;o)
-