Vem är bäste föraren?

Kungaklassen av motorsport...

Vem?

Omröstningen slutade ons dec 07, 2011 20:13

Sebastian "We did it" Vettel
4
17%
Lewis "domarnas favorit" Hamilton
2
9%
Jenson "Knappen" Button
4
17%
Nico "Kekes son" Rosberg
0
Inga röster
Micke Skomakare
3
13%
Vitalij Petrov
0
Inga röster
Nick Heidfeld
0
Inga röster
Fernando "Fuskaren" Alonso
3
13%
Robert Kubica!
0
Inga röster
Kimi Räikkönen!
4
17%
Heikki "Kova" Kovalainen
0
Inga röster
Adrian
0
Inga röster
Jamie
0
Inga röster
Buemi
0
Inga röster
Koba
0
Inga röster
diResta
0
Inga röster
Senna
1
4%
Chanduck
1
4%
Barri
0
Inga röster
Glock
1
4%
Ricciardo
0
Inga röster
 
Antal röster: 23

PerP
Inlägg: 440
Blev medlem: mån sep 14, 2009 22:41

Vem är bäste föraren?

Inlägg av PerP »

Omröstningar är som sagt kul. Vi tar en till.
Eftersom folk klagat på dåliga alternativ så tar alla som någon gång slagit sin teamkamrat i VM eller leder gemtemot den iår.

+ några till
Användarens profilbild
olag
Inlägg: 2469
Blev medlem: fre sep 14, 2007 17:30
Ort: Sveriges sydligaste stad

Inlägg av olag »

Någon mer som inte sakna Massa i denna listan :aha:
FIA = Ferrari International Assistance
Användarens profilbild
Gevalia
Inlägg: 142
Blev medlem: mån jul 07, 2008 13:21

Inlägg av Gevalia »

Jag antar att ni menar Bruno när ni skriver Senna?
Användarens profilbild
Cheever
Inlägg: 8583
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Stockholm

Inlägg av Cheever »

Gevalia skrev:Jag antar att ni menar Bruno när ni skriver Senna?
Inte jag ;)
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
woodi
Inlägg: 7566
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Örebro

Inlägg av woodi »

Alesi är inte med i listan, så därför förblir min röst blank.
¨°º© woodi ©º°¨
Crazy F1
Inlägg: 4027
Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
Ort: Växjö

Inlägg av Crazy F1 »

Woodi, vad trevligt att se dig här, det är ju inte så ofta nuförtiden. Läser du inläggen ändå eller?
Du borde väl vara glad nu då Alesi ändå ska göra en comeback :)

Jag har svårt att köpa listan, den är inte tillräckligt tydlig. Menar du bäst just nu eller bäst denna säsongen eller bäst under sin aktiva karriär, för i så fall blir mina svar olika...
Användarens profilbild
Gevalia
Inlägg: 142
Blev medlem: mån jul 07, 2008 13:21

Inlägg av Gevalia »

Cheever skrev:
Gevalia skrev:Jag antar att ni menar Bruno när ni skriver Senna?
Inte jag ;)
Det påverkar min röstning i ganska hög grad
PerP
Inlägg: 440
Blev medlem: mån sep 14, 2009 22:41

Inlägg av PerP »

B'sta nuvarande aktive f;rare
Crazy F1
Inlägg: 4027
Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
Ort: Växjö

Inlägg av Crazy F1 »

Ok då måste jag nog fan tänka...
Användarens profilbild
Cheever
Inlägg: 8583
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Stockholm

Inlägg av Cheever »

PerP skrev:B'sta nuvarande aktive f;rare
Ok, du hade ju med andra pensionärer som Kubica och Kimi. Du får specificera lite om du vill ha seriösa röster. Fast det kanske inte var det som var syftet?
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
REP
Inlägg: 259
Blev medlem: fre okt 19, 2007 17:14
Ort: Uppsala

Inlägg av REP »

Jag hade gärna valt Senna om det var Ayrton :lol:
Användarens profilbild
Jögga
Inlägg: 985
Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59

Inlägg av Jögga »

Ronnie Peterson, hands down.

Inte bäst på allt, men jäklar vilken kille på att hantera rejsbilar.

Av dem på listan lutar det åt Button, han lyckas utan åthävor och stora gester ofta göra bra resultat. Särskilt med dagens reglemente/däck kör han ju ifrån Hamilton ganska bekvämt, något jag inte trodde skulle ske i McLaren. Jag tror det bor en liten Prost i den killen.

Ska man rösta totalt sett till hela karriären blir det Schumi.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad
Inlägg: 9645
Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
Ort: Stockholms skärgård

Inlägg av Jari »

Va faan??? Mika Häkkinen är aktiv och bäst. Varför saknas han?
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
Picard
Inlägg: 35
Blev medlem: sön jul 24, 2011 09:29

Inlägg av Picard »

:wink:

Synd att det inte gäller generellt race driver,s för då hade denne fått min röst (även om det inte gick så bra i F1)

http://www.racedepartment.com/content/1 ... athon.html

Kom ihåg Laguna Seca-korkskruven-sista varvet :o :o :o
Användarens profilbild
Cheever
Inlägg: 8583
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Stockholm

Inlägg av Cheever »

Picard skrev::wink:

Synd att det inte gäller generellt race driver,s för då hade denne fått min röst (även om det inte gick så bra i F1)

http://www.racedepartment.com/content/1 ... athon.html

Kom ihåg Laguna Seca-korkskruven-sista varvet :o :o :o
http://www.youtube.com/watch?v=LB_k_wlr5Bc


:up:

Han lyckades aldrig övertyga riktigt i F1 som sagt, CART-bilarna och CART passade honom betydligt bättre.
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
REP
Inlägg: 259
Blev medlem: fre okt 19, 2007 17:14
Ort: Uppsala

Inlägg av REP »

Jögga skrev:Ronnie Peterson, hands down.

Inte bäst på allt, men jäklar vilken kille på att hantera rejsbilar.

Av dem på listan lutar det åt Button, han lyckas utan åthävor och stora gester ofta göra bra resultat. Särskilt med dagens reglemente/däck kör han ju ifrån Hamilton ganska bekvämt, något jag inte trodde skulle ske i McLaren. Jag tror det bor en liten Prost i den killen.
Jag valde också Button. Han är en tänkaren/taktikern liksom Prost.
Jag såg live F1 början av 90-talet tack vare hade en parabol med Eurosport och såg en Silverstone lopp där Prost bil så ut vara seg och låg flera placeringar bakom. Efter halva loppet vaknade Prost och körde förbi flera förare. Jag blev förvånad. Efter loppet förklarade Prost att han ville spara bilen i början. Taktikern ! Prost kallas Professorn !

Ronnie skulle passa mycket bra i dagens F1 bil. F1 bil håller en mycket hög kvalitet så att Ronnie skulle inte kunna köra sönder bilen utom bromsarna som man måste kunna hushålla med det.
Användarens profilbild
ANFRAN
Inlägg: 5539
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00

Inlägg av ANFRAN »

Cheever skrev:
Picard skrev::wink:

Synd att det inte gäller generellt race driver,s för då hade denne fått min röst (även om det inte gick så bra i F1)

http://www.racedepartment.com/content/1 ... athon.html

Kom ihåg Laguna Seca-korkskruven-sista varvet :o :o :o
http://www.youtube.com/watch?v=LB_k_wlr5Bc


:up:

Han lyckades aldrig övertyga riktigt i F1 som sagt, CART-bilarna och CART passade honom betydligt bättre.
http://www.youtube.com/watch?v=cBthxGThBkc

En lite längre version för ungdomarna som inte såg det live...
Crazy F1
Inlägg: 4027
Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
Ort: Växjö

Inlägg av Crazy F1 »

Idag blev det dock klart att Nico skrivit på för minst två år till...så då får vi se vad som händer med Merccan...
SÅ Massa verkar sitta säker.
Användarens profilbild
olag
Inlägg: 2469
Blev medlem: fre sep 14, 2007 17:30
Ort: Sveriges sydligaste stad

Inlägg av olag »

ANFRAN skrev:
Cheever skrev:
Picard skrev::wink:

Synd att det inte gäller generellt race driver,s för då hade denne fått min röst (även om det inte gick så bra i F1)

http://www.racedepartment.com/content/1 ... athon.html

Kom ihåg Laguna Seca-korkskruven-sista varvet :o :o :o
http://www.youtube.com/watch?v=LB_k_wlr5Bc


:up:

Han lyckades aldrig övertyga riktigt i F1 som sagt, CART-bilarna och CART passade honom betydligt bättre.
http://www.youtube.com/watch?v=cBthxGThBkc

En lite längre version för ungdomarna som inte såg det live...
Snygg körning.

Påminner om Massa Hamilton förra helgen..
Skillnaden är att dom inte lämnar plats till varandra som CART förarna gör.
FIA = Ferrari International Assistance
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad
Inlägg: 9645
Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
Ort: Stockholms skärgård

Inlägg av Jari »

Crazy F1 skrev:Idag blev det dock klart att Nico skrivit på för minst två år till...så då får vi se vad som händer med Merccan...
SÅ Massa verkar sitta säker.
Gamla nyheter! Fast ibland är det ju så på Forza...
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Crazy F1
Inlägg: 4027
Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
Ort: Växjö

Inlägg av Crazy F1 »

Jaså? När blev det klart då?
Användarens profilbild
Silverkatten
Inlägg: 590
Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00

Inlägg av Silverkatten »

olag skrev:
ANFRAN skrev:
Cheever skrev: http://www.youtube.com/watch?v=LB_k_wlr5Bc


:up:

Han lyckades aldrig övertyga riktigt i F1 som sagt, CART-bilarna och CART passade honom betydligt bättre.
http://www.youtube.com/watch?v=cBthxGThBkc

En lite längre version för ungdomarna som inte såg det live...
Snygg körning.

Påminner om Massa Hamilton förra helgen..
Skillnaden är att dom inte lämnar plats till varandra som CART förarna gör.
I Formel 1 måste man dessutom hålla sig på banan och inte gena.
Användarens profilbild
Cheever
Inlägg: 8583
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Stockholm

Inlägg av Cheever »

Silverkatten skrev:
olag skrev:
ANFRAN skrev: http://www.youtube.com/watch?v=cBthxGThBkc

En lite längre version för ungdomarna som inte såg det live...
Snygg körning.

Påminner om Massa Hamilton förra helgen..
Skillnaden är att dom inte lämnar plats till varandra som CART förarna gör.
I Formel 1 måste man dessutom hålla sig på banan och inte gena.
Nu var det ju inte direkt en tillrättalagd Tilke-avkörnings zon som Zanardi genade över. Är det något som förstört F1 på senare år så är det alla förbannade asfalterade säkerhetszoner.
I was misled and that is the way it went
PeppeF1
Inlägg: 3111
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00

Inlägg av PeppeF1 »

Cheever skrev:
Silverkatten skrev:
olag skrev: Snygg körning.

Påminner om Massa Hamilton förra helgen..
Skillnaden är att dom inte lämnar plats till varandra som CART förarna gör.
I Formel 1 måste man dessutom hålla sig på banan och inte gena.
Nu var det ju inte direkt en tillrättalagd Tilke-avkörnings zon som Zanardi genade över. Är det något som förstört F1 på senare år så är det alla förbannade asfalterade säkerhetszoner.
Det var väl bara att man lagt kerben mitt på asfalten så egentligen var väl inte asfalten därute sämre än banan i övrigt utan rejslinjen av bilderna att döma, så den var nog rätt så tillrättalagd ändå. Att han lyckades hålla kvar positionen såg ut att bero på att han slängde sig tillbaka ut på banan efter att ha varit av och i samma veva fick Herta att släppa av i utgången för att inte braka in i växellådan.

Ur ett racingperspektiv är det tråkigt med avåkningszoner i asfalt förstås, men säkerhetsmässigt är det riktigt bra.
Användarens profilbild
Cheever
Inlägg: 8583
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Stockholm

Inlägg av Cheever »

PeppeF1 skrev: Det var väl bara att man lagt kerben mitt på asfalten så egentligen var väl inte asfalten därute sämre än banan i övrigt utan rejslinjen av bilderna att döma, så den var nog rätt så tillrättalagd ändå. Att han lyckades hålla kvar positionen såg ut att bero på att han slängde sig tillbaka ut på banan efter att ha varit av och i samma veva fick Herta att släppa av i utgången för att inte braka in i växellådan.

Ur ett racingperspektiv är det tråkigt med avåkningszoner i asfalt förstås, men säkerhetsmässigt är det riktigt bra.
Ok, sanden han kör igenom då, är den maskerad racingasfalt den med? ;)
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
Krassegrand
Inlägg: 863
Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34

Inlägg av Krassegrand »

Jag tyckte och tycker mycket om Zanardi men jag måste ju erkänna att denna omkörningen var inte just! Om inte ledaren (Herta?) hade vikit undan både in i kurvan och sedan när Alex kom ut på banan igen så hade det blivit som mellan Massa och Lewis.

Jörgen
Har följt F1 sedan 70-talet!
Användarens profilbild
Jögga
Inlägg: 985
Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59

Inlägg av Jögga »

Själv tycker jag den var klockren, snacka om sniper. Visst hade det kunna gått på tok, men båda körde juste och Zanardi blev historisk. Inte fulare än Rossis kopia på samma ställe vill jag påstå.

För övrigt tycker jag att det var synd att han inte lyckades i F1, och livsgnistan i den gossen är beundransvärd.
PeppeF1
Inlägg: 3111
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00

Inlägg av PeppeF1 »

Cheever skrev:
PeppeF1 skrev: Det var väl bara att man lagt kerben mitt på asfalten så egentligen var väl inte asfalten därute sämre än banan i övrigt utan rejslinjen av bilderna att döma, så den var nog rätt så tillrättalagd ändå. Att han lyckades hålla kvar positionen såg ut att bero på att han slängde sig tillbaka ut på banan efter att ha varit av och i samma veva fick Herta att släppa av i utgången för att inte braka in i växellådan.

Ur ett racingperspektiv är det tråkigt med avåkningszoner i asfalt förstås, men säkerhetsmässigt är det riktigt bra.
Ok, sanden han kör igenom då, är den maskerad racingasfalt den med? ;)
Det må ha varit kvicksand, jag tycker inte materialet spelar den stora rollen i sitationen. Problemet är att Zanardi efter att ha varit utanför banan kör rakt in på banan igen och tvingar han som verkligen klarade att ta kurvan att stå på bromsen för att undvika en kollision. Utan det bedömer jag det som väldigt osannolikt att han lyckats behålla positionen.

Men visst kan jag förstå att man tycker det var häftig racing om man följt uppbyggnaden och dramatiken som ledde fram till omkörningen med mindre än ett halvt varv från mål. Som isolerad händelse tycker jag dock inte den var särskilt grym.
Användarens profilbild
Cheever
Inlägg: 8583
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Stockholm

Inlägg av Cheever »

PeppeF1 skrev:
Cheever skrev:
PeppeF1 skrev: Det var väl bara att man lagt kerben mitt på asfalten så egentligen var väl inte asfalten därute sämre än banan i övrigt utan rejslinjen av bilderna att döma, så den var nog rätt så tillrättalagd ändå. Att han lyckades hålla kvar positionen såg ut att bero på att han slängde sig tillbaka ut på banan efter att ha varit av och i samma veva fick Herta att släppa av i utgången för att inte braka in i växellådan.

Ur ett racingperspektiv är det tråkigt med avåkningszoner i asfalt förstås, men säkerhetsmässigt är det riktigt bra.
Ok, sanden han kör igenom då, är den maskerad racingasfalt den med? ;)
Det må ha varit kvicksand, jag tycker inte materialet spelar den stora rollen i sitationen. Problemet är att Zanardi efter att ha varit utanför banan kör rakt in på banan igen och tvingar han som verkligen klarade att ta kurvan att stå på bromsen för att undvika en kollision. Utan det bedömer jag det som väldigt osannolikt att han lyckats behålla positionen.

Men visst kan jag förstå att man tycker det var häftig racing om man följt uppbyggnaden och dramatiken som ledde fram till omkörningen med mindre än ett halvt varv från mål. Som isolerad händelse tycker jag dock inte den var särskilt grym.
Men ditt argument tidigare var ju att det var lika bra asfalt utanför banan, och att kurben stod mitt i vägen? Men om underlaget inte spelar roll så.

Det var garanterad "häftig racing" och Zanardi var en förare som kunde bjuda på hårresande körningar och han körde inte av sina medtävlare av banan när han höll på att bli omkörd så ofta som vissa av dagens F1-förare. Det är för mig häftig racing.

Det fanns racingrörstörande Trullisar i CART med på den tiden, men varken Zanardi eller Herta var det. Och när Papis försvann blev det bättre, tyvärr försvann ju CART med sen.

Omkörningen i korkskruven är ju en riktig CART-klassiker, varför inte betrakta den som en sådan istället för att analysera sönder den?
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
Krassegrand
Inlägg: 863
Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34

Inlägg av Krassegrand »

Jögga skrev:För övrigt tycker jag att det var synd att han inte lyckades i F1, och livsgnistan i den gossen är beundransvärd.
Det håller jag absolut med om!
Har följt F1 sedan 70-talet!
PeppeF1
Inlägg: 3111
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00

Inlägg av PeppeF1 »

Cheever skrev: Men ditt argument tidigare var ju att det var lika bra asfalt utanför banan, och att kurben stod mitt i vägen? Men om underlaget inte spelar roll så.

Det var garanterad "häftig racing" och Zanardi var en förare som kunde bjuda på hårresande körningar och han körde inte av sina medtävlare av banan när han höll på att bli omkörd så ofta som vissa av dagens F1-förare. Det är för mig häftig racing.

Det fanns racingrörstörande Trullisar i CART med på den tiden, men varken Zanardi eller Herta var det. Och när Papis försvann blev det bättre, tyvärr försvann ju CART med sen.

Omkörningen i korkskruven är ju en riktig CART-klassiker, varför inte betrakta den som en sådan istället för att analysera sönder den?
Ett delargument mot ditt svar på Krasses inlägg var det ja, men som sagt känns det ändå irrelavant eftersom liknande scenarion kan uppstå oavsett om det är nylagd asfalt, gräs eller grus utanför banmarkeringarna. Jämför med om någon skulle bromsa på sig i Nouvelle-chikanen i Monaco vid en desperat sen inbromsning och sedan trots eventuella farthinder som sänker hastigheten klara av att hålla den intjänade positionen p.g.a. att den passerade tvingas stå på bromsen för att inte ramma den som misslyckades med kurvan, skulle det vara rätt? Nu är jag inte helt hundra på hur mycket Herta stördes då jag inte sett det från hans ombordkamera men av trackside-kameran att döma så stördes han en hel del.

Jag har inget ont mot Zanardi men jag framför bara hur jag ser situationen, visst var det modigt att bromsa så sent men resultatet blev ju att han åkte av banan (med alla fyra hjul) och sedan klarade sig tack vare att den passerade blev blockad (min bedömning utifrån de bilder jag sett).

Du får gärna ha den som en klassiker, jag följde inte upprinnelsen till den utan såg den först nu och har bildat min uppfattning från det. Kanske Herta "fulat" sig förbi tidigare på liknande vis och udda fick bli jämnt? Som isolerad händelse vidhåller jag dock att jag inte tycker det var någon fantastiskt väl utförd omkörning.
Användarens profilbild
LuckyStrike1
Inlägg: 13935
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Storstaden

Inlägg av LuckyStrike1 »

Nää, håller med dig Peppe. Zanardi bromsade på sig men hade tur att han i den kurvan kunde reda ut det ändå och på köpet ta sig förbi Herta.

Men som omkörning betraktat är den väl mer spektakulär än fantastisk tycker jag.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Jögga
Inlägg: 985
Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59

Inlägg av Jögga »

Zanardi tog den sista chans som fanns att försöka ta sig förbi Herta. Optimistiskt var det förstås, och lite för snäv vinkel för att klara böjen inom linjerna, men fler förare borde ta oväntade lägen.

Senna uttryckte det bäst tycker jag. "If I see a gap I go for it."
Användarens profilbild
Cheever
Inlägg: 8583
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Stockholm

Inlägg av Cheever »

Jögga skrev: Senna uttryckte det bäst tycker jag. "If I see a gap I go for it."
:up:
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
LuckyStrike1
Inlägg: 13935
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Storstaden

Inlägg av LuckyStrike1 »

Jögga skrev:Zanardi tog den sista chans som fanns att försöka ta sig förbi Herta. Optimistiskt var det förstås, och lite för snäv vinkel för att klara böjen inom linjerna, men fler förare borde ta oväntade lägen.

Senna uttryckte det bäst tycker jag. "If I see a gap I go for it."
Fast jag tror inte Zanardi såg så mycket annat än att han bromsade på sig ;)
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Jögga
Inlägg: 985
Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59

Inlägg av Jögga »

LuckyStrike1 skrev:
Jögga skrev:Zanardi tog den sista chans som fanns att försöka ta sig förbi Herta. Optimistiskt var det förstås, och lite för snäv vinkel för att klara böjen inom linjerna, men fler förare borde ta oväntade lägen.

Senna uttryckte det bäst tycker jag. "If I see a gap I go for it."
Fast jag tror inte Zanardi såg så mycket annat än att han bromsade på sig ;)
Ja det är möjligt, till och med troligt. Men det var inte en "visstja, här var det en kurva också!" utan en medveten chansning.
Användarens profilbild
Krassegrand
Inlägg: 863
Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34

Inlägg av Krassegrand »

LuckyStrike1 skrev:Men som omkörning betraktat är den väl mer spektakulär än fantastisk tycker jag.
Håller med!
Har följt F1 sedan 70-talet!
Användarens profilbild
ANFRAN
Inlägg: 5539
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00

Inlägg av ANFRAN »

Jag tycker det är löjligt att klaga på omkörningen. Korkskruven är inte vilken chikan som helst och det lär ju ha krävts lite guts och feel for grip för att sladda nerför sanden i den här lutningen och hålla Herta bakom sig.

Men Johnny Herbert hade säkert delat ut en drivethrough...
Användarens profilbild
Krassegrand
Inlägg: 863
Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34

Inlägg av Krassegrand »

ANFRAN skrev:Jag tycker det är löjligt att klaga på omkörningen. Korkskruven är inte vilken chikan som helst och det lär ju ha krävts lite guts och feel for grip för att sladda nerför sanden i den här lutningen och hålla Herta bakom sig.

Men Johnny Herbert hade säkert delat ut en drivethrough...
Ja för Herta!
Har följt F1 sedan 70-talet!
PeppeF1
Inlägg: 3111
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00

Inlägg av PeppeF1 »

ANFRAN skrev:Jag tycker det är löjligt att klaga på omkörningen. Korkskruven är inte vilken chikan som helst och det lär ju ha krävts lite guts och feel for grip för att sladda nerför sanden i den här lutningen och hålla Herta bakom sig.

Men Johnny Herbert hade säkert delat ut en drivethrough...
Var det planerat att åka av och sladda lite på sanden och sen störta tillbaka ut på banan för att hindra Herta att återta positionen så var det sannerligen riktigt bra kört.
Användarens profilbild
Krassegrand
Inlägg: 863
Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34

Inlägg av Krassegrand »

PeppeF1 skrev:Var det planerat att åka av och sladda lite på sanden och sen störta tillbaka ut på banan för att hindra Herta att återta positionen så var det sannerligen riktigt bra kört.
Det må vara bra kört men i så fall var det sannerligen inte just kört.

Jörgen
Har följt F1 sedan 70-talet!
Användarens profilbild
LuckyStrike1
Inlägg: 13935
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Storstaden

Inlägg av LuckyStrike1 »

ANFRAN skrev:Jag tycker det är löjligt att klaga på omkörningen. Korkskruven är inte vilken chikan som helst och det lär ju ha krävts lite guts och feel for grip för att sladda nerför sanden i den här lutningen och hålla Herta bakom sig.

Men Johnny Herbert hade säkert delat ut en drivethrough...
Den enda som möjligen har klagat på omkörningen är väl Bryan Herta.

Däremot finns det de som väl inte tycker den var så fantastisk utan snarare spektakulär.

Jag tillhör dem. Någon planerad omkörning med medveten risktagning har jag svårt att se att det var.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Jögga
Inlägg: 985
Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59

Inlägg av Jögga »

Jodå, den var välplanerad. Scenariot lades faktiskt upp redan veckan innan, men man hade trott att Vasser skulle leda och tanken var att man på detta sätt skulle få Zanardi att se lite vassare ut då Vasser tog titeln ;)

Att Herta var snäll nog att agera omkörd var ju trevligt av honom.
Användarens profilbild
Silverkatten
Inlägg: 590
Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00

Inlägg av Silverkatten »

Vad jag ville säga var att om samma typ av omkörningen görs i morgon i F1 så blir det straff för den som genar. Tror inte CART funkade så på den tiden. Stora avåkningszoner med asfalt, som uppmanar till genande/fusk fanns ju inte riktigt på den tiden.

Jag såg detta live på Eurosport (tror jag) och då kändes omkörningen som något helt otroligt. En typisk förlösare på ett spännande race.
Användarens profilbild
Krassegrand
Inlägg: 863
Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34

Inlägg av Krassegrand »

Silverkatten skrev:Jag såg detta live på Eurosport (tror jag) och då kändes omkörningen som något helt otroligt. En typisk förlösare på ett spännande race.
Jag såg den också live men jag kommer ihåg att jag var ganska kluven. Jag ville ju att Zanardi skulle komma om och vinna men det sätt han gjorde det på var lite smolk i bägaren.

Jörgen
Har följt F1 sedan 70-talet!
Användarens profilbild
Cheever
Inlägg: 8583
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Stockholm

Inlägg av Cheever »

ANFRAN skrev:Jag tycker det är löjligt att klaga på omkörningen. Korkskruven är inte vilken chikan som helst och det lär ju ha krävts lite guts och feel for grip för att sladda nerför sanden i den här lutningen och hålla Herta bakom sig.

Men Johnny Herbert hade säkert delat ut en drivethrough...
:D

:argh:
I was misled and that is the way it went