SYDKOREAS GP 2011 - KOREAN INTERNATIONAL CIRCUIT. Lopp 16 av
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8550
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
SYDKOREAS GP 2011 - KOREAN INTERNATIONAL CIRCUIT. Lopp 16 av
Loppets officiella namn: 2011 FORMULA 1 KOREAN GRAND PRIX
Banbeskrivning: Korean International Circuit
Banlängd: 5.615 km, antal varv: 55, startförskjutning: 0.195 km, distans: 308.630 km
Bensinförbrukning: Inga data.
Depåfönster, 55 varv
1 stopp: 27-33
2 stopp: 16-27, 35-41
3 stopp: 14-19, 25-30, 38-43
Tidschema (Bästa tid från 2010 inom parantes)
Fredag 2011-10-14, CEST
Träning 1 03:00-04:30 (L.Hamilton - McLaren 1:40.887)
Träning 2 07:00-08:30 (M.Webber - Red Bull 1:37.942)
Lördag 2011-10-15, CEST
Träning 3 04:00-05:00 (R.Kubica - Renault 1:37.354)
Kvalificering 07:00-08:00 (S.Vettel - Red Bull 1:35.585)
Söndag 2011-10-16, CEST
Lopp 08:00-10:00
Alla segrarna. Klicka på årtalen för kompletta resultat från träningar, kvalificeringar och lopp.
2010: Fernando Alonso - Ferrari # 2:48:20,810
Alla kvalvinnarna. Klicka på årtalen för kompletta resultat från träningar, kvalificeringar och lopp.
2010: Sebastian Vettel - Red Bull # 1:35,585
© Forza Motorsport 1998 - 2011. Det är förbjudet att kopiera detta upplägg och data utan tillstånd från Forza Motorsport.
-
- Inlägg: 3718
- Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
- Ort: Spånga
-
- Inlägg: 1364
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Vimmerby
-
- Inlägg: 985
- Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59
-
- Inlägg: 3718
- Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
- Ort: Spånga
-
- Inlägg: 985
- Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59
-
- Inlägg: 3111
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
-
- Inlägg: 440
- Blev medlem: mån sep 14, 2009 22:41
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
PerP självklart vill jag att Schumi ska komma högt upp, men det finns gränser, jag tycker att det blir så konstlat på något sätt. Men du har rätt i att så länge det gynnar schumi så kanske jag borde tycka det är okej
Sen anser jag att det faktiskt är för lätt att köra om med DRS på vissa ställen, bilen framför har inte en suck att sätta emot och hur bra är omkörningen då...jag vill inte se någon som kör om på rakan och sen är 50 m före i inbromsningen...
Sen anser jag att det faktiskt är för lätt att köra om med DRS på vissa ställen, bilen framför har inte en suck att sätta emot och hur bra är omkörningen då...jag vill inte se någon som kör om på rakan och sen är 50 m före i inbromsningen...
-
- Inlägg: 1564
- Blev medlem: ons jul 02, 2003 11:03
En bra räserförare definieras av hur bra man är på att svänga anser jag, inte hur duktig man är att blockera på raksträckorna.Crazy F1 skrev:PerP självklart vill jag att Schumi ska komma högt upp, men det finns gränser, jag tycker att det blir så konstlat på något sätt. Men du har rätt i att så länge det gynnar schumi så kanske jag borde tycka det är okej
Sen anser jag att det faktiskt är för lätt att köra om med DRS på vissa ställen, bilen framför har inte en suck att sätta emot och hur bra är omkörningen då...jag vill inte se någon som kör om på rakan och sen är 50 m före i inbromsningen...
DRS är bra!
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
-
- Inlägg: 1564
- Blev medlem: ons jul 02, 2003 11:03
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
-
- Inlägg: 1564
- Blev medlem: ons jul 02, 2003 11:03
Självklart! Das Wingelmeister kör ju för Ross så han ser nog helst att DRS försvinner...Crazy F1 skrev:http://www.autosport.com/news/report.php/id/95296
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
-
- Inlägg: 1564
- Blev medlem: ons jul 02, 2003 11:03
I artikeln som du själv länkar till så uttalar Ross det rakt motsatta. Så vad är det som är så svårt att fatta, menar du...?Crazy F1 skrev:Men var det inte någon som sa att han hade kört om mer med drs än vad han förlorat Så jag fattar inte riktigt ditt resonemang då...
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
-
- Inlägg: 1564
- Blev medlem: ons jul 02, 2003 11:03
-
- Inlägg: 985
- Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59
Är det inte en klok tanke att utvärdera vilka för- och nackdelar DRS haft? De flesta brukar ha den inställningen vid förändringar att man kör en testperiod, utvärderar och justerar problem eller avvecklar beroende på utfall.
Det finns säkert en hel del att lära sig till nästa säsong, ex. om man ska köra en eller två zoner med en eller två mätpunkter. I Kanada blev det ju faktiskt inte speciellt lyckat att ha två zoner med en mätpunkt eftersom den som kördes om inte kunde försvara sig, och dessutom blev duktigt frånåkt på nästa raka. Den som körde om fick sin sekund "gratis" förutsatt att han inte klantade sig.
Det finns säkert en hel del att lära sig till nästa säsong, ex. om man ska köra en eller två zoner med en eller två mätpunkter. I Kanada blev det ju faktiskt inte speciellt lyckat att ha två zoner med en mätpunkt eftersom den som kördes om inte kunde försvara sig, och dessutom blev duktigt frånåkt på nästa raka. Den som körde om fick sin sekund "gratis" förutsatt att han inte klantade sig.
-
- Inlägg: 440
- Blev medlem: mån sep 14, 2009 22:41
-
- Inlägg: 1564
- Blev medlem: ons jul 02, 2003 11:03
Du säger detta:Crazy F1 skrev:Jag refererar till texten eftersom Ross säger att man måste utvärdera OM DRS varit bra, inte hurvida schumacher tjänar på det. . . vad är det för skumt med det?
...utan att tala om vem som sagt detta.Crazy F1 skrev: Men var det inte någon som sa att han hade kört om mer med drs än vad han förlorat
Sen refererar du till en text där Ross säger :
"We had a couple of races this year where we wished there had been no DRS because we lost places. Montreal was a good example..."
Lätt rörigt kan man tycka...
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
-
- Inlägg: 3111
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Det blir väl tämligen onödigt om det får användas fritt i rejs och kommer då funka som F-ducten ifjol, eller vad tänker du att det kan skapas för lägen?PerP skrev:Jag tycker man egentligen skall få köra med DRS som i kvalet. Kan skapa intresanta lägen.
Dock är det väl inte tänkt så utan just tänkt för att förarna skall våga göra fler depåstopp och därmed skapa fler strategiska möjligheter så vi får ett bra race.
-
- Inlägg: 985
- Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59
Då är det isåfall lika bra att vara utan, så slipper man en kostnadPeppeF1 skrev:Det blir väl tämligen onödigt om det får användas fritt i rejs och kommer då funka som F-ducten ifjol, eller vad tänker du att det kan skapas för lägen?PerP skrev:Jag tycker man egentligen skall få köra med DRS som i kvalet. Kan skapa intresanta lägen.
Dock är det väl inte tänkt så utan just tänkt för att förarna skall våga göra fler depåstopp och därmed skapa fler strategiska möjligheter så vi får ett bra race.
-
- Inlägg: 1564
- Blev medlem: ons jul 02, 2003 11:03
Man kanske skulle gå hela vägen och ha en fullständigt manöverbar vinge. Som Jim Hall hade på sin Chap 2C redan 1965...Crazy F1 skrev:Det är ju det jag menar, är det fri använding så blir det lika för alla.
men vissa kanske vågar använda det i kurvor då andra inte vågar och då kan det bli intressant ändå...
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
-
- Inlägg: 985
- Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
-
- Inlägg: 1564
- Blev medlem: ons jul 02, 2003 11:03
Nja... det var nog så att det lossnade delar vid något race... och då kunde man utan några betänkligheter förbjuda dessa fördelar som Chaparral hade... och historien upprepade sig med Chap 2J.Crazy F1 skrev:Det där var faktiskt mer än vad jag kände till, förbjöds de av den anledningen ?
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
-
- Inlägg: 3718
- Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
- Ort: Spånga
Första träningen averkad. Inget roligt, det ända roliga hade varit om Vettel hade dundrat in i Vergien bilen ( vad elak jag är )
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
- Inlägg: 985
- Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59
Nja, inte riktigt. Chaparal kördes i CanAm-serien.Crazy F1 skrev:Det där var faktiskt mer än vad jag kände till, förbjöds de av den anledningen ?
Men i F1 förbjöds rörliga vingar på grund av att dom inte var säkra. Det var inte alltid dom gick att "vika upp" igen när dom kom till nästa böj.
Man förbjöd vingar efter att Hill och Rindt kraschade i Spaniens GP 1969. På den tiden hade man monterat vingarna direkt på hjulnavet och dom var monterade högt. Både Hill och Rindts vingar lossnade på samma ställe på banan med några varv emellan, och CSI (dåvarande FIA) förbjöd höga vingar men lämnade öppet för att montera dem på chassit.
I samma veva förbjöds rörlig aerodynamik som ansågs opålitlig och det hängde kvar tills man för något år sedan tillät justerbar framvinge.
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
Jaha men då kändes ju inte det konceptet som något säkert om jag säger så...
"detta skriver FIA idag på autosport.com" angående regler om spårbyte och så kan vi släppa vad man får göra.
The wording will confirm that drivers can make one move to defend their position, and must then leave at least one full car's width of asphalt on the outside (which does not include the kerb) if they return to their racing line.
Detta innebär ju en tydligare defenition av vad man får och inte får göra.
"detta skriver FIA idag på autosport.com" angående regler om spårbyte och så kan vi släppa vad man får göra.
The wording will confirm that drivers can make one move to defend their position, and must then leave at least one full car's width of asphalt on the outside (which does not include the kerb) if they return to their racing line.
Detta innebär ju en tydligare defenition av vad man får och inte får göra.
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
God morgon.
Ett fruktansvärt dåligt kval av MS, nu vet jag inte hur mycket vibrationer påverkar en varvtid men han har haft tillräckligt med fart denna helg för att ta sig till q3 han har ju varit minst lika snabb som Nico på två av de 3 träningarna så jag vet i fan vad detta var....Han har ju kvalat bättre den senaste tiden så man undrar ju vad detta var.
Ett fruktansvärt dåligt kval av MS, nu vet jag inte hur mycket vibrationer påverkar en varvtid men han har haft tillräckligt med fart denna helg för att ta sig till q3 han har ju varit minst lika snabb som Nico på två av de 3 träningarna så jag vet i fan vad detta var....Han har ju kvalat bättre den senaste tiden så man undrar ju vad detta var.
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
sant Krasse...Men håller han sig borta från problem och gör en bra start så finns det hopp, hans tider i fp3 var ju tom snabbare än Nicos så mycket kan nog berott på däcken.
Men VILKET VARV av Hamilton, grymt alltså! Kul tycker jag att se någon annan i pole för en gångs skull. Men det är synd att inte Maclaren hade denna fart lite tidigare eller rättare sagt så har de haft bra fart ett tag men de har klantat bort sig.
Massa före alonso hehe säkert bara för att vi pratat om honom
webber har det inte lätt, han blir ju bara långsammare och långsammare.
Men VILKET VARV av Hamilton, grymt alltså! Kul tycker jag att se någon annan i pole för en gångs skull. Men det är synd att inte Maclaren hade denna fart lite tidigare eller rättare sagt så har de haft bra fart ett tag men de har klantat bort sig.
Massa före alonso hehe säkert bara för att vi pratat om honom
webber har det inte lätt, han blir ju bara långsammare och långsammare.
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
-
- Inlägg: 3718
- Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
- Ort: Spånga
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
-
- Inlägg: 440
- Blev medlem: mån sep 14, 2009 22:41
Inte för att föringa Massas insats men man måste ju ändå säga att han klådde Alonso då spanjoren gjorde en miss i första sektor precis som Webber, vilket var anledningen till att han inte kunde utmana tex Button. Tydligt att RBR och MCL ligger rätt lika förnärvarande i kval men att McLaren borde ha en fördel i race. Så jag tror på dubbel för de silvriga. RBR får slåss med Ferrari om placeringarna där bakom.