SINGAPORE GP 2011 - SINGAPORE CITY. Lopp 14 av 19
-
- Mr Forza Motorsport
SINGAPORE GP 2011 - SINGAPORE CITY. Lopp 14 av 19
Loppets officiella namn: 2011 FORMULA 1 SINGTEL SINGAPORE GRAND PRIX
Banbeskrivning: Singapore city
Banlängd: 5.073 km, antal varv: 61, startförskjutning: 0.137 km, distans: 309.316 km
Bensinförbrukning 2008: x.xx kg/varv och 10 kg påverkar varvtiden med cirka 0.29 sekunder
Depåfönster, 61 varv
1 stopp: 39-43
2 stopp: 24-28, 44-47
3 stopp: 14-19, 35-39, 52-58
Tidschema (Bästa tid från 2010 inom parantes)
Fredag 2011-09-23, CEST
Träning 1 12:00-13:30 (M.Webber - Red Bull 1:54.589)
Träning 2 15:30-17:00 (S.Vettel - Red Bull 1:46.660)
Lördag 2011-09-24, CEST
Träning 3 13:00-14:00 (S.Vettel - Red Bull 1:48.028)
Kvalificering 16:00-17:00 (F.Alonso - Ferrari 1:45.390)
Söndag 2011-09-25, CEST
Lopp 14:00-16:00
Alla tre segrarna. Klicka på årtalen för kompletta resultat från träningar, kvalificeringar och lopp.
2010: Fernando Alonso - Ferrari # 1:57:53,579
2009: Lewis Hamilton - McLaren # 1:56:06,337
2008: Fernando Alonso - Renault # 1:57:16,304
Alla tre kvalvinnarna. Klicka på årtalen för kompletta resultat från träningar, kvalificeringar och lopp.
2010: Fernando Alonso - Ferrari # 1:45,390
2009: Lewis Hamilton - McLaren # 1:47,891
2008: Felipe Massa - Ferrari # 1:44,801
© Forza Motorsport 1998 - 2011. Det är förbjudet att kopiera detta upplägg och data utan tillstånd från Forza Motorsport.
-
-
-
Jag tittade lite på tider från Monza, Merceders hängde ju med rätt bra de första 10 varven men jag antar att de äter däck för mycket för att de ska kunna hålla uppe det höga tempot. Det säger väl egentligen att bilen är hyffsat snabb så länge däcken är ok men tyvärr förstörs de fort och då är det kört.
Hur är däckslitaget på denna banan?
-
-
-
Pizzalandet, jag älskar det.Lenny skrev:Hur vare i pizzalandet ??platt skrev:Ser bra ut ingen bana för RB, hittills!
Hittade du någon favoritspot längs banan..
Föra gången satt vi på Start och mål = Vrooom borta, nu satt vi i Ascari helt oslagbart hade allt!
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
-
-
-
-
Han satt och viftade med objektivet mest hela tiden, så något han plåtade måste ju fastnaKrassegrand skrev:Detta måste jag hålla med om!Crazy F1 skrev:Fy fan vilket nice ställe du satt på!!!!Och att du kunde ta en bild i den spänningen
Vi såg verkligen kanonbra, mitt i Ascari. Betydligt mindre läktare (och därmed bättre) än i Prima Variante som annars får stå som favorit men mest bara för att det brukar hända lite mer där. Vi var rätt nära banan men ändå över staketet
I was misled and that is the way it went
-
-
-
Vadå "nästan.... fundera" ?Krassegrand skrev:Det är nästan så att man funderar på att åka dit nästa år!
Jörgen
Gör det!
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
Va då " vifta med objektivet" man är väll en professionell suporter. Så du vill kanske inte ha lite bilder lev. av mig?Cheever skrev:Han satt och viftade med objektivet mest hela tiden, så något han plåtade måste ju fastnaKrassegrand skrev:Detta måste jag hålla med om!Crazy F1 skrev:Fy fan vilket nice ställe du satt på!!!!Och att du kunde ta en bild i den spänningen
Vi såg verkligen kanonbra, mitt i Ascari. Betydligt mindre läktare (och därmed bättre) än i Prima Variante som annars får stå som favorit men mest bara för att det brukar hända lite mer där. Vi var rätt nära banan men ändå över staketet
-
-
-
-
Det var ett högt stacket, så det kan inte vara jag, vem kan det ha varit?Cheever skrev:Den bilden var bra, undra vem som tog denplatt skrev:
Den du! gamla Monza.
Jäklar va doserat det var.
-
-
-
-
Den gamla banan var ju en riktig ovalbana, dessutom en snabb sådan med kraftigt doserade kurvor.
Som alla ovalbanor är det svårt att göra doseringen rättvisa på bild.
Som alla ovalbanor är det svårt att göra doseringen rättvisa på bild.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
-
-
-
Det du berör är ju själva essensen i bilracing.Crazy F1 skrev:Jag tittade lite på tider från Monza, Merceders hängde ju med rätt bra de första 10 varven men jag antar att de äter däck för mycket för att de ska kunna hålla uppe det höga tempot. Det säger väl egentligen att bilen är hyffsat snabb så länge däcken är ok men tyvärr förstörs de fort och då är det kört.
En bil som äter däck, är ingen bra bil.
En förare som överkör, är ingen bra förare.
De flesta habila förare kan vara blixtsnabba under några varv med nya däck och en aggressiv setup. Men det räcker inte... inte ens för ett sprintrace i STCC...
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
-
-
-
- Varnad
-
Ursäkta OT, men man behöver inte slå ner nån. Inte ens klättra över staket.Crazy F1 skrev:Hehe menar ni att gamla sträckan är så bankad?? Det var som fan!
Tänk att ni kunde komma så nära, slog ni ner många funktionärer eller
Från bakrakan på gamla ovalen är det fritt spår genom både syd- och nordkurvan, och ids man inte gå så långt kan man komma ner i ovalen bakom läktaren i första chikanen
-
-
Jag tycker det var en idiotmanöver från Hamilton.PerP skrev:Undra varför det var nödvändigt av H att köra om Massa på utvarvet. Han kanske vill förstöra för honom. Fy skäms isådanafall!
Som tur är hade Massa lite mer innanför skallen och släppte förbi honom.
Red Bull gives you wings - from Webber to Vettel
-
Ovanligt lugnt här inne denna helg, det är ju nästan ingen aktivitet alls.
Om man tittar på kvalet så är det ju bara en bil på banan och det är inte Webbers om jag säger så. Vettel är ju lika överlägsen sin teamkamrat som Schumi var i Ferrarin då den gick som bäst. Synd att inte Ham kunde ta första led då hade det nog blivit tufft för Vet i första kurvan.
Schumi gjorde faktiskt ett bra kval för en gångs skull och kunde nog tagit p7 idag men han valde att spara däck och i ärlighetens namn kanske det är viktigare på en sådan här bana, det gäller ju dock att han kan starta bra.
Alonso såg lite väl långsam ut och det är inte likt honom att inte kunna göra ett supervarv då det behövs men bilen är inte så bra.
Om man tittar på tiderna bakom Vet så ser man ju att det skulle kunna varit SÅ JÄMNT i vm, de skillde ju bara hundradelar mellan de 4a bakom. Sen är det tyvärr ett litet för stort gap till Merceders och efter dem ett ännu större. Det känns som att Merceders är i ingenmans land faktiskt.
Om man tittar på kvalet så är det ju bara en bil på banan och det är inte Webbers om jag säger så. Vettel är ju lika överlägsen sin teamkamrat som Schumi var i Ferrarin då den gick som bäst. Synd att inte Ham kunde ta första led då hade det nog blivit tufft för Vet i första kurvan.
Schumi gjorde faktiskt ett bra kval för en gångs skull och kunde nog tagit p7 idag men han valde att spara däck och i ärlighetens namn kanske det är viktigare på en sådan här bana, det gäller ju dock att han kan starta bra.
Alonso såg lite väl långsam ut och det är inte likt honom att inte kunna göra ett supervarv då det behövs men bilen är inte så bra.
Om man tittar på tiderna bakom Vet så ser man ju att det skulle kunna varit SÅ JÄMNT i vm, de skillde ju bara hundradelar mellan de 4a bakom. Sen är det tyvärr ett litet för stort gap till Merceders och efter dem ett ännu större. Det känns som att Merceders är i ingenmans land faktiskt.
-
-
Jag har kört bil och letat efter adresser runt Stockholm hela dagen igår men jag såg just kvalet på BBCs iplayer.Crazy F1 skrev:Ovanligt lugnt här inne denna helg, det är ju nästan ingen aktivitet alls.
Massa och Lewis är nog inte kompisar
Massa sa i en intervju med BBC att Lewis "was not using his mind, again!"
De första 10 startar team-vis, kul?
Jörgen
Senast redigerad av Krassegrand den sön sep 25, 2011 07:48, redigerad totalt 1 gång.
Har följt F1 sedan 70-talet!
-
Kan haft att göra med att Massa stängt honom (Lewis) fem gånger strax innan..Depeche skrev:Jag tycker det var en idiotmanöver från Hamilton.PerP skrev:Undra varför det var nödvändigt av H att köra om Massa på utvarvet. Han kanske vill förstöra för honom. Fy skäms isådanafall!
Är nog Massa som borde skämmas..
Massa måste jag tyvärr konstatera, har gått från att vara min favorit -08, till att utvecklas till en medioker gnällkärring à la Barricello..
Saknar de gamla mästarna...
-
Varför måste han förbi?Lenny skrev:Kan haft att göra med att Massa stängt honom (Lewis) fem gånger strax innan..Depeche skrev:Jag tycker det var en idiotmanöver från Hamilton.PerP skrev:Undra varför det var nödvändigt av H att köra om Massa på utvarvet. Han kanske vill förstöra för honom. Fy skäms isådanafall!
Det hade väl varit smartare att skaffa sig lite avstånd till bilen framför (Massa). Nu hamnade han ju för nära nästa bil i stället och det bara ett par kurvor före starten på varvet.
Jörgen
Har följt F1 sedan 70-talet!
-
Jag tycker båda skötte det rätt amatörmässigt om jag ska vara ärlig, jag förstår att Massa inte vill släppa men samtidigt så fårm an väl inte vara omöjlig då någon gör försök att ta sig förbi som Hamilton gjorde....Det fanns ju tid för båda att sätta bra tider menar jag.
Detta är nog första kvalet på länge där MS verkligen hänger på Rosberg, tycker dock det var lite skumt att han inte försökte sätta en tid i q3 för han hade kanske startat 7a istället för 8a och är inte greppet sämre på den jämna sidan.
Det bästa hade varit om Hamilton eller alo startat vid Vettel för då hade han fått det tufft in i första sväng, idag kommer ju Webber täcka upp om han för en gångs skull kan göra en bra start...
Detta är nog första kvalet på länge där MS verkligen hänger på Rosberg, tycker dock det var lite skumt att han inte försökte sätta en tid i q3 för han hade kanske startat 7a istället för 8a och är inte greppet sämre på den jämna sidan.
Det bästa hade varit om Hamilton eller alo startat vid Vettel för då hade han fått det tufft in i första sväng, idag kommer ju Webber täcka upp om han för en gångs skull kan göra en bra start...
-
-
Hamilton får för sig dumma saker ibland. Gillar honom en hel del, men de där dumma grejorna stör mig. Speciellt när det drabbar Massa. Känns som om allt går emot Massa hela tiden.
Varför skulle Massa som släppt en lucka släppa förbi sig snorungen som kunnat skapa en egen lucka. Skulle alla tänka som Hamilton så skulle det bli anarki.
Webber var ändå förhållandevis bra igår, han har haft mycket sämre helger.
Varför skulle Massa som släppt en lucka släppa förbi sig snorungen som kunnat skapa en egen lucka. Skulle alla tänka som Hamilton så skulle det bli anarki.
Webber var ändå förhållandevis bra igår, han har haft mycket sämre helger.
-
-
Man får väl skylla sig själv när man kör sakta, Massa försökte optimera sitt kommande varv och Hamilton sitt, no big deal. Massa försökte köra om på ett utvarv i Kina tidigare i år om jag inte minns galet.PerP skrev:Hamilton får för sig dumma saker ibland. Gillar honom en hel del, men de där dumma grejorna stör mig. Speciellt när det drabbar Massa. Känns som om allt går emot Massa hela tiden.
-
Jaha då var det racet förstört för en MSfan. Han körde ju jävligt starkt då han bröt och jag fattar inte i ärlighetens namn vad som hände vid MS stopp.
Han låg mellan 2 och 3 sekunder bakom Ros inför stoppen men efteråt låg han ca 8-10. Så mycket långsammare kan inte MS kört på det varvet han fick ligga kvar så Merceders måste ju gjort värdelösa stopp med honom. Han hade ju sen en riktigt bra fart då han faktiskt var bland de snabbare på banan och han tog ju in 8 sek på rosberg på 7 varv så han har ju verkligen hittat farten. Men tyvärr var han lite för het, det påminde om då Webber skulle varva kovalainen och inte var med på att denne bromsa så tidigt.
Vettel krossar motståndet....
Han låg mellan 2 och 3 sekunder bakom Ros inför stoppen men efteråt låg han ca 8-10. Så mycket långsammare kan inte MS kört på det varvet han fick ligga kvar så Merceders måste ju gjort värdelösa stopp med honom. Han hade ju sen en riktigt bra fart då han faktiskt var bland de snabbare på banan och han tog ju in 8 sek på rosberg på 7 varv så han har ju verkligen hittat farten. Men tyvärr var han lite för het, det påminde om då Webber skulle varva kovalainen och inte var med på att denne bromsa så tidigt.
Vettel krossar motståndet....
-
-
Skulle inte det undersökas efter loppet? Eller blandar jag ihop det med Kovalainens depå-grunka?Crazy F1 skrev:För övrigt så tycker jag att det var klantigt att köra av vingen på Massa av Hamilton men vad fan, de måste ju få köra lite utan att de ska straffas, varför fick inte Ros någon bestraffning då han knuffa Perez av banan t. ex....
I was misled and that is the way it went